Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:16

Fly high, hoezo vals spelen? Dat flexibel starten is toch juist daarvoor bedacht? Mijn man start ook regelmatig 1.10 of zelfs een meter hc om wel ritme te houden in wedstrijden maar als training voor bv het anders rijden kwa lijntjes .. gefeliciteerd

Fleur: fijn dat je met een goed gevoel terug kan kijken . Prima start, en goed geluisterd naar je paard .

Gabbergirl : leuk commentaar :)
Melis: wat leuk dat je ook met een ander paard gelijk lekker mee kan rijden.

lieser: you did it, punten komen vanzelf wel

Apple: ai vervelend als ze zo gaan loeren om niks en dat je het niet opgelost krijgt binnen je proef.. voelt vaak zo als overleven dan ipv lekker je proef rond sturen. Fijn dat de 2 e proef wel beter ging! Toch veel geleerd.

Zaterdag heb ik ook een clinic van het Gelders paard, benieuwd hoe / en of dat beetje vol te houden is.
We doen maar ff een mooi setje aan, hopen op een leuke foto
Nog geen ch opgegeven we trainen thuis nog even door

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:45

Net afgemeld voor wedstrijd weekend voor volgende week. Had er zo zin in maar paard loopt sinds vrijdagavond niet goed en ben zaterdagochtend op vakantie gegaan en er is nog geen verbetering dus dinsdag komt Wolvega. Gok het er niet op aangezien ze dan al 1.5 week stil staat en dan vind ik 2 dagen wedstrijd ook veel (als ze ineens weer goed loopt, verwacht ik niet, ze loopt niet slechter maar ook niet beter). Ga wel schrijven en vriendinnen voorlezen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:58

xxxmh schreef:
Net afgemeld voor wedstrijd weekend voor volgende week. Had er zo zin in maar paard loopt sinds vrijdagavond niet goed en ben zaterdagochtend op vakantie gegaan en er is nog geen verbetering dus dinsdag komt Wolvega. Gok het er niet op aangezien ze dan al 1.5 week stil staat en dan vind ik 2 dagen wedstrijd ook veel (als ze ineens weer goed loopt, verwacht ik niet, ze loopt niet slechter maar ook niet beter). Ga wel schrijven en vriendinnen voorlezen.

Wat balen zeg!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:44

Wat leuk melis dat het met het paard van jouw vriendin zo fijn ging.

Ben benieuwd naar je clinic robbie :)

Oh wat vervelend xxxmh. Hopelijk is het niks ernstigs en ik snap heel goed dat, zelfs al zou ze weer goed lopen, je het weekend even laat. Wel leuk dat je gaat om vriendinnen te helpen.

Wij gaan aankomende week ergens aanhaken op een wedstrijd. Ik heb gevraagd of ik daar op het losrijterrein mag oefenen (tegen betaling) ivm zijn spanning. Dat mocht dus dat is heel fijn. Verder in de omgeving een aantal rijbanen gevonden die ik kan huren. Ook wel heel fijn dat daar er in ieder geval 1 bij zit waar je dan misschien niet perse alleen rijdt. Ik heb 6 juli nog wel een wedstrijd staan (stond al gepland) maar ik kijk even in de tussentijd of ik daar dan wel/niet proeven rijd of eventueel hc start. Nou ja, in ieder geval zijn we er “mee bezig” +:)+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:59

Balen xxxmh! Hopelijk wel snel verbetering!

Ik heb niet meer meegelezen.. Heel druk geweest de afgelopen weken. Wij zijn wel weer hard aan het trainen voor eind juni! :D

Sydney_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 10:15

Wat is iedereen hier onwijs goed bezig! Jullie gaan vaak zo hard haha. Ga toch mijn best doen elke dag even bij te lezen :D

Wij zijn inmiddels L1 + 7 en gaan volgende week onderling eens L2 starten als oefening. Druk aan het lessen en eindelijk gaan we echt met sprongen vooruit *\o/*

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 11:18

Ik heb mijn wedstrijd ook voor vanavond af moeten zeggen, ijzer lag er zondag af en met meneer zijn gevoelige voetjes icm losse hoefwand was het opnieuw opslaan niet voldoende en loopt ie nu of er een splinter in z'n voet zit zegmaar. Dus hoefsmid komt vanmiddag opnieuw beslaan.
En morgen weer naar de dierenarts met de ander, ben er alvast zenuwachtig voor :+

@syndey_zorre gefeliciteerd! onderlinge wedstrijden zijn altijd fijn om alvast een klasse hoger te rijden!

@melzazu hopelijk gaat het werken! ook fijn dat je mag rijden op het losrijterrein :)

@xxmh dat is minder leuk, hopelijk valt het mee!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:41

Heel veel sterkte bij de dierenarts Enzo_Ollie!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 15:03

xxxmh schreef:

O wat balen, hopelijk is het niets ernstigs!

Enzo_Ollie sterkte bij de dierenarts. En wat een heerlijk gekut blijven ijzers altijd zeg :')

Melzazu wat fijn dat het allemaal kan en dat jullie gewoon blijven doorpakken :)

Bij algemene spanning werkt veel kilometers maken vaak het beste idd. Positieve ervaringen laten opdoen en ze leren er steeds beter mee om te gaan.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 16:51

enzo_ollie: ohh jeetje wat balen, zal voor je duimen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:38

Xxxmh balen, hopelijk is er snel duidelijkheid.

Enzo_Ollie ook ruk dit.

Wat dat betreft ben ik blij met m'n paard op blote voeten. Maar goed , dat gaat niet bij elk paard natuurlijk.
Voor t ( vele) buitenrijden heb ik hoefschoenen

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 22:32

Ja ik ben ook enorm blij dat die van mij op blote voeten kan :j Geen gezeik met verloren ijzers en zo gigantisch afhankelijk zijn van je smid.

Maar dat gaat idd niet bij elk paard dus ja :') Hoefschoenen heb ik nog een tijdje gedaan als overbrugging tussen ijzers en bloot maar was imo ook niet ideaal op wedstrijd.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 22:33

Nee op wedstrijd lijkt me dat niets.

Spring jij ook op gras ?

Ik krijg nu haar hoefschoenen niet meer aan. Kijken of we zelf n beetje weggeraspt krijgen aan de zijkant. Hoefsmid komt pas over 10 dagen.

Nu maak ik korte buitenritjes. Veel stap ook. Want : veel stenen hier en geen zandpaden. Wel stukken met gras in t midden

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 23:15

Alleen met crossen op het moment maar dat is met dit paard echt geen noemenswaardig niveau, hier en daar hooguit wat B sprongetjes ;)

Daarvoor wel altijd parcoursen op gras gesprongen zonder ijzers, vooral in de 1m. Nooit problemen gehad tbh. Was ooit jaren geleden toen gras nog de norm was, of het nou echt optimaal was is weer een andere vraag :?

Met de perfecte zandbodems van nu is het in ieder geval super fijn dat ijzers geen must meer zijn voor élk wedstrijdpaard :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:09

Morgen outdoorwedstrijd maar er is 11 mm voorspeld. Kan ik nog terug :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 10:47

Selina kunnen ze deze niet naar binnen verplaatsen?

Of anders maar hopen dat ze alles aflasten ben je geen geld kwijt ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:52

Hier ook even te veel om echt te reageren met bijleespost. :') Beetje druk gehad.

Selina, heel vervelend ja haha. Hoewel het tegenwoordig een stuk beter is als vroeger toen alles op gras was.

Ik heb waarschijnlijk een scheur in bovenbeenspier dus meteen paard maar half para paard gemaakt. Had les woensdag en kan wel kuit aanleggen maar verder niks met dat been, dus zweepje erbij en dan ben ik wel heel trots op hoe ik haar opgeleid heb. Eigenlijk zijn we Z1 klaar, heb me ingeschreven voor regio in de m2 dus ergens augustus of september gaan wr debuut maken. Enige wat niet helemaal goed genoeg is is de uitgestrekte galop. Ze verruimt wrl maar wordt ook vlakker, maar daar moet ze ook sterker voor worden. Zal altijd ons moeilijke punt blijven. Uitgestrekte draf gaat steeds beter, alleen nog even 60m oefenen. En beter voor ons want uit zichzelf is het voor haar gewoon heel lastig. Maar alle zijgangen en het gehele beeld is op dit moment echt netjes volgens instructie. Die ziet geen problemen en vindt aantal dingen nu al stuk netter als wat zij met jureren tegenkomt, zoals keertwendingen en eenvoudige wissels.

Jammer genoeg konden we niet verder met vliegende wissels want dat is vrij lastig als je 1 been nog beperkter als normaal kunt gebruiken haha, niet eerlijk om het dan te vrageb

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:53

Ik hoop dat het mee valt Selina.

Hier is deze week ook al een wedstrijd geannuleerd vanwege alle regen.
Dat is voor mij alweer de derde wedstrijd dit seizoen die geannuleerd is.
Een er waren slechts drie die ik wel heb kunnen rijden dus ik heb echt pech gehad volgens mij.
Allemaal op zand trouwens maar met 50 mm de dag ervoor snap ik het wel.

Hier ook geen ijzers maar vind het niet persé makkelijker. Ze loopt vaak ff gevoelig na het bekappen dus is het best puzzelen door de wedstrijden wanneer het dan handig is.
Of van die grindpaden op wedstrijdterrein, daar ben ik altijd bang dat ze een kneuzing oplopen.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:01

Ja wij hebben gelukkig 2 hoefsmeden voor 2 paarden, dus als de een niet kan kan de ander :+
De ene smid hadden we al lang maar ivm zijn lichaam kan die mijn paard niet doen (die vind het nog wel is eng en trekt dan z'n been weg.) Hij doet dus alleen nog maar paarden waarvan die zeker weet dat ze stil blijven staan.

nu was die dus ziek en heeft de andere hoefsmid het gedaan, maar zitten er te harde silicone in dus hij komt nu vanavond weer... Is bij de hoefsmid die 'm normaal bekapt ook wel is gebeurd, dus we wisten gelukkig snel waarom die nog niet goed liep.

Gelukkig vind ie het gezellig bij ons en komt ie ook wel is als het niet werk gerelateerd is hahaha

Echt ik zou idd heel graag een paard willen zonder ijzers, dat wordt denk ik mijn volgende eis als ik nog een paard koop :+ :+ :+
De een moet het voor losse hoefwand en gevoelige zolen en de ander door artrose in beide hoeven -O-
Dus ook allebei speciaal zooltje en die met artrose ook aluminium ijzer

@selina hahaha maar ach, als je daarvanuit gaat en het gaat iets minder regenen valt het weer mee :P

@mwm oh dat doet zeer, beterschap! Ja snap ik dat je die dan niet wil gaan doen, maar hopelijk heb je snel weer minder last van je been!
Lukt het M2 dan wel zo snel zonder zweep? (bij ons is de regio dit weekend, of is die bij jullie iets later)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:26

Onze regio is pas 13 juli. Zweep heb ik normaal alleen bij bepaalde oefeningen nodig, dus m2 gaat wel alleen extra veel pijn erna. Daarom ook keuring in oktober. Maar als ik nu wedstrijd had gehad had ik afgemeld.

Hoe komt het dat paard altijd na bekappen niet goed loopt, carika? Heb je dat al tegen hoefsmid gezegd, want dat hoort echt niet?

Hier nu 1e paard zonder ijzers en het is gewoon wel heel fijn, haha. Kan overal rijden zonder problemen. Degene met ijzers hiervoor gaven veel meer kopzorgen. Ze moet alleen wel elke 5 a 6 weken, maar is dan ook bonnen 10 minuten klaar haha

En wij zijn verwrnd, maar zelfs met alle regen blijven de bakken hier goed? Weilanden js compleet ander verhaal op de klei maar we zijn wel goed in drainage en bakken hoger aanleggen hier :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 11:39

Ja gevoelig lopen na het bekappen is niet helemaal de bedoeling inderdaad. Ik ga nooit op wedstrijd meteen 24u na het bekappen maar hij loopt dan nog steeds zuiver, ook op het harde.
Als er langere stukken grindpad zijn stap ik wel af moet ik zeggen, zekere voor het onzekere ;)

Ik vind die blote voeten ook zo chill, vooral als het modderig is in de wei. Of als ze een keertje per ongeluk op je teen gaan staan :=

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:01

MyWishMax schreef:
Onze regio is pas 13 juli. Zweep heb ik normaal alleen bij bepaalde oefeningen nodig, dus m2 gaat wel alleen extra veel pijn erna. Daarom ook keuring in oktober. Maar als ik nu wedstrijd had gehad had ik afgemeld.

Hoe komt het dat paard altijd na bekappen niet goed loopt, carika? Heb je dat al tegen hoefsmid gezegd, want dat hoort echt niet?

Hier nu 1e paard zonder ijzers en het is gewoon wel heel fijn, haha. Kan overal rijden zonder problemen. Degene met ijzers hiervoor gaven veel meer kopzorgen. Ze moet alleen wel elke 5 a 6 weken, maar is dan ook bonnen 10 minuten klaar haha

En wij zijn verwrnd, maar zelfs met alle regen blijven de bakken hier goed? Weilanden js compleet ander verhaal op de klei maar we zijn wel goed in drainage en bakken hoger aanleggen hier :')

Oh dat is laat! Dat was bij ons vorig jaar ook, alleen nu naar voren geplaatst omdat het KNHS wilde dat we minstens 8(?) weken voor de hippiade onze deelnemers hadden, vorig jaar moesten ze voor ons het inschrijven weer open zetten dus dit jaar namen ze bij ons zekere voor het onzekere en hebben ze het 4 weken eerder gezet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:09

Vroeger waren de pony's hier altijd 1e weekend van augustus, maar toen was de hippiade ook pas in september. Dat was voor veel mensen irritant met schoolvakanties, ik ben wel eens eerder van vakantie terug gekomen, vrijdags voor het eerst op pony na 2 weken en dan zaterdag regio :')

Maar hier is de regio sinds paar jaar altijd vanaf 1e weekend juli en 2e weekend.(pony's en paarden apart en dan nog vereningskampioenschappen, springen voor paarden en pony's en meertallen) ze zijn dus wel week of 4 bezig altijd. Hippiade is ook 15 en 18 augustus voor paarden dressuur dus dat is 5 weken later ;) dat vinden ze al jaren goed? Er is van te voren bekend hoeveel mensen er doormogen en dat kunnen er alleen minder worden als ze geen 60 procent halen. Dus die zoveel plaatsen zijn al gewoon voor ruiters uit de regio.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:16

hahahah das ook niet handig, maar jad at hebben veel mensen nu weer met de hippiadde.

Ja heel vreemd, wij mochten dat niet meer. Volgens mij was het probleem vooral bij de verenigingskampioenschappen en meertallen en niet zozeer individuele starters, maar precies weet ik het niet meer

Ja nu valt de hippiade in die schoolvakanties,

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:33

@mywishmax
Ze loopt goed op het zachte na het bekappen maar op het harde zie je het soms de dag ernaar wel. De smid weet ervan en let er uiteraard op.

Scheur in de spier klinkt pijnlijk. Hoe snel gaat zo iets over? Hopelijk trekt het snel bij.