[HK] B-debuut in 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:55

Wodan en miley waren vandaag vrij omdat we naar paard en buitenleven zijn geweest in Hardenberg. Heb me even weer uitgeleefd :Y).

Anky springschoenen
Hoofdstel lak wit onderlegd
Wit oornetje
Groen oornetje
Zweep
Halster
Rij-shirt
2 zakken voer
4 bakken snoepjes


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:43

roosjenat schreef:
Wodan en miley waren vandaag vrij omdat we naar paard en buitenleven zijn geweest in Hardenberg. Heb me even weer uitgeleefd :Y).

Anky springschoenen
Hoofdstel lak wit onderlegd
Wit oornetje
Groen oornetje
Zweep
Halster
Rij-shirt
2 zakken voer
4 bakken snoepjes


[ [url=m/ebEwGp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AodgkR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vqnlWm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow haha ! Die springschoenen zijn gaaf, het hoofdstel ook! Achja eigenlijk gewoon alles :Y)

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:06

MonteKarlo schreef:
roosjenat schreef:
Wodan en miley waren vandaag vrij omdat we naar paard en buitenleven zijn geweest in Hardenberg. Heb me even weer uitgeleefd :Y).

Anky springschoenen
Hoofdstel lak wit onderlegd
Wit oornetje
Groen oornetje
Zweep
Halster
Rij-shirt
2 zakken voer
4 bakken snoepjes


[ [url=m/ebEwGp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AodgkR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vqnlWm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow haha ! Die springschoenen zijn gaaf, het hoofdstel ook! Achja eigenlijk gewoon alles :Y)


Haha, was het eigenlijk niet nodig en zocht alleen nieuwe sporen en 2 nieuwe singels die helaas niet kunnen vinden :+

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:57

Hoe gaat het met het trainen bij jullie?

Vandaag weer gereden ging niet zo lekker helaas. Wodan die heeft er soms geen zin in en dan komt hij omhoog zo ook vandaag.


Afbeelding
Afbeelding
Soms is hij wel lief :+
Afbeelding
Nieuwe hoofdstel en oornetje <3 :
Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:06

Zo dan roosjenat _O- Hier gaat het trainen best prima! Ze is de laatste tijd wel ontzettend vervelend met rijden, dus echt lelijk kijken, rug wegdrukken, scheef gaan lopen of mini bokjes geven. Heel typisch gedrag om maar niet te hoeven werken. Helaas voor haar rijd ik de laatste tijd met een heel zeker gevoel, dus ze krijgt gelijk op d'r donder :+ Ze blijft het wel proberen, maar uiteindelijk kan ze best lekker lopen.

Begin van deze video zie je wat beelden van afgelopen week:

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:11

Ghostattack schreef:
Zo dan roosjenat _O- Hier gaat het trainen best prima! Ze is de laatste tijd wel ontzettend vervelend met rijden, dus echt lelijk kijken, rug wegdrukken, scheef gaan lopen of mini bokjes geven. Heel typisch gedrag om maar niet te hoeven werken. Helaas voor haar rijd ik de laatste tijd met een heel zeker gevoel, dus ze krijgt gelijk op d'r donder :+ Ze blijft het wel proberen, maar uiteindelijk kan ze best lekker lopen.

Begin van deze video zie je wat beelden van afgelopen week:
[ Video ]


Had je video net gezien haha. Ziet er al super leuk uit hoor! Ondanks dat het niet altijd ontspannen is maar dat komt vanzelf. Zitten al wel echt mooie stukken in! Ging je over
2 week ook nog starten of dat niet meer? :D

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:13

Nou ik was in eerste instantie wel van plan, maar ik kon me op een of andere manier niet inschrijven. Het was me niet gegund denk ik _O- Dus we houden het op 6 en 7 mei en gaan keihard trainen om daar direct een mooi debuut te hebben haha

Wel willen in de komende tijd naar een andere locatie om daar te rijden :j

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:50

Ghostattack schreef:
Nou ik was in eerste instantie wel van plan, maar ik kon me op een of andere manier niet inschrijven. Het was me niet gegund denk ik _O- Dus we houden het op 6 en 7 mei en gaan keihard trainen om daar direct een mooi debuut te hebben haha

Wel willen in de komende tijd naar een andere locatie om daar te rijden :j


Haha, maar op andere terrein trainen is ook leuk!Dat ga ik over 2/3 weken met wodan nog eens proberen hopelijk dit keer wel met succes.

Succes met trainen in iedergeval!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:01

roosjenat schreef:
Hoe gaat het met het trainen bij jullie?

Vandaag weer gereden ging niet zo lekker helaas. Wodan die heeft er soms geen zin in en dan komt hij omhoog zo ook vandaag.


[ [url=m/7RMawT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SAJS0W.png]Afbeelding[/url] ]
Soms is hij wel lief :+
[ [url=m/kYUJ8T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nieuwe hoofdstel en oornetje <3 :
[ [url=m/sKWunX.png]Afbeelding[/url] ]


Hallo dan Wodan }:0 niet te veel van die fratsen gaan bedenken als je straks op wedstrijd bent !
Haha die van mij kan ook zo lekker omhoog komen, mijn andere paard.


Ghostattack schreef:
Zo dan roosjenat _O- Hier gaat het trainen best prima! Ze is de laatste tijd wel ontzettend vervelend met rijden, dus echt lelijk kijken, rug wegdrukken, scheef gaan lopen of mini bokjes geven. Heel typisch gedrag om maar niet te hoeven werken. Helaas voor haar rijd ik de laatste tijd met een heel zeker gevoel, dus ze krijgt gelijk op d'r donder :+ Ze blijft het wel proberen, maar uiteindelijk kan ze best lekker lopen.

Begin van deze video zie je wat beelden van afgelopen week:
[ Video ]


Ziet er al beter uit in de zin van zekerder vanaf jouw kant inderdaad.
Ahjoh dan maar hard trainen voor mei toch, heb je iets meer de tijd :j

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:12

Ehm ja hoe gaat het hier.. veel gebeurd!
We waren super goed bezig met mijn jonge paard, had er weer een paar keer opgezeten en toch weer flink rond kunnen rijden, als hij vluchterig wordt laat ik hem halthouden en laat ik de teugels helemaal vieren zodat hij even kan kijken en adem kan halen zegmaar, daarna rijd ik hem weee door, hierdoor krijgt hij toch best wat vertrouwen omdat hij door heeft dat ik zijn signalen ook opvang en hij doet super zijn best voor mij sinds al het grondwerken :j
Maargoed het leven gaat niet altijd over rozen en uiteindelijk zijn we hals over kop van stal verhuist met mijn 2 paarden en daarna had die lompert zijn been dus open gehaald wat gehecht moest worden en hij kreeg boxrust. Echter vond hij dit niet nodig en heeft het voor elkaar gekregen de hechtingen eruit te halen en bleef er nog een zielige halve hechting achter. Dierenarts er opnieuw bij en de achtergebleven hechting eruit gehaald en de wond, die inmiddels niet meer zo netjes was schoongemaakt. Eigenlijk moest hij nog twee weken op stal of op een paddock die niet grote was dan zijn stal. Helaas is hij door de omheining heen gegaan en dus besloten we hem toch terug op de grote paddock te zetten. Daar is hij een keer goed uit z'n plaat gegaan maar staat daar nu wel weer goed rustig. Vandaag kwam er een nieuw paard in de groep dus was het wel weer even feest maar ik heb liever dat hij dan een keer rent ook al mag hij dit niet dan dat we nog meer wonden riskeren doordat hij door de omheining komt of uit z'n box probeert te klimmen :Y)
Dus nu maak ik elke dag geduldig de wond schoon met water en smeer ik het in met de zalf die ik bij de kliniek op heb gehaald. Als de wond netjes dicht is ga ik hem weer oppakken. Ik verbaas me wel hoe hij mij is gaan vertrouwen, eerder hoefde ik echt niet met de tuinslang in de buurt te komen want hij sloeg er naar en nu sta ik aan een los touwtje met een brandslang z'n been schoon te maken haha. Lekker dier <3

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:06

MonteKarlo schreef:
Ehm ja hoe gaat het hier.. veel gebeurd!
We waren super goed bezig met mijn jonge paard, had er weer een paar keer opgezeten en toch weer flink rond kunnen rijden, als hij vluchterig wordt laat ik hem halthouden en laat ik de teugels helemaal vieren zodat hij even kan kijken en adem kan halen zegmaar, daarna rijd ik hem weee door, hierdoor krijgt hij toch best wat vertrouwen omdat hij door heeft dat ik zijn signalen ook opvang en hij doet super zijn best voor mij sinds al het grondwerken :j
Maargoed het leven gaat niet altijd over rozen en uiteindelijk zijn we hals over kop van stal verhuist met mijn 2 paarden en daarna had die lompert zijn been dus open gehaald wat gehecht moest worden en hij kreeg boxrust. Echter vond hij dit niet nodig en heeft het voor elkaar gekregen de hechtingen eruit te halen en bleef er nog een zielige halve hechting achter. Dierenarts er opnieuw bij en de achtergebleven hechting eruit gehaald en de wond, die inmiddels niet meer zo netjes was schoongemaakt. Eigenlijk moest hij nog twee weken op stal of op een paddock die niet grote was dan zijn stal. Helaas is hij door de omheining heen gegaan en dus besloten we hem toch terug op de grote paddock te zetten. Daar is hij een keer goed uit z'n plaat gegaan maar staat daar nu wel weer goed rustig. Vandaag kwam er een nieuw paard in de groep dus was het wel weer even feest maar ik heb liever dat hij dan een keer rent ook al mag hij dit niet dan dat we nog meer wonden riskeren doordat hij door de omheining komt of uit z'n box probeert te klimmen :Y)
Dus nu maak ik elke dag geduldig de wond schoon met water en smeer ik het in met de zalf die ik bij de kliniek op heb gehaald. Als de wond netjes dicht is ga ik hem weer oppakken. Ik verbaas me wel hoe hij mij is gaan vertrouwen, eerder hoefde ik echt niet met de tuinslang in de buurt te komen want hij sloeg er naar en nu sta ik aan een los touwtje met een brandslang z'n been schoon te maken haha. Lekker dier <3



Jammer van de blessure! Hopelijk is het na de goed verzorging die jij geeft snel weer weg. Wel super leuk dat jullie steeds meer vertrouwen krijgen!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:55

@ ghostattack : ziet er fijn uit. Ik vind Zara echt een leuke pony, ze straalt echt karakter uit. :j

@montekarlo: balen van de blessure!! Gaat het nu al beter? Hebben jullie het naar je zin op de nieuwe stal?

Nog een update vanaf hier.. vandaag ons eerste sprongetje onder het zadel gemaakt. Ik wist dat ze springen heel leuk vond en heel goed kon (los springt ze makkelijk 1,40/1,50) maar zon klein kruisje met zon Bambi sprong had ik niet aan zien komen. :') De bedoeling was dat we weer een beetje balkjes zouden gaan lopen voor mijn vertrouwen maar het ging zo goed, toen m'n instructrice met het voorstel kwam een klein kruisje te springen dacht ik ach waarom niet haha. Dat resulteerde in hele lompe sprongen, ze wist echt even niet hoe of wat en ik kon ook niet bepaald fijn zitten in m'n dressuurzadel. :Y)

Even de nekspieren losmaken, de foto's zijn wel gedraaid :D
Afbeelding
Afbeelding

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:55

roosjenat schreef:
MonteKarlo schreef:
Ehm ja hoe gaat het hier.. veel gebeurd!
We waren super goed bezig met mijn jonge paard, had er weer een paar keer opgezeten en toch weer flink rond kunnen rijden, als hij vluchterig wordt laat ik hem halthouden en laat ik de teugels helemaal vieren zodat hij even kan kijken en adem kan halen zegmaar, daarna rijd ik hem weee door, hierdoor krijgt hij toch best wat vertrouwen omdat hij door heeft dat ik zijn signalen ook opvang en hij doet super zijn best voor mij sinds al het grondwerken :j
Maargoed het leven gaat niet altijd over rozen en uiteindelijk zijn we hals over kop van stal verhuist met mijn 2 paarden en daarna had die lompert zijn been dus open gehaald wat gehecht moest worden en hij kreeg boxrust. Echter vond hij dit niet nodig en heeft het voor elkaar gekregen de hechtingen eruit te halen en bleef er nog een zielige halve hechting achter. Dierenarts er opnieuw bij en de achtergebleven hechting eruit gehaald en de wond, die inmiddels niet meer zo netjes was schoongemaakt. Eigenlijk moest hij nog twee weken op stal of op een paddock die niet grote was dan zijn stal. Helaas is hij door de omheining heen gegaan en dus besloten we hem toch terug op de grote paddock te zetten. Daar is hij een keer goed uit z'n plaat gegaan maar staat daar nu wel weer goed rustig. Vandaag kwam er een nieuw paard in de groep dus was het wel weer even feest maar ik heb liever dat hij dan een keer rent ook al mag hij dit niet dan dat we nog meer wonden riskeren doordat hij door de omheining komt of uit z'n box probeert te klimmen :Y)
Dus nu maak ik elke dag geduldig de wond schoon met water en smeer ik het in met de zalf die ik bij de kliniek op heb gehaald. Als de wond netjes dicht is ga ik hem weer oppakken. Ik verbaas me wel hoe hij mij is gaan vertrouwen, eerder hoefde ik echt niet met de tuinslang in de buurt te komen want hij sloeg er naar en nu sta ik aan een los touwtje met een brandslang z'n been schoon te maken haha. Lekker dier <3



Jammer van de blessure! Hopelijk is het na de goed verzorging die jij geeft snel weer weg. Wel super leuk dat jullie steeds meer vertrouwen krijgen!


Ja inderdaad! :j
mcjv schreef:
@ ghostattack : ziet er fijn uit. Ik vind Zara echt een leuke pony, ze straalt echt karakter uit. :j

@montekarlo: balen van de blessure!! Gaat het nu al beter? Hebben jullie het naar je zin op de nieuwe stal?

Nog een update vanaf hier.. vandaag ons eerste sprongetje onder het zadel gemaakt. Ik wist dat ze springen heel leuk vond en heel goed kon (los springt ze makkelijk 1,40/1,50) maar zon klein kruisje met zon Bambi sprong had ik niet aan zien komen. :') De bedoeling was dat we weer een beetje balkjes zouden gaan lopen voor mijn vertrouwen maar het ging zo goed, toen m'n instructrice met het voorstel kwam een klein kruisje te springen dacht ik ach waarom niet haha. Dat resulteerde in hele lompe sprongen, ze wist echt even niet hoe of wat en ik kon ook niet bepaald fijn zitten in m'n dressuurzadel. :Y)

Even de nekspieren losmaken, de foto's zijn wel gedraaid :D
[ [url=m/odc9GP.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5bwyW7.png]Afbeelding[/url] ]


Ja het gaat beter alleen het is lastig om de wond schoon te houden omdat het aan het been is.
Maar hij is niet kreupel er zijn geen pezen of dingen geraakt verder.
Ik heb het echt goed naar mijn zin ja, paarden hebben de verhuizing ook goed opgepakt en hebben nieuwe vriendjes gemaakt.

Wow die foto's, net n vliegtuig haha.
Wel fijn dat het een soort van goed is gegaan!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:10

Ik had trouwens gedroomd over mijn debuut met mijn jonge paard, eerste proef hadden we 245 punten en in de tweede proef 155 want er was iets met mijn zadel volgens de jury. Ik heb echt een veel te wilde fantasie := :')

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:23

MonteKarlo schreef:
Ik had trouwens gedroomd over mijn debuut met mijn jonge paard, eerste proef hadden we 245 punten en in de tweede proef 155 want er was iets met mijn zadel volgens de jury. Ik heb echt een veel te wilde fantasie := :')


Haha :+ hopelijk haal je de 245 punten en niet de 155 :Y)

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:25

Hoe oefenen jullie trouwens voor wedstrijden? Ik heb alle B proeven uitgeprint en in mijn zadelkast gelegd, als er dan iemand op stal is en pony doet het goed dan vraag ik om even een proef voor te lezen. Verder rijd ik natuurlijk zelf losse figuren uit de proeven en train ik de dingen die het meest mis gaan :+

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:26

Ghostattack schreef:
Hoe oefenen jullie trouwens voor wedstrijden? Ik heb alle B proeven uitgeprint en in mijn zadelkast gelegd, als er dan iemand op stal is en pony doet het goed dan vraag ik om even een proef voor te lezen. Verder rijd ik natuurlijk zelf losse figuren uit de proeven en train ik de dingen die het meest mis gaan :+


steeds wat onderdelen uit de proef oefenen , proef uit hoofd leren en dan oefenen en als iemand mee is leest die hem voor :D.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:42

Ghostattack schreef:
Hoe oefenen jullie trouwens voor wedstrijden? Ik heb alle B proeven uitgeprint en in mijn zadelkast gelegd, als er dan iemand op stal is en pony doet het goed dan vraag ik om even een proef voor te lezen. Verder rijd ik natuurlijk zelf losse figuren uit de proeven en train ik de dingen die het meest mis gaan :+


Ehm ik rijd meestal 1 of 2 keer van te voor de proeven door, niet vaker anders gaan ze meedenken.
En in de training de oefeningen rijden uit de proef, maar elke keer in een andere volgorde en soms meerdere keren dezelfde oefening achter elkaar om het fijner te krijgen.
Verder heel veel schakelen zodat ze kracht ontwikkelen om de proef vol te houden, in een B proef valt het nog mee maar met mijn andere paard betrap ik mezelf erop dat ik van hem verwachten talloze redelijk zware oefeningen achter elkaar te doen en perfect uit te voeren in die 5 minuten dan de proef duurt. Dat vraagt veel kracht en balans, en concentratie.

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:43

Hier inmiddels onze eerste 2 B wedstrijden achter de rug. Eston heeft het super gedaan en 2 winstpunten behaald :) . Hij vond het de eerste keer wat spannend, het blijft natuurlijk een jonge hengst. Maar de 2e keer was hij al veel braver. Hij had wel jeuk aan zijn neus tijdens de proef, waardoor hij zich in allerlei hoeken wilde wringen om zijn neus tijdens het rijden te jeuken :+ . Nu gaan we thuis doortrainen. Misschien dat ik nog eens een B wedstrijd meepak of versneld promoveer.

Afbeelding

Mooie spullen roosjenat! Hij is wel lekker stout af en toe zo te zien :+ Geeft een beetje actie!
mcjv Leuke springfoto's, ziet er netjes uit :)
Haha wat een punten MonteKarlo, al was het maar een droom, 245 is wel een goed doel! Sterkte met de blessure.
Ghostattack ik oefen niet, de eerste keer dat ik de proef rijd is op de wedstrijd zelf

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:57

Gefeliciteerd met je winstpunten, Mooi paard heb je daar!

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:44

Dankjewel :)

xsensibel

Berichten: 1466
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:07

Prachtig dier heb je Nessie!

xsensibel

Berichten: 1466
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:13

Nou voor mij is vandaag Kees Bregmans geweest voor een zadel. Wát een top vent. Onwijs eerlijk & zeer kundig. Ik heb zeker op een stuk of 10 zadels gezeten die binnen mijn budget vielen. Hij was heel eerlijk over dat als ik een goedkoper zadel kocht dan mijn huidige Albion ik er alleen maar erg op achter uit ging. Niet alleen ik maar ook mijn paard. Dit omdat er nu een open boom in mijn zadel zit en in de "goedkopere" zadels vaak niet het geval is.

Als laatste liet hij mij een Erreplus Vittoria proberen en wát een geweldig zadel was dat. Ik zat als een huis & Esprit liep er geweldig!! onder. Echt heel fijn.

Maarja daar zit een prijskaartje aan van 3780 euro.... en dat doet pijn hahahaha.

Ik heb besloten om dus nog maar even te sparen en over een maand of 3/4 mijn huidige zadel in te ruilen, geld bij te leggen & de Erreplus te kopen.

Afbeelding

Nessie

Berichten: 8623
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:24

Wat een mooi zadel!, maar die prijs is wel echt pijnlijk :oo

Tymone

Berichten: 901
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:20

Nessie, wat een prachtig paard zeg. Fijn dat het zo goed ging. Hoe lang is hij nu onder het zadel?

Xsensibel, wauw mooi zadel. Lijkt mij fantastisch zitten. Snap dat je nog even door spaart. Die van mij was gelukkig minder prijzig :D