[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:04

lovemario schreef:
afgelopen zaterdag mijn 3e wedstrijd gehad. 2x 191 en 2x 1e prijs. teller staat nu op b+9!! nog 1 puntje en dan door naar de l1 :D inmiddels 4x een 1e prijs en 1e een 3e prijs en 1 x 4e plaats. en alles boven de 189! nou dan denk ik dat ik heel snel uit de b moet :')

Dat is echt super netjes zeg. Haha ja gauw nog 1 wedstrijdje en dan L starten. Is je knol daar al klaar voor?

vickiva

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:30

@lovemario: Wauw wat een punten zeg! Lekker dat laatste puntje binnenslepen en door naar de L1! (mits je paardje er klaar voor is natuurlijk).

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:51

Leane, start je in Kootwijk? :D Dan kan ik je zien! Ik ga mee met een vriendin, zij start ook in de BB en B.

Lovemario, wauw wat een punten! Op die manier ben je zo de B uit haha. Ga je gelijk L1 starten?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:38

Netjes hoor, de punten!

Kaitlyn, wordt spannend! Je paard is wel lekker los door het springen dan, dat moet schelen.

IwanLuver: Succes! Geniet ervan!

Hier zijn wel wedstrijden doordeweeks, maar dat red nooit met mijn planningen. Er zijn gelukkig zat wedstrijden in het weekend, dus keuze zat.

Vanochtend lekker een stukje gewandeld, 1 van de oude heren van stal had een bloemetje voor Adelin geplukt.
Afbeelding

En gister weer een echo gehad, Frummel is gewoon 4x zo groot!

Afbeelding

Wie van jullie is trouwens technisch genoeg om mij in Jip en Janneke taal uit te leggen hoe ik mijn livestream van de camera op YouTube kan plaatsen? Ik kan nog net een evenement aanmaken, maar daarna snap ik het niet meer.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:25

Ja ik ga inderdaad naar Kootwijk Nan!

Lovemario wat een punten zeg! Snel naar de L1 haha! :D

Utixo, ja of ze is al helemaal leeggescheten. := We zijn nog nooit 2x springen en 2x dressuur gestart.

Wauw wat bijzonder zo'n echo! <3
Ik kan je helaas niet helpen met de livestream.

#egopost
Ik ben pasgeleden overgestapt van instructeur en dat vond ik best een hele moeilijke keuze, want mijn vorige instructrice heeft ons zo goed en fijn geholpen, maar ik bleef tegen bepaalde dingen aanlopen waar we niet doorheen kwamen.
Ik heb nu van mijn nieuwe instructeur 2 lessen gehad en ik merk aan Gibbie nu al verschil. :o rust, rust, rust, rust en nog eens rust! Ze was altijd zo druk met bijv. stappen dat we soms meer aan het telgangen waren dan aan het stappen. Inmiddels doet ze dat helemaal niet meer!
Doorzitten kon ik soms wel een stukje doen maar uiteindelijk werd ze dan heel druk in haar hoofd want: 1. ik moet gaan stappen of 2. ik moet gaan galopperen. en dan ging ze met haar hoofd slaan en haar rug daarbij wegdrukken en heel hard draven.
Nu kan ik zo een stuk doorzitten zonder dat er wat verandert.

Ik weet zeker dat ik met mijn vorige instructrice hier ook wel was gekomen (zij was immers degene die mij met Velvet het plezier weer heeft terug gegeven en ons naar het M heeft geloodst) maar mijn nieuwe instructeur is veel consequenter. Blijft ook herhalen als ik iets fout doe, met bijvoorbeeld het stappen bleef hij maar hameren op de rust en dat vooral ik rustig moet blijven. Ik mag mezelf ook niet meer af laten leiden als er iets gebeurt rondom de bak; jij bent aan het rijden en jouw paard moet ook die focus daar hebben. En zo kwam het dat we gisteravond aan het rijden waren en in het weiland strak naast ons er gegierd werd en Gibbie wel even keek maar toen ik haar erop wees dat ze op moest letten heeft ze niet meer gekeken.
Voor een paar weken terug waren dat geheid een paar rondjes met de kop in de lucht geworden met een tempo waar je u tegen zegt. :+

Overigens is ze wel volledig verkeersmak, als ze die trekkers (met of zonder aanhanger) op de weg tegen komt dan knippert ze nog niet eens met haar ogen. Maar in de bak waren ze altijd heeeeeeel eng (of een mooi excuus om ergens onderuit te komen). :D
#egopostvoorbij

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:54

Top punten lovemario!

Gaaf die echo Utixo!

Super fijn dat je zo'n verschil merkt Kaitlyn!
Herken dat doorzitten ook wel.
Ik heb ook een instructrice die dan heel consequent is, als ik dan alleen had gereden had ik een oefening allang 'opgegeven' soms, maar zij gaat dan door en pusht me tot iets wel lukt.
Dan ben je ook zoveel meer voldaan als het dan wel lukt.
Ik heb ook jaren manegepaarden gereden en rijd nog steeds in een manegeles met bijrijdpaard (vanwege gezelligheid vooral dan) maar als ik niet daarnaast af en toe privéles had en bij andere instructeur reed was ik nooit verder gekomen.
Af en toe heb je dan echt een nieuwe blik nodig, dat je dan ineens denkt wow daar had ik nooit aan gedacht.
Ik rijd m'n bijrijdpaard nu bijna een halfjaar maar heb in die tijd zoveel meer geleerd dan in de afgelopen 10 jaar ongeveer op de manege :P

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:53

Zo, ik ben weer bij! Heel veel mooie punten voorbij zien komen, top!
Ik ga vanavond mijn startpas aanvragen en waarschijnlijk word 14 mei ons debuut waar we in maart voor het eerst een oefenwedstrijdje gereden hebben! Gelijk maar opgeven als het kan, ik ken mezelf en anders start ik in december nog niet :')

Fijn dat je al zoveel verschil merkt Kaitlyn, zo'n stap blijft altijd moeilijk, dan is het wel fijn als het uiteindelijk als een goede keuzen voelt!

lovemario schreef:
afgelopen zaterdag mijn 3e wedstrijd gehad. 2x 191 en 2x 1e prijs. teller staat nu op b+9!! nog 1 puntje en dan door naar de l1 :D inmiddels 4x een 1e prijs en 1e een 3e prijs en 1 x 4e plaats. en alles boven de 189! nou dan denk ik dat ik heel snel uit de b moet :')

Mooie punten!

Anne_mieke88 schreef:
Nou ik ben terug van de wedstrijd.
Wij hadden 166,5 en 172,5 we hadden heel veel spanning. En ze ging ervandoor en bokken. Helaas. Ik geef dr gewoon geen voer van de week. :') Had t voer opgevoerd naar 2 kilo. Dus dat gaat nu even weer naar 1 kilo of een halve kilo. Ze was echt een soort bom onder me :')
Hekjes omgetrapt. Ging er vandoor. Bokken naar mn been. Met opstappen steigerde ze ook al. dussss ben nog verbaast over de punten had minder verwacht.
Volgende week zaterdag herkansing :)

Jammer! Volgende keer weer beter!

Nann__ schreef:
En ik wil deze foto heel graag met jullie delen. <3 Wij hadden afgelopen woensdag een fotoshoot.
[ [url=m/lpQo8M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele mooie foto! Die bloesem is zo gaaf!

lovemario schreef:
afgelopen weekend mijn debuut gehad en in totaal 7 winstpunten ( 189, 193, 203 en 210 ) 2x eerste en 1 keer 3e.. ging super fijn!

Dat is nog eens een mooi debuut :))

_Lois_ schreef:
Weer veel punten gereden zie ik! :D
Ik vanmiddag ook gestart, heerlijk buiten ingereden en toen naar binnen toe, zweep liep langs m'n hoofd na m'n proeven :')
185,5 en 186 gereden dus super tevreden mee :D
Nu B+6 alweer.
Volgende week zaterdagavond weer "thuis" starten dus hopelijk weer ff knallen :))

Dat is niet fijn van buiten naar binnen, maar fijn dat je lekker gereden hebt!

Chabliss schreef:
Hier ging het prima! hij ging eindelijk van draf naar galop zoo blij mee (voorheen hele voltes gedraafd waar je eigenlijk galop moest) dus ik was al tevreden zegmaar! Heb 180 en 167 dus een wptje! Tweede proef ging minder hij was moe beetje te lang ingereden en het was mega warm dus nja oke. Wel een beetje streng gejureerd voor B vond ik bij sommige punten maar kan er ook wel inkomen. Ben wel tevreden! Ben nu B+2 dus schiet al aardig op :')

Wat fijn dat de galop goed ging! En weer een puntje erbij, top!

MyHu schreef:
Hier vandaag ook heerlijk weer voor het eerst buiten gestart, 185 em 194,5. Super tevreden, nu B+9, maar ik wacht sowieso nog even met naar de L.

Buiten op het gras of zand gestart? Lekker weer buiten he! :D En ook al van die mooie punten gereden!

Naat3 schreef:
Het ging super vandaag. Binnen 3e met 202 punten. Buiten 3e met 194,5 punten.
Stand 8 wedstrijden, 9 winst!

Mooie punten, goed gedaan!

wennie19 schreef:
Ik mag volgende week en de 24ste weer kijken of ze het dan wat minder eng vindt. En sinds gisteren mijn eigen trailer echt super blij mee
[ [url=m/SxkWPs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is fijn dat je een eigen trailer hebt! :)

Sanne96 schreef:
Wow, vandaag weer op wedstrijd en de eerste keer dat ik de nieuwe proeven reed. Eerste proef onwijs fijn maar iets langzaam gereden. 2e proef ging veel minder. Maar onze 1e winstpunt is binnen. 180 en 172
[ [url=m/IwrJQe.png]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met je winstpunt! En wat tof dat je in het roze start!

rebecc1994 schreef:
Ik heb vandaag ook weer wedstrijd gereden en 2 winst gehaald met 190,5 en 186,5!

Ook al van die mooie punten, super! Moet wel een beetje wennen aan die halve punten :))

Utixo schreef:
Hier een druk dagje. Had een High Tea van mijn vereniging, voor de vrijwilligers. Die wilde ik niet missen, maar qua tijd kwam het niet uit.
Toen besloten om maar een uurtje te gaan, als ik dan zou zorgen dat alles klaar stond ging ik het net redden allemaal.
Ik moest om 17.07u starten, wilde er dus 16.45u opzitten, dit is allemaal net goed gekomen. Alleen jammer dat er voor de proeven 7 minuten gerekend wordt, en ze veel sneller afgelopen zijn. Dus had 2 rondjes losgegallopeerd, en toen de ring in voor ons L2 debuut. Eerste proefje was een rondje losrijden dus, 2e proefje voor het echie.
Komt de prijsuitreiking, zijn wel de 2e proef gewoon 1e met 207.5 punt 8)7 . Het eerste wat ik vroeg wad of dat ze het wel zeker wist.
Eerste proef 184.5 punt. Is best een leuk debuut. Morgen weer, is een competitie.

Dat is zeker een leuk debuut :)) Gefeliciteerd!

leeneliefje schreef:
Ik heb m'n debuut gehad en t ging echt boven verwachting goed!! Ben 2de en 3de geworden ! En alweer twee winstpunten rijker met 183.5 en 191 punten. Azrael heeft zich voorbeeldig gedragen en totaal niet gespannen of heet, echt top. Ben erg blij dus! 1 mei de volgende

[ [url=m/bzGIzX.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JFbhWu.png]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Mooi debuut & mooie foto's :D

leeneliefje schreef:
Hoe lang zijn jullie altijd van te voren aanwezig op 't wedstrijdterrein? uurtje drie kwartier voor je starttijd?

Ik zorg dat ik er altijd een uur van te voren aanwezig ben, voor mn eigen rust :Y)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:12

Nette bijlees zeg :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:30

Anne_mieke88 schreef:
Nette bijlees zeg :D

Nou idd!! Ga ik morgen ook doen, je inspireert me:))

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:40

Net thuis van een aantal dagen Madrid, dus kan nu pas even trots zijn.

Ik heb afgelopen zondag mn aller aller eerste wedstrijd gehad, onderlinge nog wel, maar vond dat ook een wedstrijd.. haha

Er waren 22 deelnemers in diverse categorieën. En met 197 punten ben ik derde geworden.. :D

Gezien mijn enorme zenuwen best trots op deze prestatie.. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:41

Loraine: Gefeliciteerd! Echt een goede prestatie! Mag je trots op zijn. Super nette cijfers ook. En wat een leuk paardje heb je! *\o/*

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:43

ooh bloos.... :o dank je...

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:56

Ik heb nu al helemaal weer stress stress voor morgenvroeg! Vanmiddag nog even trainen en de shampoo in. Dan zijn we er weer klaar voor :+

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:01

Loraine, wat een leuk paardje! <3
En gefeliciteerd met je punten, het ziet er ook echt netjes uit!

Hier ook kriebels voor mijn debuut van morgen. Gisteravond mijn laarzen en hoofdstel al helemaal mooi opgepoetst en vanmiddag Gadget zelf.
Zaterdag ochtend ga ik vlechten, ik hoef pas om 12.00 uur van huis, ik heb daar dan wel tijd voor.

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:06

IwanLuver: Oh lekker zeg! Dan heb je s'ochtends indd tijd genoeg! Ik moet morgenvroeg 8u van huis dus ik ga toch maar lekker om 7u vlechten, haha. Dan zitten ze er gewoon mooier in dan dat ik haar een nacht ingevlochten op stal laat vertoeven := Succes morgen in ieder geval!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:20

vickiva schreef:
Ik heb nu al helemaal weer stress stress voor morgenvroeg! Vanmiddag nog even trainen en de shampoo in. Dan zijn we er weer klaar voor :+

Ik heb dezelfde routine vandaag :D
Wij moeten einde van de middag starten. Maargoed ik heb een schimpie dus die moet vandaag en morgen een beetje in het sop :')

Succes allemaal morgen. Leeeeuk!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:45

vickiva schreef:
IwanLuver: Oh lekker zeg! Dan heb je s'ochtends indd tijd genoeg!

Nouuu dat zou ik niet zo hard zeggen. Ik heb mijn hele leven een fjord gehad en heb nog nooit een paard gevlochten. Vorige week voor de aller eerste keer als proef gedaan, waar ik een uur mee bezig ben geweest :=
Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:49

Je hebt nu geprobeerd roosjes te maken met elastiekjes? Dat werkt over het algemeen niet ;).

Zoek op YouTube naar vlechten met naald en draad, is echt heel simpel. Of is er toevallig iemand op stal die je het kan voordoen?

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:53

Haha! Wat leuk zeg. Voor de allereerste keer vind ik het er nog niet eens heel erg slecht uitzien hoor, al is roosjes met elastiekjes niet heel handig inderdaad := Dat lijkt er in ieder geval wel op?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:59

Het is idd met elastiekjes gedaan, mijn instructrice heeft het van de week voor gedaan met naald en draad dat leek idd niet moeilijk. Youtube zal ik zeker ff bekijken!
Maar ik heb al heel veel moeite met vlechtjes zelf :o

Vroeger met mijn barbies kon ik al niet goed vlechten en invlechten van een staart of bij mij zelf kan ik al helemaal niet :+

Ook is er een lieve stalgenoot die mij wil helpen, maarja ik moet het toch ook zelf kunnen. Of snel die B uit, want in de L krijg je toch geen cijfer meer voor verzorging }>

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:02

De eerste keer dat ik met m'n nieuwe paardje ging oefenen om te vlechten was ook geen succes.. Ze heeft zooó'n dikke manen dat ik de knotjes niet mooi kreeg. Ik heb bijna altijd haflingers gereden, maar zelfs die hafjes hadden minder dikke manen :+

Heb even een foto toegevoegd van poging 1, en uiteindelijk de wedstrijd. Heb dus maar iets meer knotjes gedaan zodat ze minder dik zouden worden :\

Ben benieuwd hoe ze morgen weer gaan zijn!

Afbeelding Afbeelding

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:05

Afbeelding
Mijn knotten afgelopen zondag

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:07

Hahahahahaha Iwanluver. Helemaal mee eens! *\o/*

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:13

Echt wel strakke vlechten hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:18

Ik vlecht wel met stiekjes. Ben altijd met een klein half uurtje klaar. Eerst een stuk of 10 gelijke vlechtjes maken, dan die vlechtjes oprollen tot een soort van knotje en daar weer strak een stiekje omheen. Naald en draad lijkt me een hoop gedoe. Ik moet nog steeds weer wat wedstrijden opgeven. Eerst maar even rooster van juni afwachten. Dan kan ik weer wat verder vooruit plannen.