Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
2 dikke punten en 1e en 2e. (1e prijs 189, nr 2 had 178...) 2e proef scheelde 0,5 punt met de eerste. Daar had ik 2 grote fouten in
wel een 9 op mijn houding en zit!
het allerfijnste is dat ik weer weet waar ik op moet oefenen..... o.a. Mijn houding en zit
ik zit iets te achterover in het zadel.
had nog 1 van jaaaren geleden.. maar zoek nog een tweede.
met 4en en 8en. Wel heel realistisch gejureerd en aankomende zaterdag heb ik die jury ook weer dus eens kijken of we deze week wat met haar commentaar kunnen doen.
Het 'tegengesteld' wijken over de AC lijn en de diagonaal middengalop maar ik ging toen van A naar de hoek, cool!
Dat paard had toen ook zoooo veel spanning met de muziek erbij, maar toch was het wel vet om te doen
Hopelijk kunnen we dat zondag vasthouden en onze laatste puntjes rijden. Eerst nog even les vrijdag voor de puntjes op de I
Het lukt wel, maar ik vind het eigenlijk niet eerlijk om m'n paard in drie stappen weer op te richten. Verder vind ik de proeven niet heel anders.
Dus we gaan het gewoon proberen, niet geschoten... Maar het is nog lang niet bevestigd. SB is nog erg groen en de gedragenheid en gehoorzaamheid in met name overgangen terug moet nog een stukje scherper.

Die laatste puntjes halen we zondag wel, en zo niet laat ik het nog omzetten. Voor mij wordt het ook de eerste keer M, maar het paard is met z'n andere ruiter al M1 en zij heeft over twee weken haar M2 debuut. Dus hij kan het wel 
Dat is het enige waar ik mij zorgen om maak. Het zorgt dan ook voor spanning in de rest van de proef dus ik zie al allerlei horrorscenario's voor mij
) 
Daar heb ik ook een hele tijd last van gehad. Sinds dat minder is gaan de proeven een stuk beter moet ik zeggen
Maar dat heeft best een tijdje geduurd.
Ach, hoeft niet gelijk winst te zijn toch.. nieuwe klasse is soms even aftasten. Ik heb het zelf ook, denk cool bijna weer M1 starten
Heb nog al een uitdaging/doel gesteld met Hope maar ga er vanuit dat ik daar nog wel enkele jaren voor heb om dat te behalen.
wat zegt je instructeur/instructrice er over? Hoe je er aan moet werken?
We hebben het paard samen gekocht en delen alle kosten, hij is dus echt van ons samen. Het is vooral een kwestie van elkaar dingen gunnen. Ik kan er ook van genieten als ik haar een mooie wedstrijd zie rijden. En we hebben dezelfde opvattingen over het rijden en de verzorging, dat is wel heel belangrijk natuurlijk.
En er ook niet genoeg tijd voor zou hebben. Maar daarnaast is er altijd iemand die mee wil op wedstrijd, foto's wil maken, eindeloos geklets over het paard aan wil horen. Iemand om samen plannen mee te maken, om op te passen als ik op vakantie ben. Iemand die het paard even goed kent als jij en waarmee je kan overleggen als je het even niet meer weet. En toen hij geblesseerd was en er twee keer per dag mee gestapt moest worden was het ideaal.
Ook wel grappig, we zijn ooit ongeveer tegelijk in de B begonnen met wedstrijden rijden. Met name in het begin reed zij wat vaker wedstrijden en ging ze wat harder. En nu gaan we al een hele tijd telkens vrijwel tegelijk over naar de volgende klasse, maar zij precies een klasse hoger. Haar L2 debuut en mijn L1 debuut waren op dezelfde wedstrijd. Mijn L2 debuut en haar M debuut waren in dezelfde week. En zij heeft over twee weken haar M2 debuut en ik als het goed is twee weken later m'n M1 debuut