[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:20

Urielle schreef:
Hahaha, met die bruine ook! Jij zit precies onder je te kijken of alles nog ligt en deze hindernis er nog steeds staat hahaha :D
Verder mooie foto's natuurlijk :D

Nee bij die bruine kijk ik naar de volgende hindernis. Die stond om de hoek. Maar bij haar kijk je zowiezo moeilijk omhoog, ze klimt enorm en kiept ook nog eens achter. Ik vloog er op een oxer bijna aan de voorkant overheen, zo'n gruwelijkr klap gaf ze na :')

Urielle

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:21

Ah oke!!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:23

Urielle schreef:
Ah oke!!!

Staat op 1.20 he ;) en dan hangt ze er ook nog aardig boven, dus neem van mij aan.... je hebt best wel overzicht daaro :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:28

Haha, dat zal best! Leuke foto's :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:30

Ik vind die bruine wel echt heel gaaf om te zien <3

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:36

Ja hele stoere merrie :) ze heeft er zo n lol in! Knappert!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:44

prachtfoto's! Word ik jaloers van! :+:

Bij die schimmel zie je je kijken van "Sh*t! Dat ging maar net goed!" :')

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:46

Ayasha schreef:
prachtfoto's! Word ik jaloers van! :+:

Bij die schimmel zie je je kijken van "Sh*t! Dat ging maar net goed!" :')

:))
_O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 08:37

Bluh ik vind nergens de oplader van de camera... Hopen dat ie twee proeven vol houdt en dan heb ik weer twee weken om te zoeken... (En morgen eens vragen aan de huisengel... Ik denk nl. Dat zij m netjes op geruimd heeft maar dat ding had geen plek dus waar die nu zijn plekje gevonden heeft?)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:21

hahahahaha, wat een verhaal!
Wel gave plaatjes, zag ze ook al bij richard op fb voorbij komen!

succes vandaag Ayasha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:40

Sam zijnen automatiek was kapot vandaag denk ik. _O-

Hij was helemaal niet fijn, ook niet stout, maar niet fijn. Morgen mag ie nog eens aan de pessoa en dinsdag dagje vrij. :) Had het idé dat ie wat stijvig was oid.. En ik wilde 'm blijkbaar te veel vooruit rijden... :o Dat zal ook niet mee geholpen hebben... :o

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:45

Hmmm dat is jammer!!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:11

Suelza, mooie foto's, hindernis 4 die bewoog, dat is balen.

Ayasha, zonde dat hij vandaag niet zo lekker liep.

Arme Toobs heeft net privéles gehad.
Dat was nou jammer, hij heeft werkelijk op alle manieren geprobeerd om onder het sluiten uit te komen.
Pfffft, als het meneer uitkomt is ie toch lenig en handig, net een slang..
Probeer dan nog maar eens "simpel" rechtdoor te rijden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:35

Suelza: Práchtige foto's!

Verder even een update mbt de wedstrijd van vandaag, en de starttwijfel die ik had: Heb de adviezen opgevolgd ( brein op uit, linkerhand weg... been erbij!)... en voíla.. een netjes (aan)galopperende pony in de proeven!!

Was zelf heel erg tevreden, pony liep fijn, lekker voorwaarts, los. Prettig in de aanleuning.
Helaas was de jury het deze keer niet met me eens. Met 176 en 179 nét geen winstpunt, terwijl ik zelf eigenlijk dacht wel 2 winstpuntwaardige proeven te hebben gereden. ( niet heel royaal dacht ik, maar toch). Maar goed, dat heb je soms. Maakt verder ook niet uit. Ben allang blij en zeer tevreden dat hij netjes aangaloppeerde, geen rare fratsen, en ondanks dat hij fris was, en de bak zeer kijkerig hij gewoon netjes zijn werk deed.

Kortom: hier zit een tevreden mens :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:49

Fijn Punz!! Jammer dat je geen WP gekregen hebt maar hij galoppeerde aan! ;) volgende keer nog een kans!

Wb Sam: hij heeft wonder boven wonder de eerste proef nog gewonnen, de tweede 5e en net buiten de prijzen. :+: hij had gewoon een beetje een mindere dag.

Sjolvir; als ze niet willen kunnen ze ineens heel handig zijn. :') heb je hem er uiteindelijk door gekregen ?

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:49

Balen is dat als je net geen wp hebt, maar wel fijn als je jezelf iig tevreden bent. Wel handig als je meerdere paarden hebt als de eerste keer met springen eentje overslaat. Ik ga de 16e weer een poging doen op wedstrijd. Zaterdag eerste crosslesje van dit jaar. Op naar het bniveau *\o/*

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:09

Punz, joh, nu net geen puntje, maar als je hem de volgende keer ook aan het lopen hebt heb je ze wel.

Saskia, waar ga je crosslessen?
Ik ga zaterdag ook, Heerjansdam.

Ayasya, he! toch 1e geworden! En dat zelfs op zijn mindere dag dat beloofd wat.

Hoe ik hem erdoor heb gekregen, eigenlijk heel simpel.
Alleen voor mij reuze moeilijk.
Zitten en rijden als ie gaat spartelen, been geven, direct weer los,
maar niet van het achterbeen af laten komen.
Moeilijkste vind ik dan nog het doseren van je hand, want ik gooi snel alles los en dan ben ik alles weer kwijt.
Heb het idee dat we elkaar gaan snappen. (heeft alleen wel paar jaar geduurd)

Zal eens kijken of ik iemand kan laten filmen, volgende week of zo.
Morgen heeft hij vrij, woensdag menles, donderdag iets?, vrijdag vrij?, zaterdag crossles, zondag menwedstrijd. Dan is de week weer om.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:21

Zit er niet mee hoor, met dat net geen winstpunt hebben. Was méér dan tevreden dat hij voor mijn gevoel gewoon lekker liep, en we in ieder geval geen aangaloppeer gedoe hadden. Uiteindelijk was dat dit keer toch de missie, en daar was ik dus gewoon écht blij mee. .En uitgaande van de gedachte dat ik hem eigenlijk eerst liever helemaal niet wilde starten, en dacht aan mezelf afmelden, omdat ik vond dat ik hem niet goed genoeg voor elkaar had, valt dit dan ook weer heel erg mee.

Gewoon lekker doortrainen en zorgen dat het eea zó voor elkaar is, dat het allemaal ruimschoots ipv "net-aan" winstpuntwaardig is.. Dan heb je dit ook niet denk ik dan maar. :D

En Ayasha: gefeliciteerd!!!!
En Sjolvir: Zó herkenbaar.. die hand/ het doseren.. ( bij mij vaak óf net te strak/te stug... afgewisseld met té los)

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:41

Sjolvir schreef:
Saskia, waar ga je crosslessen? Ik ga zaterdag ook, Heerjansdam

Ja!!! Daar ga ik ook heen. Zal wel grappig zijn als we in dezelfde les zitten.

Punz. Wel goed dat dat je het zo ziet. Ik ben daar wat slechter in. Aysha gefeliciteerd met je eersteplaats.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:51

Zitten we niet hoor, ik ben hobbel de bobbel recreatie crosser.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 01:24

Gave foto's!

Net geen wintspunten ik ken het probleem!

Heb gisteren heerlijk gereden met ponylief, achteruit gaan deed het alleen niet goed.
Had 173 en 174 in het L2, maar bij achteruit gaan stond niks en een 6 dus die heeft volgens mij met haar ogen dicht zitten kijken.

Maar ik had wel heerlijk gereden!

Ohh crossen lijkt me ook gaaf!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:18

Sjol: :j :o En heb hem heel de proef lang zitten vervloeken :o :') Arme jongen!
Nee hij doet inmens zijn best de laatste tijd. Gisteren even gelongeerd omdat ik het idé had dat ie wat vast zat oid, dacht "laat hem dat er maar eens zonder ballast uit lopen" dus pessoa'tje er aan en hop! En rechts had ie het even moeilijker maar op het einde een diepe zucht en liet ie los. Dus ik vermoed dat ie met rollen of spelen zich wat pijn gedaan had oid. :) Het is helemaal niet Sam om op die manier "moeilijk" te doen. :)

Ik heb hetzelfde probleem als jou trouwens, ik laat te snel los. :') Maar toch, beter te snel los dan te lang vast houden imo. :)
Sam heeft normaal vandaag vrij want het ging regenen, nu schijnt de zon ^)

punz: fijn dat je het zo ziet! :) Zo hoort het eigenlijk ook maar er zijn er een boel die het anders zouden bekijken! +:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:50

Ach, ik rij vooral voor mezelf, en om mezelf te verbeteren. Ik heb eigenlijk maar 1 doel, en dat is zo goed mogelijk leren paardrijden. En dat is nog een hele missie op zich als je wel heel veel passie hebt, maar duidelijk mínder talent ( en langzamerhand ook de leeftijd niet meer helemaal mee :( )

Vind het lessen, leren en wedstrijd rijden enorm leuk, maar geniet dus vooral van de vorderingen die we stap voor stap maken. Uiteindelijk gaat het me daarom: Samen met mijn paardje béter worden, en daarmee bedoel ik niet direct hoge punten scoren, maar eerst en vooral het gymnastiseren, losser, en sterker worden van Jou-Jou, en het beter gaan rijden van mezelf.

Wat niet wil zeggen dat ik het niet heel leuk vind hoor, als we lekker winstpunten scoren , of zoals een maandje geleden, tijdens ons L1 debuut gewoon dik winstpunten rijden en ook nog eens eerste worden..( en eigenlijk mag ik helemaal niet klagen hoor, B heb ik uitgereden met maar 1 of 2 keer geen winstpunten)

En voor de liefhebbers: Een vriendin van me heeft de 179 punten proef gisteren gefilmd en me toegestuurd, wil ik hier wel delen. Genoeg nog om aan te werken ( lós van de slordigheidsfouten die er ook in zitten.) Wat wel wonderlijk is: Ik heb een 5 en een 6 voor het wijken... Maar volgens mij hebben we dat 2 keer toch écht niet laten zien :)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:24

Wat een leuke pony! Wat me vooral opvalt dat je erg braafjes rijdt, iets voorover kantelt en je teugels zijn wat aan de lange kant hebt, ook mag hij wel wat scherper aan het been zijn, maar ik vind het knap hoor, zoals je lekker met jezelf en je paard bezig bent!
Probeer te genieten en te ontspannen! Dus trots op je pony gaan zitten en vooral ontspannen, vooral als je gaat doorzitten ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:45

Werkpunten die ik zo zie:
je eigen houding: bekken achterover, kont goed in het zadel zetten, voor je kijken, hoek in je ellebogen en durf je pony te showen!
probeer je oefeningen en overgangen voor te bereiden en te 'zetten'. Hak je oefeningen in korte stukjes, bijv. een gebroken lijn: diep de hoek in, mooi buigen, een fractie voor de letter eraf, rechtstellen, het omstellen voorbereiden, omstellen, rechtstellen, net iets voor de letter aankomen, buigen, hoek diep in. Dan ga je vanzelf ook exacter rijden en tonen aan de jury dat je die oefening zelf rijdt, ipv dat de pony ze wel een beetje doorflanst.
Je stap mag iets meer rust hebben, hij stapt lekker actief maar net iets haastig naar mijn mening. In je middenstap mag hij nog iets meer dalen en kader openen.
Je wijken verdient nog wel wat aandacht ;)
Je halsstrekken is mooi, blijf zelf mooi rechtop zetten en rij je volte exact, dan moet hij daarop achten en negens kunnen gaan lopen want het is een sterk punt.
Het galop aanspringen mag hij voor het aanspringen wat dieper ingesteld dat hij niet tegen de hand komt. Hij galoppeert ook echt vreselijk scheef weg :o dus probeer hem iets schoudervoor te laten galopperen. De galop linksom is beter vind ik. Het stuk tussen de galops ziet er een beetje slordig en ongecontroleerd uit. Gebruik je hoeken!
Ik neem aan dat er op de voltes middengalop getoond moest worden, veel meer markeren, zowel voorwaarts als terug!
Overgangen van galop naar draf zijn prima voor het L.
Halthouden is netjes maar hou er rust in, oefen thuis met langer halthouden dan hij in de proef moet doen (in de proef tellen 21 - 22 - 23 -24 en dan weg) zodat hij niet voortijdig wegstapt.

Ik vind het verder een hele leuke pony, hij is redelijk stil in de aanleuning hoewel hij idd met wat kortere teugels gereden zou mogen worden, maar ik denk dat je met bovenstaande punten je score wat hebt gedrukt.