[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GillyZidane

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:12

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:44

Mooie foto's hoor! Gaaf dier.. en leuk dat je ook al meer mee pakt in de les dan de L oefeningen.. ik train nu enkel 's avonds laat.. in de ochtend gaat helaas niet omdat ik twee kleine kinderen heb, daarom in de avond.. ik ben gisteren om half 10 nog gaan rijden.. Toen was het fijn te doen..

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:45

Ik ben gister avond even op het strand wezen uitwaaien! Even de energie eruit, had 's ochtends al voor m'n proeven geoefend. (Ze wordt soms 2 keer per dag gereden) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vannochtend voor m'n autorijbewijs geslaagd en nou hopen dat de wedstrijd morgen goed gaat! Ik hou jullie dan op de hoogte van de punten en de foto's.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:28

Leuke foto's! Schuurt dat niet met een kort broekje?

Iedereen die morgen wedstrijd heeft, succes!
Ik rij zelf helemaal niet op dit moment

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:25

Emma, waarom rij jij nu niet?
En anne sneu van je paard hopelijk voelt hij zich snel beter!
Verder warm weer afgelopen week.
Ik mocht woensdag starten toen was het ook zo warm. 180 en 190 gereden. Nu L2+3

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:45

Hier tweede keer L1 gereden. 2x 182.5 mooi constant dus. Losrijden was fijn. Maar de proef niet. E eerste kregen we net een bui regen over ons heen en mevrouw vond dat ik er even in kon stikken. paar fouten en tegen de hand. Tweede proef kon ik er iets meer aan blijven rijden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:23

Ik ook vanmorgen tweede keer L1 gestart. losrijden super los paard en bij start 1e proef hagelbuien en onweer over ons heen.
Hierdoor toch 2 proeven neergezet met spanning en soms een paard dat met zn billen tegen de regen in liep :P
Toch 180 en 189 gereden :)

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:03

Top steffiiy!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:54

Gefeliciteerd met jullie punten!

Regende het vandaag zo bij jullie? Waar waren jullie op wedstrijd? In Amersfoort was het namelijk droog gebleven GillyZidane en SteffiiY.

Haha sunshine, dat kwam toevallig zo uit de afgelopen 2 weken.
El is nog steeds kreupel en staat op rust. Zijn been is ook niet meer dik dus we kunnen nu vrij weinig doen qua koelen. En iemand anders deed Phil (ook omdat ik introweek had). Ik stap de week van 5 september pas weer op een paard. Al ben komende week wel op stal, ik rij niet.

Wij hadden vandaag op Manege Marcroix ook knhs wedstrijd en ik was er zelf bij als groom/barmedewerkster/secretariaat en wij hebben het dus droog gehouden. Drie vriendinnen van mij hadden wel winst gereden in het L1 dus ik was erg blij voor ze. Mijn instructrice (waarbij ik dus ook groom) heeft met haar huidige paard, Fergievrouwe, de eerste punten in het Z1 binnen, waardoor het paard zelf Keur en Elite is geworden en de moeder Prestatie.

Al met al een leuke en geslaagde dag!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:37

Fijne prestaties allemaal!

Phoebe loopt niet helemaal zuiver. Ze loopt linksvoor wat onregelmatig. Niet echt kreupel en ik zie het ook niet de hele tijd. Ik heb de osteopaat al gevraagd, heb alleen nog geen afspraak. En de hoefsmid moet ook gauw komen. Verder zie ik niks aan het been. Morgenavond even een keer goed checken.
Rijden doe ik dus maar niet, verder loopt ze de hele dag buiten. (en afgelopen week de nachten ook en dan tussen 12 en 7 overdag binnen). Morgen is het gelukkig weer een stuk minder warm en blijven ze de hele dag buiten. Tegen 7 uur komen ze dan binnen.

11 september heb ik mijn laatste L1 wedstrijd, maar eens kijken of ze daarvoor wel goed is

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:36

Wat grappig xemmafalcon dat je bij Iris lest. Ik heb een paar weken geleden ook op marcoix gestart.

Vandaag startte ik in putten.
Voor 9 uur een bui en om 5 over half 10 dus.. duurde precies mijn proef

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:44

Hier precies hetzelfde GZ! We hadden dezelfde proeftijden :P

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:59

GillyZidane schreef:
Wat grappig xemmafalcon dat je bij Iris lest. Ik heb een paar weken geleden ook op marcoix gestart.

hee ik wist niet dat je haar ook kende :D. Jaa ik vind haar heel fijn en reed vroeger ook haar paard bij.
Jij startte toen toch in de B?

Oh dat is naar! Volgens mij hadden wij gewoon geluk. Was het voor de rest wel droog, of ook niet?

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:01

Oh stom stom stom setteli!! Hopelijk is het snel weer over!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:04

Jammer van het weer wel weer mooie punten meiden!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:19

xemmafalcon schreef:
GillyZidane schreef:

hee ik wist niet dat je haar ook kende :D. Jaa ik vind haar heel fijn en reed vroeger ook haar paard bij.
Jij startte toen toch in de B?

Oh dat is naar! Volgens mij hadden wij gewoon geluk. Was het voor de rest wel droog, of ook niet?

Ken iris al heeeel lang :)

Ik startte idd in de B. Was in een proef eerste en in de andere uitgesloten

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:18

Goedemorgen allemaal :)

Gefeliciteerd met de winstpunten allemaal! Ik was gisteren mee op wedstrijd met een stalgenootje, maar hier in de omgeving eigenlijk amper regen/onweer gehad.

GillyZidane, mooie foto's, ziet er netjes uit!

TheDuchess mooie foto's zeg. Ik vroeg me ook al af of dat niet heel erg schuurt met korte broek?

Stelli wat balen dat je paard niet helemaal goed loopt. Hopelijk valt het mee.

Ik geloof dat mijn paard zich weer goed voelt, heb extra vitaminestoot/kuur gegeven en gisteren liep ze te stuiteren aan het touwtje op weg naar het land... eerst maar even paar x longeren voor ik er weer opstap := Volgende wedstrijd staat op 11 september ingepland, dat wordt onze 1e x L1. Hopelijk is ze dan weer helemaal op de rit!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:37

Gefeliciteerd met de behaalde winstpunten!

Vervelend dat je paard niet goed loopt Stelli,

en gave foto's TD!

Ik ben gister weer terug gekomen van een weekje trainen :)
helaas maar 2 van de 4 lessen mee kunnen rijden, omdat Freek zijn hoef weer open had gehaald. Daarom had ik de eerste 2 lessen niet mee gedaan, hij liep toen wel weer goed, maar ik vond dat te snel aangezien die zaterdag en zondag niet goed liep.
Wel uiteindelijk 2 super fijne lessen mee gereden! Donderdag komt de zadelmaker, moet namelijk een nieuw zadel. dan heb ik de hele maand om te trainen (ouders gaan op vakantie) en in oktober ga ik weer op wedstrijd :)

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:24

Het schuurt enorm met korte broek , wilde eigenlijk zonder zadel gaan maar ze was heel erg gespannen... Ik heb m'n eerste winstpunt gereden met 183,5 en eerste geworden van de L1 en de L2, ik was trouwens de enige met een winstpunt in de L1 er was nogal een strenge jury... Foto's volgen nog!

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:46

Ik zal me ook weer eens melden na een langere tijd , moet toch echt zorgen dat ik elke week welleens kijk en ook een update geef !

Momenteel ben ik sinds een weekje verhuist naar een nieuwe stalling , misschien bekend bij sommige ? : Equine park Hulsberg in Zuid Limburg. ( er waren eindelijk 2 stallen vrij :D ) wat een top accomodatie met geweldige faciliteiten! :D <3 een stal om nooit meer te verlaten.

momenteel ook weer een terug bij mijn oude instructrice waar ik voorheen les van heb gehad. Ik heb nu bepaalde doelen staan met allebei de paarden en daar gaan we nu naartoe trainen. in het nieuwe seizoen ga ik buzzy weer l2 starten en de puntjes op de i zetten voor de m1, hiphop gaat dan haar b debuut maken.

Zal binnenkort eens een foto plaatsen van jut en jul :P

Ik zie dat er weer nieuwe mensen zijn : welkom :D en blijf vooral ookal zijn jullie uit de L1 , het is nu gewoon een blog geworden voor iedereen die concours rijd!

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten !

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:53

Mistimabo,
Ben wel benieuwd naar een foto van jouw paarden.. leuk hoor 2 paarden mee op wedstrijd.. wel druk! Hoe vaak ga je ze starten?

Hoe vaak start de rest eigenlijk?
Ik start elke 2 weken als mijn man een vrij weekend heeft, en evt nog een avondwedstrijd.. Wij hebben 2 kinderen, dus kunt nooit zomaar ineens weg.. vanavond wedstrijd en mijn man moest langer werken en ik vroeg starten.. helaas niet ideaal maar heb gisteravond mijn paard al gevlochten en zo weer met vliegendeken terug op de wei gezet.. ben benieuwd of alles nog zit haha..

Vanavond tweede keer l1 dus, en gisteren weer fijn kunnen rijden.. hobbelen nu tegen het punt aan dat ze langzaamaan rechter wordt, en daardoor wel eens balans verliest nog, of plots het gas opentrekt.. Vooral in de galop.. leuk is dat op.die volte met middengalop! We zullen zien wat vanavond brengt!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:01

Ik wilde ook hard gaan trainen voor de L2, maar Phoebe is echt kreupel. Gisteravond had ze een dik been. 10 minuten gekoeld en daarna in de klei gezet. Vandaag is de hoefsmid er. IJzers gaan er onder uit en ik heb hem gelijk even gevraagd of hij kon kijken of ze een hoefzweer had.
Morgen had ik al een afspraak bij de DA staan om haar te laten chippen (die was nl verdwenen) en te enten. Nu gaan ze gelijk even naar haar been kijken.
Maar ik hoop uiteraard dat het "maar" een hoefzweer is. :(

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:06

Jeetje setteli.. wat balen!!!

Gisteren 4e en 5e geworden van de 15.. en 2 winstpunten gereden.. heel tevreden :) Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:38

Gefeliciteerd Keshia.

Helaas was het geen hoefzweer. Vanmiddag om 3 uur afspraak bij de DA, ben ook heel benieuwd hoe ze op het chippen reageert.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:06

Oh jee... het been was ook dik toch? Geen wondjes te zien? En waar is het dik? Jammer zeg.. net als je zo fijn op weg bent!