Ik wil dat mijn paard de wissels ook kent Maargoed... Eerst maar weer opbouwen.. Vandaag komt de masseur weer
webster543
Geplaatst: 12-03-13 13:47
Lien, jullie komen er wel weer uit, Soraya is een geweldig paard. Daar kan ik alleen van dromen (en stiekem denk ik, zou ik het eens vragen of ik ze eens mag rijden??? ). Kan je niet een weekje gewoon basiswerk doen? Ik zie je nu niet zo vaak rijden, maar telkens als ik je zie is er toch altijd serieus druk op. Of ben ik fout???
Ik ben niet ontevreden met mijn proef, maar toch blij dat hij, gezien de spanning, toch redelijk is gekomen. De winnaar was een pony (rekening houden met het feit dat die geen vliegende wissels rijden, maar eenvoudige) met 69%. 2e had 66%, 3e 65.6 en dan ikke. Waar zou ik dan met zo'n proef eindigen in Nederland?? Bij de laatste?? Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar filmpjes van jullie paarden Ik weet dat Aristo dichter in de buurt komt van een huis-tuin-en-keuken-paard, maar hey.. ik ben er trots op!!
Wanted, je zou voor minder zo fris zijn... met dit r*tweer!! Ze staan al bijna in zomervacht en dan krijgen ze er volgende nacht -10° bovenop... Wel knap dat je bij jezelf eerst gaat kijken, velen zouden al direkt hun paard de schuld geven dat hij niet recht loopt.
Komt goed Michelle! Lien balen dat het niet lekker ging, maar na een down komt ook wel weer een up!
Webster ik denk niet dat je ontevreden moet zijn over de proef. Heb hem net gekeken en helaas is het beeld hier een beetje schokkerig, maar het ziet er netjes uit. Ik denk dat je in NL wel winst zou rijden, maar geen 3 punten. Voor 3 punten moet je hier echt onwijs knallen en heel spectaculair rijden. Ik ken niemand persoonlijk die 3 winstpunten gehaald heeft op Z2 niveau. Dus er zit echt wel een heel verschil ik met Belgie en NL. Maar je mag zeker trots zijn op je prestatie!
roosje78
Geplaatst: 12-03-13 14:02
Kom hier ook maar weer eens inbreken Het andere hh-topic is zo rustig en hier zit bijna iedereen!
Je hebt helemaal gelijk, Webster dat je trots bent op je paardje! Elk paard heeft zijn eigen goede capaciteiten en hij is voor jou enorm speciaal en dat is het allerbelangrijkste.
Ik zou ook zeker niet ontevreden zijn! Als ik er naar kijk dan krijg ik ook echt niet het idee dat jullie al aan jullie max zitten. Ik denk in NL dat je om en nabij de wp (60%) zal zitten.
Denk dat dat komt doordat je me altijd ziet rijden in de les Nathalie. Al rij ik zo soms ook wel in mijn eentje als ik in de CR rij. Thuis kan ik dat bv. gewoonweg echt niet doen. Soraya is best sensibel thuis en daar kan ik echt enkel basiswerk doen. 't Is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden. Ik ga het straks eens met Ludo bespreken (lesgever). Misschien is het ook wat veel aan't worden voor haar. Ik rij haar echt wel veel, momenteel 3x per week les, 2x thuis gewoon basiswerk en dan nog een keer het bos in of longeren. We zien wel, komt wel weer goed. Thanks voor het complimentje trouwens! Maar Aristo vind ik persoonlijk toch ook wel echt een leuk paard hoor. En remember: Wie is er naar Mechelen geweest? Juist ja, jij!
Tuurlijk mag je tevreden zijn met de proef en trots zijn op je paard Webster! Hij oogt ook heel leuk! Ik vergelijk het alleen met hoe er hier gejureerd wordt en dan vind ik het erg hoog gepunt. Om hier 65% te halen moet je toch al een vrij foutloze proef rijden. Ik denk dat ik jouw proef kan vergelijken met mijn 2e proef van afgelopen weekend. Ik had daar 58,2% voor (geen winstpunt dus). Het ligt er natuurlijk ook aan hoe streng de jury is, maar in mijn ogen, zou deze proef net wel/net geen winstpunt zijn.
Ja I know, maar bij ons dus niet Bij jullie ligt dat veel dichter bij elkaar. Bij ons scheelt elke winstpunt 5%.
horseyfries
Geplaatst: 12-03-13 15:38
Kan ik hier nog mensen vinden die mee willen doen met mijn uitdaging voor 2013? De halve marathon (21 km) lopen tijdens de marathon van Eindhoven op 13 oktober! Zou toch leuk zijn als er een groep van het Z2 topic meedoet! (Tshirts hebben we al van de clinic, nu alleen de conditie nog....hahaha)
roosje78
Geplaatst: 12-03-13 15:49
Ehm, ik passeer. Hardlopen vind ik echt zo... Voor de andere: Veel plezier
luv
Geplaatst: 12-03-13 15:53
Zo Jenny dat is nog eens een uitdaging te noemen! Ik was van plan om binnenkort weer te beginnen met hardlopen, maar ik moet zeggen dat ik al blij ben als ik 10 km achter elkaar kan hardlopen!
Zit op m'n telefoon dus wel alles gelezen maar ff korte reactie!
Sorry ik ga niet mee rennen haaaaaat rennen
Webster zal je thuis een filmpje sturen van m'n Z2 debuut.... met ook heel veel werk aan de winkel!
webster543
Geplaatst: 12-03-13 20:03
Anouk, heb geantwoord
Heb vroeger veel gelopen en onlangs nog een dog-survival mee gedaan van 9km. Maar toen was ik al dood, terwijl de hond toch wel wat helpt. Dus ik pas ook!
Toch raar puntengeving... Zijn de jury's dan zo extreem in het punten geven? 4en en 3ën en 8es en 9es??? Of zijn het dan meestal 6jes proeven??
luv
Geplaatst: 12-03-13 22:15
Ik heb zojuist gereden. Had me al een week of 3 niet met de wissels bezig gehouden. De 1e 2x heb ik het ook alleen maar gedaan met mijn instructrice erbij. Ze deed het al vrij makkelijk, dus vandaag eens alleen geprobeerd. De eerste 2 wissels had ze zoiets van : huh? De volgende 4 sprong ze in 1x! Omdat ze dit goed deed kon ik het niet laten om eens te kijken wat er zou gebeuren als ik eens een lijn uit een Z2 proef zou rijden. Deed eerst een paar galopsprongen appuyeren, recht stellen en dan de wissel, dit beide kanten op. Ook deze sprong ze beide Ik krijg steeds meer hoop dat mijn doel van over 3 maanden Z2 starten haalbaar moet zijn
Ook ik sla het hardlopen over, zou het wel heel leuk vinden maar mijn knie laat dat niet toe..
Nou Webster, hier krijg je een 6 als het 'braaf' wordt uitgevoerd. Als er een puntje van kritiek op zit krijg je al snel een 5. Als er echt iets goed fout gaat wordt het al een 3 of een 4. (bv keertwending om de achterhand waarbij spilbeen stil staat is vaak een 3 max) Naar boven wordt een 7 nog wel eens gegeven als het allemaal ook wat spectaculairder oogt een 8 wil er ook nog wel eens op staan. Een 9 en een 10 worden al uitzonderlijker
Dat is dezelfde puntengeving als hier, misschien zijn onze jury's wat milder?
Nu, als een keertwending bijvoorbeeld mooi gebogen is, taktmatig, kleine cirkel, maar het voetje blijft een tel staan, dan geven ze hier wel een 6 hoor. Ze houden rekening met de positieve punten en meer en meer jury's geven ook halve punten. Wat soms een groot verschil kan geven.
odenxia
Geplaatst: 13-03-13 00:46
Ik heb zo`n hekel aan zesjes jury`s. Ik heb liever dat ze me een 2 of een 3 geven als iets de mist in gaat en een 7,8 of 9 als het goed is. Helaas kom je dat nog maar zelden tegen.
Heb vorig jaar bij een jury gereden, eerste gedeelte van de proef 7`s en 8en en zelfs een 9, tot Ur in verzet ging. Kreeg tot 2x toe een 1 op mn lijstje en -4, maar wel nog 202 punten rijden