De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:43

Sannie1980 schreef:
Dat ben ik niet met je eens Tita. Er zijn zat mensen die, om welke reden dan ook, niet starten. Dat wil dan niet zeggen dat ze geen talent hebben?!

:j dat bedoel ik ook altijd te zeggen jij begrijp mij verkeerd.

Door startkaarten uit te sluiten krijg je een breder publiek en ook andere paarden, paarden die dit niet gewend zijn.
Daarom vind ik het helemaal niet verkeerd dat er mensen zijn die zeggen hoop dat ik hem de baan rond krijgt.

Dat roep ik ook van mijn eigen merrie ik verwacht veel sensatie bij ons en niet vanwege haar gangwerk maar omdat ik dus wel netjes zit maar verder niks kan, zou ik dus niet mee mogen doen.
Waarom niet... ik ben wel zo eerlijk als ze er over 3 maanden niet klaar voor is, trek ik me terug. Dat wel maar ergens denk ik wel dat ze er klaar voor is anders geef je je niet op.

Maar hoe ze gaat reageren is natuulijk niet te voorspelen en dan heeft een bak af huren op een ander locatie geen zin, wat je deelt niet dezelfde spanningen en stress, en situatie

Sannie1980

Suus___ schreef:
Sannie: volgens mij zegt tita juist dat er wel talent bij kan zitten die als je startkaart een must maakt niet gezien zou worden..

Ja, maar ze zegt ook dat als het een echte talentenjacht zou zijn, er strengere eisen aan vast moeten zitten.
Ik zou niet weten hoe je het strenger zou moeten maken als je juist ook de mensen een kans wilt geven die niet bv niet starten.

ponyparadijs

Toch denk ik wel dat je het anders kan opvatten als dat cleo dat heeft gedaan Daffodil. De opvatting heeft te maken met het moment waarin je leeft.

Dit is inderdaad iets heel anders dan een wedstrijd. Alhoewel ik naar aanleiding van de verhalen nu ook niet echt het idee heb dat het een talentenjacht is naar een amazone/ruiter die de tips makkelijk opnemen. Heb bij sommige het idee dat het ook het paard en de algemene handigheid van de amazone en ruiter is geweest.
Ben van mening dat als ze een eerlijke talentenjacht voor een ruiter/amazone hadden willen houden ze paarden ter beschikking hadden moeten zetten en iedereen op het zelfde paard hadden moeten laten rijden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:45

Sannie1980 schreef:
Suus___ schreef:
Sannie: volgens mij zegt tita juist dat er wel talent bij kan zitten die als je startkaart een must maakt niet gezien zou worden..

Ja, maar ze zegt ook dat als het een echte talentenjacht zou zijn, er strengere eisen aan vast moeten zitten.
Ik zou niet weten hoe je het strenger zou moeten maken als je juist ook de mensen een kans wilt geven die niet bv niet starten.

Ja dat zeg ik door Smeetjwoe en Cleo, zij vinden dat je enkel moet gaan starten met een goed paard dat er klaar voor is en als je dus bij voorbaat roept ben blij dat je de bak doorkomt, dat je dan niet moet gaan.

Ik verklaar nader waarom mensen wel gaan.

Als de organisatie ook zou denken dan hadden ze andere regels moeten opstellen

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:46

Ah zo, ik veronderstelde door je eerste zin over de strengere eisen dat jij die insteek had. :)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:46

Daffodil: Mijn zelfreflectie is prima, daar mankeert weinig aan. Ik zeg toch ook dat ik het niet erg/ raar vind dat ik niet door ben?

Ik zeg dat ik het niet netjes vond hoe er met een miscommunicatie omgegaan werd, dat was het eerste wat al niet lekker liep. Daarna toen het afgelopen was, waar jij dus niet meer bij was gebeurde dus het andere waar ik totaal niet over te spreken ben.

En Daffodil, over iemand zeggen dat die geen zelfrefelctie heeft terwijl je diegene niet eens kent is toch een beetje raar hoor.

BTW, was jij op dat grote bruine paard aan het uitstappen toen ik aan het losrijden was?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:47

Sannie1980 schreef:
Ah zo, ik veronderstelde door je eerste zin over de strengere eisen dat jij die insteek had. :)

He nee :+ ik heb nu een reden om mee te doen tis gratis anders moet ik bakhuur betalen :P

En krijg nog gratis commentaar en tips en wie weet wat voor leuke mensen ik daar nog ga ontmoeten aangezien mijn locatie wel in de quotes sta

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:49

ponyparadijs schreef:
Toch denk ik wel dat je het anders kan opvatten als dat cleo dat heeft gedaan Daffodil. De opvatting heeft te maken met het moment waarin je leeft.

Dit is inderdaad iets heel anders dan een wedstrijd. Alhoewel ik naar aanleiding van de verhalen nu ook niet echt het idee heb dat het een talentenjacht is naar een amazone/ruiter die de tips makkelijk opnemen. Heb bij sommige het idee dat het ook het paard en de algemene handigheid van de amazone en ruiter is geweest.
Ben van mening dat als ze een eerlijke talentenjacht voor een ruiter/amazone hadden willen houden ze paarden ter beschikking hadden moeten zetten en iedereen op het zelfde paard hadden moeten laten rijden.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:50

retseH schreef:
ponyparadijs schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Helemaal mee eens, en dezelfde jury bij iedere selectie zou het ook al een stuk objectiever maken :)

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:50

Talent zien ze niet alleen door de kunstjes die je uit je (of welk paard dan ook) paard perst, ze kijken ook naar hoe los je dingen op, hoe werk je ergens naartoe etc etc.

daffodil

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:56

Cleo, ja ik heb een groot bruin paard en zal inderdaad ongeveer aan het uitstappen geweest zijn toen jij aan het losrijden was. Altijd makkelijk te herkennen aan mijn roze handschoenen en bijpassende zweep :D

Met zelfreflectie bedoel ik niet dat je jezelf te hoog inschat maar ik doel meer op de verwachting bij zoiets. Ik kwam er pas na inschrijving achter dat het een soort talentenjacht was terwijl ik ervan uitgegaan was dat het slechts een clinic was. Toen ik daarachter kwam, heb ik eigenlijk gelijk aangegeven niet bij zulke dingen te passen. Ter bakvulling ben ik toch maar gegaan en uiteindelijk heb ik voor mezelf lekker gereden en heb ik wat commentaar en tips gekregen. Meer niet en meer verwachtte ik er ook niet van!

Ik vind het makkelijk om aan te geven dat een ander in de groep dan wel een beter plaatje zou zijn, het ging echt niet om slechts het plaatje, maar om het totaalpakket. Wat doe je, hoe doe je dat en waarom doe je dat.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 10:59

Ff wat anders. Zijn er nog meer dagen afgelast vanwege de sneeuw en winterse weersvoorspellingen?

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:03

MargrietJonk: dan krijg je geloof ik een mail!
Ik kreeg ook een mail dat Roggel niet door ging (geen idee waar dat ligt, en ik heb gestart in Lunteren die wel door ging)..Dus gewoon goed de site in de gaten houden :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:04

retseH schreef:
MargrietJonk: dan krijg je geloof ik een mail!
Ik kreeg ook een mail dat Roggel niet door ging (geen idee waar dat ligt, en ik heb gestart in Lunteren die wel door ging)..Dus gewoon goed de site in de gaten houden :)

Dan verwacht ik nog een mail over Heiloo. Maar die zal wel niet komen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:04

Ah, dus jij liep bijna tegen mij aan? :+

Ik schat mezelf niet te hoog in, ik heb nooit gezegd dat ik had verwacht dat ik door zou gaan. Nogmaals, het gaat mij helemaal niet om of ik door zou gaan of niet en ik ben het er ook mee eens dat iemand anders door is, daar zul je me niet over horen.

Nogmaals gaat het mij er om HOE en niet waarom.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:05

Ik denk trouwens dat ze een dag of 3-4 voor de data pas beslissen of het wordt afgelast of niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:29

tita schreef:
Sannie1980 schreef:

Ja dat zeg ik door Smeetjwoe en Cleo, zij vinden dat je enkel moet gaan starten met een goed paard dat er klaar voor is en als je dus bij voorbaat roept ben blij dat je de bak doorkomt, dat je dan niet moet gaan.

Ik verklaar nader waarom mensen wel gaan.

Als de organisatie ook zou denken dan hadden ze andere regels moeten opstellen

Ik val overal buiten. Op wedstrijden rijden we leuk mee, maar een tent en boxen en dan ook nog andere paarden is veel gevraagd. Ik weet niet of ik de bak door kom, terwijl ik dat op wedstrijd wel kom :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:36

Liep ik tegen jou aan? Dat zegt me even niets. Wel ben ik onvrijwillig in zijn achterwaarts gegaan met losrijden maar toen zat jij nog niet in de bak volgens mij....

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:44

Ja, toen ik even een serie oefende zat je volgens mij bijna tegen me aan :+

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:45

Ik vind het een beetje gek dat veel mensen hadden verwacht dat het op en top zou worden.. Ten eerste wordt deze cup voor het eerst georganiseerd en moeten ze zelf ook nog leren, ten tweede is de kans dat je door gaat sowieso klein dus kun je er beter niet van uit gaan, ten derde is het gratis dus ook al vind je het niet zo leuk dan kost het je nog niks en ten vierde krijg je op wedstrijd toch ook wel eens commentaar dat je niet zo leuk vind of wordt je op een manier behandeld die je niet leuk vind? Ga je dan ook nooit meer op wedstrijd daar of bij die jury?

Ik kan me niet voorstellen dat ik heel negatief terug kom. Al zeiken ze me de grond in, ik ben dan wel weer eens op vreemd terrein geweest zonder dat het me wat kost, paardje heeft weer eens gereden met verschillende paarden in de bak en ik zie meteen weer wat kennissen :+

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:49

ook al organiseer je iets voor het eerst kan het nog super geregeld zijn, dan hadden ze een goede evenementenmanager in de arm moeten nemen en dan maar wat inschrijfgeld moeten vragen.

En ja er zijn ook jury's waar ik niet bij start, als ik van te voren weet dat het me niet aan zal staan ga ik niet, ik rijd voor mijn lol. Commentaar goed, maar als ik weet dat ik dan toch al niet boven de 56% ZONDER zinvol commentaar uit kom, tja waarom zou ik dan gaan?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:23

Omdat je overal van kan leren? Dat zou bij mij de reden zijn om toch te gaan.....

Overigens kan ik me niet herinneren dat ik je blijkbaar in de weg reed.

Juist het gratis meedoen maakt het laagdrempelig en dus ook toegankelijk voor de deelnemer die niet de beschikking heeft over zat geld om overal aan mee te doen, en wie weet is juist die deelnemer wel het talent wat ze zoeken!!!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:34

daffodil schreef:
Omdat je overal van kan leren? Dat zou bij mij de reden zijn om toch te gaan.....

Overigens kan ik me niet herinneren dat ik je blijkbaar in de weg reed.

Juist het gratis meedoen maakt het laagdrempelig en dus ook toegankelijk voor de deelnemer die niet de beschikking heeft over zat geld om overal aan mee te doen, en wie weet is juist die deelnemer wel het talent wat ze zoeken!!!

Als je van te voren weet dat je niet boven de 56% zult rijden en geen normaal commentaar krijgt, wat kun je er dan van leren?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:37

Dat weet je niet, geen enkele jury beslist van te voren wat je aan punten gaat rijden......ik hou persoonlijk niet zo van dit soort commentaar op jury's maar ik stel voor dit niet in dit topic te gaan bediscussiëren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:40

Citaat:
Als je van te voren weet dat je niet boven de 56% zult rijden en geen normaal commentaar krijgt, wat kun je er dan van leren?

Als het echt specifiek een persoon is, gewoon op de man af gaan vragen wat er mis mee is.