Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 07:22

Nou, het debuut zit erop. Ze vond het maar raar, al die onbekende paarden in de bak waar ze niet aan mocht ruiken :) . Maar ze deed het heel goed. Nog geen winstpunten, maar wel twee keer een 7 voor een oefening. Helaas ook een keer een 2 omdat ze niet wilde galopperen, terecht. Het blijft een eigenwijze dame wat dat betreft :D
Ik ben trots op haar en op mijn dochter *\o/*

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:41

Beterschap MARenAMY.
Veel succes vast voor morgen als het lukt om te gaan.

Welkom Lena en wauw!!! Wat een knappe combinatie zijn jullie <3

Wat goed zeg carika +:)+

Mooi te lezen GabberGill dat het zo ontspannen gaat allemaal.

Leuk Lieser, mag je zeker heel trots op zijn *\o/*

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:01

Phoef vanochtend viel zwaar :Z :=

Maar ik leef al de hele dag op een roze wolk! Nadat we in augustus samen vielen met een cross les kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer over een hindernis heen. Heel langzaam opgebouwd en vertrouwen terug krijgen.
Vandaag viel alles zo mooi samen *\%/* Hij was heerlijk voorwaards, dacht naar voren mee ipv terug, Fijn ritme en hij was verbazingwekkend helemaal niet kijkerig of onzeker, wat hij vaak vooral in het eerste parcour is.

Rondje 70cm ging heerlijk! Heel verrassend een weigering op de laatste, waar die vandaan kwam geen idee maar ik neem het voor lief. Gevoel was fantastisch!

Rondje 80cm was de pit eruit maar alsnog echt puur genieten van voor tot einde. Op 2 simpele stijltjes een balkje... jammer maar mijn dag kan niet meer stuk!

Morgen gaan we nog een keer!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:03

Wat goed +:)+ Ziet er top uit :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:05

Super!! Het ziet er heel fijn uit ook :D

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:28

Ik kom zo net achter dat ik op de tussenstand lijst van de regio kampioenschap sta in de klasse B. Totaal niet verwacht en erg leuk
maaarr ik heb mij ook al ingeschreven voor een bokaal weekend ( 4 dagen starten met leuke prijzen in het verschiet) in de klasse L1 (ons debuut) helaas is deze wedstrijd 2 weken voor de regiokampioenschappen. De regiokampioenschap wedstrijd valt op een vrijdag (gewoon een werkdag voor mij)
Oh ik zit echt in een dillema welk wedstrijd ik nu ga rijden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:44

Uh hoeveelste sta je dan in de B ?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:57

ChristelJ schreef:
Ik kom zo net achter dat ik op de tussenstand lijst van de regio kampioenschap sta in de klasse B. Totaal niet verwacht en erg leuk
maaarr ik heb mij ook al ingeschreven voor een bokaal weekend ( 4 dagen starten met leuke prijzen in het verschiet) in de klasse L1 (ons debuut) helaas is deze wedstrijd 2 weken voor de regiokampioenschappen. De regiokampioenschap wedstrijd valt op een vrijdag (gewoon een werkdag voor mij)
Oh ik zit echt in een dillema welk wedstrijd ik nu ga rijden.

Ik zou kijken waar je denkt het meest kans te maken. Volgens mij rij je met Liefke prima scores maar of het genoeg is voor de regio’s? Iemand die ik ken die ook heengaat in de B, die heeft 1 keer 197 gereden en verder alleen maar boven de 210.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 08:54

Ik start wel bijna altijd regio's en ben in B en L1 naar de Nederlandse geweest, L2 niet meegedaan en M1 wel naar de finaleproef maar zelf te slordig gereden. In de B op regio na 1e proef 1e en na de 2e 3e, maar wat er al gezegd wordt; wij scoorden die 1e proef rond de 210 punten en in de selectierondes ook al. En op de Nederlandse kwamen we heel mooi in de middenmoot met gemiddelde van 3 juryleden 196 ongeveer. Dan is het gewoon een leuke ervaring, maar ik had niet de illusie dat we konden winnen. Die 1e proef was al een hele schok en dus verpestte ik de 2e op de regio :')

Dus dan moet je kijken, scoor je hoog genoeg om bovenin mee te doen of vind je het leuk genoeg om gewoon mee te doen ongeacht waar je eindigt? En vind je het dan niet erg om die L1 wedstrijd af te melden of om te zetten naar de b? Of ga je liever nu al L1 rijden?

Ieder moet voor zichzelf kijken, ik doe bijvoorbeeld wel alleen mee als ik het idee heb dat ik bovenin mee kan doen. En nu op de hogere niveaus in ieder geval de finaleproeven te mogen starten. Er kan die dag natuurlijk altijd wat mis gaan. Maar ik plan er dus wel omheen qua wedstrijden en meld me dus soms af ivm mogelijkheid tot te veel punten. Vriendin van me doet gewoon graag mee, ookal eindigt die altijd onderin. Die vindt het gewoon leuke wedstrijden en net wat groter en aangekleder en keer 2 juryleden. Beide vinden we het leuk, maar wel op andere manier er naartoe.

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:47

Getup schreef:
Uh hoeveelste sta je dan in de B ?

Op de lijst sta ik nu als 12e met een gemiddelde van 62,951

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:52

Autumnn schreef:
ChristelJ schreef:
Ik zou kijken waar je denkt het meest kans te maken. Volgens mij rij je met Liefke prima scores maar of het genoeg is voor de regio’s? Iemand die ik ken die ook heengaat in de B, die heeft 1 keer 197 gereden en verder alleen maar boven de 210.

Ik heb inderdaad prima scores gereden met Liefke maar niet geweldig in mijn ogen hoogste score 198,5 en mn laagste 184,5 gemiddelde is dan ook 62,915 % dus voor mijn idee maak ik niet echt kans om te winnen maar de ervaring is wel leuk om keer mee te maken. Weet namelijk niet of we dat in de L1 ook gaan halen, heb nou niet echt een geweldig dressuur paard onder me

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:55

MyWishMax schreef:
Ik start wel bijna altijd regio's en ben in B en L1 naar de Nederlandse geweest, L2 niet meegedaan en M1 wel naar de finaleproef maar zelf te slordig gereden. In de B op regio na 1e proef 1e en na de 2e 3e, maar wat er al gezegd wordt; wij scoorden die 1e proef rond de 210 punten en in de selectierondes ook al. En op de Nederlandse kwamen we heel mooi in de middenmoot met gemiddelde van 3 juryleden 196 ongeveer. Dan is het gewoon een leuke ervaring, maar ik had niet de illusie dat we konden winnen. Die 1e proef was al een hele schok en dus verpestte ik de 2e op de regio :')

Dus dan moet je kijken, scoor je hoog genoeg om bovenin mee te doen of vind je het leuk genoeg om gewoon mee te doen ongeacht waar je eindigt? En vind je het dan niet erg om die L1 wedstrijd af te melden of om te zetten naar de b? Of ga je liever nu al L1 rijden?

Ieder moet voor zichzelf kijken, ik doe bijvoorbeeld wel alleen mee als ik het idee heb dat ik bovenin mee kan doen. En nu op de hogere niveaus in ieder geval de finaleproeven te mogen starten. Er kan die dag natuurlijk altijd wat mis gaan. Maar ik plan er dus wel omheen qua wedstrijden en meld me dus soms af ivm mogelijkheid tot te veel punten. Vriendin van me doet gewoon graag mee, ookal eindigt die altijd onderin. Die vindt het gewoon leuke wedstrijden en net wat groter en aangekleder en keer 2 juryleden. Beide vinden we het leuk, maar wel op andere manier er naartoe.

Ik sta eigenlijk precies het zelfde erin als jou, ik wil graag bovenin eindigen voor mij gevoel hebben we daar te weinig punten mee gereden hoogste wat ik heb gereden is 198,5 en laagste een 184,5. Daarom twijfel ik ook want het is wel een ervaring die ik denk ik niet in het l1 ga halen met mn niet dressuurpaard maar zeg nooit nooit

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:17

Meestal is dat inderdaad 'te laag'. Maar zeg ook nooit nooit over niet halen. Ik heb echt een hele simpele merrie, absoluut geen typisch dressuurpaard en qua gangen slechter als de gemiddelde fries. Ik heb kennissen die met andere rassen gewoon meekomen. Vanaf het M wordt het iets lastiger, maar daaronder maakt het echt nog niet uit.

En helemaal een ras als een Fries, daar gaat het echt niet lastiger mee hoor. Die zijn niet minder dressuurpaard en lopen tot in de hoogste klasses mee. Je hebt geen spectaculair bewegend paard nodig. Correct en netjes rijden en de basis goed onder de knie hebben.

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:23

ChristelJ schreef:
MyWishMax schreef:

Ik sta eigenlijk precies het zelfde erin als jou, ik wil graag bovenin eindigen voor mij gevoel hebben we daar te weinig punten mee gereden hoogste wat ik heb gereden is 198,5 en laagste een 184,5. Daarom twijfel ik ook want het is wel een ervaring die ik denk ik niet in het l1 ga halen met mn niet dressuurpaard maar zeg nooit nooit

*Stille meelezer meldt zich even haha* Ach wat leuk Liefke is toen op de manege geboren waar ik jarenlang heb gereden en mijn paard heb gekocht!
Echt wel een heel fijn paard, die L1 moet sowieso lukken!

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 13:22

MyWishMax schreef:
Meestal is dat inderdaad 'te laag'. Maar zeg ook nooit nooit over niet halen. Ik heb echt een hele simpele merrie, absoluut geen typisch dressuurpaard en qua gangen slechter als de gemiddelde fries. Ik heb kennissen die met andere rassen gewoon meekomen. Vanaf het M wordt het iets lastiger, maar daaronder maakt het echt nog niet uit.

En helemaal een ras als een Fries, daar gaat het echt niet lastiger mee hoor. Die zijn niet minder dressuurpaard en lopen tot in de hoogste klasses mee. Je hebt geen spectaculair bewegend paard nodig. Correct en netjes rijden en de basis goed onder de knie hebben.

Helaas is Liefke ook geen standaard fries, is niet voor niks een kruising ze heeft enorm slecht achterbeen maar met de juist training is dit op dit niveau nog geen probleem. Zolang we beide plezier hebben en nog aankunnen blijven we doorgaan we zien wel waar we eindigen. Ik kijk even aan waar ik sta op de definitieve regioranking en vanuit daar maar ik een besluit. Heb nog even voor de sluitingsdatum.

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 13:27

MyWishMax schreef:
*Stille meelezer meldt zich even haha* Ach wat leuk Liefke is toen op de manege geboren waar ik jarenlang heb gereden en mijn paard heb gekocht!

Wat leuk om te horen dat je Liefke kent. Ze is inderdaad geboren op manege waarland als schattig paard daarna naar manege schimmelkroft gekomen waar ze manege paard is geweest en braaf haar rondje doet met mensen met een verstandelijke beperking op haar rug. Nu sinds een paar maanden loopt ze niet meer in de lessen en zijn we er een wedstrijd paard van aan het maken

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 14:02

Wat goed FleurSandro, hij springt heel fanatiek rond zo te zien :D vandaag lekker foutloos? <<)

ChristelJ wat een enorm lieve uitstraling heeft ze <3

Mbt regio's, in het L1 maakt het nog niet zo uit of je per se een gigantisch goede beweger hebt, net wat MWM zegt. V Dus ik zou de gedachte dat je anders nooit meer regio's gaat rijden wel loslaten ;) Het is meer de kwestie of je er vrede mee hebt dat je met deze punten waarschijnlijk ergens halverwege gaat eindigen (niet vervelend bedoeld btw) en de ervaring van regio's dan nog steeds leuker vindt dan L1 starten.

-----------

Zo we zijn ook weer op pad geweest, prima vibe zo :P

Afbeelding

2 x 90 om in te komen na 6 weken zonder springen, 2 x foutloos en 2de en 3de. Voelt wel als valsspelen :')

Henk heeft na zijn laatste wedstrijd eind april 3 weken echt vrij - vrij gehad en daarna alleen wat flatwork (want dressuur was het niet := ) en cavaletti opgepakt dus ik zou het ook niet eerlijk vinden om meer te vragen. Was heel erg goed voor wederzijds vertrouwen dit, dat wel :o

Over 1,5 week ga ik weer op vakantie *\%/* dus het wordt voorlopig ook niet vervolgd :P

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 14:48

Fly_high schreef:
Wat goed FleurSandro, hij springt heel fanatiek rond zo te zien :D vandaag lekker foutloos? <<)

ChristelJ wat een enorm lieve uitstraling heeft ze <3

Mbt regio's, in het L1 maakt het nog niet zo uit of je per se een gigantisch goede beweger hebt, net wat MWM zegt. V Dus ik zou de gedachte dat je anders nooit meer regio's gaat rijden wel loslaten ;) Het is meer de kwestie of je er vrede mee hebt dat je met deze punten waarschijnlijk ergens halverwege gaat eindigen (niet vervelend bedoeld btw) en de ervaring van regio's dan nog steeds leuker vindt dan L1 starten.

-----------

Zo we zijn ook weer op pad geweest, prima vibe zo :P

[ [url=m/j3gwWt.jpg]Afbeelding[/url] ]

2 x 90 om in te komen na 6 weken zonder springen, 2 x foutloos en 2de en 3de. Voelt wel als valsspelen :')

Henk heeft na zijn laatste wedstrijd eind april 3 weken echt vrij - vrij gehad en daarna alleen wat flatwork (want dressuur was het niet := ) en cavaletti opgepakt dus ik zou het ook niet eerlijk vinden om meer te vragen. Was heel erg goed voor wederzijds vertrouwen dit, dat wel :o

Over 1,5 week ga ik weer op vakantie *\%/* dus het wordt voorlopig ook niet vervolgd :P

Helaas :') Hoe fanatiek hij gisteren was, was hij vandaag nog aan het bijkomen van gisteren :Z 2 dagen achter elkaar is voor nu nog een stapje teveel voor meneer haha uiteindelijk geen 80cm gesprongen vandaag en het bij 2x 70cm gehouden. Wel fijn afgesloten maar de pit was volledig eruit. De sprongen kwamen echt uit z'n tenen _O-

Afbeelding

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 16:29

ChristelJ schreef:
MyWishMax schreef:

Wat leuk om te horen dat je Liefke kent. Ze is inderdaad geboren op manege waarland als schattig paard daarna naar manege schimmelkroft gekomen waar ze manege paard is geweest en braaf haar rondje doet met mensen met een verstandelijke beperking op haar rug. Nu sinds een paar maanden loopt ze niet meer in de lessen en zijn we er een wedstrijd paard van aan het maken

[ [url=m/Vl2kfB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap dier is het ook! Bij ons heeft ze ook jarenlang in de manege lessen gelopen en natuurlijk als carousselpaard wat ze erg goed deed. Leuk om haar zo hier terug te zien!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:41

@fleursandro hee! Eindelijk een locatie die ik ken hahaha. Is Zwolle toch? of zijn er nog meer zo dichtbij de snelweg :P

@fly_high gefeliciteerd! Snap dat het als valsspelen voelt maar soms moet je ook iets doen voor het vertrouwen :)

Ik heb besloten om donderdagavond te rijden, op zo'n locatie die bekend staat of om de 'strenge' jurys of sinterklaas dus we gaan zien wat het wordt :Y) :D (grapje, ik weet dat helemaal van mijn rijden afhankelijk is)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 09:57

FleurSandro schreef:
Helaas :') Hoe fanatiek hij gisteren was, was hij vandaag nog aan het bijkomen van gisteren :Z 2 dagen achter elkaar is voor nu nog een stapje teveel voor meneer haha uiteindelijk geen 80cm gesprongen vandaag en het bij 2x 70cm gehouden. Wel fijn afgesloten maar de pit was volledig eruit. De sprongen kwamen echt uit z'n tenen _O-

[ [url=m/lm1xTW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer :\ maar ja 2 dagen achter elkaar parcoursen springen is voor meeste paarden wat veel van het goede als je er niet gericht voor traint.

Het siert je wel dat je door hebt waar zijn grenzen liggen en dat respecteert :) blijft zo wel een positieve ervaring en op naar de volgende.

@Enzo_Ollie succes alvast!

Haha ik was op zich ook geen vertrouwen kwijt alleen best letterlijk geen f*ck gedaan afgelopen tijd want lui :P dus ja. En als ik kijk hoeveel prijzen ingepikt worden door (semi)profs of iig mensen met veeeeeel meer ervaring voel ik me niet eens zo schuldig :+

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:31

Nee zo bedoel ik ook als je ineens 1.10 weer gaat springen dan kan je juist weer vertrouwen kwijtraken/onzeker worden als het niet goed gaat dus beter zekere voor onzekere

nee idd dat moet je ook zeker niet doen!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:14

Welkom Lena :-)

Gefeliciteerd met de mooie resultaten springen FleurSandro en FlyHigh +:)+

Gabbergirl, gefeliciteerd met de laatste puntjes in de L2 :-)

Wij zijn gisteren ook weer op wedstrijd geweest. Locatie waar hij echt al heel vaak is geweest. Voor de zekerheid nog even bij de C een volte gereden (juryhuisje en paarden in de paddock daarachter). Niets aan de hand :-). Vervolgens besloot paardlief dat er "iets bij A" was (onzichtbaar voor mensen of andere paarden) waardoor we gewoon doodleuk linksom en rechtsom zelfs niet meer in de buurt van de A kwamen :') (we waren notabene bij A binnen gekomen in de ring).
Eerste proef 156 punten (was nog verbaasd dat we niet waren uitgebeld). Heb even 'sorry' gezegd tegen de jury die een begripvol 'kan gebeuren' terug gaf.

Tussen de proeven in even linksom/rechtsom op de volte even stevig doorgedraafd achter de A. Bij binnenkomst tweede proef ook even volte linksom/rechtsom bij de A gereden. Voorlezer bij A neergezet.
Niets meer aan de hand en 185 punten :') . 'Nou, dat ging een stuk beter' zei de jury nog :))

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:37

Fijn FleurSandro dat je zo weer vertrouwen hebt in elkaar.
Jammer van dag 2 maar goed afgesloten zeg je dus dat is toch mooi.

Wat een mooi paard ChristelJ <3

Ach joh FlyHigh is toch goed juist om dit te kiezen na minder te hebben gedaan.

Veel succes alvast Enzo_Ollie voor de donderdag. +:)+

Wat jammer Apple dat er een onzichtbaar eng iets was bij A tijdens de eerste proef. Gelukkig dat dat verdwenen was bij proef 2 :D

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:18

Babootje we hebben Z1 gestart. Wil deze proeven eerst fijn vloeiend kunnen rijden voor we overgaan. Ik hoop stiekem eind dit jaar en anders begin volgend jaar. We hebben geen haast :)
Mocht ik haar volgend jaar willen laten dekken wil ik wel graag sportpredicaat, dus dan zou eind dit jaar/begin volgend jaar de overstap naar Z2 wel prima zijn. En haar daarna via thuiskeuring aanbieden
Maar daar ben ik nog niet helemaal over uit of dat we toch eerst nog een jaar of wat doorgaan in de sport.

Lena dat klinkt als een hele leuke clinic op acceptabele afstand, maar helaas kan ik die dag niet..
Knap paard!

Super Carika! Succes volgende week :D

Gabbergill wat een mooi commentaar!

De kop is eraf Lieser, die winstpunten komen vanzelf!

Fleursandro wat fijn dat het vertrouwen weer terug is bij beide! Mooie foto's :)

Flyhigh gefeliciteerd! Prima toch om dan zo even weer erin te komen voor het vertrouwen

Apple balen van de eerste proef, maar toch mooi herpakt in de 2e!

Ik heb zaterdag het paard van een vriendin gestart in het L1, paard was een half jaar niet meer mee geweest op concours ivm zwangerschap van de eigenaresse maar zo ontzettend fijn karakter. Best heel fijn gereden, 1e proef 2 kleine foutjes. 194,5 en 196 en 2e en 3e prijs :) Totaal niet verwacht, maar gisteren mochten we ook finale starten, niet helemaal zo fijn als zaterdag, maar nog heel tevreden met 187,5 en 191 en middenmoot geindigd.