Ik ben trots op haar en op mijn dochter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ChristelJ schreef:Ik kom zo net achter dat ik op de tussenstand lijst van de regio kampioenschap sta in de klasse B. Totaal niet verwacht en erg leuk
maaarr ik heb mij ook al ingeschreven voor een bokaal weekend ( 4 dagen starten met leuke prijzen in het verschiet) in de klasse L1 (ons debuut) helaas is deze wedstrijd 2 weken voor de regiokampioenschappen. De regiokampioenschap wedstrijd valt op een vrijdag (gewoon een werkdag voor mij)
Oh ik zit echt in een dillema welk wedstrijd ik nu ga rijden.
Autumnn schreef:ChristelJ schreef:Ik zou kijken waar je denkt het meest kans te maken. Volgens mij rij je met Liefke prima scores maar of het genoeg is voor de regio’s? Iemand die ik ken die ook heengaat in de B, die heeft 1 keer 197 gereden en verder alleen maar boven de 210.
MyWishMax schreef:Ik start wel bijna altijd regio's en ben in B en L1 naar de Nederlandse geweest, L2 niet meegedaan en M1 wel naar de finaleproef maar zelf te slordig gereden. In de B op regio na 1e proef 1e en na de 2e 3e, maar wat er al gezegd wordt; wij scoorden die 1e proef rond de 210 punten en in de selectierondes ook al. En op de Nederlandse kwamen we heel mooi in de middenmoot met gemiddelde van 3 juryleden 196 ongeveer. Dan is het gewoon een leuke ervaring, maar ik had niet de illusie dat we konden winnen. Die 1e proef was al een hele schok en dus verpestte ik de 2e op de regio
Dus dan moet je kijken, scoor je hoog genoeg om bovenin mee te doen of vind je het leuk genoeg om gewoon mee te doen ongeacht waar je eindigt? En vind je het dan niet erg om die L1 wedstrijd af te melden of om te zetten naar de b? Of ga je liever nu al L1 rijden?
Ieder moet voor zichzelf kijken, ik doe bijvoorbeeld wel alleen mee als ik het idee heb dat ik bovenin mee kan doen. En nu op de hogere niveaus in ieder geval de finaleproeven te mogen starten. Er kan die dag natuurlijk altijd wat mis gaan. Maar ik plan er dus wel omheen qua wedstrijden en meld me dus soms af ivm mogelijkheid tot te veel punten. Vriendin van me doet gewoon graag mee, ookal eindigt die altijd onderin. Die vindt het gewoon leuke wedstrijden en net wat groter en aangekleder en keer 2 juryleden. Beide vinden we het leuk, maar wel op andere manier er naartoe.
ChristelJ schreef:MyWishMax schreef:Ik start wel bijna altijd regio's en ben in B en L1 naar de Nederlandse geweest, L2 niet meegedaan en M1 wel naar de finaleproef maar zelf te slordig gereden. In de B op regio na 1e proef 1e en na de 2e 3e, maar wat er al gezegd wordt; wij scoorden die 1e proef rond de 210 punten en in de selectierondes ook al. En op de Nederlandse kwamen we heel mooi in de middenmoot met gemiddelde van 3 juryleden 196 ongeveer. Dan is het gewoon een leuke ervaring, maar ik had niet de illusie dat we konden winnen. Die 1e proef was al een hele schok en dus verpestte ik de 2e op de regio
Dus dan moet je kijken, scoor je hoog genoeg om bovenin mee te doen of vind je het leuk genoeg om gewoon mee te doen ongeacht waar je eindigt? En vind je het dan niet erg om die L1 wedstrijd af te melden of om te zetten naar de b? Of ga je liever nu al L1 rijden?
Ieder moet voor zichzelf kijken, ik doe bijvoorbeeld wel alleen mee als ik het idee heb dat ik bovenin mee kan doen. En nu op de hogere niveaus in ieder geval de finaleproeven te mogen starten. Er kan die dag natuurlijk altijd wat mis gaan. Maar ik plan er dus wel omheen qua wedstrijden en meld me dus soms af ivm mogelijkheid tot te veel punten. Vriendin van me doet gewoon graag mee, ookal eindigt die altijd onderin. Die vindt het gewoon leuke wedstrijden en net wat groter en aangekleder en keer 2 juryleden. Beide vinden we het leuk, maar wel op andere manier er naartoe.
Ik sta eigenlijk precies het zelfde erin als jou, ik wil graag bovenin eindigen voor mij gevoel hebben we daar te weinig punten mee gereden hoogste wat ik heb gereden is 198,5 en laagste een 184,5. Daarom twijfel ik ook want het is wel een ervaring die ik denk ik niet in het l1 ga halen met mn niet dressuurpaard maar zeg nooit nooit
MyWishMax schreef:Meestal is dat inderdaad 'te laag'. Maar zeg ook nooit nooit over niet halen. Ik heb echt een hele simpele merrie, absoluut geen typisch dressuurpaard en qua gangen slechter als de gemiddelde fries. Ik heb kennissen die met andere rassen gewoon meekomen. Vanaf het M wordt het iets lastiger, maar daaronder maakt het echt nog niet uit.
En helemaal een ras als een Fries, daar gaat het echt niet lastiger mee hoor. Die zijn niet minder dressuurpaard en lopen tot in de hoogste klasses mee. Je hebt geen spectaculair bewegend paard nodig. Correct en netjes rijden en de basis goed onder de knie hebben.
MyWishMax schreef:*Stille meelezer meldt zich even haha* Ach wat leuk Liefke is toen op de manege geboren waar ik jarenlang heb gereden en mijn paard heb gekocht!
Echt wel een heel fijn paard, die L1 moet sowieso lukken!
Fly_high schreef:Wat goed FleurSandro, hij springt heel fanatiek rond zo te zienvandaag lekker foutloos?
![]()
ChristelJ wat een enorm lieve uitstraling heeft ze
Mbt regio's, in het L1 maakt het nog niet zo uit of je per se een gigantisch goede beweger hebt, net wat MWM zegt. V Dus ik zou de gedachte dat je anders nooit meer regio's gaat rijden wel loslatenHet is meer de kwestie of je er vrede mee hebt dat je met deze punten waarschijnlijk ergens halverwege gaat eindigen (niet vervelend bedoeld btw) en de ervaring van regio's dan nog steeds leuker vindt dan L1 starten.
-----------
Zo we zijn ook weer op pad geweest, prima vibe zo![]()
[ [url=m/j3gwWt.jpg]Afbeelding[/url] ]
2 x 90 om in te komen na 6 weken zonder springen, 2 x foutloos en 2de en 3de. Voelt wel als valsspelen![]()
Henk heeft na zijn laatste wedstrijd eind april 3 weken echt vrij - vrij gehad en daarna alleen wat flatwork (want dressuur was het niet) en cavaletti opgepakt dus ik zou het ook niet eerlijk vinden om meer te vragen. Was heel erg goed voor wederzijds vertrouwen dit, dat wel
Over 1,5 week ga ik weer op vakantiedus het wordt voorlopig ook niet vervolgd
ChristelJ schreef:MyWishMax schreef:*Stille meelezer meldt zich even haha* Ach wat leuk Liefke is toen op de manege geboren waar ik jarenlang heb gereden en mijn paard heb gekocht!
Echt wel een heel fijn paard, die L1 moet sowieso lukken!
Wat leuk om te horen dat je Liefke kent. Ze is inderdaad geboren op manege waarland als schattig paard daarna naar manege schimmelkroft gekomen waar ze manege paard is geweest en braaf haar rondje doet met mensen met een verstandelijke beperking op haar rug. Nu sinds een paar maanden loopt ze niet meer in de lessen en zijn we er een wedstrijd paard van aan het maken
[ [url=m/Vl2kfB.jpg]Afbeelding[/url] ]
FleurSandro schreef:HelaasHoe fanatiek hij gisteren was, was hij vandaag nog aan het bijkomen van gisteren
2 dagen achter elkaar is voor nu nog een stapje teveel voor meneer haha uiteindelijk geen 80cm gesprongen vandaag en het bij 2x 70cm gehouden. Wel fijn afgesloten maar de pit was volledig eruit. De sprongen kwamen echt uit z'n tenen
[ [url=m/lm1xTW.jpg]Afbeelding[/url] ]