Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:50

We krijgen zojuist een e-mail binnen met de richtlijnen voor het al dan niet afkeuren.

Onlangs ging het hier over het voor of achteraf filmen van het voorstelrondje en of dat afgekeurd zou worden.
Dit wordt dus afgekeurd want het moet vooraf.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:00

PSvanLot schreef:
We krijgen zojuist een e-mail binnen met de richtlijnen voor het al dan niet afkeuren.

Onlangs ging het hier over het voor of achteraf filmen van het voorstelrondje en of dat afgekeurd zou worden.

Het ging volgens mij niet om het voorstelrondje, maar om de neusriem/bitcontrole. Regulier moet je ook jezelf van te voren aanmelden, maar mag je verzoeken om de neusriem/bitcontrole na de proef plaats te laten vinden.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:34

misschien rare vraag maar wat bedoelen ze met bit controle? Moet je het hoofdstel uit doen?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:36

helmab schreef:
misschien rare vraag maar wat bedoelen ze met bit controle? Moet je het hoofdstel uit doen?

Dat zou wat zijn :+
Nee gewoon even duidelijk bitringen in beeld aan beide kanten

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:36

:') Lees even de uitleg op paardrijden.nl

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:35

Weten jullie dit,

Er is een startpas aangevraagd voor de andere pony. In mijn KNHS staat hij inderdaad al. Komt hij vanzelf in paardrijden.nl?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:45

tammiebels schreef:
Weten jullie dit,

Er is een startpas aangevraagd voor de andere pony. In mijn KNHS staat hij inderdaad al. Komt hij vanzelf in paardrijden.nl?

Bij mij wel. Duurde alleen 1 dag

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:53

janneke584 schreef:
tammiebels schreef:
Weten jullie dit,

Bij mij wel. Duurde alleen 1 dag

Ok top, dank je

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:51

caro29 schreef:
Juryleden mogen geen unten aftrek geven als je met een springzadel rijdt. Mij maakt het niks uit.

Toen ik 18 jaar geleden een wp moest halen om te gaan springen werd er juist gezegd, lekker met korte beugels rijden op je springzadel dan zien ze dat je wilt gaan springen en dan ronden ze het misschien in jouw voordeel af ;-).... Of dat echt zo was? Overigens een wonder hoe ik dat heb gedaan met dat paard....maar het was wel nog gelukt. Nog met de oude proeven waar je bij binnenkomst nog moest halthouden en groeten en een halve volte moest doorzitten voordat je ging aangalopperen.

Getty_MaanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:18

Nou ik doe ook weer mee, knhs heeft er een duidelijke site van gemaakt.

Moet er wel weer inkomen, zijn nog teveel werkpunten, maarja het is wel goed voor me om weer eens te starten en een proefje te rijden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:22

Hey allemaal, ik heb een proef gefilmd maar het gaat niet goed met dat winkelmandje.
Het geld is afgeschreven maar kan mijn proef niet insturen want niet betaald..
Iemand hier ervaring mee?

Anders bel ik maandag even

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:24

Als je hier in het topic zoekt is dat vaker voorgekomen. Volgens mij als je via telefoon koopt gaat het wel vaker mis en dan moet je via pc kopen en krijg je later het geld terug.

Even zoeken op ideal en je ziet het. Even dus opnieuw kopen via ander apparaat, goed lezen wat er gezegd wordt.

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:54

PSvanLot schreef:

@PSvanLot Heel fijn voor de duidelijkheid dat je dit deelt!
Dus voorstelrondje gewoon altijd vooraf, dat is dan incl neusriemcontrole dus ook vooraf?

Lees onder jouw bericht dat het los van elkaar kan worden gezien net als bij reguliere wedstrijden wat ik dan igv online weer wat verwarrend vind...

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:28

Ik vind dat ook wat verwarrend. Als ik online zo’n proef krijg om te beoordelen en het voorstellen wordt wel vooraf gedaan, maar ik krijg dan niet direct de neusriemcheck te zien dan denk ik dat ze dat zijn vergeten. Na het afgroeten stop ik de video en rond ik het protocol af. Ik kijk dan niet wat er daarna nog gebeurt eigenlijk. Als je dat al persé zou willen moet je dat duidelijk vooraf zeggen denk ik? Maar het is mij nog niet duidelijk of dit mag van de KNHS.

Edit: ik bedenk me nu dat ik het ook eigenlijk wel wat gezeur vind dit... Online rijden heeft al zoveel voordelen, doe niet zo moeilijk over zo’n neusriemcheck vooraf :') Als je paard daar slecht tegen kan heb je twee goede opties in mijn optiek: trainen zodat hij er wel mee om leert gaan of tijdens het filmen van het paspoort even wat ronddraven om de eventuele spanning wat kwijt te raken. Klaar. Iedereen heeft een hekel aan bureaucratie, maar tegelijkertijd wordt er overal steeds gevraagd om regels en uitzonderingen op regels :')

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:36

shirleyp schreef:
Edit: ik bedenk me nu dat ik het ook eigenlijk wel wat gezeur vind dit... Online rijden heeft al zoveel voordelen, doe niet zo moeilijk over zo’n neusriemcheck vooraf :') Als je paard daar slecht tegen kan heb je twee goede opties in mijn optiek: trainen zodat hij er wel mee om leert gaan of tijdens het filmen van het paspoort even wat ronddraven om de eventuele spanning wat kwijt te raken. Klaar. Iedereen heeft een hekel aan bureaucratie, maar tegelijkertijd wordt er overal steeds gevraagd om regels en uitzonderingen op regels :')

Dat kan jij onzin vinden, maar het is wel degelijk een regel dat je op wedstrijden als ruiter/amazone mag verzoeken om het achteraf te doen als je denkt dat je paard er last van heeft. Er wordt dus helemaal niet om een uitzondering gevraagd, dit staat gewoon beschreven in het reglement.

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:00

Ik heb zojuist proeven voor de Z opgenomen. Zou je deze nu al wel kunnen insturen, omdat het nog geen 1 maart is?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:14

miriammiddel schreef:
Ik heb zojuist proeven voor de Z opgenomen. Zou je deze nu al wel kunnen insturen, omdat het nog geen 1 maart is?

2 proeven sws niet. Als je je proef voor de week van ma 1 mrt tm 7mrt hebt gereden, kan je hem vanaf 1 maart insturen.

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:32

SweetVanille schreef:
miriammiddel schreef:

2 proeven sws niet. Als je je proef voor de week van ma 1 mrt tm 7mrt hebt gereden, kan je hem vanaf 1 maart insturen.

Misschien verkeerd verwoord haha, maar heb twee paarden, eentje Z1 en andere ZZ licht. Vandaar twee proeven. Maar insturen kan dus echt pas vanaf 1 maart? Niet dat hij anders in de wacht blijft staan als het ware?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:40

Anoeska27 schreef:
Dat kan jij onzin vinden, maar het is wel degelijk een regel dat je op wedstrijden als ruiter/amazone mag verzoeken om het achteraf te doen als je denkt dat je paard er last van heeft. Er wordt dus helemaal niet om een uitzondering gevraagd, dit staat gewoon beschreven in het reglement.

Voor fysieke wedstrijden ja, dat klopt. Ik begrijp heel goed dat het je daar uit je focus kan halen. Ik vind het online, vaak thuis, niet zo nodig om daar om te vragen. Zeker niet omdat je toch al stil moet staan voor het voorstelrondje. Lekker vloeiend vanuit je losrijden de proef in, gaat toch al niet. Het reglement is geschreven voor op het wedstrijdterrein, daar begrijp ik het volkomen. Maar met het voorstelrondje waarin je toch al uit je ritme bent en de voordelen van online rijden (thuis, meerdere opnamemogelijkheden, losrijden wordt niet gecontroleerd) vind ik het een beetje gezeur om hier ook nog om te vragen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:49

Is het ondertussen standaard dat je zo lang moet wachten? Ik ben alweer bijna een week onderweg (vorige week zondag ingeleverd) en nog geen punten terug.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:39

miriammiddel schreef:
Misschien verkeerd verwoord haha, maar heb twee paarden, eentje Z1 en andere ZZ licht. Vandaar twee proeven. Maar insturen kan dus echt pas vanaf 1 maart? Niet dat hij anders in de wacht blijft staan als het ware?

Nee, dan tellen ze als de proeven van deze week. En je mag er maar 1 per week (tenminste in de basis, volgens mij was z zelfs 1x in de 2 weken) opsturen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:43

tennan schreef:
Is het ondertussen standaard dat je zo lang moet wachten? Ik ben alweer bijna een week onderweg (vorige week zondag ingeleverd) en nog geen punten terug.

Is al vaker gezegd in het topic, het kan binnen 24u, het kan veel langer duren. Is maar net wanneer je jury tijd heeft.
Na zondag (eind eventdatum elke week) heeft ze 5 werkdagen de tijd, dus uiterlijk maandag zou je je score moeten hebben, anders KNHS even appen :)
Ik heb gemerkt dat veel jury's pas in het weekend tijd hebben, dus hopelijk komt je score vandaag of morgen!

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:44

Ik heb vandaag voor het eerst weer een filmpje in gestuurd. De laatste keer was in november via het oude systeem (app)
Echter kom ik nu dus tot de ontdekking dat het voorstelrondje veranderd is. Je moet nu dus ook de neusriem checken. Dat was eerder niet zo. Dus dat heb ik nu ook niet gedaan. Maar kom nu dus tot de ontdekking dat dat er bij is gekomen.

Wordt nu mijn proef daar op afgekeurd?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:58

flappie2 schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst weer een filmpje in gestuurd. De laatste keer was in november via het oude systeem (app)
Echter kom ik nu dus tot de ontdekking dat het voorstelrondje veranderd is. Je moet nu dus ook de neusriem checken. Dat was eerder niet zo. Dus dat heb ik nu ook niet gedaan. Maar kom nu dus tot de ontdekking dat dat er bij is gekomen.

Wordt nu mijn proef daar op afgekeurd?

Nee, moet jury coulant mee zijn. Ook al vaker in het topic aangegeven :)

Staat wel in de uitleg voordat je op "oke" klikt en je proef instuurt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:10

Niet helemaal SweetVanilla, wij kunnen er coulant mee zijn als wel duidelijk is dat de neusriem niet te strak zit...

Ik had dinsdag wat proeven M1 gehad, was er enthousiast aan begonnen, maar helaas verslechterde mijn moeders gezondheid zo hard dat ze woensdag thuis kwam om te sterven en gisterochtend overleden is. Vandaag dus maar gauw de proeven alsnog beoordeeld, de deelnemers hebben al langer gewacht dan mijn streven is.