Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:40

Ik heb mijn punten van 28-04 ook terug! 182.5 en daarmee tevreden :D Ik had mezelf op 178.5 gejureerd, dus dat ligt mooi bij elkaar in de buurt. En stiekem altijd leuk als het dan een beetje hoger uitvalt. Ik ben benieuwd naar m'n protocol :j

xMadelene9

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:57

Ik heb mijn punten ook terug voor het M1, helaas maar 176,5, niet verwacht maar niets aan te doen. Stonden wel wat punten bij waar ik iets mee kon, maar in sommige kon ik mij niet zo vinden. Ach ja volgende keer beter :)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:00

Ik heb ook winst in het M1 ondanks 2 foutjes. Waar kon ik dat protocol nou ook al weer vinden?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:04

swatch schreef:
Ik heb ook winst in het M1 ondanks 2 foutjes. Waar kon ik dat protocol nou ook al weer vinden?

Mijn knhs, mijn klasseringen, mijn uitslagen. als je protocol er is. Dan staat het in oranje bij.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:17

Heb m'n punten van de 30e ook binnen. 179.5, had geen winst in deze verwacht maar dan liever 177 ofzo :x

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:42

M_arjolein schreef:
Heb m'n punten van de 30e ook binnen. 179.5, had geen winst in deze verwacht maar dan liever 177 ofzo :x

Oh, dat is altijd zo zuur!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:44

M_arjolein schreef:

Dat is inderdaad balen. Maar 180,5 is dan misschien wel een wp, maar dat is ook maar heel krap aan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:46

Dat is echt heel zuur, M_arjolein.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:52

Ik doe dat dus echt niet.......ik ga ook niet van alles aan zitten passen om op iets leuks uit te komen maar kom ik uit op 179,5 dan krijg je er wel een halve punt bij. Ik ben daar niet zo moeilijk in.

Wel ga ik heel hard lachen als er dan iemand naar me toe komt met 194,5 punt en er ook een halve punt bij wil....er zijn grenzen :D

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:56

M_arjolein schreef:

Oh inderdaad! Liever dik geen winst dan echt net-net niet -O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:57

daffodil schreef:
Ik doe dat dus echt niet.......ik ga ook niet van alles aan zitten passen om op iets leuks uit te komen maar kom ik uit op 179,5 dan krijg je er wel een halve punt bij. Ik ben daar niet zo moeilijk in.

Wel ga ik heel hard lachen als er dan iemand naar me toe komt met 194,5 punt en er ook een halve punt bij wil....er zijn grenzen :D

Ik geef ook bij 179,5 geen punt erbij. Ik tel na de proef na en zit er weleens ooit 1 of 2 langs met het tellen. Dit is wat ik gezien heb en dat heb je gekregen. Pas bij het optellen weet ik wat je gescoord hebt.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:03

Echt even hulde aan de jury die mijn proef beoordeeld heeft, ik heb letterlijk bij élk onderdeel feedback ontvangen! Dat vind ik echt fantastisch! Super dat iemand er zo veel tijd in steekt :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:04

Het enige wat ik wel doe is als ik zit te jureren en ik krijg iemand twee keer in de ring. Dan wacht ik tot ik de tweede proef ook gehad heb want twee keer 179 komt echt vaak voor en ik mats je maar éen keer!

Ik weet dat er heel grote tegenstanders zijn maar ik ben niet zo moeilijk. Ik zie ook juryleden die onderaan bij houding en zit of verzorging (dan is het dus zelfs B) maar naar een zes gaan en dan komt iemand uit op 179, nou sorry dat vind ik echt not done. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat geadviseerd wordt tijdens de cursus om voor verzorging een 6 te geven omdat iemand anders op winst uitkomt. Dat is zo ontzettend stom.

Het blijft wel hobby he en je zit er niet om te bepalen of iemand nou die winstpunt dik verdiend heeft. Als je er zo dicht tegenaanzit moet je ook niet miepen als diegene dan winst rijdt omdat ie een 8 voor verzorging heeft. Dat zo iemand vanzelf tegen zijn grenzen aanloopt als ze vervolgens een klasse hoger starten is diegene zijn verantwoordelijkheid, niet de mijne.

Maar ik heb wel vaker discussies wat dat betreft. Je mag van mij ook echt wel op je standpunt blijven, als de rest van je protocol er maar aanvaardbaar uitziet! Dus voldoende positief becommentarieerd, variatie in cijfers, logische verbanden tussen onderdelen en onderin. En anders ga ik mooi in discussie :D

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:05

Misschien schop ik nu heel veel mensen tegen de schenen, maar ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen dat je als professionele jury er dan maar een puntje bijgeeft zodat iemand dan wel winst heeft :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:08

Ik wist van tevoren niet of iemand soms net wel of net niet op winst uitkomt. Soms vond ik het eigenlijk niet winstwaardig maar had iemand net 180. Dan hebben ze mazzel. Ik ga dan niet verbeteren om lager uit te komen. Ik puntte naar wat ik zag en soms pakte dat hoger en soms lager uit. In mijn tijd had je nog geen halve punten, alleen bij de FEI ponyproeven. Dus op een halve punt heb ik nooit gehad, wel eens 179 natuurlijk, of 203.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:09

M_arjolein schreef:

Ik heb dit ook 1 keer gehad op 'echte' ( :') ) wedstrijd, met als commentaar 'ik had je zo graag een winstpunt gegeven.' NOU, doe dan een 0,5 voor de galop hoger of zo. Ik was daar best wel zuur van. Ik heb liever ook echt geen winst dan op 0,5 afhangen haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:09

bliksemflits schreef:
Misschien schop ik nu heel veel mensen tegen de schenen, maar ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen dat je als professionele jury er dan maar een puntje bijgeeft zodat iemand dan wel winst heeft :o

Nee ik ben er ook niet van. Maar kan me voorstellen dat je in de B pony’s soms een oogje toeknijpt. Bij de paarden deed ik dat niet in ieder geval. En soms kwam ik ook weleens op verlies uit. Ja dat is dan sneu. Maar ik veranderde er niks aan.

Edit: maar troost je, bij het turnen gaat het om tienden en honderdsten. Mijn dochter heeft een keer een NK medaille gemist op 0,017 punt. Ze werd 4e.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 04-05-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:10

In de B kan ik mij ergens nog wel voorstellen dat je bij verzorging een puntje erbij gooit dan als het net op 179 uitkomt en het wel een nette proef was (zeker bij de pony's ja), maar dat is ook wel de enige die ik zou begrijpen :j

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:11

daffodil schreef:
Ik kan me ook niet voorstellen dat dat geadviseerd wordt tijdens de cursus om voor verzorging een 6 te geven omdat iemand anders op winst uitkomt. Dat is zo ontzettend stom.

Bij ons op de cursus werd gewoon geleerd je punt wat je ziet, en niet een punt erbij of eraf trekken.
Ik ben dus ook zo`n zeikjury die nooit punten aanpast om ergens anders op uit komen.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:12

bobje26 schreef:
M_arjolein schreef:

Ik heb dit ook 1 keer gehad op 'echte' ( :') ) wedstrijd, met als commentaar 'ik had je zo graag een winstpunt gegeven.' NOU, doe dan een 0,5 voor de galop hoger of zo. Ik was daar best wel zuur van. Ik heb liever ook echt geen winst dan op 0,5 afhangen haha.

Hahaha dat commentaar erbij is wel heel k*t ja, zeg dan niks :')

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:13

Hoef ook niet die winst verder hoor want dat was ook zeker niet terecht alleen voor je eigen gevoel denk je dan had ik dan maar dit O:)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:13

bobje26 schreef:
M_arjolein schreef:

Oh nee dat is helemaal zuur! Als er zoiets bij staat haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:14

bliksemflits schreef:
In de B kan ik mij ergens nog wel voorstellen dat je bij verzorging een puntje erbij gooit dan als het net op 179 uitkomt en het wel een nette proef was (zeker bij de pony's ja), maar dat is ook wel de enige die ik zou begrijpen :j

Zelfs dat doe ik niet als ik voor verzorging gewoon een goed punt gegeven hebt. Je moet niet om het goede poetsen een winstpunt behalen.

Ik geef voor verzorging ook gerust een 5 bij de grote pony's en paarden als ik iets in de ring krijg waar de haren nog overeind staan van de mest. En echt waar, dat kom ik ieder seizoen wel een keer tegen.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:15

Ja je gevoel snap ik zeker, ik heb op 'echte' wedstrijd ook een keer 179,5 gereden ja :=
En m'n laatste B wedstrijd 191 en 194 en ik moest nog 3 punten om naar de L1 te mogen, dus die vond ik ook echt stom _O-

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:15

bliksemflits schreef:

Welnee, ik ben niet zo snel op mijn tenen getrapt hoor maar het is een halve punt.......daar pas ik dus wel wat op aan.

En professionele jury, dat is helemaal niemand hier want het verdient niets en is nog steeds hobbywerk.

Bij een van de laatste bijscholingen (die dus wel echt door iemand gegeven wordt die op het allerhoogste niveau jureert) werd het ook weer gezegd, doe niet zo moeilijk in de laatste klasses.
Echt niet iedereen hoeft maar winst te krijgen maar ga ook niet zitten zaniken om een halve punt. Zo werd het letterlijk gezegd......

Daar ben ik het volkomen mee eens en daar punt ik ook naar.