[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:28

Dat zijn geen leuke dingen ja, zo hard moeten remmen. Hopelijk vandaag niets aan de hand!!

Fijn dat de beugels goed bevallen, ik ga ze ook overwegen, maar dan voor springen (bevallen ze erg goed, kan dressuur altijd nog toch?)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:34

Oh bah Janine, enge dingen. Hopelijk komt hij er zonder schade vanaf!

Mahitri

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:17

Hoe ging het vandaag Janine? Was hij nog stijf of viel het mee?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:07

Hij liep gelukkig heel fijn! Alsof er niets aan de hand was, de hele rug danste/veerde. Dus we gaan vol goede moed op concours morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:23

Janine1990 schreef:
Hij liep gelukkig heel fijn! Alsof er niets aan de hand was, de hele rug danste/veerde. Dus we gaan vol goede moed op concours morgen!

Gelukkig!! Toch schrikken als dat zo gebeurd. Succes morgen!

Verder wel tussendoor bij gelezen maar niet veel gereageerd.... Las over de changementen, daar ben ik nog niet mee bezig, wil eerst mijn eenvoudige goed hebben.

Mahitri, leuk filmpje ook, fijn zoveel baat hebt bij haar lessen.

Yvank, vervelend zo stijf was, dan idd eerst maar met stappen soepeler maken. Wel braaf nu?

Verder hoop clinics zie ik, leuk en leerzaam wss!

Wij gisteren weer gestart, was beetje haasten omdat ik eerst nog op secretariaat zat en dus maar weinig tijd had om op te halen, te vlechten en los te rijden maar gelukkig liep ze meteen fijn los. Proeven over de drafonderdelen absoluut tevreden, maar beide proeven storing na de uitgestrekte stap in galop aanspringen en in 2e proef reed ik verkeerd en kw liet been staan.... Wel echt weer tevreden over progressie bij eenvoudige wissels. Uiteindelijk gewonnen met 218 en andere proef 2e met 221,5.
Nu in 7 proeven toch al 12 wp, gaat echt veel beter dan had durven dromen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:40

Super Haike!!! *\o/*

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:37

@Noukie, met mijn hoofd gaat het goed, bijna weggetrokken.

@Janine, fijn dat hij er niets aan over heeft gehouden.
Veel succes morgen, waar ga je heen?
Ga je ook starten tijdens indoor Tolbert? (duurt nog even. :) )

Mooie punten Haike, gefeliciteerd!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 07:12

Gefeliciteerd Haike!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:19

Sorry dat ik niet meer had gereageerd, maar ik heb vrijdag een aanrijding met de scooter gehad en zit nu in de lappenmand.. voorlopig dus niet rijden ivm gekneusde knie :(

De clinic was super gaaf! Eigenlijk boven verwachting goed. Belangrijkste tip was meer in verbinding rijden. Die klopt ook helemaal, want we hebben te lang met een los teugeltje gereden en dat is nu in ons nadeel.
Filmpje heb ik wel, die staat hier:
https://www.facebook.com/rosanna.vandergraaf

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:32

He jakkes Rosanna! Beterschap!

Ik ben nu onderweg naar huis, het was weer een drama. 178 en 181.5 hij voelde zich ook daar niet lekker. Compleet verstijfd. Ik weet niet meer wat ik er mee moet. Volgende week maar even filmen en dan kijken hoe verder. Voel me er echt rot door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:40

Beterschap rosanna, hopelijk snel de goede kant op en weer aan het rijden.
Fijn dat de clinic zo geslaagd was, jammer nu niet meteen mee verder kan trainen

En wat oliebol Janine, geen idee hoe het komt? Dan met losrijden al niet fijn of in de ring pas?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:42

Bah wat vervelend Janine. Had je daar voor t Z ook al last van?
Keertje HC rijden oid, dat je desnoods stukjes lichtrijden kan meepakken (of iets anders waardoor hij mogelijk ontspant), is dat een idee?

en Rosanna beterschap! Ook naar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:43

Geen idee waar het door komt. Hij doet dit sinds een jaartje ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:46

Doet die dan ook met een oefenwedstrijd/proefgerichte clinic?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:21

Nog niet kunnen proberen helaas, is er binnenkort eentje in de buurt?

Onderweg werd ik gebeld door mijn oude instructrice, oftewel: mijn goede fee :+:
Staat altijd voor me klaar, ook al heb ik al jaren geen les meer van d'r. Ze kent me wel door en door en weet hoe onzeker ik altijd ben/was (ik begin nu aan mezelf te twijfelen namelijk) en hoe perfectionistisch ik ben. Wat ik ook al een poosje denk, is dat het aan mezelf ligt. Alleen kan ik niet vinden wáár. Het is iets dat compleet onbewust is en wat ik op dat moment niet voel/kan voelen, hoe hard ik ook mijn best doe. Daar zijn geen woorden tegen op gewassen denk ik.

Zij wist iemand die eenzelfde probleem had, die sloeg zelf compleet dicht als er bekenden kwamen kijken. Nu heb ik dat niet echt, maar ik kan best een soortgelijke reactie opwekken in mijn communicatie met Wietse. Die persoon is in ieder geval bij toeval in contact gekomen met een hypnotherapeut, die heeft haar twee keer behandeld en het probleem is verdwenen.

Waarom twijfel ik aan mezelf? Ik voel het probleem niet, ik kan er de vinger niet op leggen. Er zijn wel meer ruiters die het paard eens een keer niet voor elkaar hebben. Maar als ik thuis heerlijk kan rijden en me op wedstrijd achteraf vooral begin te schamen, waarom zou het dan aan mijn paard liggen?
Ik kan maar één reden voor mijn (onbewuste) onzekerheid bedenken en dat ligt in het verleden. Ik dacht vrede te hebben met dit verleden en er overheen te zijn. Mensen in mijn omgeving geven ook aan dat ik erg veranderd ben de afgelopen vijf jaar en dat dit vooral positief is.
Vanaf mijn 8e tot mijn 22e ben ik altijd bij iemand op stal geweest, dat was echt mijn leven. Eerlijk is eerlijk, ik heb er heel erg veel geleerd en ook echt wel leuke dingen meegemaakt. Maar toen ik begon te puberen (er was in haar leven ook heel wat gebeurd hoor) begon het gesteggel. Ik werd niet bepaald consequent behandeld, waardoor ik nooit wist wat ik aan haar had. Ik ging altijd mee op wedstrijd, als groom, maar ik ben op wedstrijd (en thuis) wel eens uitgekafferd (om niets, lang verhaal). Ik probeerde dan met haar te praten en hoorde altijd wat ik anders moest doen. Dan werkte ik weer dagenlang om mezelf aan te passen zodat ik het wel goed deed. (het ging best wel ver vond ook mijn moeder achteraf: Janine moet meer zus en zo anders wordt het nooit wat was de strekking van de boodschap vaak en soms ook de letterlijke uitspraak, ik moest van m'n moeder vooral mezelf worden)
Nouja, dit houdt natuurlijk niemand eeuwig vol, uiteindelijk met een flinke ruzie (de aanleiding daarvan is mijn eigen schuld geweest hoor) daar weg gegaa. "Waar denk je het beter te vinden?"
Nou euh... op meerdere plekken uiteindelijk :P

Maar goed, ik ging er eigenlijk vanuit dat dit wel weg was.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:25

Ow, dat dichtklappen met bekenden komt mij zeer bekend voor. Dan kan ik echt opeens oefeningen niet meer enzo. Gelukkig krijg ik les via zo’n oortje, dan krijg ik wel eens wat “ingefluisterd”. Vervelend is het zeker

Lastig dat je niet precies kunt vinden waar het probleem ligt. Waarom zou je je achteraf moeten gaan schamen? Zo waardeloos zijn de punten niet?!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:30

Lithya schreef:
Ow, dat dichtklappen met bekenden komt mij zeer bekend voor. Dan kan ik echt opeens oefeningen niet meer enzo. Gelukkig krijg ik les via zo’n oortje, dan krijg ik wel eens wat “ingefluisterd”. Vervelend is het zeker

Lastig dat je niet precies kunt vinden waar het probleem ligt. Waarom zou je je achteraf moeten gaan schamen? Zo waardeloos zijn de punten niet?!!

In het B t/m M2 valt het best mee :P

Ik weet dat hij met twee hoeven in z'n neus 200 kan lopen als we trainen, op 4 benen nog veel hoger. Als ik het vertrouwen in mezelf kennelijk niet heb, hoe moet hij dat vertrouwen in zichzelf én mij dan wel krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:33

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:38

Die had ik inderdaad gezien, ik vind de drie noordelijke provincies wel te doen :j (uitgezonderd de buitenste kanten van Friesland :+ )

Ben even gaan kijken naar hypnotherapie en sport, dat is best wel iets dat veel gebruikt wordt zie ik nu. Nouja, eerst maar even een nachtje over slapen denk ik.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:45

Vervelend Janine! Hypnotherapie geen ervaring mee, sportpsycholoog wel. En die ervaring is erg goed.
Je bent iig echt niet de enige die aan zichzelf gaat werken, ik vind t allleen maar positief dat je zo kan kijken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:46

Wat was jouw ervaring bij de sportpsycholoog? (mag ook via PB hoor!)

Nu ga ik echt een nachtje slapen! :evaw:

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:49

Help me even herinneren, morgenavond vanaf de laptop pb ik je. Of hier, als t voor meer mensen interessant is.
Nu op telefoon is t zo onhandig typen :’)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:21

Jammer Janine :(
Had jij daar met het friezenteam tijdens shows ook last van? Of Wietse?
Als dat niet zo is kan je jezelf evalueren en er zo achter komen wat jij of paard anders doet tijdens individuele wedstrijd?

Ik merk vaak bij mezelf wel dat ik plotseling anders ga rijden als iemand de proef voor begint te lezen, thuis dan, op wedstrijd is het anders. Moet even mezelf uitpluizen waarom dat gebeurt want dit traint ook niet lekker

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:01

Totaal niet liss :n ik grapte ook meteen dat het daardoor kwam. Want het is wel in die tijd begonnen, in het team liet hij alles over zich heen komen. In Leeuwarden tijdens de repetities was hij de enige (!) die niet opkeek van de tekeningen op de grond door het licht. Doodbraaf gewoon. Maar alleen in de ring begon hij rond die tijd (eind vorige zomer) behouden te lopen.

Hij is thuis een beetje een zielepoot, niet erg dominant en als er 8 plukken hooi liggen voor 7 paarden wordt hij bij alle 8 weggejaagd. Regent het, mag hij als enige niet onder de overkapping staan.

Maarja dit deed er t/m het M1 er ook niet toe. :+

Ik begin steeds minder te geloven dat het aan hem ligt.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:22

Als ik het al even schuin lees janine, heeft je paard een leider nodig en kan jij hem dit niet altijd geven?

Sportpsycholoog vind ik wel interessant ja!

Zaterdag ontdekt dat ik het gewoon ben die paard wat beperkt in zn doen momenteel. Ik houd teveel vast vooraan, laat m niet op eigen benen lopen. Of niet genoeg iig.
Ga dat nu even twee dagen laten bezinken en dan gaan we er weer voor.
Vrijdag hebben we ook -eindelijk- terug les. Ik heb dat zo hard nodig soms!
En zaterdag doen we mee in een lesje cavaletti.