[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:43

Zo startkaart is aangevraagd! Zien wanneer we ons debuut gaan maken :D

Mariskaa3

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:24

Het filmpje is gestuurd naar de fysiotherapeut. Hij liep nog stijf maar ze vond hem wel verbeterd. Ik moet rustig doorgaan en rustig weer galop opbouwen en alleen op de lange zijde. Heb met de eigenaresse ook besproken om glucosine bij te gaan voeren. Dus we gaan het zien ondertussen gaan we rustig verder, maar ik vermoed dat wedstrijden er niet meer in gaan zitten.

We gaan dus lekker buitenrijden, wandelen, langelijnen etc.

Verder iedereen gefeliciteerd met zijn punten van afgelopen weekend!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:51

Mariskaa3 hopen dat het snel weer een betere kant op gaat...

Vandaag liep hij weer super in de training... Maar halverwege opeens weer die tong... Misschien toch maar een tonglepel, ookal ben ik daar eigenlijk op tegen. Hij doet het trouwens ook met springen het losrijden dan (ander hoofdstel en bit dan dressuur, ook al in geen jaren veranderd)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:24

Ik heb vandaag mijn her-debuut gereden, pff, drama. Drama voor het juryhokje in de eerste proef, mijn merrie werd er echt superheet van, dus dat was echt slecht 164 punten. Proef 2 ging een stuk beter, had terug rust in mijn paard kunnen krijgen, alleen een beetje overenthousiast in de galop (cross ipv arbeidsgalop) maar heb nog net 180 gescoord. Nu eens zien wanneer en waar ik de volgende ga starten.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:41

Onley welkom
Nann mooie foto
Verder iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten

Ik ben vandaag voor de 2de keer gestart en waar ze vorige keer erg gestrest was en we met 1 puntje thuis kwamen viel het nu erg mee en hadden we 201,5 en 200,5 punten en een 2de plaats *\o/*

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:41

Laat ik me ook maar weer eens melden. Beetje druk geweest en een wedstrijdpauze gehad vanwege een handbaltoernooi van mijzelf in Berlijn.

Dinsdag weer gestart in het springen. BB foutloos en in de B 2 balken. Vandaag mocht die ook weer mee, hij was flink heet, maar alsnog een 5e prijs in het BB90 en een 6e prijs in de B. Toen nog geprobeerd een dressuurproefje te rijden. Het beeld zag er spectaculair uit, maar hij was ontzettend heet, alsnog 190,5 punt gereden! Ben dus weer heel erg blij met mijn aapje!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:58

Ik kom hier ook even binnen vallen. Startpas is binnen en het plan was om volgende week mijn dressuurdebuut te maken. Helaas zat de wedstrijd al vol, en zal ok moeten wachten tot eind mei (heb geen eigen vervoer, dus start in de buurt op rijafstand). Rijdt dit paard nu sinds begin dec, een 9jarige KWPNer ruin. Hadden begin april onze eerste BBcross gereden. Nu ligt focus vooral op dressuur, en rijden we in het bos en af en toe een sprongetje.
Hier in onze cross outfit tijdens een training: Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:47

WOW wat een goede resultaten zie ik voorbij komen!
@ darkadia coole outfit!

Ik heb mijn starttijd ook voor zaterdag, 13.56... lekkere tijd.... NOT.
Wordt nu toch wel wat zenuwachtiger, tis nu echt ofzo.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:23

Succes iwan
Ik ga zaterdag ook weer (na onze slechte prestatie zaterdag toch maar een herkansing) :')
Starttijd kwart over 4 en half 5

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:52

Mijn starttijd is 10:05 zaterdag! Ook niet echt heel erg fijn :( 9u op locatie, half 9 weg, 7 uur op stal om te vlechten. Dat wordt weer een vroegertje dus!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:40

Als ik zo vroeg moet starten, vlecht ik altijd de avond van te voren. Scheelt een hoop gestress.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:50

Ik had vorige keer een starttijd van 21:37 en 21:52.... Dat vond ik ook geen tijd meer hoor...

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:18

Ik vlecht ook de avond van te voren als ik vroeg moet, ik vrees dat ik nog even ga moeten wachten. Vanaf woensdag ligt de straat voor de stalling helemaal open voor wegenwerken en kunnen we er met de trailer heel moeilijk af...

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:25

Ik zou ook lekker de avond van te voren vlechten! Haarlak erin, blijft vast wel zitten. 07u op stal om te vlechten is mij echt te vroeg :wow:

Wij mogen donderdag weer L1 starten, heb er juist zin in. :D Het scheelt dat dressuur mij niet zoveel 'boeit', ik vind het leuk om op wedstrijd te gaan maar ik start eigenlijk alleen dressuur omdat ik dan een doel heb om voor te trainen. Anders ben ik een beetje te makkelijk, dan longeer ik hem wel als ik een dagje niet super gemotiveerd ben. Springen daar in tegen kan ik rustig de hele week super zenuwachtig voor zijn. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:28

Als wij in de ochtend weg moeten vlechten we altijd de dag ervoor. Gaat prima. Ik vind eind van de ochtend en begin van de middag het meest fijn om te starten. Avond ben ik niet dol op. Om 21.52 nog starten zou ik echt niet fijn vinden. Ben je pas na 11-en thuis.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:43

Ik moet tot nu toe ook elke keer vroeg. Inmaak de vlechtjes s'avonds. Ook was ik haar staart en haar beentjes. Vantevoren steek ik pas de vlechtjes op.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:49

Nann__ schreef:
Ik zou ook lekker de avond van te voren vlechten! Haarlak erin, blijft vast wel zitten. 07u op stal om te vlechten is mij echt te vroeg :wow:

Wij mogen donderdag weer L1 starten, heb er juist zin in. :D Het scheelt dat dressuur mij niet zoveel 'boeit', ik vind het leuk om op wedstrijd te gaan maar ik start eigenlijk alleen dressuur omdat ik dan een doel heb om voor te trainen. Anders ben ik een beetje te makkelijk, dan longeer ik hem wel als ik een dagje niet super gemotiveerd ben. Springen daar in tegen kan ik rustig de hele week super zenuwachtig voor zijn. :')

Zijn er bij jullie veel wedstrijden door de week? Hier af en toe vrijdagavond. Maar als ik een weekend werk moet ik dus ook vrijdagavond werken. In shiften werken is soms echt wel lastig. Zou hier graag meer wedstrijden in de week zien.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:07

Oh ja dat herken ik heel erg.. Vervelend dat het bij jou in de buurt niet echt door de weeks is.. Hier in het outdoorseizoen is er 1 locatie waar ik geregeld start op dinsdag en donderdag middag/avond (nu staat alleen donderdags er op) en in het indoor seizoen is er een locatie waar ik ook graag start op dinsdag avond. Ik vind door de weeks fijn om te dressuren omdat ik liever in het weekend spring, dat is haast niet doordeweeks..

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:34

Oh heel begrijpelijk hoor! Ik was haar ook de dag van tevoren maar vlechten gaat echt niet. Zeker niet als ik het met haarlak vast metsel. Dan bestaat de kans helaas groot dat ze haar manen gaat schuren s'nachts puur omdat het niet lekker zit. Misschien is een HorseHood ooit een idee, maar daar ga ik nog even over nadenken. Nu houden we het nog lekker op 7u @ stal haha. :+

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:08

7uur vroeg?? :D
Heb vorig jaar als groom gewerkt en we moesten wel eens 6uur weg met de trailer als ze rond 9uur startte _O-
Dus half 5 m'n bed uit en dan was paard avond ervoor al gedaan :P
Maargoed nu zelf zou ik ook de avond van te voren lekker doen :P

Bij ons zijn de wedstrijden altijd in het weekend trouwens.
Zag in de kalender dat er in de zomer wel een paar dingen doordeweeks zijn :j

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:16

Ik zou ook graag de avond ervoor kunnen vlechten, maar dat gaat niet met haar lange manen. Aan andere kant, ik heb in 20 minuten de voorpluk manen en staart in de vlechten zitten.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:42

Ik ben altijd zenuwachtig. Alleen vorige keer niet, toen had ik het even zo gehad dat ik met een "fiets it" gedachte erop stapte, maar blijkbaar heeft dat wel geholpen. _O-

Ik moet aanstaande zaterdag ook weer.

9.45 uur parcours lopen, dan begint om 10.00 BB springen 80, aansluitend BB 90 (waar ik aan mee doe).
BB 80 zijn 3 starts, BB 90 zijn 13 starts waar ik nummer 12 van ben.
Aansluitend is het B springen met 26 starts waarvan ik nummer 18 ben.

Maarrrrrr ik moet om 10.30 en 10.45 uur ook dressuur. :')

Als ik voor het springen 2 minuten per persoon reken dan moet ik 10.28 uur voor het eerst BB springen (zal wel iets later misschien zijn ivm parcours verhogen) en 11.08 (of iets later ivm parcours verhogen) voor de 2e keer springen.
Ik moet nog omzadelen, stiften draaien want springen is op zand en dressuur is op gras en mezelf omkleden. :+
Maar ik ga er vanuit dat ze de lijst nog aanpassen, als de tijden donderdag nog niet zijn aangepast dan mail ik wel even.

Zullen ze alleen in het springen moeten schuiven denk ik, want met dressuur ben ik al bijna als laatste aan de beurt en dan vrees ik dat het nog allemaal krap wordt. Want stel ik zou als eerste in de B gezet worden dan is dat iets over half 11 en red ik het nog niet om paard + mezelf om te zadelen en om te kleden en stiften te draaien.

Als ik vroeg moet starten knot ik overigens ook de dag van tevoren. Ze laat ze er altijd keurig in zitten, ook zonder haarlak. Moet er alleen 's ochtends bodembedekking uit pluizen. :+

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:34

Kaitlyn: Haha jouw dagje heeft een hele goede planning nodig denk ik zo! Jeetje wat een tijden zeg!

En mijn starttijd voor zaterdag is van 10:05 vervroegd naar 9:35u. Dat betekent nóg eerder weg.. Hallelujah. En nog twee keer trainen dan is het weer zo ver.. Spanning begint weer te komen!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:45

Ik heb zaterdag ook mijn debuut... begint nu ook te kriebelen hoor :=

En trainen doe ik niet echt meer, gisteren les gehad, vanavond ff lekker het bos in en vrijdag ga ik haar even longeren denk ik.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:03

afgelopen zaterdag mijn 3e wedstrijd gehad. 2x 191 en 2x 1e prijs. teller staat nu op b+9!! nog 1 puntje en dan door naar de l1 :D inmiddels 4x een 1e prijs en 1e een 3e prijs en 1 x 4e plaats. en alles boven de 189! nou dan denk ik dat ik heel snel uit de b moet :')