[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:02

MariekeS_ schreef:
Volgens mij mag dat ja. Wat jij buiten hun competitie start moet je volgens mij gewoon zelf weten mits je hun competitie volledig L1 rijdt en tijdens de finale nog startgerechtigd bent in het L1.
Heb je de KNHS gebeld ook of alleen gemaild? En hoe heb je het uitgelegd aan de organiserende vereniging? Want kan heel goed zijn dat degene die jij gesproken hebt hierover niet op de hoogte is van de flexibel starten regeling

Ik heb eerst de vraag gesteld aan de vereniging via Facebook. Ik kreeg op mijn vraag dit antwoord:
nee dat staan de reglementen van de knhs niet toe,om met een paard in twee klasses uit te komen.

Daaropvolgend heb ik de KNHS gebeld, het antwoord dat ik kreeg heb ik ook zwart of wit verkregen via de e-mail. Dit heb ik samen met mijn vraag op de mail gezet (dus samen met het antwoord van de KNHS dame) Ik heb hierop dus nog geen antwoord gekregen. Beetje jammer, het is zondag al..

MariekeS_

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:10

Ja kijk, dat dacht ik al. Flexibel starten is nog niet echt ingeburgerd binnen de dressuur dus klinkt gewoon alsof ze het niet weten. Ik zou gewoon gaan hoor als je niks hoort. Neem je je KNHS antwoord mee, stukje reglement van flexibel starten en dan leg je het gewoon uit aan het secretariaat, als ze er überhaupt al naar vragen...

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:38

Ja precies. Flexibel starten mag als je L2+5 hebt nog in klasse lager.
Alleen.... als je de andere competitie wedstrijden L2 start dan neem ik aan dat die tellen? En niet je enige L1 proef?
Hoeveel selectie wedstrijden moet je minimaal rijden?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:50

Volgens mij dien je er twee van de drie te rijden (4 van de 6 proeven stond er) en er staat op hun website dat promoveren mogelijk is dus ik zou altijd nog L2 competitie kunnen starten maar hallo, dat vind ik wel erg pittig direct! Ik wil juist L2 starten op kleine wedstrijden in de omgeving.. Maar het is geen kampioenschap oid, dus ik snap sowieso niet waarom ze dit niet weten of ze moeilijk doen en niet reageren op mijn vraag. Ik ga hoe dan ook starten, desnoods meld ik me af voor de competitie verder. Heb er toch een rotgevoel bij, outdoor 5x gestart en geen een keer punten gekregen terwijl dat soms wel op zijn plaats was geweest.. Probeer het nu indoor omdat iedereen zegt dat het zo leuk is.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:04

Oh begreep dat je 18 oktober sowieso L2 ging, dat dat ook een selectie wedstrijd is :o
Als jij alleen op die competitie wedstrijden L1 start en op andere L2, dat moet kunnen met de nieuwe regels. (Je mag zelfs promoveren tussen regiokampioenschap en nederlandskampioenschap, als je maar onder die 5 punten blijft)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:30

Meya_ schreef:
Oh begreep dat je 18 oktober sowieso L2 ging, dat dat ook een selectie wedstrijd is :o
Als jij alleen op die competitie wedstrijden L1 start en op andere L2, dat moet kunnen met de nieuwe regels. (Je mag zelfs promoveren tussen regiokampioenschap en nederlandskampioenschap, als je maar onder die 5 punten blijft)

Nee nee! Dat is gewoon een normale wedstrijd op een manege, geen selectie of competitie :-)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:44

Ze zeggen nu: mag van de knhs dus dan kunnen wij dat niet veranderen. Mag dus l1 blijven en l2 starten!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:15

Nu snap ik er niks meer van, krijg uit het niets na de bevestiging ineens deze mail.

het is aan jou zelf om te starten in de klasse waarin je startgerechtigd bent. Dat kunnen wij niet voor jou bepalen

Wil je echter tijdens onze competitie een kans maken op een finale-prijs dan hebben wij daarvoor een aantal regels opgesteld welke ook op onze website terug te vinden zijn:

-Om voor een eventuele finaleprijs in aanmerking te komen in de klasse B t/m M2 dient men minimaal vier
van de zes proeven te hebben gereden, waarbij deelname aan het finale-weekend verplicht wordt gesteld.

Art. 2. Promotieregeling:

Tussentijds overstappen is mogelijk, waarbij de proeven uit de hoogst verreden klasse verplicht meetellen voor het plaatsen tijdens de final.

Met andere woorden, indien je in de L1 een finaleplaats zou willen bemachtigen dan zul je het laatste weekend ook in de L1 moeten starten.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 00:10

Harvey1 schreef:
Nu snap ik er niks meer van, krijg uit het niets na de bevestiging ineens deze mail.

het is aan jou zelf om te starten in de klasse waarin je startgerechtigd bent. Dat kunnen wij niet voor jou bepalen

Wil je echter tijdens onze competitie een kans maken op een finale-prijs dan hebben wij daarvoor een aantal regels opgesteld welke ook op onze website terug te vinden zijn:

-Om voor een eventuele finaleprijs in aanmerking te komen in de klasse B t/m M2 dient men minimaal vier
van de zes proeven te hebben gereden, waarbij deelname aan het finale-weekend verplicht wordt gesteld.

Tussentijds overstappen is mogelijk, waarbij de proeven uit de hoogst verreden klasse verplicht meetellen voor het plaatsen tijdens de final.

Met andere woorden, indien je in de L1 een finaleplaats zou willen bemachtigen dan zul je het laatste weekend ook in de L1 moeten starten.

Ja dus dat klopt toch gewoon ook?
Jij start gewoon al hun wedstrijden in het L1. Dus het laatste weekend en dan bij plaatsing evt de finale ook L1.
Dat jij dan ergens anders L2 start maakt voor hen niks uit.
(mits je dus die L2+5 grens niet overgaat)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:20

MariekeS_ schreef:
Harvey1 schreef:

Ja dus dat klopt toch gewoon ook?
Jij start gewoon al hun wedstrijden in het L1. Dus het laatste weekend en dan bij plaatsing evt de finale ook L1.
Dat jij dan ergens anders L2 start maakt voor hen niks uit.
(mits je dus die L2+5 grens niet overgaat)

Ah, zo bedoelde hij het dan... ik denk al begrijp er niks meer van. Kwam op mij over alsof het alsnog niet kon.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:09

Hier 2 mooie winstpunten rijker en een derde prijs :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:21

Gefeliciteerd Meya!

Hier ook een top dagje! <3

Weer onder het zadel erheen, 5km heen en 5km terug, en best een pittige route (viaduct, vissers met tenten). Hij was super stoer en relaxt dus daar was ik al trots op!

Afbeelding

Nog even kort maar fijn kunnen losrijden en onze meest ontspannen en constante proeven tot nu toe neergezet.
1e proef nog iets teveel spanning en daardoor af en toe te hectisch. 2e proef meer rust en heel fijn door kunnen rijden.
Ja, er ging nog genoeg niet goed :') maar met dit paard ben ik blij met elk beetje positieve vooruitgang.
Resultaat kwam toch als een verrassing: 186 en 198 en 1e vd 8
Dat geeft weer moed!

Afbeelding

En nog een stoer plaatje van de training de dag ervoor

Afbeelding

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:06

Leuk hoor, gefeliciteerd!!
Deze week thuis even trainen.. volgende week donderdag en zaterdag weer op wedstrijd. :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:00

Marieke, gefeliciteerd! Mooie punten zeg! Wel een spannende route zo.
Meya, ook weer mooi 2 punten erbij en gefeliciteerd met je prijs. Weekje niks is ook wel lekker.

Hier paardje gisteren geschoren en daar was hij heel blij mee. Hij had enorm last van zijn haar en is meteen een stuk fanatieker nu het eraf is. Hij zit er ook direct een stuk sportiever uit.

Afbeelding

Verder heeft hij mooi even rustig aan gedaan. Gisteren bezig geweest met de contragalop, vindt hij heel moeilijk maar als ik nadenk over dat we er nog maar 3 weken mee bezig zijn dan doet hij het echt al heel goed. Dus dat gaat echt wel goedkomen. Vandaag weer les gehad en eigenlijk ging het best goed. Bezig geweest met lengtebuiging en al een stukje verzameling. Dus misschien dat we eind van het jaar richting het M1 gaan, maar dat moet ik nog even zien hoe het gaat lopen. Paard loopt in ieder geval beter dan ooit!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:35

Staat goed!
Hier loopt paard ook beter dan ooit. Afgelopen donderdag weer gelest en jeetje wat liep ze fijn :D Oké, halthouden en netjes aw gaat iets moeizamer nu. Maar nu we anders rijden, voelen de spieren misschien ook wel anders.

Wij zijn ook bezig met de contragalop en sb sinds weekje. Gebroken lijnen en de voltes.. Leuk puzzelen, hier mag ik ook zeker niet klagen :) Doel is M1 oefeningen bevestigd hebben eind dit jaar. Dan of december nog een M proefje of januari. December altijd een drukke maand, en nu laatste fase met de opleiding helemaal.

Even foto van zaterdag:

Afbeelding

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:52

Ons debuut staat vast op 5/11. We gaan toch nog even extra de tijd nemen om ons goed voor te bereiden op de L2 want paardlief gaat nu steeds achteruit zodra we stilstaan :') Dat is nu ook weer niet de bedoeling...

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:00

Morgen L2 debuut! Iemand nog last minute tips? Ik moet sowieso m'n hoeken beter gaan benutten voor wat meer tijd en rust in het gedeelte van B - M teugels op maat M - C galop, C volte 12-15 meter. Ik heb er zin in! Ga zonder verwachtingen heen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:03

Succes!! Dat is inderdaad wel een tricky stukje maar komt vast goed. De mijne springt vaak nog te enthousiast aan en dan is die volte wel fijn als rem :')

Wij gaan als het goed 28 & 29 oktober weer. In de training beetje aan het puzzelen met de contragalop maar dat valt nog vies tegen met een ex-springpaard dat super trots is op z'n wissels _O-

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:07

MariekeS_ schreef:
Succes!! Dat is inderdaad wel een tricky stukje maar komt vast goed. De mijne springt vaak nog te enthousiast aan en dan is die volte wel fijn als rem :')

Wij gaan als het goed 28 & 29 oktober weer. In de training beetje aan het puzzelen met de contragalop maar dat valt nog vies tegen met een ex-springpaard dat super trots is op z'n wissels _O-

Hahaha o dat lijkt me zo lastig!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:54

Hoi! Ik heb al een tijdje niet gereageerd, wel stilletjes meegelezen.

Succes morgen Harvey1! Dat stukje is inderdaad lastig, probeer een rustig tempo te houden en goed die hoek in te rijden. En direct bij B beginnen met teugels op maat maken.

MariekeS dat is een bekend probleem hier, paard springt heel graag wissels :') Maar het gaat steeds beter, bij hem helpt het om hem goed naar buiten gesteld te houden. En ik moet niet teveel met m'n been doen, als ik m'n been aanleg springt hij om. Maar oefening baart kunst :j

Ik heb het afgelopen weekend weer wedstrijd gehad. Ik had me gigantisch verslapen en was half ziek, fijne start dus. Nou was de wedstrijd bij ons op stal en was een vriendin zo lief om het paard vast te vlechten, anders had ik me afgemeld. Nu ben ik toch maar gaan rijden, met het idee ik kan altijd nog afgroeten als het echt niet gaat. Ik heb zelf echt niet goed gereden, vooral m'n tweede proef had ik gewoon geen idee meer wat ik nou aan het doen was :') Maar ik heb de proeven wel allebei uitgereden. Waren we gewoon 1x eerste en 1x tweede met in elke proef winst :wow: Echt volledig aan het paard te danken, hij bleef zo braaf z'n ding doen. Maar goed, als we op een slechte dag nog zo rijden ben ik erg tevreden. We zijn nu L2+8, ik heb op 5 november weer wedstrijd en dan eind november ons M1 debuut gepland staan :D

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:13

Haha, snapt je paard eindelijk het achterwaarts... :+

Succes morgen met je debuut! Sinds ik L2 rijd krijg ik vooral te horen dat ik er meer aan moet rijden. Normaal reed ik altijd op safe, omdat ik bang ben om fouten te maken. Maar nu is dat niet meer genoeg.

Naja de proef heb je geloof ik al goed voorbereid. Heb er vooral plezier in :Y)

De laatste tijd niet meer echt iets gepost.... laatste keer dat ik ben gestart was in juli geloof ik..... we hadden dit outdoor seizoen steeds nét geen winstpunt dus uiteindelijk besloten om eerst verder te trainen en daarna pas weer te starten. We zijn helemaal terug naar de basis gegaan. Ik zag een oproep voor een clinic van een subtop amazone dus dat leek me een mooie vervanging voor een wedstrijd. (Uiteraard omdertussen nog les gehad) toen werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt en ben ik erg hard gaan oefenen met mijn verbinding. Nu mijn instructrice me erop wees dat hoofdstel niet helemaal goed zat, en dat weer is opgelost gaat het rijden weer super, gelukkig. Want op een gegeven moment zeiden mensen om me heen “ik weet niet of dat nog iets wordt met jullie” := ik werd zo onzeker dat het rijden nóg slechter ging.... Gelukkig heb ik door mijn instructrice het vertrouwen weer helemaal teruggekregen.

Ik ga nu een onderlinge wedstrijd rijden verdeeld over de wintermaanden....maar ik kreeg pas net te horen dat ze vinden bij de manege dat ik M1 moet... dus dat wordt zaterdag nog wat.... :') best wel een onzin dat ik het zelf niet mag beslissen. Maargoed we gaan zeker ons best doen.

Toch zit ik nu met een soort bewijs drang omdat ik aan al die mensen wil laten zien dat we het wél kunnen :n en ik moet voor mezelf rijden dus dat moet ik nog even omzetten.....

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:53

Succes, komt vast goed. Gewoon lekker genieten en kijken waar jullie staan!

Vervelend.. jammer dat jr zo'n gevoel krijgt. Je kan het misschien ook omzetten naar gevoel van: ha?! Wie laatst lacht, lacht het best :D
Als jij er plezier in hebt is alles wat telt. (Lekker makkelijk gezegd, maar je rijdt voor jezelf toch? :o Ik heb het ook wel (gehad). Reed ik een fries, nou red je het L nauwelijks mee.. zelf nooit hoger dan L1+1 bij ponys. Toch maar even Z gestart :D :o )

Wij hebben donderdag en zaterdag weer wedstrijd. Zullen zien :)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:23

Inderdaad dat is een betere gedachte, haha. Bedankt!

Mooi voorbeeld. Knappe prestatie!!

Heel veel succes!!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:37

Harvey1 en, hoe ging het? Wat vind je van de proeven?

Hier big smile :D super gaaf! Rijden ging hartstikke fijn. Lovende woorden van de jury gekregen. 2 dikke punten en 2x eerste. 191,5 & 194,5. Mijn dag kan niet meer stuk :D *\%/* :Y)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:22

Hey! Thanks for asking, ik ben enorm dom geweest. Ik zou de avond ervoor naar stal komen om te rijden en ben toen uit impuls gaan scheren, like w.t.f... Dat redde ik niet dus moest ik de volgende ochtend verder, duurde 3 uur. Beest was er helemaal klaar mee (wel dood braaf tho') savonds nog een uur op de trailer naar Sleen.

En ja, door dat ie de avond ervoor vrij was en gewoon flauw as totaal geen fijne verbinding, tegen de hand, niet aan mn been. Overal aanspringen in de proef... maar toch 175 gereden! Ik vond ze erg fijn te rijden, proef 2 afgegroet. Hij sprong toen echt overal aan en toen die eindelijk mocht sprong die verkeerd aan, denk oke .. hou de eer aan mezelf hier.

Proef 1:

7 op middenstap,
7 op halthouden (4 op achterwaarts omdat ie zn hoofd in de lucht gooide, eikeltje)
6 op wegdraven
6,5 op 10 meter wijken (!)

En allemaal prima cijfers maar dus 4-en door het aanspringen. Met andere woorden, we kunnen het niveau volgens mij prima aan alleen was de voorbereiding door mij enorm slecht. Daarnaast de hele week dood ziek geweest en niet fit gister. Volgende week woensdag ga ik voor de herkansing! Fijn dat jij lekker hebt gereden zeg! En dikke punten man, congrats!!