[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:13

Dat is waar Gomir! Wil met Chall niet gaan kl0ten met bitten, het is al zo'n portret. Pelhams vind ik altijd lastig, gaan ze vaak op pullen en die k*tkinketting zwijg ik nog maar over :+ . Ultra die zette z'n tanden er zo hard in dat de krassen in het metaal stonden..
Helaas heb ik nog wel losrij troubles, maar dat wordt hopelijk weer beter.

Leuke topics dames :)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:56

Veel bijgelezen! Nog gefeliciteerd iedereen met de eventueel behaalde resultaten!

Ik had een vraagje aan iedereen hier. Hoevaak springen jullie per week kwa oefenen? Altijd onder begeleiding, wat voor lijntjes, etc. Ik ben daar best wel benieuwd naar!

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:02

Sorry dat ik niet zoveel reageer hier, elke keer als ik denk van; oh ik moet weer even reageren! komt er iets tussendoor en doe ik het niet :') Excucesssss

Om maar meteen even te reageren :D
xDebora schreef:
Ik had een vraagje aan iedereen hier. Hoevaak springen jullie per week kwa oefenen? Altijd onder begeleiding, wat voor lijntjes, etc. Ik ben daar best wel benieuwd naar!

Ik spring met mijn jonkie nu ongeveer 3 keer per week maar dat is dan echt ontzettend weinig, 3 keer een kruisje en 2 keer een stijltje/oxertje ofzo xd Totaal niet intensief, maar vindt het fijner om regelmatig wat minder te doen dan 1 keer in de week meer. Als ze het springer wat meer kent ga ik het meer oppakken. Ik spring wel altijd onder begeleiding (rijdt met de jonkies altijd onder begeleiding), vindt dat het fijnste zodat ik er als ik er even niet uit kom niks aan kan verpesten :o

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:19

Dinsdag met de springles bodemonderzoek gedaan. Was toch 5 jaar geleden. Paard had groot gelijk. Ik reed een gruwelijk kromme afstand op een knappe steil en ik wachtte niet. En toen zat ik ineens op de kont achter de hindernis terwijl het paard er nog voor stond. _O- gelijk mijn rug gekraakt. Daar was het maandag ingeschoten en ik kon eigenlijk niet eens doorzitten van de pijn. Na het bodemonderzoek nergens last meer van.

Vanavond heerlijke oefencross gereden bij Alice Naber. Ging geniaal. 1 stop op de tonnen maar daarna pakte hij echt fijn aan. Nog even laten zien dat ik smalletjes geoefend had. Daarmee was hij al eens over Alice gesprongen. Ging nu goed. Hahaha ik praat mezelf gewoon aan wat ik doen moet tot hilariteit van de toeschouwers. _O- krijg je als commentaar o, je geeft jezelf aanwijzingen, dat is makkelijk lesgeven zeg want je hebt wel gelijk.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:33

Kijk dat scheelt weer een bezoekje fysio/chiro! :))

Ik spring nu nog heel onregelmatig maar eigenlijk altijd onder begeleiding.
Heel soms een laag kruisje als ik zelf train.
Wil proberen om straks iig 1x per 2 weken een springles te rijden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:52

Hahaha Anne!! Geluk bij een ongeluk dus!!! Leuk dat het zo goed ging bij Alice! Ik ga over twee weken weer in groepslessen , jij toevallig ook? :-)

Xdebora: Ik heb 1 keer per week springen in de groepsles . Daar doen we vaak lijntjes. (In Uit jes of drie sprong oid) en daarnaast heb ik ook eens in de twee weken privé springles. Daar trainen we wat nodig is. Op dit moment ritme en buiging. Lage hindernissen uit korte wendingen bijvoorbeeld.

Dan in het seizoen heb ik om de andere week of soms iedere week cross les. Ook springen dus.. maar dan geen groepsles of privé les.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:19

Woensdag avond red ik dat niet. Maar ik heb nog wel een crossles in Heeten op de planning staan. Verder nog een keertje naar Molecaten om alvast het bos te verkennen. Hij heeft wat bodemvrees dus overgangen in de ondergrond is soms best moeilijk. Hij kan dan ineens gaan staan of juist met een gigantische sprong een overgang van zand naar gras nemen. Houdt het wel spannend onderweg. Ach en ik weet dat hij dat doet dus ik maak me er maar niet druk om maar blijf er wel alert op. Vanavond verraste hij me toch ineens weer. Gekke knol, 1e keer niks aan het handje en 2e keer ineens een noodstop voor een zandplek.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 02:12

Mooi goedkoop alternatief voor de chiropractor Anne ;) Niet bezeerd.
En dat instructies geven aan jezelf is herkenbaar :+

Ik spring meestal alleen in de les en op concours, dan kom ik bij elkaar vaak al aan 5-6 keer per maand. Toen ik niet consequent te lessen ging sprong ik ongeveer 1 keer in de week thuis. Meestal in het parcours dat er dan staat, soms met de focus op een bepaalde lijn die we lastig vinden.
Spring met de jonge paarden vaak 1-2 keer in de week paar sprongetjes, vooral als ze het nog wat spannend vinden. Wel of geen begeleiding maakt me niet zoveel uit, heb inmiddels zelf ook wel de nodige ervaring ;)

biaamber04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:49

iemand nog intresse in 2 kaarten voor horse event??
heb er 2 over voor de vrijdag 12 sept.....
30,= voor 2 kaarten......

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:01

Haha, handig Anne!

Mijn zadel is alweer aangepast, hoefde niet eens zoveel breder maar ik heb gewoon een pieperd. Heb er nu een bontje tussen, op advies ook van de zadelmaker. Die heeft de boom extra verbreed om er ruimte voor te laten.

Mistid, ik raak niet zo overstuur van zo'n touwtje hoor. Heb het idee dat je wel knap kan sturen, dat helpt ook al he :D

Heb al 2 weken niet gesprongen maar ga zondag toch op cc. We zien het wel. :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:58

Mogge :)

Debora aantal x springen per week wisselt hier. Heb natuurlijk zelf een crossterrein waar ik met mooi weer veel rijd (2x per week wel), maar dan spring ik niet in de bak. Heb maandagavond een selectie en als ik daar door ben dan heb ik weer frequent springles. Plus concoursen natuurlijk.
Oeps Anne! Gelukkig had je daarna geen last meer van je rug! Fijn dat de oefencross goed ging!
Dank je Pantykous! Gelukkig is je zadel weer goed!

Ga een buitenritje doen, heb niet zo'n zin in dressuur :+

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:55

Ik denk dat dit toch wel mijn favoriete foto van ons is tot nu toe! (kwaliteit nogal slecht geworden door uploaden)
Afbeelding

Volgende week zaterdag gaan we weer voor het eerst L starten. Ben heel benieuwd, gaat vast goed komen. B parcours in Delfzijl stond op L hoogte dus waarom zouden we het nu in de L niet kunnen. *\o/*

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:17

Ik heb het nou al een paar keer in het topic proberen te plaatsen volgens mij deed me telefoon gek..
Dus bij deze....

[ITP] Mijn hart gaat hier sneller van kloppen...

veel filmpjes van springen , eind van het filmpje ook een stuk vrij springen <<)

Krijgen jullie een echt beeld bij Jazzje!

mistid ;veel plezier met je buitenritje

NibbitLotus ; mooiefoto!

pantykous:succes zondag!

edit, hij speelt niet af op telefoon..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:29

Lekker rondje met een enthousiast paard buiten gereden, nu op naar Groningen en dan kan het heen en weer vliegen beginnen.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:00

Hallo!
Ik wil wel graag gaan starten met springen, maar vind 1 meter best hoog haha:P Iemand tips hoe je je het beste kan voorbereiden? De eerste en enigste springwedstrijd dit jaar is in november dus ik ben best benieuwd of dit eigenlijk al kan of dat dit te snel voor ons is en we een jaartje moeten wachten...we springen niet super vaak, maar als we springen springt ze alles met gemak.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:56

Vaker gaan springen met een beetje regelmaat. 1x in de twee weken minimaal. En op concours BB starten. Als dat vertrouwd aanvoelt flexibel springen. Eerst een rondje BB en daarna B.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:57

o dus je kan wel BB starten op elk concours? was vergeten dat de BB er ook nog was:P hoe hoog is dat?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:18

BB wordt niet altijd aangeboden.
Is bij de paarden 80 cm.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:04

Je kan niet op elk concours BB starten, maar wel bij veel. Ik zou ook eerst beginnen met een rondje BB.

Heb je een foto van die neusriem Myrthe? Ben ik wel benieuwd naar.

Haha Anne, dat is een mooie goedkope oplossing voor de last aan je rug.

Ik heb gisteren dus weer gesprongen. Rondje BB een stop op 4 en daarna een rondje B (wat ik aardig aan de maat vond staan, haha). Ik kreeg al op me kop van de mensen waarmee ik heen was dat ik veel voorwaartser moet gaan rijden, wat echt een valkuil van mij is. Vind dat nog spannend. Dus ik in het tweede rondje alweer wat pittiger gereden. Helaas ging hindernis 3 niet helemaal goed waardoor ik me beugel kwijt was en ik weer een stop kreeg op hindernis 4. Voor de rest echt heerlijk gesprongen en ik voelde hem eindelijk ook een keer echt springen, dus voor mijn gevoel erg fijn gereden gisteren.

Helaas is de kwaliteit van het filmpje een beetje slecht door het uploaden op facebook en het slechte licht.
https://www.facebook.com/video.php?v=71 ... =2&theater

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:44

Ben vandaag naar Balkbrug geweest. Pfoe, wat duurde het daar lang.
Had het eerste parcours 2 pechbalkjes, en het 2e parcours struikelde ze voor de laatste hindernis, maar sprong ze toch nog wel heel braaf, maar helaas, nam ze wel het balkje mee..
Volgende keer maar weer beter, haha :)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:42

welmoed_ super dat het voor je gevoel fijn ging!
SimonDesteny: jammer van de balkjes, maar voor de rest wel super gesprongen!

Ik heb gister sgw gehad, in het springparcours hebben we soms niet lekkere afstanden, vooral nog 1 teveel, maar dan red hij zich vaak ook wel! Voor de rest ging alles fijn en zelfs nog een prijs gewonnen!

Wat leuk om al de wisselende schemas te zien van hoevaak springen. Eerst sprong ik ook altijd op les en concours, maar nu ik probeer om thuis 1/2x in de week te springen, gaat het veel beter eigenlijk.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:34

Gisteren weer een paar kleine sprongetjes gemaakt met jonkie. Ging mooi door. Toch huppelt hij liever dan hij springt. Vind alleen vanuit draf springen zo irritant.

Spring met de Cantos 1x in de week. Is voor hem voldoende. Met de 2 vorige sprong ik vaker en jonkie zijn we net begonnen. Wordt nog uitvogelen wat werkt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:47

Mag inderdaad wat meer vooruit, Welmoed. Ik ken het probleem wel een beetje, al moet ik zeggen dat ik na het opbouwen ineens juist in moet houden. Mijn valkuil is dan alsnog om been te vergeten en zo heb ik alsnog een weigering :')

Ik heb 1 keer per maand springles op de vereniging, wil nog 1 keer per maand springles ergens anders en dan nog 1 of 2 keer oefenparcours of een keer thuis springen. Vind het wel moeilijk plannen omdat het zomaar kan dat Angel het volgende week benauwd heeft en dan moet ik afzeggen. Had al 2 oefenparcoursen opgegeven, maar die dus ook af moeten melden. Nu staat ze 's nachts ook buiten dus hopelijk scheelt dat.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:07

Klinkt leuk allemaal!
Anne:Ik ga ook regelmatig naar het bos in hattem om even de afsprong of de wiebertjes te doen ook ja ;-) en je hebt trouwens best veel verschil in bodems, bos wei weg overgang etc.

Wij zijn deze weken vooral aan het crossen afgelopen week naar Gert geweest in biddinghuizen. Leuke training en volgens Gert klaar voor het L sgw.. Nu ik nog haha volgende week weer springwedstrijd bij eigen club, altijd iets spannender vind ik dat..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:22

Toch netjes SimonDesteny!
Lekker Debora!
Haha dat mentale wat je tegenhoud ken ik wel Elke :P

Nou ik zit er weer op sinds vrijdag. Beetje opbouwen maar voelt goed aan dus rij half uurtje. Hopelijk over een weekje ofzo weer wat sprongetjes mee pakken :D