[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:02

Wat is het hier stil!

Urielle

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:09

Ik heb niet zoveel te vertellen, ik was ziek, alle drie de kindjes zijn afgelopen week ziek geweest dus het rijden kwam er niet van. Dus ik weet dan ook verder niet wat te vertellen :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:29

Hier wissel ik druk af met ziek, en dan weer terug naar druk!
Morgen wel een wedstrijd met Jou-Jou gepland, maar we hebben op dit moment ( met name als het fris weer is) nogal eens een menings verschil met het aangalopperen op de linkerhand.
Heb nog niet helemaal duidelijk wat er misgaat. Ik vrees dat ik op die momenten zelf te veel doe met mijn linkerhand, maar het nettoresultaat is een op de plaats galopperende pony die zijn best doet om een kameel na te doen..Kan hem hier dan uiteindelijk wel doorheen rijden, en dan loopt hij wel weer heel fijn, maar zo nu en dan komt het dan toch ook na een ci 20 minuten rijden ineens toch weer terug.Kortom: ga morgen wel starten...maar zie er een beetje tegenop. Vind het vervelend dat ik dit nog niet helemaal onder controle heb/zelf nog niet helemaal helder heb wat het is.
Ws een combinatie van fris/wat brutaler zijn bij de pony en ruiter die de neiging heeft iets te veel met de linkerhand te doen ( en daar misschien ook wel wat stug is)... en dus een pony die dat zomers wel neemt... Maar iets frisser en brutaler swinters niet...
Hou er niet van om te starten terwijl ik het gevoel heb dat ik het niet helemaal voor elkaar heb.... Maar hierom op het laatste moment afzeggen vind ik ook banketstaaf... Dus we gaan het maar zien als oefening :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 10:35

Misschien verrast hij je nog wel joh, ik heb met Wrangler net zo'n periode omdat hij kleiner moet galopperen van lesgeefmens en hij wordt nu heel boos op me in de galop dus wil ook met regelmaat niet aanspringen maar op concours waren het twee nette zevens.
Die stomme Fjoet daarentegen was zo bang op wedstrijd dat ze helemaal niet meer wou aanspringen, ahummmm 2 2 2 2... :P

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:22

Punt is dat ik bang ben dat het iets is wat ik zelf veroorzaak. Voel me eigenlijk wat banketstaaf tov mijn pony. Heb het idee dat ik hem wat aandoe. Terwijl het heel goed zo kan zijn dat hij dit heel precies aanvoelt.. en daarom het kunstje ook wel leuk vind.. ( yep: ik ben een hippologische piekeraar....)
PFff Wist ik het maar..: linkerhand er afhakken.... of ponylief eens góed vóóruit schoppen..

Of beiden..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:25

Niet te moeilijk gaan denken joh, meestal zorgt dat alleen maar voor verwarrende spanning erbij. Je vraagt niks geks, als het je binnenhand is weet hij dat je dat doet en dat het bij je hulpen hoort dus hij moet niet miepen en gewoon aanspringen. Kun je alsnog wel werken aan een lossere binnenhand maar hij moet wel gewoon zijn werk doen. Je vraagt geen wissels om de pas ofzoiets. hij hoeft alleen maar in galop.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:27

_O- _O- Lol!!

_/-\o_ Dank je wel!!! _/-\o_

Écht. Hier heb ik wat aan! :j :j :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:40

binnenhand los en een schop. Het is geen rocket science, als ie het, als je hem er door rijdt, een tijd goed doet, en dan weer ineens niet meer, dan is ie niet "ineens" in de war. Als ie in de war is, dan krijg je hem er ook niet op dezelfde manier door gereden, dan zou hij daar enkel gekker van moeten worden..

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:04

gewoon heel bewust van zijn wat je doet met het aanspringen. soms kan je onbewust tegen zitten of vast klemmen.
goed voor aanspringen is op de volte en dan volte uitrijden/wijken op de volte. en dan tijdens het uitrijden aanspringen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:20

Neuroot Sam had een inzinking. _O-
Mijn man liep op weide rond en dat vond hij maar niks! Druk doen, trillen van nervositeit.. :roll:
Heb 'm twee keer vriendelijk verzocht om er mee op te houden, man er al eens bij geroepen dat ie even kwam laten zien wie ie was (kijk, als ik iemand in mijn huis zie rond lopen wil ik ook graag weten wie het is.) maar hij bleef suf doen. Toen kwamen er nog meer vreemden aan en toen was het "op" voor Sam... _O-
Toen dreigde ie met omhoog gaan en werd ik boos... :+
Een "Sam! Houd NU op met ellendig doen of ik geef je dadelijk een reden om te bibberen!!" waarop ie me enigszins beledigd aan keek maar wel met vier hoeven op de grond bleef. ( _O- Echt dat paard is fantastisch.) en inmiddels stond mijn man al langs me klaar om 'm over te pakken maar was al niet meer nodig. Manlief was alleen bezorgd. :')

En dan stap op je op... En dan is ie gewoon zooooo fijn en braaf!! :+:

Morgen wedstrijd. :) Ben eens benieuwd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:26

Succes dan morgen! Ik heb heerlijk een vrij weekend en ga er ook ten volle van genieten hahaha!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:02

Urielle schreef:
Ik heb niet zoveel te vertellen, ik was ziek, alle drie de kindjes zijn afgelopen week ziek geweest dus het rijden kwam er niet van. Dus ik weet dan ook verder niet wat te vertellen :)

Ja dat ken ik.... ben vorige week behoorlijk ziek geweest en daarbij de nodige kilos verloren. Sinds dinsdag weer echt vol aan de bak en vandaag weer op concours geweest.

Nu wil ik niet meer ziek worden dit seizoen haha!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:06

Succes morgen ayasha! Dat wat jij omschrijft doet 1 van mijn wedstrijd paarden ook! Vandaag nog zelfs hahah Gelukkig is dat 1van de springpaarden hier, dus ik kan dan volststaan met mijn hand naar voren, aanvullen met mijn onderbeen en daarna weer doorsluiten. Zolang die balken maar blijve liggen :p

Ben benieuwd morgen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:10

Zeg jullie moeten niet weer ziek worden hoor!

Succes met Sam morgen, wat een mallerd.

Proest, niet meer kunnen galopperen, dat idee heef Toobs af en toe ook als ie meer moet gaan sluiten of iets moet, dan kan ie ineens ook niet meer gewoon rechtdoor, gaat dan huppellen, omspringen, drafpassen en weet ik wat er tussendoor smijten.
Ben daar nu helemaal klaar mee, de instructie ook. Resultaat, ik was het nu zat (werd ook tijd) instructie blij dat ik het zat was, pony duidelijk gemaakt dat die kwats nergens op sloeg en he! Ziedaar.. hij kon gewoon nog galopperen. Rare goof.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:16

Hier ook weinig te melden, pony staat al een maand stil met een enorme ontstoken mok kootholte, heb wel medicijnen, maar die beginnen nu pas aan te slaan, heb wedstrijd van morgen en volgende week afgezegd, 29 febr gaan we weer en dan hoop ik in maart L1 te mogen starten.

Succes morgen,

hoe ging het vandaag dan suelza?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:21

Heel fijn totdat hindernis 4 ineens de bak uitrende. Ja echt hoor, je gelooft het niet, ineens was die hele hindernis weg!!! Dus ben maar gewoon verder gereden en toen werd ik bij hindernis 7 toch vriendelijk verzocht het parcours te verlaten, want had verkeerd parcours gereden.

Flauw :')

2e rondje ging fijn en met het andere paard won ik de klasse M/Z springen dus wel erg tevreden over de dames hoor. Maar die overstekende hindernissen moesten ze toch eens verbieden :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:23

Suelza; ik moet zeggen, als ik op stap doet hij het niet meer. :n
Vandaag was ie gewoon in de war/opgejut omdat er iets anders op weide was dan anders.. en Sam is nogal van de extremen... Ik vond dat het nog lang duurde voor ie knapte... Ik heb hem helemaal kunnen vlechten voor ie het niet meer aan kon. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:27

Suelza schreef:
Heel fijn totdat hindernis 4 ineens de bak uitrende. Ja echt hoor, je gelooft het niet, ineens was die hele hindernis weg!!! Dus ben maar gewoon verder gereden en toen werd ik bij hindernis 7 toch vriendelijk verzocht het parcours te verlaten, want had verkeerd parcours gereden.

2e rondje ging fijn en met het andere paard won ik de klasse M/Z springen dus wel erg tevreden over de dames hoor. Maar die overstekende hindernissen moesten ze toch eens verbieden :+

:oo := oeps...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:34

Suelza schreef:

_O-

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:02

Hahaha wat een verhaal!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:04

Ja je hebt wel eens van die dagen....

:')

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:03

Foto van mijn winnende rit trouwens *\o/* werd net getipt door een fotograaf die er was :)

Afbeelding

En hier de andere knappert <3 dit was overigens de hindernis die in mijn eerste parcours ineens verdwenen was :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suelza op 01-02-14 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:04

Hahaha waar zat jij nou naar te kijken? :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:11

Bij de schimmel?!? Ik kwam niet zo mooi uit, want scheurde weer bijna de hindernis voorbij hahahah! Dus was hier waarschijnlijk net tegen mezelf aan het praten en hetgeen wat ik tegen mijzelf zei had iets te maken met ezels en stenen. Ik denk dat een aantal mensen dat wellicht wel hebben gehoord :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:17

Hahaha, met die bruine ook! Jij zit precies onder je te kijken of alles nog ligt en deze hindernis er nog steeds staat hahaha :D
Verder mooie foto's natuurlijk :D