[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xemmafalcon

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 01:17

ohh dat lijkt me super leuk zo'n trainingsweek!

Vandaag El weer gekoeld en mee gestapt. Ook een klein stukje gedraafd en hij liep al wel beter.
ook heb ik Phil weer gereden, inmiddels mag hij 40-45 minuten rijden *\o/*

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 00:18

Heeft iemand nog wedstrijd dit weekend?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 00:23

Ik heb vandaag de Overijsselse Kampioenschappen gehad. Op zich fijn gereden, had helaas wat te kort losgereden. Maar toch nog 185,5 en 183 punten. Maar niet genoeg voor plaatsing in de finale van morgen. Maakt ook niet uit. Ik was tevreden
Heb net nog een topic aangemaakt voor Phoebe, ook met wat foto's van vandaag
[RIJ-ITP] [RIJ-ITP] Phoebe (Power and Paint x Jazz), mijn trots!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:53

Wauw wat een gaaf dier zeg, setteli! Mag ik vragen waarom je de merrie steeds met een pony dekt? Komen wel mooie dieren van zo te zien..

Dit weekend geen wedstrijd hier.. ik heb me zojuist opgegeven voor 1 september, 4 september en 18 september.. en mocht het allemaal een beetje goed verlopen kan ik eind september wellicht nog een keer starten.. nu alleen hopen dat mijn paard en ik het weer eens worden samen.. had haar even wat meer gevoerd en wat minder gereden jn de hoop dat ze wat zou kunnen groeien.. wat ik kreeg was een hete bom onder mijn billen die niet meer kon ontspannen en daardoor stijf in haar lijf werd... nu dus haar krachtvoer weer geminderd en meer beweging haha..

Fototje van mijn paardje :)

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:48

Die is ook groot denk ik of niet?

Reden om met een pony te dekken is dat ik iets anders wilde. Er loopt al zoveel in combinatie met Jazz, dekgeld is een stuk goedkoper en tot nu toe ben ik heel tevreden met de beestjes die geboren zijn.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:53

Ah vandaar! De maat, hoe pakt dat tot nu toe uit? Nee foto is een andere dan ik wilde uploaden zie ik nu haha.. Ze is juist maar klein.. 1.61 maar! Maar dat is groot genoeg voor mij :) ik hoef geen gigantische kanonnen.. Daar kom ik niet eens op haha

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:10

Netjes Setteli!

Gisteren ook regio gestart, losrijden ging opzich wel fijn. Toen naar de ring, moest meteen beginnen mocht geen rondje rijden met als gevolg een bonk spanning. Op de diagonaal ging ze dus stilstaan en omdraaien omdat ze richting springring heel spannend vond. Tja niks aan te doen gewoon dom doorgereden maar daardoor gewoon een slechte proef gereden helaas.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:19

keshia schreef:
Ah vandaar! De maat, hoe pakt dat tot nu toe uit? Nee foto is een andere dan ik wilde uploaden zie ik nu haha.. Ze is juist maar klein.. 1.61 maar! Maar dat is groot genoeg voor mij :) ik hoef geen gigantische kanonnen.. Daar kom ik niet eens op haha

Oh ze lijkt echt veel groter hoor

Phoebe is 1.60, ik vind dat ook een mooi maatje. Ben zelf maar 1.54

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:22

Oh wat jammer Gwen. Ik moest ook snel beginnen, maar had gelukkig nog een rondje gereden.
Ik heb m'n coupons nog niet, mijn instructrice neemt die vandaag mee. Ben wel benieuwd wat ik goede punten en minder goede punten voor heb

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:14

Ik ben vandaag ook weer gestart. Helaas was de buitenbaan door de regen een zwembad geworden. De eerste proef was binnen en deze heb ik gereden, tweede proef was buiten en heb ik voor gepast. -O-

Ik was onwijs gestrest vanwege verandering van starttijd. etc etc. Paard heeft het uiteindelijk super goed gedaan. 198 gereden en super trots uiteraard. Nog 2 winstpunten te gaan voor het L2.
Laatst bijgewerkt door wabisabi op 25-02-22 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:19

Fijne punten Gliss! en leuke foto.

Hier is het nagenoeg bijna de hele dag droog geweest, op een paar kortdurende buien na

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:54

allemaal weer goede punten!!

vandaag voor de 2e keer L2 gestart. 2 super fijne proeven gereden. 1e zelfs beter dan de 2e.. krijg ik op de 1e weer 172,5 punten.. 2e proef 197,5 en 4e prijs. was behoorlijk pissis op de 1e jury maar 2e jury heeft het weer goed gemaakt :)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:26

nou zeg dat is een flink verschil!

wat een leuk dier zeg, gliss! je hebt hem netjes voor elkaar lijkt het.
Ik loop liever ook geen risico in een bak die eruit ziet alsof hij absoluut niet te rijden is..
ik denk dat niet gauw aangezien we thuis af en toe ook flink ploegen.. maar die baan wordt nooit glad, en dat is vaak met professionele bodems wel zo als ze echt blank staan..
ik heb ook eenmaal gepast voor een grasbodem die na een 3daags concours echt helemaal blank kwam te staan.. je kon gewoon niet over de hoefslag rijden.. helaas wel volledig inschrijfgeld van 25 euro kwijt. maar liever dat, dan allebei in de kreukels toch?

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 07:28

Jammer van de bodem Gliss. Maar wel een fijn dier!

Ik start hier outdoor tot nu toe alleen op eb en vloed bodems. Dus die blijven over het algemeen wel.goed..

Ik mag zondag weer. Tweede keer L1. Ben benieuwd. Ze loopt op dit moment super dus hoop dat we het vast kunnen houden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:17

Ik meld mij ook :)

Gisteren voor het eerst L1 gestart nadat wij in 4 wedstrijden de B uit waren.
Eerste proef was heel erg slordig en vond ze veel dingen in de bak eng, 172 punten en terecht!

Tweede proef was ze al minder kijkerig maar mistte ze hier en daar wel wat impuls toch nog een 2e plaats met 180 punten precies.

Nu dus officieel L met 1 winstpuntje :) Toch wel blij met haar :)

Afbeelding

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:35

Dank jullie wel! Het is een erg fijn dier. Hij doet enorm zijn best en zet tijdens wedstrijden zijn best beentje voor. Ik heb inderdaad ook voor de veiligheid en zijn welzijn gekozen. Vond het wel ontzettend jammer, omdat we goed in vorm zijn en L2/M1 klaar zijn. Het was een eb-vloed bodem, maar wel erg vloed :')

Mooie punten steffiiY en leuke foto! Enwat een verschil in punten lovemario! Gaat soms zo tegen je gevoel in dan.

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:26

Ik start zondag voor de tweede keer L1, eerste keer was geen succes. De proef was nog wat slordig ik was net 2 dagen terug van vakantie en heb geen kans gehad om de puntjes op de i te zetten tijdens het oefenen. Nu moet ik proef 9 & 10 rijden en ik zit alleen nog een beetje te klungelen met de volte van 12-15 meter.

Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:28

Jammer dat je eerste wedstrijd niet zo goed ging, wat waren je punten toen?

Volte 12-15 meter lijkt makkelijk maar je moet je goed focussen op je eindpunt dus het aantal meters waar je uit moet komen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:18

Hier helaas even uitstel van L1 debuut. Mijn paard is nu al dik 2.5 week ziek na influenza enting :( ze heeft een flinke entreactie gehad. Heb de chiro en er in tussentijd bij gehad omdat ze ook erg raar liep, en haar bekken bleek ook nog eens 'scheef' te zitten, spieren zaten flink vast en ze was/is doodmoe. Gaat gelukkig inmiddels al weer wat beter, maar voorlopig even rustig aan en kijken wat ze zelf aangeeft. Vitaminekuur besteld om weerstand op te krikken. Het is een paard wat normaal graag werkt, maar nu gewoon met haar hoofd naar beneden in de hoek ging staan omdat ze dacht dat ik wat met haar wou doen! De wedstrijd voor zondag a.s. dus ook kunnen afzeggen. Eerstvolgende wedstrijd is op 11 september a.s. hopelijk is ze tegen die tijd weer beter :)

Jammer dat je 1e wedstrijd niet zo fijn ging Theduchess. Zijn het die voltes 10-12 meter op de X uit proef 10 die je bedoelt?

SteffiY gefeliciteerd met je 1e wp in de L1 :) Super fijn!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:24

Ik zag trouwens eerst erg tegen de L1 proeven op, tot ik ze ging oefenen met mijn instructrice. De proeven vielen me echt reuze mee, en lijken zelfs korter dan de B proeven, ik was klaar voor ik het wist! Mijn instructrice zei dat ik de L1 proeven zelfs beter reed dan de B proeven := Heb wel zin in mijn L1 debuut :) Hopelijk is mijn merrie snel weer de oude!

Iedereen die dit weekend gaat starten alvast heel veel succes!!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:17

Aaah theduchess jij ook een crack c! Leuk! Hoe is die van jou qua karakter? Succes zondag!

Ik start volgende week donderdag en zondag weer.. en dan de 18e weer.. ben benieuwd.. afgelopen 2 weken ging het rijden echt niet fijn.. maar gisteren weer fijn kunnen trainen gelukkig :)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:32

Alvast heel veel succes donderdag en zondag Keshia. Fijn dat het trainen gisteren weer lekker ging :) Hoeveel punten moet je nog in de L1?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:06

Haha een hele hoop! Ik ben in 5 wedstrijden door de b gegaan en heb de vorige keer tijdens mijn l1 debuut 1 winstpunt gereden.. ik moet er dus nog minimaal 9 :) ik rij altijd 2 proeven per keer.. en heb als doel, elke 2 proeven 1 winstpunt te rijden.. Dus hopelijk sta ik de 18e op l1 +4 :)

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:27

De punten van m'n eerste wedstrijd waren 179 en 175 ik had m'n eerste proef verkeerd gereden dus ik had -3 geloof ik waardoor ik m'n winst punten misliep SteffiiY.

AnneOmie, nee de voltes zitten is proef 9 en ze zijn 12-15 meter als ze namelijk 10-12 meter waren had ik het wel wat makkelijker gevonden!

Yes, keshia ik heb ook een Krack C, ze is heel erg looplustig en moeilijk terug te nemen. M'n instructrices noemen zulk soort paarden ook wel "doodlopers" omdat ze geen grens aangeven en altijd maar voor je blijven lopen ookal is het 3 uur achter elkaar.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:54

Aaah dat komt wel overeen met de mijne! Ik heb de mijne nog geen half jaar.. maar in het begin liep ze continu onder mij vandaan.. ik heb haar echt 2 a 3 weken met de rem erop gereden.. Zo langzaam laten lopen dat ze bijna in slaap viel.. en wat voltes draaien meer niet.. Toen ze eenmaal kon ontspannen en losliet 2 passen arbeidsdraf en daarna terug naar slooooooom.. nu gaat het stukken beter.. enkel de galop mist ze nog veel kracht en valt dan op de voorhand en crosst vrolijk door de bak... nu veel overgangen aan het maken.. cavaletti's aan de longe en vrijspringen met veel galop erbij aan het pakken om die galop vanzelfsprekender te maken..

Die voltes 15 meter vind ik niet zo spannend.. ik kijk gewoon naar het punt precies tussen x en e de kwartlijn, en zoek daar een mooie hoefafdruk uit om overheen te sturen :) het halsstrekken op de diagonaal dat vind ik pas een lastige!