Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:53

ik dacht al dat ik gek werd... sisi wie ben jij?

haha aahw mooi dat je fijn geeindigt ben sharon.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 01:13

sisi133 schreef:
AnoukvW schreef:
Ik ben ook hard mn best aan het doen op de wissels om binnenkort over te kunnen stappen!
Succes iedereen die binnenkort al Z2 gaat starten!

Ik hoop dat het je lukt

Dat hoop ik ook, maar gelukkig heb ik denk ondertussen wel bewezen dat het gelukt is en mag ik bijna ZZ-licht ;)
Weet even niet wie jij bent? :o

Sharon, komt wel goed, echt, wees niet bang, het is voor jouw je eerste paard die je wissels gaat leren en daardoor moet je het zelf ook leren, wat het best lastig maakt en daarnaast is Vanquish ook niet de makkelijkste die denkt prima mee wat het niet simpeler maakt!
Kan je een keer op een paard van iemand rijden die de wissels simpel springt? Dan kan je misschien zelf wat meer gevoel er mee krijgen wanneer je je hulp moet geven, kan voor je zelf denk wel een bevestiging geven dat je goed bezig bent!

En geen haast he! Kom, vorig jaar reed je net Z1 joh! Komt helemaal goed :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:25

Ja dat maakt het inderdaad ook lastig! Zou wel handig zijn om eens op een ander paard te stappen. Nu zijn er bij ons op stal momenteel maar drie paarden die echt goede wissels springen. En dat terwijl wij op stal 4 ZZL-ers hebben en 2 Z2-ers. Vind het ook moeilijk om iemand te vragen of ik er effe op mag. Ik laat zelf ook niet zo gauw iemand erop :o

Ja vorig jaar april was ik begonnen in het Z1 en het is ook niet zo dat ik nu heel snel het Z2 in wil, maar ik word erg onzeker als iets niet lukt. Maar goed, had er uiteindelijk wel weer vertrouwen in :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:29

Jenny, ik heb het vandaag pas gezien. Hier zijn toch mensen die alle woorden verdraaien hé :D Wel een heel lief complimentje! En stiekem hoop ik dat het echt zou gebeuren, hulp van de juiste personen kan wonderen doen hé.

Nathalie, waar doe jij mee? :D

Zaterdag sprong ik mijn wissel van rechts naar links van de eerste keer perfect. En erna ging niets meer. (Nuja, ze sprong ook wel vaak eerst vanachter hoor, maar toch). Ik begin de hoop op mijn zomerseizoen al wat te verliezen.. Ochja, we trainen gewoon verder.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:51

Lastig Sharon! Ik weet nu ook wat je voelt.. Eerste dag ging super, twee dagen erna een puinhoop.. Donderdag gelukkig weer les, dus laat het even voor wat het is. Vandaag even mijn springzadel uit de kast gehaald en een klein sprongetje gemaakt :) Even wat anders als anders.

Is ook lastig om iemand te vragen of je op zijn of haar paard mag, ookal helpt het je vaak wel. Maar snap helemaal wat je bedoelt!

Ja Lien, het is lastig om op sommige momenten de moed te bewaren.. Maar het gaat jullie ook lukken!!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:12

Ik vind het eigenlijk best wel "eigenaardig" hoe wissels mensen in de ban kunnen houden. Als ik het hier zo lees, is het echt alsof de meeste ermee gaan slapen :P Terwijl uiteindelijk een goede uitgestrekte stap ook veel waard is... Maar... ik moet niet veel zeggen, ik ben even erg :D

Luv, spijtig van je proeven. geen idee wat die punten eigenlijk voorstellen, hoeveel zou het dan zijn in percentage?

Proficiat Anouk!!

Goed dat je hebt doorgezet Sharon, die momenten zijn het zwaarst, maar daar kom je het sterkst uit!

Gisteren M6 gereden en ik was best wel tevreden. Hij was wat kijkerig, waardoor er delen volledig de mist in gingen en ik reed bij fout :o De wissels sprong hij van links naar rechts ineens op zaterdag niet meer, dus ben ik al blij dat hij ze een beetje goed deed in de proef. Die van rechts naar links was wat flauw... De appuyementen vond ik oké,... de rest mogen jullie zelf beoordelen ;)

hierbij de proef :

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:55

Ik droom ook over de wissels hoor Webster! Al spring ik in m'n dromen de mooiste series! Haha gister met losrijden ook serie om de 4 gesprongen! Best trots hoe hij dat ff deed :D Maar snap wel dat het veel mensen bezig houd, op een of andere manier zijn het toch de wissels die bepalen of je overgaat! Of daar 4en voor bijv je keertwendingen tegenoverstaan maakt niet uit :+

Maar voor iedereen met wisselproblemen: relax het komt goed! De ene snapt het met een week, de ander met een jaar, maar neem de tijd en zet d'r niet zo veel druk op, dan leren ze het (bijna) allemaal! :D

Webster, Heb je een PB gestuurd over je proefje! :)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:00

Merci he, anouk!!!

By the way, punten : 65.3% en een 4e plaats!!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:07

Goede peptalk anouk!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:03

Webster gefeliciteerd met je punten! Niet onaardig bedoelt hoor, maar ik vind 65% wel veel voor deze proef :o Tenminste ik neem aan dat de percentages hetzelfde zijn in NL en BE voor de winstpunten??
Maar goed ik moet niets zeggen, mijn 1e proef was gisteren ook te hoog beoordeeld! Ik had 64,1% bij de 1e en bij de 2e 58,2%.
Verder vind ik het wel een heel leuk dier om te zien! En ook weleens fijn om te zien dat mijn paard niet de enige 'zeikerd' is :P

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:24

Ik heb ook een zeiker hoor luv! Als iemand aan het kijken is aan de bakrand bij ons en hij maakt een snicker open sta ik no time aan de andere kant van de bak XD

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:41

Dit is het Belgisch puntensysteem. Bij 15punten mag je over, bij 30punten moet je over. Maar je mag wel je seizoen uitrijden en je bent niet verplicht Nationaal te starten. Je mag dus voor 10 jaar in de M blijven.

70 % of meer 5 positieve punten
67 % tot 69,99 % 4 positieve punten
63 % tot 66,99 % 3 positieve punten
60 % tot 62,99 % 2 positieve punten
58 % tot 59,99 % 1 positief punt
50 % tot 57,99 % 0 punten
45 % tot 49,99 % 1 negatief punt
40 % tot 44,99 % 3 negatieve punten
onder de 40 % 5 negatieve punten
uitsluiting door jurybeslissing 5 negatieve punten
vrijwillig verlaten van de piste, opgave, uitsluiting door kwetsuur paard 0 punten

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:56

Jij had voor deze proef dus 3 positieve punten? Zijn die vergelijkbaar met winstpunten?
Ik mis eigenlijk vooral gedragenheid en verzameling in jouw gehele proef. Verder geef je al aan dat er door het kijkerige wat onderdelen de mist in gingen.

Ik snap wel dat de wissels mensen bezig houden. Als ze niet goed gaan heb je al snel een 4 of lager. Nou er zitten er 4 in een proef, dat betekent dat je 8 onderdelen voor een 7 moet rijden wil je op een winstpunt zitten. Tikt behoorlijk aan.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:57

DaisyB94 schreef:
Ik heb ook een zeiker hoor luv! Als iemand aan het kijken is aan de bakrand bij ons en hij maakt een snicker open sta ik no time aan de andere kant van de bak XD

Dit ken ik maar al te goed Daisy!!
Dat doet mijn paard dus ook.
Werkt heel erg op je geduld.
De ene dag kan ik dat meer hebben dan de andere dag.
Maar wat het beste werkt bij Unique is het gewoon negeren al dat schrikken en dan doet ze het minimaal.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:21

In de Belgische proeven heb je 2 of 3 wissels, die tellen dubbel. Net zoals de uitgestrekte stap en/of middenstap, die tellen ook dubbel. Dat vind ik wel goed, dat de stap even zwaar doorweegt als een wissel. De laatste vier punten, gangen en regelmaat, houding en zit, impuls en gehoorzaamheid tellen ook dubbel.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:22

Woooow dus jullie krijgen bij 58% al een winstount? (Of hoe die bij jullie mogen heten...) dat vind ik wel raar want als je dan maar 15x start kan je zonder 60% gereden te hebben over! Ach ieder land zo z'n regels maar denk dat ik toch maar in NL blijf ;)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:33

ja daar zat ik dus ook naar te kijken

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:55

Nou Do, we zijn in ieder geval niet de enige waarbij de wissels ons uit ons slaap houden :P Leuk dat je af en toe ook springt met je paardje. Ik deed het ook wel eens, maar is inmiddels alweer een hoop maanden geleden.

Webster goede punten hoor. Als ik het goed begrijp had je er dus drie? Dat schiet lekker op in 1 proef. Ik bekijk de proef later even, zit nu op mijn werk. Wel een apart puntensysteem bij jullie. Heel anders dan bij ons. Bij ons kan je sowieso niet meer dan 3 winstpunten in 1 proef behalen. Vanaf 60% is 1 punt, vanaf 65% 2 punten en 70% en hoger is 3 punten.
Verlies rijd je geloof ik onder de 50%. Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt! :) Tja en in de ban van de wissels, wat Anouk al zegt is dat voor velen de oefening waarvan je laat afhangen of je de overstap maakt naar het Z2. Andere oefeningen hebben tot nu toe ook nog niet zoveel moeite gekost als de wissels nu. Maar we komen er vast wel :)

Laura, Daisy en Miranda, hier ook een zeikerd. Het enige wat hij eng vindt zijn mensen. Verder gaat hij best wel overal langs of kijkt ie 1 keertje en dan is het goed. Maar mensen… Het gaat steeds beter, maar toen ik hem net had kon mijn instructrice niet eens in de bak staan, anders raakte hij in paniek. Ik reed mijn proeven toen ook uit mijn hoofd, omdat hij anders niet langs de voorlezer ging. Het is altijd drama op wedstrijd als er veel mensen in de hoek of langs de bakrand staan. Daar krijg ik hem met geen mogelijkheid langs! Als er 1 iemand staat die stil blijft staan als ik langs kom gaat het wel. Maar dat is op wedstrijd helaas niet het geval. Heel irritant soms! Maar ja, zo hebben ze allemaal wat. Op buitenritten is het dan echt weer een held :D Heel apart.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:06

-Wie is Sisi?
-In Belgie werkt het dus net iets anders..
-Met de wissels komt het helemaal goed hoor meiden. Gisteren had ik les, we sprongen een wissel. Instructrice vraagt: was dit nou de moeilijke of de makkelijke kant? (het was voorheen de moeilijke kant). :)
Dat had ik een paar weken geleden echt niet gedacht hoor.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:41

Ons systeem is helemaal anders ja. Je kan hier best snel overgaan, maar als je dat te snel doet kom je jezelf toch wel eens tegen hoor :P
Enkel in de zomer (van april tot oktober) kan je punten halen om over te gaan. In de winter is er geen enkele wedstrijd die meetelt. En dat is dan wel weer bij jullie denk ik hé?

Ik heb gisteren gewoon zitten wenen op Soraya. Nu klink ik zo'n klein kind :D Ik kreeg zelfs de overgang draf-stap niet goed gereden. Hebben we nog nooit gehad. Snap er niets van. Ze heeft een tijdje echt goed gelopen maar nu gaat het weer even helemaal niet. Hopelijk gaat ze volgende week terug goed. Zou niet graag afgang maken bij Alex :D

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:48

Lienbono, een paard kan ook een keer een slechte dag hebben. Volgende keer gewoon vol goede moed erop! :)
Wij kunnen in de winter inderdaad wel gewoon punten halen :j

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:57

Wanted2003 schreef:
Jij had voor deze proef dus 3 positieve punten? Zijn die vergelijkbaar met winstpunten?
Ik mis eigenlijk vooral gedragenheid en verzameling in jouw gehele proef. Verder geef je al aan dat er door het kijkerige wat onderdelen de mist in gingen.

Ik zag hetzelfde als Bo zegt, vandaar dat ik 65% hoog gepunt vond. Bij ons heb je bij 65% 2 punten, dus als je 3 punten krijgt voor deze proef is het helemaal hoog gepunt :o

Apart dat jullie dan weer in de winter geen punten kunnen halen om over te gaan.
Grappig zo die verschillen tussen NL en BE.

Komt goed Lien! Een mindere dag kan er altijd tussen zitten.

Zo te horen zijn hier veel 'zeikerds' ;)
Ik ga vanaf volgende maand 1x in de maand bij K.aren N.ijvelt (GP amazone) lessen. Dan ga ik met mijn paard naar haar toe. Misschien dat het helpt om op vreemd terrein te lessen aangezien ze op vreemd terrein veel meer spanning heeft dan thuis. Dan kan daar meteen aan gewerkt worden. Hopelijk heeft het effect!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:02

Wat goed f_f!!
Lien ik heb zaterdag ook als een klein kind gehuild met m'n instructrice erbij. Kon het gewoon niet onderdrukken!
Leuk dat je bij haar gaat lessen Laura!
Ik heb zondag weer les. Ga er vanavond weer op sinds mijn laatste les. Hij had zondag en gisteren vrij. Kwam even zo uit. Vanavond zal hij wel fris zijn!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:06

Armani is ook kei fris, op dit moment geen fatsoenlijke galop uit te krijgen. Heb alleen maar gestuiter of ik vlieg alle kanten op. :+

Iedereen zo zijn tegenslagen.. Ik ben altijd heel gefocust op een recht paard en gelijke druk op beide teugels, gelijke lengtebuiging etc. etc. De laatste dagen gaat links wat moeilijker en dat kom ik dan tegen in de appuyementen. Daar kan ik dan weer vreselijk van balen en ga dan weer aan mezelf twijfelen: zit ik wel recht? ligt mijn zadel wel recht? Niet teveel prutsen Bo, niet teveel focus op die linkerkant. Zucht :+

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:10

Fijn dat ik niet alleen ben :') Nuja, ik voel me ook niet helemaal goed hoor, precies begin van een griepje ofzo.. Ik heb het de laatste tijd ook super druk, geen tijd meer om gewoon eens een avondje niets te doen. Zal er ook wel mee te maken hebben. En als Saar dan ook nog eens een mindere dag heeft loopt het in het honderd hé.

Op vreemd terrein lessen kan idd wel helpen, mijn lesgever is ook een paar keer gewoon naar mij thuis gekomen. Daar had Saar het meeste spanning. Sinds hij geweest is kan ik haar thuis veel beter rijden en blijft ze rustiger, eerst had ik gewoon één brok spanning tussen mijn benen en kwam ik niet echt toe aan het rijden zelf, enkel aan het rustig houden :D Alle beetjes helpen!