Dat hoop ik ook! M'n zus zegt dat in Frankrijk vrijdag de 13e een geluksgetal is en toevallig ben ik daar geboren dus ik gok het erop En anders woensdag 1 augustus, me net opgegeven voor de oefenproef tijdens de hippische week in Zevenaar....
doen jullie altijd als jullie op gras moeten, die stiften of kalkoenen oid erin? de hoefsmid heeft dit keer bij ons van die gaten in het hoefijzer gemaakt zodat we die er ook in kunnen draaien. heb alleen geen idee hoe dit moet
Pattyy_
Geplaatst: 19-06-12 15:25
als je ijzers hebt zou ik het altijd doen, mijne heeft nog blote voetjes dus hoef ik het niet. en je hebt kleine en grote kalkoenen maar is niet moeilijk, die gaten kun je schoonmaken met een tapje (soort rare schroevendraaier) en dan kun je de kalkoenen er met de hand indraaien en aandraaien met het tapje, heeft als het goed is ook een soort van moersleutel kant.. beetje duidelijk zo?
moelly
Geplaatst: 19-06-12 15:27
Hoe het moet kan ik je niet echt uitleggen vrees ik.. zoek anders even een filmpje op van YouTube?
Pfoooeeeeehh! Ben zenuwachtig! Denk de hele tijd: 'Als het maar goed komt' 'Als ze maar reageert op mijn hulpen'.., etc..
Overigens doe ik er alleen vandaag wel stiften(of proppen, zoals wij ze noemen) in. Gister heeft het behoorlijk geregend, dus wil geen risico lopen. Normaal doe ik ze ook niet onder. M'n paard weet zich altijd te redden en gaat juist op eieren lopen als het land droog is en heb ze onder.
En dan zeggen ze nog wel dat er niet veel mensen paarden of pony's hebben..
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Geplaatst: 19-06-12 16:53
mijne staat er 4 kant op ijzers dus ja die draai ik er alijd in.
1 je pakt een spijker/nager/ of zo iets daarmee haal je het grooste vuil uit de schoefgaten.
2 daar na pak je de tap daarmee zorgje dat je de schoefrand schoon maakt. deze draai je in je schoefgat.
3. dan stop je er een watje in zodat hij schoon blijft
4. op wedstrijd haal je het wadje er uit
5 je pakt een kalkoen, zo iets en die draai je er in. dat kun je doen met de tap.
lvv95
Geplaatst: 19-06-12 16:55
Ik ben Lara en ben 16 jaar oud. Ik kom uit noord-Brabant ( zoals meedere van jullie zie ik haha!) Heb mijn pony 2 maanden geleden verkocht en heb nu een 4 jarige vos waar ik binnekort maar eens B mee ga starten!