Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 22:37

FleurSandro schreef:
Leuk joh weer eens een wedstrijd na 2/3 maanden :') Moet ik om 8 uur starten... Dat wordt om 06:15u vertrekken om een beetje normaal parcour te verkennen (springen) en in te rijden. Denk dat ik nog niet eerder zo'n vroegertje heb gehad. Morgen alles klaarmaken dat ik enkel hoef in de laden op de vroege ochtend. _O-

Oef die tijd is pijnlijk := sterkte met de wekker alvast

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 23:15

Ach , dan heb je nog wat aan je dag :D

melis_93

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 23:39

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 00:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hebben jullie wel eens gehad dat je gereddn winstpunten bijgewerkt zijn maar het aantal niet klopt? Ik tel er toch echt 8. Nu staat er wel dat het bijgewerkt is op 1 Juni maar dan staan toch de resultaten van 2 juni er normaal niet zonder de punten erbij geteld.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 00:19

FleurSandro schreef:
Leuk joh weer eens een wedstrijd na 2/3 maanden :') Moet ik om 8 uur starten... Dat wordt om 06:15u vertrekken om een beetje normaal parcour te verkennen (springen) en in te rijden. Denk dat ik nog niet eerder zo'n vroegertje heb gehad. Morgen alles klaarmaken dat ik enkel hoef in de laden op de vroege ochtend. _O-

Ik had dit ook! Ik was 8 oktober voor het laatst gestart. 1e wedstrijd vorige week weer BAM 9 uur starten.

Dat was ook echt ellende

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 07:32

GabberGill, zijn je resultaten al wel helemaal verwerkt dan? Soms staan ze er al wel bij, maar is je teller nog niet helemaal bijgewerkt. Op de webversie staat dan vaak ook niet iets van ‘i.a.v. verwerking’. :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:17

DemiSisa schreef:
GabberGill, zijn je resultaten al wel helemaal verwerkt dan? Soms staan ze er al wel bij, maar is je teller nog niet helemaal bijgewerkt. Op de webversie staat dan vaak ook niet iets van ‘i.a.v. verwerking’. :)

Nou meestal telt hij bij mij dan gelijk mee als de gereden resultaten er staan. Dat doet hij nu niet. Mijn gereden resultaten zijn er 8 teller staat op 6 en alle 8 die proeven staan er wel

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:27

Dat is heel normaal. De uitslagen zijn al wel doorgegeven aan de Knhs en kan je dus zien, maar nog niet gecontroleerd en verwerkt door de knhs zelf. Is altijd zo, alleen wisselt die tijd qua verwerking.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:30

MyWishMax schreef:
Dat is heel normaal. De uitslagen zijn al wel doorgegeven aan de Knhs en kan je dus zien, maar nog niet gecontroleerd en verwerkt door de knhs zelf. Is altijd zo, alleen wisselt die tijd qua verwerking.

Vandaar! Ik heb alles altijd tegelijk vandaar

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:49

@melis maar een dieptepunt betekent dat je hierna weer omhoog gaat!
(ik was eerst nog niet helemaal wakker en dacht maar dat zijn toch geen slechte punten maar toen begon je over verzamelde stap en galopwissels hahaha :+ )

En ik vind dat de jury ook goede, positieve feedback op je protocol heeft gezet en idd knap dat je ook positieve punten kan benoemen, ik zou denk ik de volgende 5 weken echt niet te genieten zijn -O-

@gabbergirl ik heb idd ook regelmatig dat het even duurt voordat het verwerkt is

@fleursandro das idd lekker op tijd, wel succes alvast!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:05

Melis, wat jammer zeg! Maar als je ook dit voor elkaar hebt wordt het echt heel goed! Gaat ook lukken net als de draf!
Succes Fleursandro!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:10

Sterkte met opstaan FleurSandro _/-\o_ en succes!

Jammer van je punten Melis maar met zo’n positieve instelling gaat het jou echt lukken!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:17

Wat jammer @melis van je lage punten. Goed dat je ook het positief blijft bekijken.

Dankjewel @Selina. Geeft me weer wat moed.

Oef @FleurSandro dat is vroeg zeg.

Ja @GabberGill ik had dat ook al eens zo met de punten.

Vergat ik door al het gedoe maandag jullie wel helemaal te vertellen dat ik voor de tweede proef halthouden en groeten een 7 had gekregen. Hij wil heel vaak niet netjes stilstaan dus dat dat nu toch gelukt was juist met verder al het gedoe was toch wel heel knap van hem vond ik. Toch ook wat positiefs die avond :D

MARenAMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:36

@FleurSandro, dat is behoorlijk vroeg, ja :O ik heb jaren terug ook een keer zoiets gehad. Moest toen om 8.05 starten en moest ook nog lang rijden… :') Succes alvast

Ik mag zelf zondag weer starten en heb gisteren echt een enorm fijne training gehad! Dus ik heb wel het gevoel dat het goed komt! :o
Helaas werd ik vanochtend ontzettend verkouden wakker (niezen en zere keel |( ) dus ik hoop heel erg dat dat snel opknapt!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:48

@Gabbergirl, dat hebben wij ook regelmatig. Dan is de teller nog niet doorgeschoven, maar zie je al wel je resultaten :-) Komt vanzelf goed.

@DJZ, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :-)

@Melzazu, wat fijn dat je nu met instructie lekker hebt kunnen rijden op die locatie! Ook goed dat je nu hebt geoefend met op kunnen pakken van de spanning, dan heb je wat handvatten de volgende keer :-)

@MyWishMax, Manege Hillegom kun je altijd wel een baan huren (dressuur of springen), maar ik kan mij voorstellen dat dit voor jou iets te veel uit de buurt is.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:53

Vanavond start mijn dochter voor het eerst in de B met onze Freiberger merrie. Ze rekent niet op wp, we zijn vooral benieuwd wat de jury vindt van de stelling, buiging en aanleuning. Van karrepaard naar rijpaard was best een uitdaging.
Nu is onze merrie mega-hengstig op het moment, dus dat maakt het extra spannend :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:12

@melis, wat knap dat je het positief kunt bekijken. Ik zou echt een week huilen als ik een 1 op een protocol zou krijgen denk ik :=

@melzazu, fijn dat de training goed ging!

@Lieser, hier ook een merrie die mega hengstig wordt, en die je thuis dan maar beter een paar dagen vrij kan geven, maar die dan op wedstrijdterrein kan verbazen door daar wel fijn te zijn (en de dagen daarna dubbel hengstig :') ) dus hopelijk verrast die van jullie ook!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:33

Spannend Lieser , en succes !

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 16:01

Wij hadden het laatst ook. En omdat nieuwere uitslagen wel waren verwerkt was er blijkbaar toch sprake van een foutje. Gelukkig hadden we het protocol nog. Mijn dochter heeft t verder geregeld. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat verder gegaan is. Zal het dr eens vragen.

@Melis: Jammer van de proef. Maar dit heb je er gewoon wel eens bij. Was dat nu nog Z1 of ben je Z2 gestart?

FleurSandro en Lieser: Succes alvast.
Gaat er verder nog iemand starten dit weekeinde? Voor diegenen uiteraard ook toi,toi,toi.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 19:23

Hoi,

ik lees hier al een hele tijd mee en zag net een berichtje langskomen over clinics en dat het allemaal via FB gaat tegenwoordig. Heb er zojuist een op Startlijsten geplaatst nav dit topic ☺️.

Ik organiseer 28/6 een clinic met Tommie Visser op Hippisch Centrum Lathum en er zijn nog een paar plekjes.

Zal me ook even kort voorstellen voor ik weer in meelees modus ga.

Ik ben Marleen en start met mijn knappe vossie in het M1. Moeten wel een x over want hebben ruim de punten, maar vind t M2 nog onvoldoende bevestigd.

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 19:48

@ Lieser, ik duim voor jullie dat ze een fijne proef kan rijden. Laat je ons weten hoe het is gegaan?
Hengstig is hier ook altijd lastig…

@marenamy
Beterschap en ik hoop dat je zondag fit genoeg bent.

@lena82 welkom :) ik ben ook nog nieuw in dit topic.
Wat een leuke naam trouwens ‘Lena’ zie je niet zo vaak.

Ik mocht gisteren avond starten bij de selectie wedstrijd voor de regio kampioenschappen.
Wij hebben slechts 1 selectie wedstrijd en ik werd 5de en mag volgende week op de kampioenschappen starten.
Heel onverwacht. Ik had ook een van de grootste juryverschillen van de hele groep.
184,5(C)en 201,5(H) dus net geen 2 winstpunten helaas.
Voor de rest waren het allemaal jonge paarden die door semi professionele ruiters uitgebracht worden als ik het goed heb gezien.
Dus ben nu al heel trots en rij de kampioenschappen volledig zonder druk, tenminste dat is mijn doel.
We hebben twee jaar pauze gehad ivm zwangerschap en nu net weer begonnen en ook meteen gepromoveerd naar L2.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 19:59

Wat goed Carika!

MARenAMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 20:30

Babootje schreef:
Gaat er verder nog iemand starten dit weekeinde? Voor diegenen uiteraard ook toi,toi,toi.

Jaa! Als het allemaal mag lukken start ik zondag weer! *\o/*

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 22:24

Even mijn fb post gekopieerd!

3 weken geleden schreef ik me in. Gewoon een ronde baan verkennen zou het worden.

Al onze proeven rijden we alsof we gewoon even op een andere locatie gaan buurten. Daarna schreef ik me in voor de 2 daagse in Rhoon. Door mijn fanatieke weekend vergat ik dat ik de vrijdag niet geannuleerd had. Hier kwam ik achter toen ik een berichtje kreeg dat ik wel vroeg naar bed kon met mijn starttijden. Dikke error

Ik kon ook niet meer annuleren en mijn geld terugkrijgen toen ik hierachter kwam dus besloot hem te rijden zoals we eigenlijk altijd doen en der gewoon lekker wat langer te laten.

Vanmorgen stond ik op met zo'n bizarre hoofdpijn dat ik er zelfs van moest overgeven. Afzeggen was een optie maar dan gooi je je geld weg dus besloten te knotten en ernaartoe te gaan en te overleven of niet te starten als het echt niet ging!

Dit paard is oprecht goud waard! Waar ik tekort schoot kwam zij geweldig in om mij weer mee te nemen en door te laten zetten! We rijden voor de ervaringen op ander terrein en niet voor de punten

We deden het!
M1 startgerechtigd met het commentaar waar we het voor doen! Ontspannen en fijn door de baan gaan is ons ding.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 07-06-24 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 22:27

Mijn topper is al 20 jaar en heeft een bizarre geschiedenis achter de rug. Levensgevaarlijk geworden met 15 jaar en bij een handelaar gekomen die er ook niks mee kon en haar niet kon verkopen als rijpaard omdat ze blind ging. Toen een fijn huis gekregen waar ze langzaam opgepakt werd maar daar mistte de tijd om haar de regelmaat te geven en toen bij mij gekomen! Het was maar de vraag of we überhaupt wat konden gaan doen.

Om dan elke keer het commentaar te krijgen dat we ontspannen rijden voelt zo goed dat is echt niet in woorden te beschrijven.

Oma heeft nu weer een goede maand vrij van wedstrijden waar we gewoon weer verder trainen. We hebben de contra, schoiderbinnenwaarts, travers en renvers sowieso in onze trainingen zitten. Die L2 was voor haar dus vrij simpel alleen laat ik haar liever wat langer waardoor ze minder sluit