Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:13

Afbeelding hier al aangepast.

De Acavallo Sensitive. Ik had mijn teugels in het grote gat want ik wist dat ze niet in de sleuven mochten zitten. Maar het bakstuk dus ook niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:36

HarmanyL schreef:
[ [url=m/foHdo5.jpg]Afbeelding[/url] ] hier al aangepast.

De Acavallo Sensitive. Ik had mijn teugels in het grote gat want ik wist dat ze niet in de sleuven mochten zitten. Maar het bakstuk dus ook niet.

Ik vraag me sowieso af of dit bit mag. Al dan niet zonder sleuven.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:56

PSvanLot schreef:
HarmanyL schreef:

Lijkt me niet heel veel anders dan de bustrens (inno sense) van trust. Is ook een ongebroken trens met zacht mondstuk

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 20:59

PSvanLot schreef:
HarmanyL schreef:

En waarom zou het niet mogen? Het is ongebroken, dat mag gewoon. Ringen zijn als een D trens, dat mag. Bit is kunststof, dat mag.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:02

Omdat het een aangepast bit is? Ik weet het niet. Alle andere bitten hebben stalen ringen, deze van kunststof.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:53

Nee hoor kijk maar in de harnachementen gids van de KNHS. Daar staan ook complete kunststof bitten in.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 22:13

volgens mij mag die inderdaad alleen niet van wegen de sleuven, verder lijkt hij mij inderdaad binnen de regelgeving vallen

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:06

birte schreef:
Wat is jullie ervaring momenteel met hoe snel je je punten krijgt? Vorige keren had ik alles binnen 48uur heb ik toen gewoon mazzel gehad?

Ik heb vandaag de proef begin vd middag opgestuurd en zojuist uitslag gekregen! Dus variert heel erg. :)

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:20

Ik kom ook even uit mijn meeleesmodus. Onlangs voor het eerst een proefje ingestuurd. Klasse L1. Proef uit mn hoofd gereden in ben binnengekomen in draf ipv stap.. :7
Heb hier voor een 0 gekregen -2 -O-
Das toch best een beetje raar?

11Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:26

Ik denk het niet... je bent dus wel binnengekomen op de AC lijn? -2 is volgens mij verkeerd gereden, de jury had ook misschien kunnen zeggen onderdeel niet getoond" dus misschien ben je met -2 nog wel gematst...ik weet het niet hoor, denk ook mee!

11Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:28

sorry lees nu net dat je ook een 0 had gekregen... dan lijkt het mij wel dubbelop !

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:29

11Edith schreef:
Ik denk het niet... je bent dus wel binnengekomen op de AC lijn? -2 is volgens mij verkeerd gereden, de jury had ook misschien kunnen zeggen onderdeel niet getoond" dus misschien ben je met -2 nog wel gematst...ik weet het niet hoor, denk ook mee!

Idd wel gewoon a-x-c binnengekomen. Maar een 0 en -2 is toch dubbelop?

11Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:46

Ja, idd dubbelop...lijkt mij

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 01:02

Unleash schreef:
birte schreef:
Wat is jullie ervaring momenteel met hoe snel je je punten krijgt? Vorige keren had ik alles binnen 48uur heb ik toen gewoon mazzel gehad?

Ik heb vandaag de proef begin vd middag opgestuurd en zojuist uitslag gekregen! Dus variert heel erg. :)

Dat is wel heel snel, ben je tevreden over je punten? Ik heb helaas nog geen uitslag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:02

avensis schreef:
Ik kom ook even uit mijn meeleesmodus. Onlangs voor het eerst een proefje ingestuurd. Klasse L1. Proef uit mn hoofd gereden in ben binnengekomen in draf ipv stap.. :7

Nee, de -2 klopt niet. De 0 is uit te leggen omdat je iets niet getoond hebt. Maar de -2 klopt niet. Dat is als je verkeerd rijdt, een verkeerde lijn in de proef. En dat is hier niet.
Maar goed, zou je zonder die -2 een heel andere uitslag hebben gekregen? Dus een winstpunt of dubbel winst etc?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:16

Na maanden meelezen, mag ik me hier ook melden. Heb voor de grap een startkaart van een maand en zojuist mijn 1e proefje ingestuurd. Ben benieuwd. Normaal rij ik altijd aangespannen met mijn pony, maar aangezien dat nog altijd niet mogelijk is nu maar een keer onder het zadel

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:28

Waarom is aangespannen rijden niet mogelijk ?
Juist weĺ toch ? Qua proeven rijden?

Stuk van onze kapot gelopen winterwei is gesleept. Daar kan nu gereden worden. Kunnen we weer eens n poging wagen met onze racepony

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:35

Het is inderdaad sinds kort mogelijk om menproeven online te doen bij de Knhs.
Bij "we all ride" kan dat al wat langer.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:42

Ja, maar alleen de klasse b en L. En ik ga met deze pony M starten. En de Fries is hoogdrachtig, dus dat gaat ook niet meer lukken

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:50

Suzanne F. schreef:
avensis schreef:

Nee, de -2 klopt niet. De 0 is uit te leggen omdat je iets niet getoond hebt. Maar de -2 klopt niet. Dat is als je verkeerd rijdt, een verkeerde lijn in de proef. En dat is hier niet.
Maar goed, zou je zonder die -2 een heel andere uitslag hebben gekregen? Dus een winstpunt of dubbel winst etc?

Maar ik ben wel binnengekomen en C linkerhand dus ik heb niet helemaal niks laten zien.

Ik zou anders dubbel winst gehad hebben maar dat maakt me op zich niet uit want ik heb mn punten al om te promoveren.

Ik vroeg het me gewoon af. Op een reguliere wedstrijd stap je na de wedstrijd even naar de jury om het te vragen en dat gaat nu niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:03

Een 0 is inderdaad wel streng, maar de overgang is helemaal niet getoond. De lijn qua binnenkomen wel maar dienovergang is juist belangrijk. Dus een 0 zou nog een 1 kunnen zijn, maar de wending in stap is niet te beoordelen, het rechtuit in stap niet, de overgang en alles wat daar bij hoort qua recht, actief, nagefelujk en noem maar op niet. Alleen het laatste stukje tot de c heb je dus laten zien.

Bij een 0 heb je niks van de oefening laten zien. Je kan de discussie aangaan of de lijn dus wel erbij hoort of dat het zwaarder telt dat je dus de hele gang eb overgang overgeslagen hebt. Ik snap het naar de 0 dus wel, alleen de -2 niet.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:36

birte schreef:
Dat is wel heel snel, ben je tevreden over je punten? Ik heb helaas nog geen uitslag.

Ja heb winst, dus in die zin zeer tevreden uiteraard.

Ik had wel het idee dat dit de allerbeste proef was die we tot nu toe gereden hebben. Dat zag ik niet zo terug in de punten. Maar als je zelf maar tevreden bent denk ik dan maar!
Ik was namelijk zelf apetrots op de galop en stap onderdelen. En heb juist op die onderdelen laag gescoord, haha. Zo zie je maar, het is erg persoonsafhankelijk hoe je naar bepaalde zaken kijkt.
Volgende week of die week daarop ga ik weer een proef rijden. We zitten nu in een goede flow.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:09

avensis schreef:
Suzanne F. schreef:

Maar ik ben wel binnengekomen en C linkerhand dus ik heb niet helemaal niks laten zien.

Ik zou anders dubbel winst gehad hebben maar dat maakt me op zich niet uit want ik heb mn punten al om te promoveren.

Ik vroeg het me gewoon af. Op een reguliere wedstrijd stap je na de wedstrijd even naar de jury om het te vragen en dat gaat nu niet.

Eens, je hebt wel ‘iets’ laten zien. Van mij had je ook geen 0 gekregen maar ik snap hem wel. De -2 is volledig onterecht.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:03

Weet iemand hier of je pony geschetst moet zijn?
Mijn bonte staat als bont op papier, geen aftekeningen beschreven of ingetekend. (stamboek shetten met aftekeningen zijn echt extreem zeldzaam, als ze witte voeten hebben zijn ze 99,5% van de keren bont).
Ze is minimaal bont, 4 witte pootjes en een witte streep in haar manen.

1 van de online jury's vond dat haar aftekeningen ingetekend moesten worden.
Ik heb met haar ook kampioenschappen en hippiade gereden, nooit eerder heeft iemand er een opmerking over gemaakt. En ik heb nooit eerder een pony gehad met wit er op (alleen een schimmel, maar die telt niet ;) ).

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:29

Dennis schreef:
Weet iemand hier of je pony geschetst moet zijn?
Mijn bonte staat als bont op papier, geen aftekeningen beschreven of ingetekend. (stamboek shetten met aftekeningen zijn echt extreem zeldzaam, als ze witte voeten hebben zijn ze 99,5% van de keren bont).
Ze is minimaal bont, 4 witte pootjes en een witte streep in haar manen.

1 van de online jury's vond dat haar aftekeningen ingetekend moesten worden.
Ik heb met haar ook kampioenschappen en hippiade gereden, nooit eerder heeft iemand er een opmerking over gemaakt. En ik heb nooit eerder een pony gehad met wit er op (alleen een schimmel, maar die telt niet ;) ).

Volgens mij is met name de beschreven aftekening van belang. Wij hebben dit in het verleden voor 2 paarden opnieuw laten doen om dit soort discussies te voorkomen. (Aantal witte voetjes klopte dan bijv. Niet) dit hebben wij via de dierenarts laten doen, koste ook niet zo veel en scheelt een hoop gezeur en loopt dan ook geen risico meer tot uitsluiting.