[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vickiva

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:30

Ik rijd met losrijden eigenlijk altijd met zweep, maar voor de proef gooi ik 'm lekker weg als ik denk dat het niet nodig is. Dan zit ie alleen maar in de weg :+ Ik heb ook altijd sporen aan. Die met een draaiend rubber bolletje. Daar loopt ze het lekkerst op!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:02

Nou ik ben terug van de wedstrijd.
Wij hadden 166,5 en 172,5 we hadden heel veel spanning. En ze ging ervandoor en bokken. Helaas. Ik geef dr gewoon geen voer van de week. :') Had t voer opgevoerd naar 2 kilo. Dus dat gaat nu even weer naar 1 kilo of een halve kilo. Ze was echt een soort bom onder me :')
Hekjes omgetrapt. Ging er vandoor. Bokken naar mn been. Met opstappen steigerde ze ook al. dussss ben nog verbaast over de punten had minder verwacht.
Volgende week zaterdag herkansing :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:54

Heb net me startpas aangevraagd ben happy. *\o/*

Anne dan vielen de punten nog mee
:')

Ik verander nooit wat aan het voer beleid.. sterker nog als ik vroeg moet starten krijgt ze wat minder voer en na de proef in de trailer haar eten.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:52

Mooie foto nann, erg leuk met die bloesem! :D

Ik rijd met sporen en zweep :P
Zweep doet d'r niet erg veel alleen, is meer om d'r ff scherp te maken.

Ahh zonde annemieke!
Beetje lente in d'r bol? :P

Ik mag morgenavond weer, gewoon thuis deze keer :)
Trainen ging erg lekker deze week dus als ik ff dubbele punten kan rijden zou dat erg leuk zijn O:)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:03

Ik mag zondag, maar zie het momenteel nog even niet zitten. Timing komt slecht uit...

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:28

Ik ben er uit! Zondag 8 mei wordt mijn eerste wedstrijd. Toch wel besloten om eerst 2 bb proefjes te rijden. Dan hoef ik nog geen startpas aan te vragen toch? Ik begon er net over te twijfelen...

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:40

Nee voor BB heb je geen startpas nodig. Succes alvast! :)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:12

Bah we mogen straks in de regen starten.. Hou startlijsten maar even in de gaten of het toch niet afgelast gaat worden.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:59

Dankje Spianne! Ik snap alleen niet hoe ik me aan moet melden Het paard staat al geregistreerd bij de KNHS maar het lijkt net als of ik een startpas nodig heb om mij in te schrijven voor de wedstrijd omdat ik zonder het paard niet kan selecteren.... Kan iemand mij helpen? Haha

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:00

Waarschijnlijk niet hoor, beetje vereniging laat alles gewoon doorgaan.

Neemt niet weg dat ik blij ben dat ik zo gewoon indoor mag. Het is hier droog, maar waait stevig.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:46

lycil8 schreef:
Dankje Spianne! Ik snap alleen niet hoe ik me aan moet melden Het paard staat al geregistreerd bij de KNHS maar het lijkt net als of ik een startpas nodig heb om mij in te schrijven voor de wedstrijd omdat ik zonder het paard niet kan selecteren.... Kan iemand mij helpen? Haha

Kan het niet buiten mijnKNHS om, via een e-mail ofzo? Ik heb eigenlijk alleen BB gereden bij haflingerwedstrijden en daarbij kon je je gewoon aanmelden via hun website dus hoe dat zit met inschrijven weet ik niet precies.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:24

Hoe zit dat eigenlijk.
Ik heb mij en jill dan aabgemeld bij de paarden nu keek ik op mijn knhs en zag dat jill in categorie D is ingevuld?
Stockmaat is 1.47cm. Maar tinker dus paard. :o?

Ik rij met zweep soms met spoortje.
5 mei dan mijn debuut.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:41

Voor de BB kan je nog niet via MijnKNHS inschrijven dus moet je een mailtje sturen met je gegevens.

Bij KNHS kijken ze gewoon alleen naar stokmaat en niet naar ras voor het indelen... anders zouden ook alle IJslanders alleen maar in de paardenklassen mogen starten etc. Als je 18+ bent moet je toch tegen paarden rijden.

Ik heb me opgegeven voor mijn eerste B wedstrijd. Zou eigenlijk vandaag voor het eerst BB dressuur starten maar die wedstrijd is afgelast ivm ziekte. Nu maar meteen B starten ... proefje 3 en 4 zijn voor mij en mijn paard toch makkelijker dan proefje 2 van de BB (wat een stomme lastige proef is dat zeg)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:50

Oo oke ik had al moeite bij het inschrijven met de stockmaat.
Maar oke dan is dat goed zo.

lycil8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:02

Evelijn schreef:
Voor de BB kan je nog niet via MijnKNHS inschrijven dus moet je een mailtje sturen met je gegevens.

Bij KNHS kijken ze gewoon alleen naar stokmaat en niet naar ras voor het indelen... anders zouden ook alle IJslanders alleen maar in de paardenklassen mogen starten etc. Als je 18+ bent moet je toch tegen paarden rijden.

Ik heb me opgegeven voor mijn eerste B wedstrijd. Zou eigenlijk vandaag voor het eerst BB dressuur starten maar die wedstrijd is afgelast ivm ziekte. Nu maar meteen B starten ... proefje 3 en 4 zijn voor mij en mijn paard toch makkelijker dan proefje 2 van de BB (wat een stomme lastige proef is dat zeg)

Oh goed dat ik dat weet :) Ja ik vind proef 2 ook duidelijk moeilijker dan proef 1! Is dat bij de andere niveaus ook zo? Je hebt je al goed voorbereid hoor als dit je eerste wedstrijd wordt :)

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:04

Vandaag weer op wedstrijd geweest met mijn pony tussen de paarden! Dit leverde 188,5 en 187 punten op!
Alleen nu hebben we een "nieuw" probleem..... Sinds 1,5 week doet mijn pony zijn tong naar buiten (enkel naar rechts) tijdens het rijden. (gelukkig (nog) niet tijdens mijn proeven!!) Gelijk de tandarts laten komen maar met zijn gebit was niets mis. Aan de longeerlijn met bit doet hij het ook niet. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik heb geen ander hoofdstel of bit dan de jaren ervoor.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:30

Fijne punten anoniempje!
Wel gek die tong... Past je zadel nog goed?
Wellicht een uiting van blokkade in de rug?

Ik heb vanavond niet super gereden, 178,5 en 183.
Paard liep heerlijk met inrijden maar in de bak was de bodem erg slecht waardoor ik continu in stap en draf taktfouten had.
Gelukkig was dit de laatste keer indoor en ach, wel weer een puntje gescoord :D

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:33

Oh als ik iedereen zijn/haar resultaten zo zie krijg ik ook meteen weer kriebels om wedstrijd nummer 2 te starten! Aankomende zaterdag 23 april in Hulten.. Iets minder dan een weekje nog! Nog maar 4 keer trainen en dan is het zo ver *\o/*

Heb even een schema opgesteld die ik hanteer voor m'n wedstrijd voor zaterdag. Zijn er meer mensen die zaterdag moeten starten? Hebben jullie een standaard schema die jullie aanhouden om te trainen? Dit is de mijne:

Zondag (vandaag): Trainen
Maandag: Les! Proefgericht nog even de laatste puntjes op de i zetten.
Dinsdag: Rustdagje (bijkomen van de les van maandag.. Dat wil nog wel eens spierpijn opleveren :+ Ze gaat s'ochtends en smiddags wel lekker een uurtje in de stapmolen)
Woensdag: Proefgericht trainen
Donderdag: Rustdagje, ze mag vandaag lekker al haar energie loslaten in de paddock! (en s'ochtends uurtje stapmolen)
Vrijdag: Lekker rustig loswerken en wassen natuurlijk!
Zaterdag: Even 10 minuutjes aan de hand losstappen voor we aanrijden en dan is het showtime! *D
Laatst bijgewerkt door vickiva op 17-04-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:42

Anoniempje, zijn de oefeningen moeilijker geworden? Het kan ook een vorm van concentratie zijn. Adelin kan dit ook zo lekker doen.

Wij hebben gister nog gestart. Waas zelf tevreden over de proeven, ze waas alleen iets te scherp, waardoor sommige wendingen hoekig gingen ipv rond :+.

2× eerste met 185 en 195. Ik had gedacht haar in de M te hebben voor ik niet meer kan rijden. Moet nu nog 2 punten, dat had ik echt niet verwacht. Die merrie doet het zo fijn!
De 2e proef is gefilmd (de eerste ook, maar die is spontaan verdwenen). Ik heb geen zin om weer een filmpje van mezelf te plaatsen, maar hij is te vinden op Youtube (Adelin Naaldwijk 16042016). Ik vind het overigens heel knap dat mijn moeder nog tijd heeft om tussen het lezen te kwekken met de filmer. Het volgt elkaar al zo snel op.
Het stakingsmoment was even een momentje van miscommunicatie.

Iedereen gefeliciteerd met de punten, en met de uitgereden proeven!

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:45

Utixo: Gefeliciteerd! Filmpje ziet er goed uit ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:40

Gefeliciteerd met de punten, Anoniempje. Jammer van het tongprobleem... als het niet het gebit is.. dan zou ik ook denken ze vind het moeilijk.. oefeningen wat te lastig of ze zit niet zo lekker in haar vel.
_Lois_ jammer van de taktfouten... sommige hebben echt last van een zware bodem.
Die Adelin gaat als een speer Utixo. :)

Vickiva... heb geen 'standaard' schema maar plan wel vooruit. Paard is het beste als ik twee dagen achterelkaar rijd. Dus wil de dag voor de wedstrijd wel nog even gereden hebben. Net als de dag voor les etc. Dus vaak is twee dagen trainen en dan dag rust maar dat is wel beetje flexibel.

Ik heb vandaag de B proefjes geoefend :) Zijn best prima te doen... we moeten nog wel even sleutelen... de linkergalop is niet vanzelfsprekend ... en overgangen terug naar stap etc. etc. maar heb nog tot 8 mei om de puntjes op de i te zetten.
Hopelijk heb ik haar nieuwe grapje dan ook beter onder controle... ze fleemt tijdens het rijden.. en ze begint er al mee als ik naar de bak toe wandel... ze is snuift en briest dan heel tevreden en dan gaat neus in de lucht en de bovenlip omhoog. Ze voelt ook heel vrolijk... en het ziet er ook erg grappig uit (en ben dan ook ongeveer stuurloos) ... na 20 minuten was het nu wel ongeveer over... en dan voelt ze eigenlijk prima... maar goed krijg vast geen extra punten voor flemen tijdens de proef ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:00

Jammer is dat hè, dat je geen punten krijgt voor de humor van het paard. Adelin groet altijd mee tijdens het afgroeten. In 1 x die kop omhoog, soms zelfs een beentje erbij. Standaart een 4 of een 5, paard staat niet stil.

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:15

Ik was 6e met 186 en mijn dochter 2e met 182 punten.
Ik was erg tevreden. Was een open veld en alleen bordjes, geen hekjes!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:24

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

Helaas moet ik noodgedwongen stoppen met wedstrijden, Ella heeft last van een blessure aan haar hoofd waardoor ze nog maar 1x per week gereden mag worden zodat ze kan herstellen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:25

Gefeliciteerd weer met de punten! De nieuwe proeven lijken goed te bevallen?

Ik ben vanochtend voor het eerst l1 gestart. Paard was heel fijn met losrijden. Daardoor had ik eigenlijk te veel tijd voor ik de proef in moest. Madame was heerlijk relaxed.
Nadeel was dat ik de eerste proef bezig ben geweest haar weer wat wakker te krijgen. Verruimingen kwamen er niet uit.
Eerste proef 179, tweede proef ging fijner: 186 en een tweede plaats :D