[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:43

Anders kan ik er nog wel een bij hebben hoor Eef ;) Succes met je operatie! Waar ga je onder het mes?
Ik heb Annen ook opgegeven, B en L met Bella.

Leuk Lise, dan gaan we elkaar ook vast tegenkomen op concours!

Ik heb fijn gereden vandaag in Warga. Eddie was voor het eerst mee op concours en die was zo braaf! Moest aan het begin van de BB starten dus moest losrijden bij de 1.40m in, maakte Eddie niets uit dat de paarden om hem heen over zulke hoge hindernissen sprongen!
In het parcours vond hij het wat spannend, waardoor hij iets met de handrem erop liep. Twee stops op kijkerige hindernis en op de eerste van de dubbel, maar we hebben de finish gehaald. Volgende keer Warga mag hij weer mee! Als dat ook goed gaat vraag ik per 1-10 startpas aan. Als hij tenminste niet voor die tijd verkocht is, want was vandaag wel belangstelling voor :o

Bella was in het B top, foutloos en vijfde. In het L voelde ze mijn spanning een beetje, ik was het na twee hindernissen kwijt, maar Bella was niet meer te remmen :o Twee of drie fouten en uiteindelijk maar besloten hindernis 2 nog een keer te springen ipv met matige voorwaarden naar 10ab toe te rijden. Nog even dooroefenen en dan volgende keer beter ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:36

Haha ik viel vandaag van verbazing bijna om. Had een tweede prijs in mijn L dressuur debuut. Andere proef ook een winstpunt. Had ik echt niet verwacht. Volgende maand gaat de focus naar crossen en springen. Alleen in Beerze nog een keertje dressuur starten naast het springen. Wordt weer een topmaand voor mijn paard.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:25

Mag ik me ook aanmelden? Ik spring zelf L met m'n 15jarige merrie (vroeger M), en heb nog een 5j ruin staan die nu B springt (en ook B sgw (in België, is L sgw in NL) en een 4j merrie (zus van die ruin) die nog moet starten met springen. De jonge paarden rijdt m'n vriend voorlopig op wedstrijd (aangezien ik zelf niet zo'n held ben met jonge paarden).

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:42

Wat goed Anne! Knap hoor.

Ook Gomir lekker gereden :j

Welkom Steph, genoeg beesten te rijden dus.

*edit*
Echt de schijt in van dat zadel, weer niet rijden. Heb zondag concours maar pas woensdag naar de zadelmaker. Misschien dat t beter is om me uit te schrijven.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:28

Zadel gedoe, vre-se-lijk :(:)

Misschien wel Gomir! Netjes gereden :)

Gefeliciteerd Anne!

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:24

iemand die volgende week naar eindhoven gaat ik ga daar mn eerste derby starten dus ben benieuwd ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:26

BeauWertz schreef:
iemand die volgende week naar Eindhoven gaat ik ga daar mn eerste derby starten dus ben benieuwd ^^

Waarschijnlijk rijd ik zaterdag, Dus geen derby.

Weekend erop heb ik SGW Lisse dus wil vooral met vertrouwen rijden :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:48

Jaja. Heb voor het eerst met mijn jonge paard gesprongen. Ging braaf door. Deed hij dat maar met galoperen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:25

Lithya schreef:
Jaja. Heb voor het eerst met mijn jonge paard gesprongen. Ging braaf door. Deed hij dat maar met galoperen.

Mooi dat het goed ging! :j

Ik heb morgenavond wedstrijd. Vandaag sprong ie super. Een stijl van 1,20 m, de hoogste stijl van mij tot nu toe met hem. :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:49

Klinkt goed lithya! Ik heb vanavond getraind in biddinghuizen bij Gert! Ging helemaal top en hij vond ons wel klaar voor L sgw.. Ik mezelf niet haha!

Over twee weekjes gemeente kampioenschappen van Hattem! Weer rondje B en L! :-)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:48

Top Lithya!

Ik ga snel wassen, vanmiddag springen in Exloo. Gisteren begonnen aan de grote schoonmaak van de schuur die uiterlijk morgenmiddag helemaal klaar moet zijn, wat kwamen er weer verschrikkelijk veel dekens tevoorschijn :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:53

Succes!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:03

Succes iedereen! M'n vriend gaat dit weekend ook op SGW (L met de 5j ruin en B met mijn "springpaard"). Ben benieuwd hoe dat gaat gaan, is de eerste keer dat ie mijn paard meeneemt, en wordt ook meteen haar eerste cross :). Waarschijnlijk ook haar laatste, want we hebben een nieuwe lesgever gevonden (ook nog eens vlakbij), en ben weer gemotiveerd om stilaan terug naar het M toe te werken!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:19

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:24

mistid schreef:
Top Lithya!

Ik ga snel wassen, vanmiddag springen in Exloo. Gisteren begonnen aan de grote schoonmaak van de schuur die uiterlijk morgenmiddag helemaal klaar moet zijn, wat kwamen er weer verschrikkelijk veel dekens tevoorschijn :')

Ga je niet meer vanavond?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:58

Nee, zou sws in de middag starten maar was het vergeten te vermelden op m'n inschrijfformulier, stond dus eerst in de avondgroep. Gaan vanavond BBQ'en en daarna nog naar de corsowagen. Succes straks!

Chall liep een stuk beter dan vorige keer. 2x L gestart, gewoon en HC. Had eerste rondje een paal, liet hem iets te veel lopen. 2e rondje hc zelf wat anders gereden, wat brutaler en meer de tijd genomen en die liep hij fijn 0. Ben blij met de switch van tuig, hij loopt nu op een lage touwneusriem met een dubbelgebroken kneveltrens, had eerst een lage neusriem met een Myler met sleuven maar die werkte op verkeerde momenten in.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:28

Succes springers!

Ik heb gisteren in de les voor het eerst een slootje gesprongen (blauw zeil), hele ervaring, het bleef spannend!
Maar wat een topknol <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:25

Mooi dat ie zo fijn liep Myrthe, wat een tuig verandering wel niet kan doen.

Wij zijn nu onderweg naar concours.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:14

Succes Welmoed!

Mirthe; Soms kan dat de sleutel zijn tot succes hè ! Fijn gereden dus!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:33

Succes Welmoed! Zal wel gezellig zijn daar na de gouden medaille voor Nederland ;)

Ik denk daar nooit zo over na Pion :+ Denk dat Eddie gister op les ook voor het eerst overbouwd slootje gesprongen heeft, maar ben er gewoon voor de grap eens heen gegalloppeerd. Niets aan de hand :D Paard wil zo graag meewerken! En Bella maakt het al helemaal niet uit, als je er maar overheen kunt springen :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:37

Ik wil er dan misschien wel overheen maar paard dacht daar in eerste instantie tóch even anders over :')
Ze ziet werkelijk alles, de fietsers, de hond, het kratje naast de hindernis en dus ook het blauwe zeil.
Maar na de sloot waren de andere hindernissen peace of cake :Y)

En oke, eerlijk is eerlijk, ik vind springen sowieso nog een beetje spannend.

Dus we zijn beide kijkerig hahaha

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:42

@gomir, word in het martini geopereerd! late reactie haha
@beau gaaff, laat je het wel filmen?!

Paardje doet het super hier in de springlessen, vorige week zonder handen gesprongen en wat was ie braaff!
Vanmiddag ook fijn gesprongen alleen wil hij zelf nog wel eens bepalen over welke hindernissen we gaan haha :P

Dinsdag een crosstraining van Alice Waanders! *\o/*
Moet deze week nog maar veel leuke dingen doen met m'n paardje, nu het nog kan! :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:51

gomir schreef:
Succes Welmoed! Zal wel gezellig zijn daar na de gouden medaille voor Nederland ;)

Nee man, al die mensen die daar normaal zijn zaten op de tribune :+ iig wel een hele hoop haha

Leuk Eef! In Pesse?

Ik ben (nu nog) blij met de switch, al zal ik er ook wel negatieve reacties op gaan krijgen. Een lage touwneusriem is niet het meest lieve 'gereedschap'

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:03

Mijn paarden zijn helemaal niet spooky Pion, ik sta alleen af en toe achterstevoren met Bella, omdat er iemand voorbij loopt ofzo ;) Maar dit soort dingen zijn ze nooit zo van onder de indruk gelukkig, misschien ook wel omdat het mij niets uitmaakt :+

Ik zag ze zitten Mistid :P

Ik vind een touwneusriem wel meevallen hoor Mistid :j Zie ik liever dan een Pelham of pessoa bijvoorbeeld, die is zo scherp als de hand van de ruiter. Die touwneusriem werkt pas in als paard zelf de mond open doet ;)

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:24