[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maybritt90

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:34

Balen als de punten minder waren dan dat je wilde/gehoopt had :-(

Yvank gefeliciteerd met je nette punten!

Na 8 maanden heb ik afgelopen zondag weer gestart. De bak was in de hoeken erg zwaar en er stond veel wind.
Al met al was ik heel tevreden over haar lopen, de jury iets minder dan ik, haha. Die vond dat mijn overgangen van oa middengalop nog meer gemarkeerd moeten worden en haar constante nageeflijkheid moet beter.
Al met al 180 en 180.5 dus wel weer 2 winstpunten rijker.
Teller staat op plus 7 nu :D

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 00:30

Balen van jullie punten, of juist gefeliciteerd met jullie punten!

Je hebt er altijd een jury tussen zitten die een 5 geeft met geen commentaar. Erg vervelend maar je kan er vrij weinig aan doen!

Ook weer even een update van mijn kant :D

Het was te merken dat ik op vakantie was geweest zeg! Maarja alles op zn tijd! Inmiddels is el er weer aan gewend dat we met andere paarden in de bak rijden (hij is echt een schijterd). Ik ben nog niet helemaal te vreden met hoe hij nu loopt, maar het begin is er; ik moet hem nu nog losser krijgen in de kaak en hem in galop meer bergopwaarts rijden. Kortom ik ben erg benieuwd naar m'n wedstrijd 28 augustus!

Daarnaast mag Phil weer opgebouwd worden! Voor degene die het niet weten; ik reed ook l1 met phil maar in februari had hij voor de 3e keer dezelfde kruisband afgescheurd. Gelukkig heeft zijn baas ervoor gekozen om hem nog 1 kans te geven, dus na 6 maanden rust mag hij weer opgebouwd worden! *\o/* Nu is het nog wel afwachten of hij ook goed blijft *fingers crossed*

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:36

Erg jammer altijd als er weinig op het protocol staat. Ik vindt het zelfs fijn als er bij de 7ens nog wat bij staat! Laat de schrijver maar schrijven!

Ik zie ook weer hele mooie resultaten voorbij komen! Gefeliciteerd!

Ik heb eind van de maand weer wedstrijd. We gaan op dit moment ook niet helemaal top. Dus het is fijn dat we een beetje tijd hebben.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:55

Gefeliciteerd aan alle mooie punten die ik voorbij zie komen!

Wij mogen vanavond weer, onze 2e keer in de L. Rijd 1 B en 1 L1 proef dus ben benieuwd naar de punten. Merk dat ik zelf op een of andere manier meer gefocussed ben in de L1 en daardoor mijn paard er beter aanhoud dus hoop vanavond door de combi B en L in beide een WP te rijden

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:01

succes storm! mag ik jouw motivatie vragen om 1x b en 1x l1 te starten?
Mensen op stal vragen het mij ook wel, waarom ik gelijk door ga naar het l1, als ik net een paar maanden bezig ben in de b. maar ik zie juist geen reden om in een lagere klasse door te hobbelen als je klaar bent voor de volgende. ik ben dan ook gelijk 2x l1 gestart, aangezien je toch startgeld moet betalen en de winstpunten in de b toch niet meer uitmaken als je eenmaal l1 +1 bent. ik heb het er dus op gegokt en gewoon gelijk l1 gestart, en een winstpunt rijker naar huis vertrokken.
maar ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie, aan redenen om toch (gedeeltelijk) in de b te blijven.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:01

Als je een jong paard hebt die het wijken enzo nog niet beheersd en het wijken moeilijk vind etc kan ik me voorstellen dat je ervaring op wil doen in de B.
maar ik ga tm het M1 ook bij elke 10wp direct over omdat ik weet dat alles tm het M2 er wel in zit thuis. maar gewoon kms moet maken.

Vanavond laatste L1 concour gehad!
2x 2e met 204 en 184,5
de teller staat nu dus op L1+12, volgende week gaan wij ons L2 debuut maken.
ik rij nu sinds 19April wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:03

Netjes :) !

Wij gaan niet met 10 wp over dat vind ik maar niets haha :P ! Wij hebben er nu bijna 30 , vrijdag de kampioenschappen :):)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:09

spannend!!!
wij gaan vanaf het M1 echt kijken hoe ze het aankan etc, dan blijven we denk ik wel doorrijden tm 15 wp's ofzo tenzij ik echt punten bij elkaar moet .... *zoekt een woord* dat ik telkens net 180 rijd zeg maar, wil wel paar keer rond de 200 rijden voor ik over ga

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:36

@Keshia we hebben beide weinig tot geen wedstrijd ervaring en zijn echt na 6 wedstrijden L gerechtigd. Daarom was mijn motivatie om L te starten naast de B nu voor de kilometers, zeg maar, kalm aan doen. De vorige L proef ging nog niet zo super goed dus ik had zoiets van eerst maar eens rustig aan doen. Maar gister de hele B proef vernaggeld. Hij liep zo ongeconcentreerd en echt stout te doen (hij kan best koppig zijn en INEENS snapte hij mijn beenhulp niet meer) ik moest er stiekem wel om grinniken omdat dit zo typisch storm is, bij het inrijden liep hij als een engeltje maar hij was er beetje klaar mee had ik het idee dus ineens was hij echt ongehoorzaam. Normaal durf ik in de ring niet goed door te pakken *mensen en jury kijken waardoor ik vaak te lief blijf) maar nu zei ik m dus wel dat dit niet de bedoeling was. En daar had ie blijkbaar niet op gerekend want het tweede deel B proef deed ie keurig.

Jury commentaar bij B was (mondeling) dat ze zag dat hij even erg eigenwijs was maar dat ik het vriendelijk maar duidelijk oplostte en dat ze me succes wenste bij de tweede B proef en dat het 'net een winstpuntje waard was'. Dus ik zei half schamend dat ik zo de L ring in ging en toen zei ze...Oh nou dan heel veel succes, ik zou nog even naar het losrij terrein gaan ;)

Dus had 10 minuten tussen de proeven dus even goed nieuwe afspraken gemaakt ;) en wat oefeningen gedaan voor zijn concentratie en gehoorzaamheid en toen liep hij echt de sterren van de hemel in de L proef. Hij deed zo goed zijn best. Dus ik was al dik tevreden :)
Maar toen kwam het commentaar (ik wist door de tussenstand dat er maar 3 combinaties winst hadden gereden tot nu toe dus hoopte nergens op) zegt ze: Wat een geweldige combinatie zijn jullie, een erg leuk ponytje. Hij heeft zijn gangen niet mee, maar je haalt eruit wat erin zit, heel erg knap en netjes gereden. Je rijd nette figuren waardoor je proef netjes is en die uitstrekkingen in draf en stap kunnen niet beter dan je ze nu doet, dat heeft ie niet in zich. Maar heel erg netjes hoor en ook nog zonder bit, wauw!"

Dus ik viel bijna van storm af....dit had ik zooo niet verwacht. Dus ik stotterde iets van "oh wauw, dit had ik niet verwacht dankuwel"
En toen zei ze, blijf maar voor de prijsuitreiking hoor ;)

Ik ben derde geworden met 186 punten :D en een halve punt afstand met de nr 2

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:06

Super goed gedaan storm, klasse!!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:52

Fijn dat jullie het tussen de proeven ook weer eens konden worden! En netjes van je proeven storm!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:20

Wauw wat leuk! Vooral als de jury dat soort commentaar live geeft! Gefeliciteerd!

Edit: ik kijk effe in je profiel maar wat een leuk paardje heb jij zeg!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:55

Thanks!!!!!
Een fjord x Andalusiër

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:00

Vandaag mijn l2 debuut gehad. Had een mega kater (feestweekend in heey dorp) maar mn eerste puntje is binnen. Eerste proef ging beroerd en figo schrok overal van. . Daar 184 en 2e proef ging echt super fijn mag kreeg 172,5 :( snap er niks van haha

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 00:43

Altijd raar gevoel als je punten niet zijn zoals je gevoel. Maar je hebt mooi je eerste puntje binnen!

Ik heb m'n tijd ook voor volgende week vrijdag voor de Galoppade (Overijsselse Kamp.). Ik zt samen met jou in de ring Tsplendid. Ik ben heel benieuwd of ik door mag naar de finale. Ik ga er niet vanuit, Phoebe is niet het meest spectaculaire paard. Maar dat was Valegro op de spelen ook niet :+ , hahaha. Dus ... we maken nog kans :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 00:47

Netjes!

Wij hebben gisteren kampioenschappen gehad zijn in de middenmoot geëindigd met 182,5 en 194 dus gemiddelde van 188.

Hij stond er top aan. Maar helaas was het terrein compleet verzopen en was het dus niet meer rijden maar modderploeteren :+ dat was zonder ijzers nog een hele opgaven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu over 2 weken ons L2 debuut!

En met mijn andere paard binnenkort M2 debuut die gaat ook lekker :)

Afbeelding

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:06

Mooie resultaten weer!

Ach leuk Setteli! Ik hoop er ook op al ga ik er niet van uit is dan pas de 5e wedstrijd dus :=

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:04

Vandaag getraind.. Ze liep top! Maar mennnn wat een power en snelheid opeens... ik heb haar voer verhoogd 2 weken terug om haar wat dikker te krijgen, en misschien iets meer power te krijgen.. maar dit was bijna teveel van het goede.. Ze liep lekker maar liet net niet helemaal los.. maar wel wat nieuwe dingen mee kunnen pakken, schouderbinnenwaarts, de slangevoltes, stukje contra (lukte maar half) en vooral veel gebroken lijnen en van hand veranderen... Zo lastig dat halsstrekken op de diagonaal ;)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:58

Klinkt fijn keshia!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:35

Gefeliciteerd met de behaalde punten het afgelopen weekend!

Ik heb even wat rust genomen de afgelopen dagen. vanaf vandaag weer opgepakt en zondag vertrekken we naar onze trainingweek :D super veel zin in.

Vannacht een topic gemaakt van onze gave fotoshoot van 2 weken geleden :D
[ITP] Freek-willem op zijn mooist, fotoshoot in de duinen.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:01

Oh gaaf. Trainingsweek in Ermelo?

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:41

Wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat!

Ik heb helaas minder goed nieuws; El is kreupel en dat gaat waarschijnlijk nog lang duren voordat hij weer goed is. -O-

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:43

Ah nee.. wat mankeert ie? Zie dat er nog een paard geblesseerd is bij jou? Mooi balen!

Fotoshoot bekijk ik morgen even, zo les geven en zelf rijden :)

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:55

Hij was zaterdagochtend uit de paddock gerend (ik was er zelf niet bij) en toen heeft hij een schaafwond op zn kootgewricht opgelopen. Maar waarschijnlijk heeft hij ook iets verrekt, want van een klein schaafwondje loop je meestal niet direct kreupel. Daarnaast is zijn been ook gigantisch dik :\ . Het is nu dus stappen en koelen voor ons..

Jaa klopt, Phil is ook voor lange tijd geblesseerd geweest aan zijn kruisband, maar die wordt nu weer opgebouwd *\o/*

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:08

Storm2009 schreef:
Oh gaaf. Trainingsweek in Ermelo?

Nee, ben ik wel 5x naar naar toe gegaan. Maar werd zo duur en je kreeg zo weinig.
Dus zijn we zelf iets gaan organiseren :D
Dus huren dan een huis, met stallen land en een bak. En dan komen er 3 verschillende instructie zodat je kan kiezen bij wie je wil.
Daar buiten keuzes wat je gaat doen. Volgende week hebben woensdag rustdag dus gaan wij zelf naar de efteling :))
Super leuk, wordt nu de 3e zomer :)

Wat balen van El! Hopelijk gaat het mee vallen..