De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukk_

Re: De MAC RIDER CUP 2012 wie gaan ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:28

kunnen jullie dit niet via pb uitvechten ?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:29

Ik doe aan dat hele circus niet mee, zeker niet in die kou nu :brr: daarbij hebben zowel ik als mijn paard geen talent :D

Maar als je wel meedoet aan zoiets, kan het achteraf een teleurstelling zijn.... ik denk dat je dat altijd vooraf in je achterhoofd rekening mee moet houden :)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:29

Ik zie ook graag meer ruiters stil zitten, maar heb er liever 1 die achterstevoren z'n paard goed voor elkaar heeft dan 1 die netjes zit en er maar niet komt.

Maar jammer dat het tegenviel cleo!

Nou geen bitchfight hier he O:)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:32

Ik heb ook geen tophouding..
Heb vreselijke wiebel benen werk eraan en dat doet Cleo zeker ook.. We kunnen niet allemaal voor een
10 op ons paard zitten :)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:34

Yvie_Juudje schreef:
AMEN _/-\o_

Voor wie?

Ik wil verder ook niet bitchfighten, maar ik laat me niet afzeiken door iemand die het al jaren niet kan hebben dat ik super leuke paarden heb. Kan me zelfs nog herinneren dat ze me uit heeft gelachen omdat ik bij de junioren wou rijden, en kijk eens wat ik gedaan heb? Blijkt steeds meer hoe gefrustreerd ze is.

En Tita, leuk dat jij netjes kan zitten, jammer dat je verder niet zoveel kunt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:36

Ik ben absoluut niet jaloers dat zou je zelf moeten weten Cleo.
Beetje banketstaaf omdat zo te brengen iig ken je dus wel IRL.

Voor jou een teleurstelling voor ander weer leuke ervaring.
Ik zal zeker niet doorgaan naar de 2e ronde maar als ik Tuttebel gewoon daar kan rijden zonder vanaf te vallen of dansend door de baan te gaan ben ik al blij.
Dus ik ga met een ander doel, ervaring voor het paard. En tis gratis, als ik normaal weg wil om te oefenen moet ik bakhuur betalen :D

Kan me gewoonweg goed voorstellen hoe iemand erover denkt, ik heb ook bepaalde verwachtingspatroon als iemand tegen mij zegt dat ze een bepaald niveau rijden.
Nogmaals het is gratis, geen les dus hoeft zo iemand niet te zeggen hoe je beter kunt rijden, jij moet tenslotte laten zien dat je kan rijden in dat niveau, ongeacht welk klasse je inschrijft

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:38

Citaat:
En Tita, leuk dat jij netjes kan zitten, jammer dat je verder niet zoveel kunt

Kijk dit vind ik zo'n kwetstende opmerking waar dus nergens opslaat.
Hoe bedoel je dit?

Ik heb mijn pony zelf naar de Z gereden, en heb dus nu een jonkie onder mijn kont die niks kan, waarvan ik hoop dat we wel de B uit komen.
Ik vind mijn paarden wel leuk, iig leuk genoeg voor mij.

Wat heb jij dan allemaal bereikt?
Welk jong paard heb je zelf vanaf de B gereden naar de Z.
Laatst bijgewerkt door tita op 02-02-12 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:39

CleovG schreef:
Yvie_Juudje schreef:
AMEN _/-\o_

Voor wie?

Ik wil verder ook niet bitchfighten, maar ik laat me niet afzeiken door iemand die het al jaren niet kan hebben dat ik super leuke paarden heb. Kan me zelfs nog herinneren dat ze me uit heeft gelachen omdat ik bij de junioren wou rijden, en kijk eens wat ik gedaan heb? Blijkt steeds meer hoe gefrustreerd ze is.

En Tita, leuk dat jij netjes kan zitten, jammer dat je verder niet zoveel kunt.

Jullie zijn allebei kinderachtig bezig!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:42

Toch gedraag je je al jaren anders dan dat je steeds roept Tita, begin dat toch wel een beetje zat te worden.

En er wordt duidelijk vermeld dat het er om gaat hoe iemand tips etc omgaat, maar als je die niet krijgt, tja...

Maar nogmaals, ik vond het niet leuk en ga gewoon weer lekker echte wedstrijden rijden, stuk leuker en heb daar een stuk meer aan.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:44

tita schreef:
Citaat:
En Tita, leuk dat jij netjes kan zitten, jammer dat je verder niet zoveel kunt

Kijk dit vind ik zo'n kwetstende opmerking waar dus nergens opslaat.
Hoe bedoel je dit?

Ik heb mijn pony zelf naar de Z gereden, en heb dus nu een jonkie onder mijn kont die niks kan, waarvan ik hoop dat we wel de B uit komen.
Ik vind mijn paarden wel leuk, iig leuk genoeg voor mij.

Wat heb jij dan allemaal bereikt?
Welk jong paard heb je zelf vanaf de B gereden naar de Z.

Jij hebt over mij de afgelopen jaren al zo veel kwetsende opmerkingen gemaakt dat ik ook echt geen rekening meer met je kan houden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:45

Ik heb meer begrepen dat het om ruitergevoel zelf gaat, iid hoe je omgaat met het commentaar. Als je die niet krijgt is het niet rechtvaardig geweest.
Ook dit is een jurysport

Ik snap verder dat het voor jou niet leuk is geweest, maar voor iemand als mij is het natuurlijk heel anders.
Tis soort van nepwedstrijd ik ga liever hier af dan op een echte wedstrijd

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:47

nou dames.. klaar ?

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:47

Goed, einde hoofdstuk dus nu?
Jammer voor je dat het wat tegen viel Cleo maar wel weer een ervaring rijker ;) en tita nog veel plezier als jij moet rijden.

Klaarrrrrrrrr

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:48

dames dames dames...laten we het even leuk houden en vooral on topic...dat jullie elkaar niet mogen is wel duidelijk en laten we het daar bij houden voor in dit topic. Het topic is bedoeld om ervaringen te delen en cleo heeft haar ervaring gedeeld...prima toch!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:29

Joh het sucks gewoon als je ergens uit wordt gebonjourd als je denkt dat je je paard wel goed voor elkaar hebt. Is mij ook zovaak overkomen, overkomt iedereen. Volgende keer gewoon weer beter en uiteindelijk telt de regionale sport veel meer mee dan zo'n 'talentenjacht'. Focus je daar gewoon op!
Heb Aspen als 3 jarige gekocht en op alle regiokampioenschappen mochten we er in de voorronde uit, de pavo was weinig soeps, rabo talentenjacht was een enkele reis.... en kijk nu, hij is nog geen 7 en we zijn alweer halverwege het zz zwaar! Als je je paard gewoon echt fijn voor elkaar hebt, dan komt het echt wel goed!

Dit soort competities blijven gewoon momentopnames en je kunt ook niet verwachten dat je in die 10min uitgebreid geholpen wordt. Ze weten na twee rondjes al of je het wordt of niet, daar prikken ze zo doorheen.

Wat ik dan persoonlijk weer niet begrijp is dat het gros van de mensen hier meedoet aan deze competitie onder het mom van 'ik ben blij als ik 'm de baan door krijg en we doen het voor de ervaring'? Sorry, maar als je daar al voor vreest dan heb je er eigenlijk niet zoveel te zoeken als ik eerlijk ben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:37

:D Smeetjoew daar heb je wel gelijk in hoor, maar zoals ik al zei ik zie het als opstapje voor de wedstrijden.
Ik doe zeker niet mee voor het talent.

Ik ken de locatie, dus weet waar ze van kan gaan schrikken (gaat ze doen) bovendien rij je met meerdere ook gelijk goede les (sta op prive-stal met weinig paarden) en tis gratis anders moet ik de bak af huren.

Voor een jong paard vind ik het een goede training. Tuurlijk doen we ons best en als ze er niet klaar voor is, zal ik me zeker terug trekken.
Enkel galop is nog niet helemaal bevestigd springt goed aan, blijft in galop maar nog zoekend naar hand en kan niet op de hoefslag blijven maar ik ben pas vanaf 1 dec aan het "trainen"

Maar stel stel stel, dat ze normaal doet en netjes beweegt en gehoorzaamt, dan is het toch super-ervaring.
Netjes bewegen ....hmmm ik maak er geweldig beweegt van.

Je moet ergens een keer beginnen, hebben we allemaal moeten doen.
Laatst bijgewerkt door tita op 02-02-12 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:50

smeetjoew schreef:
Wat ik dan persoonlijk weer niet begrijp is dat het gros van de mensen hier meedoet aan deze competitie onder het mom van 'ik ben blij als ik 'm de baan door krijg en we doen het voor de ervaring'? Sorry, maar als je daar al voor vreest dan heb je er eigenlijk niet zoveel te zoeken als ik eerlijk ben.

Amen!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:01

Zooist schreef:
smeetjoew schreef:

Amen!

Ook eens. :) Ik heb daarom ook nog geen poging tot inschrijven gedaan..

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:13

gefeliciteerd smeetjoew! deste leuker dat je er nu wel eens een keer bij zit :D
ik ben het wel met jullie eens, maar veel mensen zullen ook heel hard dit soort dingen roepen om zichzelf in de rol van underdog te stoppen zeg ik dat zo goed :')

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:34

Smeetjoew gefeliciteerd.

Op elk evenement zal je mensen kunnen vinden met goede en slechte ervaringen.
Het is jammer als er onduidelijkheid is over de dingen die gevraagd worden. Maar ook daar leer je weer van.

En wat betreft het hopen op rond komen vindt ik dat ook wel een foute instelling. Het is natuurlijk leuk als leermoment maar daar is zo'n talentenjacht natuurlijk niet voor bedoelt!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:46

Smeetjoew gefeliciteerd! Wat stond er o.a op je protocol :D

Ik heb toestemming! *\o/* Ga nu even een plekje uitzoeken.. Ponyparadijs ik zag Zjie´s the one bij stal nieuwland staan, dat is buiten zeker..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:03

Daar hebben ze geen binnenbak dus ik neem aan van wel ja!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:21

Uhm iets in de trant van "Zooo jong en dan al zo goed!!!" en "Supermooie combinatie!! Wees zuinig met hem" en "Iets makkelijker gaan zitten" en vooral heel veel uitroeptekens haha. We waren vooral bezig met mn houding. Ik ga dan echt verkrampt zitten, echt slecht. Moest gewoon lui en onderuit gaan zitten.

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:06

Zooist schreef:
smeetjoew schreef:

Amen!

niet geheel mee eens.. ik denk dat er veel ruiters meedoen die dit idd als een leerzame ervaring zien. Ikzelf ga ook voor de ervaring en omdat ik het leuk vind, gewoon eens iets anders..
Jij iig gefeliciteerd! hartstikke leuk!!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:23

Nouja ik kom daar niet voor de ervaring van mijn jonge paard :+ Maar ik mag toch hopen dat ik er niet op afgestraft wordt dat mijn paard nog zo groen is.

Jaren geleden meegedaan aan een talentengebeuren, daar vroegen ze hoe oud mijn paard was. Hij was 7 en echt een dweil (bijna atactisch). Daar kon ik ook niet zo veel aan doen. Zelfs een hele goede amazone heeft hem niet veel beter aan het lopen gekregen :=