Belachelijk dat je niet bitloos mag op dressuurwedstrijden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: Belachelijk dat je niet bitloos mag op dressuurwedstrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:13

En daarom is iedereen vrij om zijn eigen bond op te richten met zijn eigen regels. Als er genoeg mensen achter die regels staan hebben ze succes, is het maar een enkeling, dan gaat het niet lopen...goede test

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:14

ik heb alleen de beginpost gelezen voor de rest niks.. ik weet niet of ik nu tegen iemand in ga

er zou vast wel een reden zijn dat het niet kan... ik wil graag met peesjes rijden... mag ook niet (al weet ik wel wat de reden daarvan is, dat een kreupel paard anders toch nog kan rijden ofzo) en net als wat ik net oneilltje79, een speciale winter of zomertenue.. (al mag je volgens mij wel zonder jasje rijden als het boven de 35 graden is ofzo..)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:15

Natje, springen schijnt wel bitloos te mogen, heb ik wel eens gehoord. Maar daar weet ik niet genoeg van, want ik spring al heel lang niet meer.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:15

RedPassion schreef:
Die kledingvoorschriften vind ik ook te achterlijk voor woorden. Witte spullen bij paarden, wie heeft dat verzonnen? Gestoord

Maar goed, kom ik er weer op terug; als iedereen maar klakkeloos volgt wat 'hoort' (volgens wie?) waren we nu allemaal nog huismoeders omdat dat ook ooit zo hoorde.

wahaha
hier heb ik moeite mee met jachten Tong uitsteken vooral als het heeft geregend... witte rijbroek aan en springen in die modder... met z'n allen.. je weet al hoe dat eindigt Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:18

Tja, die kledingvoorschriften mogen van mij ook wel eens aangepast worden, hahahaaaa..... Haha!
(Overigens, ik ben sinds een paar jaartjes huismoeder Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:20

Nadya schreef:
(Overigens, ik ben sinds een paar jaartjes huismoeder Clown )

Maar dat is waarschijnlijk een keuze geweest en niet aan je opgedrongen omdat het 'zo hoort' terwijl je liever (parttime) zou willen werken. Was maar een voorbeeldje, ik heb niets tegen huismoeders Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:23

RedPassion schreef:
Maar dat is waarschijnlijk een keuze geweest en niet aan je opgedrongen omdat het 'zo hoort' terwijl je liever (parttime) zou willen werken. Was maar een voorbeeldje, ik heb niets tegen huismoeders Knipoog

Hihi, snap ik wel, hoor. Nee, ik wil nog even helemaal niet werken. Komt wel weer, maar nu even lekker niet. Knipoog
Heb mijn aandeel al aardig ingevuld jarenlang. Ik geniet echt even van mijn 'vrijheid' met mijn kindje, paardje, de workshops en lessen die ik volg. Het is voor mij even een luxe en daarnaast vindt mijn dochtertje het ook gezellig, naast haar opa/oma oppasdag en peuterspeelzaalochtendjes. Deze tijd duurt zo kort en voor ik het weet zit ze op school. Even off topic. Knipoog

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:26

RedPassion @ ik vind wel dat iedereen het zelfde aan moet... ik vind het ook wel netjes staan.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:51

Nadya schreef:
Natje, springen schijnt wel bitloos te mogen, heb ik wel eens gehoord. Maar daar weet ik niet genoeg van, want ik spring al heel lang niet meer.

Ja dat mag, alleen is de interesse minder nu er zo`n bitlooshype aan het opkomen is. Wat eerst als `normaal`werd gezien wordt nu in het hoekje naturals geduwd, juist omdat er zo`n heisa om gemaakt wordt, in woorden, niet in prestaties. Jammer.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:53

oneilltje79 schreef:
Ja dat mag, alleen is de interesse minder nu er zo`n bitlooshype aan het opkomen is. Wat eerst als `normaal`werd gezien wordt nu in het hoekje naturals geduwd, juist omdat er zo`n heisa om gemaakt wordt, in woorden, niet in prestaties. Jammer.

Tja, ze duwen maar een end weg in hokjes. Ik zal er niet ineens met bit van gaan rijden, hoor. Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 21:56

Ik vind het ook raar dat de KNHS niet instelt dat bepaalde bitloze optomingen ook mogen op dressuurwedstrijden. Er zijn veel ruiters die een behoorlijke proef kunnen rijden met een bitloze optoming.
De zwart/witte outfit vind ik niet raar. De witte broek zorgt dat je goed kunt zien of de ruiter stilzit, net als de witte handschoentjes. De zwarte jas zit strak en zorgt dus ook dat de contouren van de ruiter goed te zien zijn. Verder is alles neutraal zwart/wit waardoor niet afleid van de proef.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:23

Er zijn meer regels qua optoming waarover je zou kunnen discusieren. Zo hadden wij eerst problemen met plastic sporen.
Ons argument: paard is gevoelig voor het stuk ijzer dat om de laars loopt en zo tegen de buik drukt, ook als je niet drijft.
Hun argument: Aan plastic sporen zou je een scherpe punt kunnen slijpen
Ons idee: Waarom zou iemand plastic slijpen, alsof dat scherper is als die hele scherpe wielsporen die je soms ziet Verward

Onze oplossing: ijzeren sporen mag je wel met tape omwikkelen, dan hebben ze geen last meer van het koude metaal.

Tja, soms is creatief zijn de oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 22:30

oneilltje79 schreef:
Tja, soms is creatief zijn de oplossing.

In het geval van de sporen is dat inderdaad te bewerkstelligen, maar met bitloos gaat dat niet.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:34

Daarom zei ik soms Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:43

Hmmm, bitringen aan mijn paard's zijkanten van zijn mond plakken? Is dat creatief genoeg??? Haha!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:38

quera schreef:
Norway_girl schreef:
Hier in Noorwegen zijn er maar 3 paarden per vierkante kilometer, misschien wel minder, waarvan de helft niet eens rijd. Maar ook IK steek mijn kop tussen de zaken van de KNHS instantie hier(rytter.no). Als ik een idee zou hebben schrijf ik een brief en daarbij een groot aantal handtekeningen van alle mensen die bijv bitloos willen rijden. Of ze nu verweg woonde/of het er maar 3 in mijn omgeving zouden zijn of niet, jullie als bitloos ruiters willen toch wedstrijden? Dan moet je er ook moeite voor doen om een eindje te rijden voor zo`n wedstrijd vind ik. En dan kan je zeggen dat ik het zo goed zou weten, ja waarschijnlijk wel. Ik ben niet zo`n figuur wat op een forum een discussie start en ondertussen niets doet. Wat schiet je daar nu mee op?
Ik ben met Casperrr eens dat het erg makkelijk is om hier een discussie te gaan starten over het feit dat er geen bitloze wedstrijden zijn, terwijl de helft van de mensen hier in het toppic doodgewoon hun kop in het zand steken! De mensen die de vereniging voor bitloos rijden op hebben gericht hebben toch ook hun kop niet in het zand gestoken? Waarom zou je dat dan wel met wedstrijden organiseren doen? Dat snap ik niet hoor, je bent toch niet afhankelijk van de KNHS lijkt mij?

Als ik dat zou kunnen had ik het zeker wel gedaan. maar aangezien het paard trailerangst heeft en dus niet de trailer op gaat zal dit zeer moeilijk gaan. En dan wordt er natuurlijk geroepen dat je een paard de trailer op kan laten gaan door ermee te oefenen. dat hebben we gedaan en heel lang.
En ik steek mn kop niet in het zand hoor.de dichtsbijzijnde manege die er is die wil het absoluut niet.

Dan heb je een probleem denk ik, of juist niet Nagelbijten / Gniffelen Mijn paard wilde ook nooit op de trailer, dan maar geen wedstrijden, duurde ook lang hoor, maar het komt vanzelf wel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 14:26

quera schreef:
Norway_girl schreef:
Hier in Noorwegen zijn er maar 3 paarden per vierkante kilometer, misschien wel minder, waarvan de helft niet eens rijd. Maar ook IK steek mijn kop tussen de zaken van de KNHS instantie hier(rytter.no). Als ik een idee zou hebben schrijf ik een brief en daarbij een groot aantal handtekeningen van alle mensen die bijv bitloos willen rijden. Of ze nu verweg woonde/of het er maar 3 in mijn omgeving zouden zijn of niet, jullie als bitloos ruiters willen toch wedstrijden? Dan moet je er ook moeite voor doen om een eindje te rijden voor zo`n wedstrijd vind ik. En dan kan je zeggen dat ik het zo goed zou weten, ja waarschijnlijk wel. Ik ben niet zo`n figuur wat op een forum een discussie start en ondertussen niets doet. Wat schiet je daar nu mee op?
Ik ben met Casperrr eens dat het erg makkelijk is om hier een discussie te gaan starten over het feit dat er geen bitloze wedstrijden zijn, terwijl de helft van de mensen hier in het toppic doodgewoon hun kop in het zand steken! De mensen die de vereniging voor bitloos rijden op hebben gericht hebben toch ook hun kop niet in het zand gestoken? Waarom zou je dat dan wel met wedstrijden organiseren doen? Dat snap ik niet hoor, je bent toch niet afhankelijk van de KNHS lijkt mij?

Als ik dat zou kunnen had ik het zeker wel gedaan. maar aangezien het paard trailerangst heeft en dus niet de trailer op gaat zal dit zeer moeilijk gaan. En dan wordt er natuurlijk geroepen dat je een paard de trailer op kan laten gaan door ermee te oefenen. dat hebben we gedaan en heel lang.
En ik steek mn kop niet in het zand hoor.de dichtsbijzijnde manege die er is die wil het absoluut niet.

Dan heb je een probleem denk ik, of juist niet Nagelbijten / Gniffelen Mijn paard wilde ook nooit op de trailer, dan maar geen wedstrijden, duurde ook lang hoor, maar het komt vanzelf wel.

dan duurt het wel heel lang zo'n 7 jaar al..

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:00

Ok dan is het nog maar de vraag of jij en je paard het leuk vinden om op wedstrijd te gaan en eerst het dilemma trailer te hebben. Voor je paard weet je het iig al. Nou suc6 ermee iig! Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:57

De KNHS is een beetje maf: dubieuze trainingsmethodes worden toegestaan, mensen die paarden half opknopen worden vrijgesproken. Maar zonder bit rijden, neeeeee, dat kan eccccccccht niet.

Gestoord

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:09

Nadya schreef:
Dat is dus ook de clou van het KNHS. Het 'hoort' zo.... En dan mag ik niets zeggen over hoe conservatief ze daar zijn??? Haha! Haha! Haha!

Maar conservatief is toch Prima?! Conservatief=behoudend-klassiek?
Bitloos is hip, is helemaal in(bij een bepaald groepje), vaak ook nog in de zin van Bitloos is beter, dan ben je pas een Echte paardenliefhebber want je doet geen auw in het paardenmondje. En zo suddert deze non discussie vrolijk verder:):):).
Steek de bitloze koppen bij elkaar, organiseer met elkaar Bitloze wedstrijden, en zie hoe populair, of niet, het bitloze wedstrijdrijden is.
Dan hoef je je niet te ergeren aan de KNHS, en die bond van alles en nog te betichten.
Dit hele gedoe doet me denken aan rolstoellers die met de WANDEL 4 daagse van Nijmegen mee wilden doen. Helemaal over de pis dat het niet mocht. Goh, het is toch een WANDELevenement??
En NEE, dit is geen discriminatie, dit is het echte leven. Ik mag met mijn gezonde benen ook niet meedoen met rolstoelbasketbal. Logisch, ongelijke kansen, word ik dus niet boos om.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:16

CharleyT schreef:
Nadya schreef:
Dat is dus ook de clou van het KNHS. Het 'hoort' zo.... En dan mag ik niets zeggen over hoe conservatief ze daar zijn??? Haha! Haha! Haha!

Maar conservatief is toch Prima?! Conservatief=behoudend-klassiek?
Bitloos is hip, is helemaal in(bij een bepaald groepje), vaak ook nog in de zin van Bitloos is beter, dan ben je pas een Echte paardenliefhebber want je doet geen auw in het paardenmondje. En zo suddert deze non discussie vrolijk verder:):):).
Steek de bitloze koppen bij elkaar, organiseer met elkaar Bitloze wedstrijden, en zie hoe populair, of niet, het bitloze wedstrijdrijden is.
Dan hoef je je niet te ergeren aan de KNHS, en die bond van alles en nog te betichten.
Dit hele gedoe doet me denken aan rolstoellers die met de WANDEL 4 daagse van Nijmegen mee wilden doen. Helemaal over de pis dat het niet mocht. Goh, het is toch een WANDELevenement??
En NEE, dit is geen discriminatie, dit is het echte leven. Ik mag met mijn gezonde benen ook niet meedoen met rolstoelbasketbal. Logisch, ongelijke kansen, word ik dus niet boos om.

Dit is nou een typisch voorbeeld van hokjes ik zonder bit en iemand met bit..

Dat van de vierdaagse vind ik ook wel een beetje raar maar dat je niet mee mag doen met rolstoel basketbal is toch wel enigzinds logisch lijkt me

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:25

Correctie: geen hokjes juist. LEVEN en Laten LEVEN, in dit geval genieten met en zonder bit van paardrijden, en accepteren dat je als kleine groep niet zomaar een wedstrijdreglement verandert krijgt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:29

CharleyT schreef:
Correctie: geen hokjes juist. LEVEN en Laten LEVEN, in dit geval genieten met en zonder bit van paardrijden, en accepteren dat je als kleine groep niet zomaar een wedstrijdreglement verandert krijgt.

Ik vind het hokjes plaatsen want waarom zou een bitloos gereden paard niet mee kunnen doen met een "normale"wedstrijd. Kijk dat je niet mee mag doen met rolstoelbasketbal ala logisch want je zit niet in een rolstoel

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:05

[quote="quera Ik vind het hokjes plaatsen want waarom zou een bitloos gereden paard niet mee kunnen doen met een "normale"wedstrijd. Kijk dat je niet mee mag doen met rolstoelbasketbal ala logisch want je zit niet in een rolstoel[/quote]

En je mag zonder bit niet meedoen aan een "normale" dressuurwedstrijd, want je hebt geen bit , en dat staat nou eenmaal in de regels. Prima vergelijking dus.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:21

Anoeska schreef:
[

en dat vind ik dan discriminatie want er is lichamelijk verder niks mis met het paard