Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RedPassion schreef:Die kledingvoorschriften vind ik ook te achterlijk voor woorden. Witte spullen bij paarden, wie heeft dat verzonnen?![]()
Maar goed, kom ik er weer op terug; als iedereen maar klakkeloos volgt wat 'hoort' (volgens wie?) waren we nu allemaal nog huismoeders omdat dat ook ooit zo hoorde.
Nadya schreef:(Overigens, ik ben sinds een paar jaartjes huismoeder)
RedPassion schreef:Maar dat is waarschijnlijk een keuze geweest en niet aan je opgedrongen omdat het 'zo hoort' terwijl je liever (parttime) zou willen werken. Was maar een voorbeeldje, ik heb niets tegen huismoeders
Nadya schreef:Natje, springen schijnt wel bitloos te mogen, heb ik wel eens gehoord. Maar daar weet ik niet genoeg van, want ik spring al heel lang niet meer.
oneilltje79 schreef:dat mag, alleen is de interesse minder nu er zo`n bitlooshype aan het opkomen is. Wat eerst als `normaal`werd gezien wordt nu in het hoekje naturals geduwd, juist omdat er zo`n heisa om gemaakt wordt, in woorden, niet in prestaties. Jammer.
oneilltje79 schreef:Tja, soms is creatief zijn de oplossing.
quera schreef:Norway_girl schreef:Hier in Noorwegen zijn er maar 3 paarden per vierkante kilometer, misschien wel minder, waarvan de helft niet eens rijd. Maar ook IK steek mijn kop tussen de zaken van de KNHS instantie hier(rytter.no). Als ik een idee zou hebben schrijf ik een brief en daarbij een groot aantal handtekeningen van alle mensen die bijv bitloos willen rijden. Of ze nu verweg woonde/of het er maar 3 in mijn omgeving zouden zijn of niet, jullie als bitloos ruiters willen toch wedstrijden? Dan moet je er ook moeite voor doen om een eindje te rijden voor zo`n wedstrijd vind ik. En dan kan je zeggen dat ik het zo goed zou weten, ja waarschijnlijk wel. Ik ben niet zo`n figuur wat op een forum een discussie start en ondertussen niets doet. Wat schiet je daar nu mee op?
Ik ben met Casperrr eens dat het erg makkelijk is om hier een discussie te gaan starten over het feit dat er geen bitloze wedstrijden zijn, terwijl de helft van de mensen hier in het toppic doodgewoon hun kop in het zand steken! De mensen die de vereniging voor bitloos rijden op hebben gericht hebben toch ook hun kop niet in het zand gestoken? Waarom zou je dat dan wel met wedstrijden organiseren doen? Dat snap ik niet hoor, je bent toch niet afhankelijk van de KNHS lijkt mij?
Als ik dat zou kunnen had ik het zeker wel gedaan. maar aangezien het paard trailerangst heeft en dus niet de trailer op gaat zal dit zeer moeilijk gaan. En dan wordt er natuurlijk geroepen dat je een paard de trailer op kan laten gaan door ermee te oefenen. dat hebben we gedaan en heel lang.
En ik steek mn kop niet in het zand hoor.de dichtsbijzijnde manege die er is die wil het absoluut niet.
quera schreef:Norway_girl schreef:Hier in Noorwegen zijn er maar 3 paarden per vierkante kilometer, misschien wel minder, waarvan de helft niet eens rijd. Maar ook IK steek mijn kop tussen de zaken van de KNHS instantie hier(rytter.no). Als ik een idee zou hebben schrijf ik een brief en daarbij een groot aantal handtekeningen van alle mensen die bijv bitloos willen rijden. Of ze nu verweg woonde/of het er maar 3 in mijn omgeving zouden zijn of niet, jullie als bitloos ruiters willen toch wedstrijden? Dan moet je er ook moeite voor doen om een eindje te rijden voor zo`n wedstrijd vind ik. En dan kan je zeggen dat ik het zo goed zou weten, ja waarschijnlijk wel. Ik ben niet zo`n figuur wat op een forum een discussie start en ondertussen niets doet. Wat schiet je daar nu mee op?
Ik ben met Casperrr eens dat het erg makkelijk is om hier een discussie te gaan starten over het feit dat er geen bitloze wedstrijden zijn, terwijl de helft van de mensen hier in het toppic doodgewoon hun kop in het zand steken! De mensen die de vereniging voor bitloos rijden op hebben gericht hebben toch ook hun kop niet in het zand gestoken? Waarom zou je dat dan wel met wedstrijden organiseren doen? Dat snap ik niet hoor, je bent toch niet afhankelijk van de KNHS lijkt mij?
Als ik dat zou kunnen had ik het zeker wel gedaan. maar aangezien het paard trailerangst heeft en dus niet de trailer op gaat zal dit zeer moeilijk gaan. En dan wordt er natuurlijk geroepen dat je een paard de trailer op kan laten gaan door ermee te oefenen. dat hebben we gedaan en heel lang.
En ik steek mn kop niet in het zand hoor.de dichtsbijzijnde manege die er is die wil het absoluut niet.
Dan heb je een probleem denk ik, of juist nietMijn paard wilde ook nooit op de trailer, dan maar geen wedstrijden, duurde ook lang hoor, maar het komt vanzelf wel.
Nadya schreef:Dat is dus ook de clou van het KNHS. Het 'hoort' zo.... En dan mag ik niets zeggen over hoe conservatief ze daar zijn???![]()
![]()
CharleyT schreef:Nadya schreef:Dat is dus ook de clou van het KNHS. Het 'hoort' zo.... En dan mag ik niets zeggen over hoe conservatief ze daar zijn???![]()
![]()
Maar conservatief is toch Prima?! Conservatief=behoudend-klassiek?
Bitloos is hip, is helemaal in(bij een bepaald groepje), vaak ook nog in de zin van Bitloos is beter, dan ben je pas een Echte paardenliefhebber want je doet geen auw in het paardenmondje. En zo suddert deze non discussie vrolijk verder:):):).
Steek de bitloze koppen bij elkaar, organiseer met elkaar Bitloze wedstrijden, en zie hoe populair, of niet, het bitloze wedstrijdrijden is.
Dan hoef je je niet te ergeren aan de KNHS, en die bond van alles en nog te betichten.
Dit hele gedoe doet me denken aan rolstoellers die met de WANDEL 4 daagse van Nijmegen mee wilden doen. Helemaal over de pis dat het niet mocht. Goh, het is toch een WANDELevenement??
En NEE, dit is geen discriminatie, dit is het echte leven. Ik mag met mijn gezonde benen ook niet meedoen met rolstoelbasketbal. Logisch, ongelijke kansen, word ik dus niet boos om.
CharleyT schreef:Correctie: geen hokjes juist. LEVEN en Laten LEVEN, in dit geval genieten met en zonder bit van paardrijden, en accepteren dat je als kleine groep niet zomaar een wedstrijdreglement verandert krijgt.
Anoeska schreef:[