Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:58

Ik bij onderlinge wedstrijdjes:

1 keer ben ik van mijn paard gedonderd. Paard ging continu links, waar ik rechts wilde. Op een gegeven moment had ik niets meer en stormde ie naar de uitgang. Daar stond iemand met een blaadje en die dacht hem wel even te stoppen. Idd dat lukte, maar voor mij was het zo plots dat ik er voorover afkieperde. Ik schaamde me dood!

En een paar weken geleden nog, ik kan me nu echt niet meer drukmaken als mn proefje niet goed gaat. Ik moest van F-M enkele passen middendraf. Maar bij mij zit er zo ingeprent (slechte zaak overigens) dat ik F-X-H middendraf reed. Mijn voorlezer: Uhhh Amy? waar ga jij heen?
Ik: huh, owjaah! daar zit die M. Ik wat roepen naar voorlezer en jury van dat ik even en rondje ging rijden, en dat ik hem wel even over nieuw reed. En ik kwam echt niet meer bij van het lachen. het voelde zo dom gewoon, vooral door die oplossing.
Iedereen in een deuk, ik, voorlezer en jury! Ik heb nog nooit zo gelachen tijdens mijn proefje geloof ik Clown

immaculate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:08

haha grappig...
heb ooit met een springwedstrijd een stop gehad waarbij ik met mijn billen op de balken "zat" nog compleet is houding met mijn hoofdstel in mijn handen .
En mijn paard stond er achter een beetje te snuffelen aan mijn rug !
Vond het toen niet grappig .....nukan ik er enorm om lachen , en we hebben het ook nog eens op video staan !

amber_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:22

Mijn pony probeerde mij altijd uit,
een keer met het inrijde stond de bakdeur open en ja wat denk
je hij pakte zijn kans e glipte snel met mij de bak uit Tong uitsteken
Niet echt een erge blunder gelukkig

amber_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:26

amondi schreef:
Saskia had een leuke met een jonge pony.

Ze startte B en de proef ging heel erg netjes! Om trots op te zijn!
Afijn ze groette af aan het eind van de proef en daarna deed de pony helemaal niks meer, ze was met geen mogelijkheid vooruit te krijgen, drijven en op het laatst schoppen, niks hielp!
Ze bleven gewoon staan!

Jury in een deuk, ik in een deuk..... en Saskia heeft na een paar minuten de teugels gewoon maar losgegooid waarna de pony op haar dooie akkertje de bak uit slenterde.....

hahaha geweldig *LOL*
ik zie het echt voor me!

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:16

- Ik was al op het losrijd terrein toen ik doorhad dat ik mijn pet nog op had ipv mn cap Bloos

- Na het verkenningsrondje door de ring dacht het paard waar ik op reed dat hij alweer klaar was en liep regelrecht naar de uitgang Nagelbijten / Gniffelen

Edit: typfout

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:47

Op mijn springwedstrijd was mijn paard het hele parcour aan het bokken en als ik een tik gaf werd het alleen maar erger. Toch sprong hij alle hindernissen en had ik 1 balk en een winstpunt maar het zag er echt niet uit.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:53

Ik ben een keer met mijn pony in een heel rustig galopje de baan uitgegalopeerd, mevrouw vond het wel genoeg voor die dag denk ik, kan er nu nog om lachen.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:14

Whaha is echt zo grappig allemaal Huilen van het lachen

Heb zelf ook al een paar blunders meegemaakt Tong uitsteken

1. had een dressuur wedstrijd met een haflinger en toen met losrijden kon ik em ff niet zo goed meer sturen, en toen sprong ie midden in zo'n wit hekje.. en over een bloempot heen Tong uitsteken t hekje was doormidden en de bloempot lag om Clown en de mensen van daar waren niet zo heel bij.. Nagelbijten / Gniffelen

2. met diezelfde pony was ik een keer door alle ringen heen gegaan.. was op mijn allereerste wedstrijd Tong uitsteken

3. ook met die pony, was mijn laatste wedstrijd. springen. en hij vond een fontijn die daar was dood eng.. dus met moeite over hindernissen heen gekomen,,. en toe halverwegen sprong ie raar over een hindernis heen en toen ging ie ineenkeer andere kant op en toen lag ik op de grond.. en toen zei de juri ook nog, volgende keer beter Nagelbijten / Gniffelen Jaaa.. Koe

4. en toen ik nog op de manege reed was er een spring wedstrijdje, en toen zat ik op een pony en die ging echt super snel, ik kon em nie meer houden.. en omdat ie al een paar keer diezelfde parcour had gelopen wist ie presies waar die heen moes dus hoefte ik nie veel te doen Tong uitsteken en ben toen toch eerste geworden Clown en de mensen langs de kant die vonden het volgens mij enger dan mij Nagelbijten / Gniffelen haha

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:18

lekkere haf haha:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:36

och ik weet ook nog wel 1 van mijn eerste onderlinge wedstrijdje's op manege pony, de pony had al een aantal L proefje's gereden en toen mocht ik hem overnemen voor een B proefje..
Ik dus vol goede moed begonnen, wou die pony steeds de kant op van het L proefje, was een proefje mete en hoop geslnger geworden dus! Vork

en met mijn vorrige paardje deed ik mee op manege met onderlinge wedstrijd, meneer was nog nooit in een binnenbak geweest en was zoiezo niet de makkelijkste om in een bak te rijden, dus had ik echt 5 rondje's met veel volte's nodig voor hij een beetje ontspannen de bak doorliep Vork
de jury wistt ook dat hij het spannend vond en liet me ook pas starten wanneer ik aangaf dat het wel kon! Vork

en bij een onderlinge wedstrijd bij onze eigfen sal waar ik toen stond, zelfde paardje nog, was buiten wedstrijd op het gras en de bak was met van dat rood/witte afzetplastick lint afgezet.. meneer vond dat dat er niet stevig uit zag en daar kon hij best doorheen, echter was het lint 2 meter van de ''bak'' (de bakletters dus..) van daan, en wou paardjelief bij elke hoef erbuiten rijden Vork het gevolg was dus dat ik elke hoek zeeeer goed door gereden had en ik kreeg eerste prijs met mijn goede oude eigenwijze knol!! Vork
de jury was overigens een echte jury die niemand van stal kenden, er er reden ook mensen mee die ook officieel starten met hun paarden en zelfs van humn had ik als recreatiefe ruiter met eigenwijze bejaarde knol gewonnen terwijl die proef echt zooo niet goed ging Huilen van het lachen

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:10

K-H middendraf wat doe ik K-X-H gebroken lijn.Tong uitsteken Het lijkt toch allemaal op elkaar:P Ik had er maar een 4 voor gekregen zou als ik jury was een 1 gegeven hebben.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:00

bacciej schreef:
K-H middendraf wat doe ik K-X-H gebroken lijn.Tong uitsteken Het lijkt toch allemaal op elkaar:P Ik had er maar een 4 voor gekregen zou als ik jury was een 1 gegeven hebben.

Bij mij stond er in mijn proevenboekje al: K-H trut. Met dat trut er dus achter, als dat niet gelezen werd reed ik steevast de diagonaal op.

Mijn lezer stopte een keer met lezen. F-X-G wenden vond hij raar.Daar moest ie blijkbaar zo over nadenken dat hij niet meer las. Dus ik vroeg nog: Zal ik anders even groeten????
Maar ik kreeg geen antwoord meer,inmiddels was ik al bij C, en toen zei dejury al grinnekend dat ik inderdaad moest groeten.......
Ik vraag tegenwoordig of dat hij alles leest, of dat hij er weer meestopt. Haha!

En ik beken dat ik met een iets te jolig jong paard een keer iedereen uit de losrijring heb gejaagd,er waren er gelukkig 2.
Paard was aan het bokken en doen, ik moest zo lachen had niets door. Pas toen ik er op gewezen werd had ik door dat ik de enige was.Ik schaamde me ook heel diep.

Paard loopt ook graag door grote plassen. En ik was zo lekker aan het rijden, dat ik vergat op wedstrijd te zijn en lekker door het water ging.
Sta je dan met een zwaar beblubberd paard.

En nog een genant moment: ik had mijn enkelbanden gescheurd, daarmee ging ik toch op concours, alleen dat opstappen.... Een hulpvaardige dame hees me er op. (ik was al uit zicht gaan staan zodat niemand zag dat ik er niet op kon komen......)
En wie zie ik naar me terug groeten..... (moest even mijn gezicht redden en zeggen dat ik nog geen week uit het gips was)

patatzak_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:30

Geniaal topic. Huilen van het lachen

Ik had vroeger ook van die lompe acties, zoals verkeerd om binnenkomen, en dan M-F (zo even uit mijn hoofd) van hand veranderen.. en dan kom je vna een verkeerde kant, waardoor je dus ong. zo'n > bocht moet maken.. Nors opkijken
Zadel vergeten had ik ook een handje van..

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:51

Hahah dat is een leuke blooper! dan heb je wel geluk gehad!
Mijn blunder was dat mijn zweep was gevallen en ook nog eens mn haarnetje was gevallen..Tong uitsteken Kan gebeuren toch?

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:53

Mijn pony was heel sloom, en ik kneep zo hard als ik kon met mijn kuiten Tong uitsteken
hierdoor zakte 1 laars heel erg af, en zag je dus een hele mooie felgekleurde sok Clown
Ik kreeg de slappe lach en vergat vervolgens af te wenden...
Had toch nog net me puntje gehaad... Tong uitsteken

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:01

zat op het secretariaat en met op volgorde leggen van de prijswinnaars 1 startcoupen vergeten. Dat meisje had dus recht op de tweede prijs maar viel dankzij mij helemaal niet in de prijzen. Woest waren ze, vooral de ouders haha, de winstpunt telde uiteraard wel gewoon mee maar de beker was al met nummer 3 mee naar huis (oeps foutje hihi Bloos )

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:04

zonder paard op wedstrijd gaan...
telt die ook mee ??

paard staat kant en klaar op stal, spullen in de auto gelegd en aan gereden met een lege trailer..
lekker handig Lachen

wel een grote blunder

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:17

Phant0m schreef:
zonder paard op wedstrijd gaan...
telt die ook mee ??

paard staat kant en klaar op stal, spullen in de auto gelegd en aan gereden met een lege trailer..
lekker handig Lachen

wel een grote blunder

Volgens mij schrik je dan in het begin heel hard en denk je dat je je paard onderweg bent 'verloren' Tong uitsteken

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:19

Kan me niet voorstellen dat je je paard vergeet, hoewel. Ik liep een keer weg bij de kassa, roepen ze heel boos MEVROUW, kijk ik achterom, stond daar nog de maxi cosi met baby, ehm, das eigenlijk hetzelfde vrees ik, zo niet een tandje erger. Kon je op de wedstrijd aangekomen niet even een paard van iemand lenen? hahahaha

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:21

eerder heel droog..
ik was al op de wedstrijd, wou het deurtje openzetten van de trailer.. en toen van uhm mam waar is sasha ??

mam : op de trailer !
ik: nee, ik zie der niet staan.
mam: dan moeten we denk ik terug naar stal

sindsdien krijg ik steeds de vraag, Heb je je paard bij ??
haha

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:23

piezze schreef:
Kan me niet voorstellen dat je je paard vergeet, hoewel. Ik liep een keer weg bij de kassa, roepen ze heel boos MEVROUW, kijk ik achterom, stond daar nog de maxi cosi met baby, ehm, das eigenlijk hetzelfde vrees ik, zo niet een tandje erger. Kon je op de wedstrijd aangekomen niet even een paard van iemand lenen? hahahaha

oeh je baby vergeten is ook wel een stunt ja
maja zoiets gebeurt volgens mij vaak zat

ben toch maar naar stal gegaan om mn paard te halen,
ik zie mezelf al aankomen: ik ben mn paard vergeten, mag ik de jouwe lenen Clown

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:27

Phant0m schreef:
piezze schreef:

oeh je baby vergeten is ook wel een stunt ja
maja zoiets gebeurt volgens mij vaak zat

ben toch maar naar stal gegaan om mn paard te halen,
ik zie mezelf al aankomen: ik ben mn paard vergeten, mag ik de jouwe lenen Clown

Haha ja! En vervolgens 1e worden met wp en zij niet in de prijzen zonder wp *LOL*

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:30

dat zou zeker een stunt zijn..
nee zoiets overkomt mij niet meer (hoop ik)

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:04

ik was een keer op wedstrijd en er stond een bont paard langs de bak, maar anka had nog nooit een bont paard gezien dus die ging er ineens heel hard vandoor zo de bak uit naar dat bonte paard toe
daar ging ze op de noodrem en even aan dat bonte paard snuffelen en toen was het klaar en kon ik gewoon de bak weer in en verder met m'n proef Tong uitsteken

er werd ook een keer midden in mijn proefje een paard uit de wei gehaald en daarmee liepen ze recht langs de wedstrijdring dat vond anka natuurlijk ook zeer interresant, toen ging ze ervandoor recht op de juryauto af, gelukkig stopte ze net voor de juryauto dus er was niks gebeurd maar de jury kwam wel de auto uit om te vragen of ik dat niet weer wou doen want ze waren nogal geschrokken Tong uitsteken.

bij mijn eerste wedstrijd tussen witte hekjes is anka in de gallop over het hekje gesprongen en ze hadden de bak dicht gedaan dus ik ben er maar weer op dezelfde plek ingesprongen en verder gegallopeerd.
later moest ik bij de jury komen en die man zei aan je dressuur moet nog heel wat gebeuren maar springen kan ie wel Cool

ik had een keer een haflingerwedstrijd, dus met alleen maar haflingers, en ik had niet zo heel erg lang ingereden, toen moest ik mijn proef al beginnen en anka wou eerst helemaal niet weg uit de inrijbak omdat ze bij al die andere haflingers wou blijven, toen ik haar eindelijk de wedstrijdbak inhad ging het proefje eigenlijk best goed, totdat iemand een deur dicht sloeg en anka daar van schrok, toen ging ze er ook al bokkend vandoor richting de inrijbak natuurlijk, en omdat ze zo bokte was ik op haar nek gevallen en ik hing er al half naast maar ik wou niet gediscwallificeerd worden dus bleef maar gewoon hangen, gelukkig stopte ze toen vrij snel en kon ik er weer op klimmen en verder gaan, alleen werd ik wel door iedereen uitgelachen Clown

ik was er een keer heel erg hard afgevallen bij het inrijden en toen kwam de jury eraan om
anka te vangen en daarna ging hij haar ook nog voor mij longeren en moest iedereen die z'n proef nog moest rijden daarop wachten Pling

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 00:11

Ik was helemaal blij, had een foutloos parcours. Ik gooide mijn teugels los en toen hoorde ik iedereen roepen dat ik nog een hindernis moest *LOL* *LOL*

Stond er nog niet bij het parcours lopen, mja toen wel...