Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rieja schreef:Idd Karin, ik ken ook wel mensen die inmidels 80 wp in het Z2 hebben en daar maar blijven hangen. Dan zou ik op een gegeven moment nog liever in het weekend lekker het bos ingaan geloof ik...
Maar goed dit is offtopic geloof ik
Maar ik denk dat ik dan niet erg vaak meer op wedstrijd zou gaan.. KarinvdM schreef:Born2BCrazy schreef:Na 5jaar in dezelfde klasse wordt je het ook wel zat..
Dat zou ik niet eens volhouden. Ik kan ook niet snappen dat mensen jaren in het Z2 door blijven rijden. Na een tijdje ken je al je proeven uit je hoofd en je paard ook.
zazoeyou schreef:Stel STEL..
Ik rij nu Z2 met succes,, paard kent oefeningen voor zz zwaar..
Ik wil dus overstap maken naar zz licht..
Hoe gaat dat dan??
Wat kost dat?
Wat voor startkaart is daarbij nodig?
Is dat dan ook verplicht naar buitenland toe?
Etc...
Sorry misschien off topic,,maar ik wil het wel eens weten omdat hierboven dus vaak geschreven wordt dat de meeste paarden OF verkocht worden na het Z2 OF voor recreatie worden gebruikt..
asjemenou schreef:zazoeyou schreef:Stel STEL..
Ik rij nu Z2 met succes,, paard kent oefeningen voor zz zwaar..
Ik wil dus overstap maken naar zz licht..
Hoe gaat dat dan??
Wat kost dat?
Wat voor startkaart is daarbij nodig?
Is dat dan ook verplicht naar buitenland toe?
Etc...
Sorry misschien off topic,,maar ik wil het wel eens weten omdat hierboven dus vaak geschreven wordt dat de meeste paarden OF verkocht worden na het Z2 OF voor recreatie worden gebruikt..
Ik heb het zelf ook nog nooit gestart, maar weet wel ongeveer hoe het zit.
Vroeger moest je lid worden van de NVDR, dus ik denk dat je nu lid moet worden van de Subtop, maar dat weet ik niet zeker.
Je inschrijfgeld is 12,50 per proef en meestal staat er helemaal geen prijzengeld tegenover.
Als je twee proeven wilt starten zit er vaak een paar uur tussen de eerste en de tweede proef, en er is (hier in buurt) totaal geen publieke belangstelling, behalve als Anky een keer meerijdt.
Je hoeft helemaal nooit naar het buitenland als je dat niet wilt.
Behalve als je in een kader terechtkomt, dan moet je internationale 'ervaring' opdoen.
Ik ga best vaak kijken als er hier in de manege zo`n wedstrijd wordt georganiseerd, maar de gezelligheid is er ver te zoeken.
Ik blijf dus voorlopig lekker bij de basis rijden!
Veel leuker, dichterbij, en je kunt de kosten er teminste uithalen.

asjemenou schreef:Ik heb het zelf ook nog nooit gestart, maar weet wel ongeveer hoe het zit.
Vroeger moest je lid worden van de NVDR, dus ik denk dat je nu lid moet worden van de Subtop, maar dat weet ik niet zeker.
Citaat:Je inschrijfgeld is 12,50 per proef en meestal staat er helemaal geen prijzengeld tegenover.
Citaat:Als je twee proeven wilt starten zit er vaak een paar uur tussen de eerste en de tweede proef, en er is (hier in buurt) totaal geen publieke belangstelling, behalve als Anky een keer meerijdt.
Je hoeft helemaal nooit naar het buitenland als je dat niet wilt.
Behalve als je in een kader terechtkomt, dan moet je internationale 'ervaring' opdoen.
Ik ga best vaak kijken als er hier in de manege zo`n wedstrijd wordt georganiseerd, maar de gezelligheid is er ver te zoeken.

Urielle schreef:JJ dat geeft toch niks? Mijn eerste was 6 toen ik die voor het eerst startte en Urielle kreeg ik met 6 pas onder het zadel en daar heb ik nog veel werk mee gehad om die nageeflijk en taktmatig te krijgen.
Maar Wrangler heb ik met 3,5 zadelmak gemaakt dus ik vind het niks teveel gevraagd dat hij nu met zijn 4,5 jaar naar het L1 gaat. Er zijn genoeg W'tjes die nu al M1-startgerechtigd zijn, sommige met 2,5 jaar zadelmak gemaakt al. En anderen komen nu net onder het zadel. Geen probleem toch?
, er zit nl. ook nog eens een heel mooi papier en keuringsresultaat bij en ik heb de ruimte dus een veulentje fokken ligt ook nog ooit in de bedoeling...)
. Daarna heb ik Tigo gekocht en die wilde ik vanaf september in het M1 gaan starten. Nou, daar kan ik de startkaart wel weer van opzeggen, is van alles mee aan de hand behalve dan dat er iets goed is
.
SGWOllie schreef:asjemenou schreef:
Je inschrijfgeld is 12,50 per proef en meestal staat er helemaal geen prijzengeld tegenover.
Ook dit is veranderd, sinds het bestaan van de subtop (01-01-07) wordt er gewoon prijzengeld gegeven. Inschrijfgeld gaat binnenkort met €5,- omhoog om zo juries uit andere regio's in te kunnen zetten.Citaat:Bij ons nog steeds niet hoor, prijzengeld is nog steeds niet verplicht, dus veel verenigingen geven het nog steeds niet.
Vaak krijg je nu een borstel of een halster ipv het gebruikelijke zilverwerk.
Er zullen vast wel plaatsen zijn waar je prijzengeld krijgt, maar bij ons helaas nog steeds niet.
Mijn allerstilste droom is een punt in de L, zonder tijdslimiet.
Ach voor de volgende zomer L2 met winst..Gaat hard zat
zazoeyou schreef:Ik start met mn 4 jarige a.s 7oktober ons B debuut...
Ik heb mn ventje vanaf zijn geboorte,, (wij zijn samen opgegroeid)
Ik zou graag HEEL GRAAG in de toekomst(hetzij over 1 jaar hetzij over 6 jaar)Z2 willen berijken..![]()
MAAR wie droomt daar nu niet van..
Ik start 7 oktober ons B debuut en wij gaan er heen om te leren/wennen/ ervaren hoe het gaat![]()
Ik vind het erg belangrijk dat mn paard het leuk vind en blijft vinden dus vandaar dat ik er voor gekozen heb deze 3 maanden paar wedstrijden te starten PUUR voor de ervaring..
Als mn paard het allemaal aankan(drukte/ander terrein/vreemde paarden en dingen)en het ook leuk vind.. dan starten we het jaar 2008 B met het doel L1 startgerechtigd behalen(en maakt mij niet uit of we daar 1 maand over doen of 1 jaar)
Urielle schreef:Leuk hoor, gefeliciteerd! Ik heb zondag de B afgesloten, ga nu in het L1 eens kijken wat het geeft. Zondag twee keer 202 punten en twee keer 3e prijs dus dat was nog even een opsteker :)
Op sommige van mijn 180-proeven ben ik trotser dan een 203-score omdat ik dan met 180 wel won, en met 203 5e was ofzo
Ik kreeg zondag bijv. een 9 voor mijn middenstap, eigenlijk een beetje over de top
Maar toch leuk om nog eens zulke punten te rijden voor de overgang naar het L1.

chaatje schreef:ik denk niet dat je het gaat halen, maar het ligt natuurlijk ook aan het paard dat je hebt, is het werkwillig? of juist tegenwerkend? en dat soort dingen, doe zeker rustig aan in de L2 goed trainen voor de M1 maar denk eraan het moet vooral ook LEUK BLIJVEN VOOR JE PAARD/PONY!!!!!!
verder veel suc6
groetjessss
.

_10_ schreef:Mijn 'planning' met Unbelievable...
Ik rij haar nu sinds mei van dit jaar, inmiddels 5 maanden dus.
Zijn begonnen in de L1, binnen 3 wedstrijden hadden we genoeg punten voor de overstap.
Toen L2, binnen 4 wedstrijden genoeg punten echter niet over gegaan vanwege de Hippiade.
Nu M1+3.
Ik wil uiterlijk november M2 starten en indien ze het red qua conditie (merrie is drachtig) in december / januari het Z1 ingaan.
Na de dracht willen we in de zomer 2008 Z1 / Z2 starten.
Mocht blijken dat ze dan meer potentie heeft rijden we wellicht verder en anders stoppen we