Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Urielle schreef:Het slaat de discussie ook wel dood want er zijn er maar weinig op Bokt die GP rijden
bromfiets schreef:Tja, ook dat kun je op meerdere manieren opvatten...
Sommige mensen kunnen ook goed rijden en/of een paard opleiden zonder wedstrijdambities.
En zoals je het hierboven neerzet vind ik het wel een beetje cru en neerbuigend overkomen....
LDRD schreef:bromfiets schreef:Tja, ook dat kun je op meerdere manieren opvatten...
Sommige mensen kunnen ook goed rijden en/of een paard opleiden zonder wedstrijdambities.
En zoals je het hierboven neerzet vind ik het wel een beetje cru en neerbuigend overkomen....
Is helemaal niet neerbuigend, maar het topic gaat er niet over of iemand leuk kan sturen en of hij of zij een paardje kan vinden om mee te rijden.
De vraag was waarom het voor een bewezen getalenteerde ruiter zo moeilijk is om een fatsoenlijk paard ter beschikking te krijgen. Maar we zijn er wel uit denk ik dat geld in onze maatschappij toch zo'n dominante rol speelt dat we daarmee ook gelijk de oorzaak te pakken hebben.
Zonde vind ik dat.
Je kon jouw woorden alleen op twee manieren lezen en ik las het op de "boze" manier. Alsof sommige mensen niet kunnen oordelen omdat ze geen GP rijden. Excuses hiervoor.LDRD schreef:jori_X schreef:Als je er 1 aangeboden krijgt is natuurlijk fijn. Maar hij is dan nog wel van de ander. Dus als die hem goed kan verkopen vind ik niet dat je moet klagen dat hij weg gaat.
Jullie willen jezelf toch niet vergelijken met iemand op bewezen GP niveau, want daar gaat het hier om namelijk.
)
LDRD schreef:bromfiets schreef:Tja, ook dat kun je op meerdere manieren opvatten...
Is helemaal niet neerbuigend, maar het topic gaat er niet over of iemand leuk kan sturen en of hij of zij een paardje kan vinden om mee te rijden.
De vraag was waarom het voor een bewezen getalenteerde ruiter zo moeilijk is om een fatsoenlijk paard ter beschikking te krijgen. Maar we zijn er wel uit denk ik dat geld in onze maatschappij toch zo'n dominante rol speelt dat we daarmee ook gelijk de oorzaak te pakken hebben.
Zonde vind ik dat.
asjemenou schreef:Dat weet ik nog zo net niet.
Ik denk dat veel eigenaren die zo`n paard echt voor de hobby hebben, en niet voor het geld, net zo blij zijn met een iets minder getalenteerde ruiter die er ook heel veel plezier met het paard heeft.
Die vinden het gewoon leuk om naar hun paard te kijken als deze gereden wordt, en gaan leuk mee op wedstrijd kijken.
Ze zien wel hoe ver de combinatie het schopt, als het maar leuk blijft.
De eigenaren die liever wel een zo goed mogelijke ruiter erop willen, en het paard ook zo hoog mogelijk in de sport willen zien komen, zijn imo ook degene die het paard verkopen als er een goed bod komt.
Hoe beter de ruiter, hoe beter het paard tot zijn recht komt, hoe hoger de winst die er te halen is.

Ik denk dat veel eigenaren die zo`n paard echt voor de hobby hebben, en niet voor het geld, net zo blij zijn met een iets minder getalenteerde ruiter die er ook heel veel plezier met het paard heeft.
Die vinden het gewoon leuk om naar hun paard te kijken als deze gereden wordt, en gaan leuk mee op wedstrijd kijken.
LDRD schreef:Ja, dat is natuurlijk wel een ding. Een getalenteerde 5/6 jarige vinden die nog geen vaste ruiter heeft is natuurlijk een probleem. Aan de andere kant, een eigenaar heeft toch vaak wel liever een GP ruiter erop als er uit die hoek belangstelling is dan iemand van niveau's daaronder?
De eigenaren die liever wel een zo goed mogelijke ruiter erop willen, en het paard ook zo hoog mogelijk in de sport willen zien komen, zijn imo ook degene die het paard verkopen als er een goed bod komt.
Hoe beter de ruiter, hoe beter het paard tot zijn recht komt, hoe hoger de winst die er te halen is.
krackertje schreef:Fokkers worden hier wat vergeten dat zijn nl. heel andere soort eigenaren.
.
Born2BCrazy schreef:Kan ook samengaan, toch?![]()
Neem aan dat je wel geniet als je ziet dat jouw paard+ruiter goed presteren..
LDRD schreef:Juist een fokker wil zijn paarden toch graag onder de aandacht brengen? En er zijn GP ruiters waarbij het paard zeker geen nummer is en die ook de wereld niet vragen om een goed paard te rijden. En ik vind het volslagen logisch dat een GP ruiter zijn vingers niet gaat branden aan een minder talent, waarom zou hij? Er bestaat ook nog zoiets als een niet commerciele GP ruiter hoor. Nou nog die niet commerciele eigenaar/fokker vinden.