Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Of zou het probleem geweest zijn dat je met drie klassen in een losrijbak best wel eens ruimtegebrek hebt en iedereen elkaar wel eens in de weg zit dan?
Dus als je haflinger/tinker/fries lange manen heeft: Doe ze los!
WenK schreef:Waarom horen we dan alleen de negatieve ervaringen. Wanneer er net zo veel, of meer positieve ervaringen zijn blijft het toch gewoon leuk?
En ik blijf erbij dat je met een tinker/haflinger/fries etc echt niet veel vaker ondersteboven gereden wordt dan een ander hoor. Ga eens bij jezelf na, je zult op wedstrijd ook wel eens paarden zien dat je denkt: "mijn hemel, daar zou ik nou nooit mee willen rijden/starten." Ga je die dan express ondersteboven rijden? Want je zegt dat anderen dat wel doen, en dat vind ik moeilijk te geloven. Ik weet natuurlijk niet of het bij jullie heel anders is, rijd enkel hier in de buurt, maar mijn ervaringen zijn absoluut niet negatief...

Starbreeze schreef:Ik kreeg juist vaak hele leuke reacties over mijn friese merrie! "offie nog hengst was" enzo haha
voor jou te springen hindernis langs!
Urielle schreef:Ik ben vandaag minstens 100 keer voor mensen op de rem gemoeten. Ze hadden vast een hekel aan zwarte KWPN-ersOf zou het probleem geweest zijn dat je met drie klassen in een losrijbak best wel eens ruimtegebrek hebt en iedereen elkaar wel eens in de weg zit dan?
Ja zal vast door je paard komen
Winna waarom zou je andere paarden bang willen maken
Ze zijn regelmatig bang voor mijn bonte maar dan ga ik er juist met een grotere boog omheen of ff stilstaan zodat ie kan kijken
(zijn vaak jonge paarden)
OK paard dat om elk wissewasje schrikt ga ik geen rekening mee houden
(is ruiter ook vaak wel gewend), maar jong paard die de mijne nogal eng vindt dan help ik ze liever een beetje
en zal dus als het mogelijk is ook beetje uit de buurt van de ring blijven als die met proefje bezig is!

Winna schreef:@ Grid meestal was het geen opzet dat de paarden bang waren voor die van mij en ik lette er ook heus wel op als er een paard bang was. Ik reed bij de pony's en daar heb ik eigenlijk nooit meegemaakt dat andere pony's bang waren. Alleen op de kampioenschappen en soms in binnenmanege's tussen paarden gereden en ja daar waren regelmatig paarden die mijn pony eng vonden door de manen die aan weerskanten van zijn hals hingen. Als dat zo was dan probeerde ik daar wel rekening mee te houden, maar als de ruiter van het bange paard daar geen rekening mee houd is het wel eigen risico. Ik ging niet op een klein hoekje rijden omdat er paarden bang waren en zijn manen konden ook niet vast, want dat zag er niet uit (korte dikke gespierde hals met niet al te veel nek).
Ik dacht al je gaat ze toch niet express "pesten" maar idd ik ga ook niet op klein hoekje rijden
maar hier en daar hoe ik er wel ff rekening mee als idd andere ruiter er ook rekening mee houdt

Lowara schreef:dat vind ik ook een echte irritatie, dat al het publiek/aanhang altijd standaard bij de ingang van de ringen gaat staan terwijl je erlangs moet.
hoe vaak ik al niet geduldig heb staan wachten, vragen, roepen etc of ik erlangs mocht en niemand reageert
( en dan is het dus wel, paardje drukt mensjes omver, ik pers de mijne er gewoon stug tussen dan, na een paar keer roepen en vragen en geen reactie)
) rijd. 
loves_elino schreef:wij hebben in het dorp een man en die rijdt op tuigers dressuur ( egt belachelijk )
loves_elino schreef:en wij hebben in het dorp een man en die rijdt op tuigers dressuur ( egt belachelijk )
loves_elino schreef:Ik erger me ook aan mensen die denken dat ze beter zijn omdat ze een duurder paardje hebben , omdat ze denken dat ik met een boerenknol rijd ofso die niets kan .
loves_elino schreef:en wij hebben in het dorp een man en die rijdt op tuigers dressuur ( egt belachelijk )

ik had nooit verwacht dat hij zo snel in het L1 zou komen!!
dat mag gezegt worden, bij mij kroop ie altijd tussen het hek de bak uit onderhand!! maar goed, ik denk dat melisje (loves_elino) bedoelt met die tuiger dat die man lomp rijd in de bak..want je kan op ieder paardje wel gaan zitten!