Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:22

@ WenK, dan heb jij gewoon geluk, want ik heb het helaas wel, een vriendin (met een Tinker) werd in de B vaak omver gelopen of ze deden flauw, nu ze hoger is, doen ze het niet meer....

Manouk_puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:27

Met springen heb ik er vaak last van! Wil ik een hindernis aan rijden! Rijd er weer iemand voor langs:S egt heel iritant

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:35

Ik ben vandaag minstens 100 keer voor mensen op de rem gemoeten. Ze hadden vast een hekel aan zwarte KWPN-ers Clown Of zou het probleem geweest zijn dat je met drie klassen in een losrijbak best wel eens ruimtegebrek hebt en iedereen elkaar wel eens in de weg zit dan?

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:43

dat ze die kleine a b ponytjes bij de grotere pony's laten losrijden.
had het op de gelderse meegemaakt afgelopen zaterdag komt een ponytje te dicht bij mijn pony in de buurt hij bokt gewoon boven dat kindje en die pony uit het liep nu goed af maar kon ook anders gegaan zijn.
niets te nadelen van die kleinere pony's hoor die verdienen ook gewoon een goed losrij terein Lachen

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:49

Ik heb ook met een haflinger wedstrijd gereden en had eigenlijk weinig last van mensen die mij in de weg reden. Ik had altijd zijn manen los en die hingen aan beide kanten van zijn hals en waren redelijk lang. De meeste paarden en pony's vonden hem daarom eng Vork Dus als je haflinger/tinker/fries lange manen heeft: Doe ze los!

Ik heb 1 keer mee gemaakt dat iemand de hele tijd opzettelijk in de weg reed en zich niet aan de bakregels hield. Dit deed ze trouwens bij iedereen. Nadat ik voor de tigde keer voor haar op de rem moest had ik er schoon genoeg van en ben ik 1x niet aan de kant gegaan. Ik reed linksom over de hoefslag en zij kwam me rechtsom tegemoet. Ze ging met haar grote friese dekhengst niet aan de kant, dus heb ik mijn haflinger stil gezet met de mededeling dat ik toch echt voorrang had. Ze zei niks, maar reed me niet meer in de weg Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:47

WenK schreef:
Waarom horen we dan alleen de negatieve ervaringen. Wanneer er net zo veel, of meer positieve ervaringen zijn blijft het toch gewoon leuk?

En ik blijf erbij dat je met een tinker/haflinger/fries etc echt niet veel vaker ondersteboven gereden wordt dan een ander hoor. Ga eens bij jezelf na, je zult op wedstrijd ook wel eens paarden zien dat je denkt: "mijn hemel, daar zou ik nou nooit mee willen rijden/starten." Ga je die dan express ondersteboven rijden? Want je zegt dat anderen dat wel doen, en dat vind ik moeilijk te geloven. Ik weet natuurlijk niet of het bij jullie heel anders is, rijd enkel hier in de buurt, maar mijn ervaringen zijn absoluut niet negatief...

Ik kreeg ook juist vaak hele leuke reacties over mijn friese merrie! "offie nog hengst was" enzo haha Vork

En de manen deed ik gewoon vast, waarom zou je die expres loslaten om anderen te "zieken" Verdrietig

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:52

Starbreeze schreef:
Ik kreeg juist vaak hele leuke reacties over mijn friese merrie! "offie nog hengst was" enzo haha Vork

Zo zijn mijn ervaringen toch vaak ook, leuke opmerkingen etc. Nu ben ik zelf ook wel zo dat als een paard mijn paard eng vind ik zelf de opmerking: "gek he, zo'n koe op het inrijdterrein" maak. Maar goed, zoals eerder gezegd denk ik dat het met je eigen houding te maken heeft. Ik rijd gewoon met veel plezier en kijk om me heen. Kwam onlangs op wedstrijd ook een meisje met een haflingertje tegen, die zat een beetje ineen en alleen maar naar de manen van haar pony te kijken. Jah sorry, maar dan snap ik dat mensen je niet zo maar zien. Wees zelf trots op je paardje en straal dat uit.. Krijg je vanzelf respect hoor.. En dan nog, lol met je knol is toch wat vooropstaat...

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:12

Longeren op inrijterrein terwijl een paard sukkelt aan de longe. Of zo dusdanig te keer gaat dat andere paarden er op reageren.Zie hier het nut niet van in.

Met springen veel mensen bij de inspringhindernis die niet opletten maar gewoon hindernissen verhogen/verlagen terwijl je net aan rijdt.
Publiek die gewoon in de inspringring staat of steeds erdoor heen lopen omdat het de kortste weg is naar hun bestemming.

ForrestFruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:52

of parcousbouwers die al bellend door de baan lopen Slapen voor jou te springen hindernis langs! Boos!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:45

Urielle schreef:
Ik ben vandaag minstens 100 keer voor mensen op de rem gemoeten. Ze hadden vast een hekel aan zwarte KWPN-ers Clown Of zou het probleem geweest zijn dat je met drie klassen in een losrijbak best wel eens ruimtegebrek hebt en iedereen elkaar wel eens in de weg zit dan?

Haha! Ja zal vast door je paard komen Nagelbijten / Gniffelen

Ben het verder ook geheel met WenK eens Ja

en zenuwachtige mensen hebben bovendien zowiezo erg veel moeite om op anderen te letten en drukke/ kleine losrijringen helpen niet mee Knipoog

Winna waarom zou je andere paarden bang willen maken Scheve mond Ze zijn regelmatig bang voor mijn bonte maar dan ga ik er juist met een grotere boog omheen of ff stilstaan zodat ie kan kijken Knipoog (zijn vaak jonge paarden)
Is toch niks aan om andere te pesten OK paard dat om elk wissewasje schrikt ga ik geen rekening mee houden Knipoog (is ruiter ook vaak wel gewend), maar jong paard die de mijne nogal eng vindt dan help ik ze liever een beetje Ja en zal dus als het mogelijk is ook beetje uit de buurt van de ring blijven als die met proefje bezig is!

Mijn irritaties op het inrijterrein:
te kleine/ slechte/ zware bak
geen ringmeester/ lijsten
kleine ingang waar veel kijkers staan, die dus niet aan de kant gaan als je met paard aan komt
weinig parkeerplaats
o ja en van die vreselijk pushende ouders

Maar gelukkig is het meestal allemaal goed voorelkaar OK dan! en als ik weet dat ergens de bak minder is enzo dan start ik er gewoon niet meer Knipoog

la_i_la

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:22

ik heb een best wel kleine pony en ik kan me er zo erg aan irriteren dat sommige mensen met grotere paarden gewoon doen of ik er niet ben met mn pony!

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:39

Ik merk niet echt dat mensen eerder over een Haflinger/Tinker/Fries heenrijden. Misschien komt het ook omdat mijn haflinger niet van zwarte/bruine paarden houdt en er daarom dus een rood strikje in zijn staart hangt. Wel handig .. blijft iedereen ook een beetje uit je buurt haha Tong uitsteken

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:52

@ Grid meestal was het geen opzet dat de paarden bang waren voor die van mij en ik lette er ook heus wel op als er een paard bang was. Ik reed bij de pony's en daar heb ik eigenlijk nooit meegemaakt dat andere pony's bang waren. Alleen op de kampioenschappen en soms in binnenmanege's tussen paarden gereden en ja daar waren regelmatig paarden die mijn pony eng vonden door de manen die aan weerskanten van zijn hals hingen. Als dat zo was dan probeerde ik daar wel rekening mee te houden, maar als de ruiter van het bange paard daar geen rekening mee houd is het wel eigen risico. Ik ging niet op een klein hoekje rijden omdat er paarden bang waren en zijn manen konden ook niet vast, want dat zag er niet uit (korte dikke gespierde hals met niet al te veel nek).

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:11

mag het ook na de tijd Tong uitsteken
ouders de nadat hun kind uit de springring verschrikkelijk te keer gaan van dit had je zo moeten doen en dat zo, kinderen die terug schreeuwen of gewoon heel hard huilen zijn btw ook vaak de ouders die van te voren al staan "les te geven "op het inrijterrein

o ja en van die verwende kinderen die hun pony helemaal verrot slaan omdat hij weigert dit zal ook wel eens kunnen omdat een pony stout is maar als ik were eens zie dat een pony absoluut niet uitkomt verrot geslagen word en daarbij word aangemoedigt door ouders dan kan ik me niet inhouden

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:14

Ik erger mij vooral aan de ruiters die niet kijken waar ze rijden.
En mensen die op het inrijterrein nog snel voorbij de hindernis lopen zodat je echt nog moeite moet doen om op de rem te gaan staan. Ik heb gelukkig nog nooit iemand omver gereden maar al een paar keer bijna. Clown

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:20

Winna schreef:
@ Grid meestal was het geen opzet dat de paarden bang waren voor die van mij en ik lette er ook heus wel op als er een paard bang was. Ik reed bij de pony's en daar heb ik eigenlijk nooit meegemaakt dat andere pony's bang waren. Alleen op de kampioenschappen en soms in binnenmanege's tussen paarden gereden en ja daar waren regelmatig paarden die mijn pony eng vonden door de manen die aan weerskanten van zijn hals hingen. Als dat zo was dan probeerde ik daar wel rekening mee te houden, maar als de ruiter van het bange paard daar geen rekening mee houd is het wel eigen risico. Ik ging niet op een klein hoekje rijden omdat er paarden bang waren en zijn manen konden ook niet vast, want dat zag er niet uit (korte dikke gespierde hals met niet al te veel nek).

Pling Ik dacht al je gaat ze toch niet express "pesten" maar idd ik ga ook niet op klein hoekje rijden maar hier en daar hoe ik er wel ff rekening mee als idd andere ruiter er ook rekening mee houdt Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:52

dat vind ik ook een echte irritatie, dat al het publiek/aanhang altijd standaard bij de ingang van de ringen gaat staan terwijl je erlangs moet.
hoe vaak ik al niet geduldig heb staan wachten, vragen, roepen etc of ik erlangs mocht en niemand reageert
( en dan is het dus wel, paardje drukt mensjes omver, ik pers de mijne er gewoon stug tussen dan, na een paar keer roepen en vragen en geen reactie)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:09

Lowara schreef:
dat vind ik ook een echte irritatie, dat al het publiek/aanhang altijd standaard bij de ingang van de ringen gaat staan terwijl je erlangs moet.
hoe vaak ik al niet geduldig heb staan wachten, vragen, roepen etc of ik erlangs mocht en niemand reageert
( en dan is het dus wel, paardje drukt mensjes omver, ik pers de mijne er gewoon stug tussen dan, na een paar keer roepen en vragen en geen reactie)

en het word nog leuker als ze dan half ín de piste gaan staan, en vervolgens boos zijn als je ze bijna over hun tenen ( Schijnheilig ) rijd.

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:38

Ik erger me altijd aan de ponyclub die meestal op mijn wedstrijden komen die hebben dan zoon instructrice bij hun en dan wil jij over de sprong en dan gaan ze tegen jouw schreewen dat ik dit niet goed doe en dat niet en dat ik niet over de hindernis mag gaan als ze me naam nog niet gezegt heeft ofso terwijl ze me niet eens kent :S ( onderhand wel natuurlijk ) en wij hebben in het dorp een man en die rijdt op tuigers dressuur ( egt belachelijk ) en hij ramt iedereen aan de kant en denkt dat hij de best is ! Wat dus niet zo is ..
Ik erger me ook aan mensen die denken dat ze beter zijn omdat ze een duurder paardje hebben , omdat ze denken dat ik met een boerenknol rijd ofso die niets kan . En dan denk ik : Nouj toevallig ben ik binnen 5 wedstrijden wel in de L1 gekomen met mijn boerenknolletj ..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:04

loves_elino schreef:
wij hebben in het dorp een man en die rijdt op tuigers dressuur ( egt belachelijk )

??? leg eens uit wat hier belachelijk aan is?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:33

loves_elino schreef:
en wij hebben in het dorp een man en die rijdt op tuigers dressuur ( egt belachelijk )

loves_elino schreef:
Ik erger me ook aan mensen die denken dat ze beter zijn omdat ze een duurder paardje hebben , omdat ze denken dat ik met een boerenknol rijd ofso die niets kan .

Ben je zelf niet net zo?
Je spreekt je eigen wel een beetje tegen!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:41

loves_elino schreef:
en wij hebben in het dorp een man en die rijdt op tuigers dressuur ( egt belachelijk )

Wat zou daar idd mis mee zijn. Wie zegt dat tuigers dat niet kunnen?!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:50

Ja, vertel eens, want dat heb ik ook jaren gedaan Haha!

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:29

Ik ben trots op mijn oude pony elino!! Haha! ik had nooit verwacht dat hij zo snel in het L1 zou komen!! Haha! dat mag gezegt worden, bij mij kroop ie altijd tussen het hek de bak uit onderhand!! maar goed, ik denk dat melisje (loves_elino) bedoelt met die tuiger dat die man lomp rijd in de bak..want je kan op ieder paardje wel gaan zitten! Haha!

hmm, waar ik me soms aan stoor?? uuh, mensen die denken dat de hele bak voor zichzelf is.. niet uitkijken waar ze rijden en vooral GEEN rekening houden met een ander.. tsja, verder weet ik het niet, ik maak me eigelijk nooit zo druk om wat een ander doet Tong uitsteken

Groetjes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:32

Even over de mensen met minderwaardigheidscomplex over hun paard/pony (mensen die denken dat ze express omver worden gereden omdat andere hun paard niks zouden vinden)

Ik vind dit echt erg ver gezocht.
Ik denk ook wel eens (en nee dit gaat NIET om een aantal specifieke rassen maar om ruiters in het algemeen) wat een bepaalde combinatie in godsnaam op het inrijterrein doet. Maar dan ga ik echt niet express deze combinatie het leven zuur maken. Ik hou mij netjes aan de regels en geef voorrang daar waar nodig maar ben ook wel vrij brutaal als ik voorrang heb dan neem ik het ook regelmatig. En ja dan krijg ik ook regelmatig schuine gezichten mijn kant op. Dus misschien moet het gros de rijbaanregels nog eens goed door nemen!