Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:54

En daaronder zijn de verenigingen blijkbaar vrij qua hoogte van het startgeld, toch?

ja, natuurlijk gaat een vereniging 10 euro vragen! Haha! Wat moeten ze daar eigenlijk van betalen? Of strijken ze dat zelf op?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:06

Cer schreef:
@Manie: Ja dat bedoel ik Ja

Kijk, een organisatie moet niet ineens prijzen enorm gaan verhogen, dat is niet eerlijk.. maar een prijsstijging van 2,50 valt toch nog wel mee?
Of zijn ze het laatste jaar al erg verhoogd bijvoorbeeld?

Ik ben in 1999 begonnen met wedstrijden rijden bij de KNHS. Toen betaalde je nog 5 - 7,50 voor een proefje (B-M).
Nu wordt dat dus 10 Euro. Bijna drie keer zoveel in een paar jaar tijd dus, uitgaande van die 7,50.
Ik heb voor komend jaar weer een nieuwe startkaart aangevraagd, paar jaar niet in Nederland gestart en ik viel echt achterover van wat men nu aanrekent in totaal, en dan heb ik het ook over de startkaart, de coupons, lidmaatschap, ineens een kringafdracht die er vroeger niet was...
Waarschijnlijk valt het de ruiters die alsmaar door zijn gestart niet eens zo op omdat het voor hen elk jaar een verhoging is geweest, maar als je een paar jaar buitenland hebt gedaan en je komt terug valt het ineens heel hard tegen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:08

@Urielle: in 1999 betaalde ik ook nog geen 6 gulden voor een brood Knipoog Dingen zijn veranderd...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:14

En stond jij niet te steigeren voor de schappen toen het guldenteken veranderd werd voor een Euroteken? Ikke wel! En mijn uitgavepatroon is dan ook echt wel veranderd. Maar op winkelprijzen had ik geen invloed, hier kunnen we in elk geval nog proberen.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:14

Citaat:
Eigenlijk is het dus geen regel, want het is geen verplichting, toch?

reken maar dat als er een paar verenigingen 10 euro per proef vragen dat het er al gauw meer worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:17

@Urielle: Ja natuurlijk!! Maar ik had het idee dat ik vooral door economen en deskundige voor gek versleten werd... Verward

Groot gelijk heb je als je probeert er wat tegen te doen. Ik vraag ook alleen maar naar de achtergond, verder niks hoor... Knipoog

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:56

Geldt dit dan ook voor de pony's?
Want hier bij de pony's is het de laatste tijd ook al flink omhoog gegaan lijkt wel; Aan het begin van het jaar betaalde ik meestal €3,50 per proef, maar de laatste tijd is het toch vaak €5 en voor de twentecup zelfs €6!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:13

De KNHS zal verenigingen wel meer laten betalen voor de georganiseerde wedstrijden. Dan pakken de verenigingen al snel die verhoging met beide handen aan. Het is zonder sponsors al eigelijk niet mogelijk om een wedstrijd te organiseren en er ook nog wat aan over te houden. Dus als de KNHS duurder wordt, zullen de verenigingen het startgeld ook omhoog doen.
Nee, de KNHS is niet mijn vriend!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:14

Needje schreef:
Het is zonder sponsors al eigelijk niet mogelijk om een wedstrijd te organiseren en er ook nog wat aan over te houden.

Er staan meerdere voorbeelden in het topic van verenigingen die dat wel kunnen, met een inschrijfgeld van bijv. €7,-!

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:14

casperrr schreef:
ja duhh de KNHS voert toch deze regel in, niet de verenigingen zelf? Knipoog
En denk je nou echt dat iedere vereniging zich gewoon blijft houden aan de €7,50? er zullen er heus wel een aantal omhoog gaan naar de €10 hoor!
wat wil je gaan doen, protesteren tegen de verenigingen als ze dit gaan doen? en daarvoor moet je bij de kNHS zijn, die maakt deze regel Knipoog

Nee, de KNHS maakt dit geen regel, de KNHS geeft de verenigingen de mogelijkheid om tot 10 euro inschrijfgeld geen prijzengeld te geven, dat is naar mijn mening een essentieel verschil. Een regel is een verplichting, en dat is in dit geval niet. Het is dus echt gewoon aan de verenigingen wat ze ermee doen. Ik zou zeggen, geef allemaal het goede voorbeeld, organiseer met je eigen vereniging een wedstrijd en hou het inschrijfgeld op een acceptabel niveau!

En ik weet niet hoe het bij jullie in de omgeving is, maar hier is het zo dat veel ruiters alleen maar klagen over van alles en nog wat, maar weinig doen om het te verbeteren. (Overigens wil ik hier dus niemand persoonlijk mee aanvallen, al is het maar omdat ik jullie natuurlijk niet persoonlijk ken Haha! Ik deel alleen met jullie wat ik in mijn omgeving constateer). Hier zijn het bijvoorbeeld altijd dezelfde verenigingen die wedstrijden organiseren en zijn er ook een heleboel verenigingen die nooit een wedstrijd geven, vaak met als argument dat zij niet genoeg vrijwilligers hebben om dat te doen. Die vrijwilligers moeten toch uit hun ledenbestand komen, de ruiters dus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:19

Wat kost het uiteindelijk per maand meer, als je een tientje per wedstrijd zou moeten betalen? (ervanuitgaande dat je vereniging dus inderdaad gebruik maakt van die verhoging, die niet verplicht is) ?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:33

ThisIsMe schreef:
casperrr schreef:
ja duhh de KNHS voert toch deze regel in, niet de verenigingen zelf? Knipoog
En denk je nou echt dat iedere vereniging zich gewoon blijft houden aan de €7,50? er zullen er heus wel een aantal omhoog gaan naar de €10 hoor!
wat wil je gaan doen, protesteren tegen de verenigingen als ze dit gaan doen? en daarvoor moet je bij de kNHS zijn, die maakt deze regel Knipoog

Nee, de KNHS maakt dit geen regel, de KNHS geeft de verenigingen de mogelijkheid om tot 10 euro inschrijfgeld geen prijzengeld te geven, dat is naar mijn mening een essentieel verschil. Een regel is een verplichting, en dat is in dit geval niet. Het is dus echt gewoon aan de verenigingen wat ze ermee doen. Ik zou zeggen, geef allemaal het goede voorbeeld, organiseer met je eigen vereniging een wedstrijd en hou het inschrijfgeld op een acceptabel niveau!

En ik weet niet hoe het bij jullie in de omgeving is, maar hier is het zo dat veel ruiters alleen maar klagen over van alles en nog wat, maar weinig doen om het te verbeteren. (Overigens wil ik hier dus niemand persoonlijk mee aanvallen, al is het maar omdat ik jullie natuurlijk niet persoonlijk ken Haha! Ik deel alleen met jullie wat ik in mijn omgeving constateer). Hier zijn het bijvoorbeeld altijd dezelfde verenigingen die wedstrijden organiseren en zijn er ook een heleboel verenigingen die nooit een wedstrijd geven, vaak met als argument dat zij niet genoeg vrijwilligers hebben om dat te doen. Die vrijwilligers moeten toch uit hun ledenbestand komen, de ruiters dus.

Jij leest het gewoon verkeerd Knipoog
De KNHS stelt het als REGEL in dat ze niet MEER mogen vragen dan €10 per proef!!!! Knipoog

friesiszwart

Actie tegen geplande verhoging startgelden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:40

ik kan mij voorstellen dat het organiseren van wedstrijden ook steeds duurder word. Als iedereen nu wat meer vrijwillig iets voor een vereniging, buurthuis, club, etc. verricht blijft alles betaalbaar en is er veel meer sociaal kontakt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:42

casperrr schreef:
De KNHS stelt het als REGEL in dat ze niet MEER mogen vragen dan €10 per proef!!!! Knipoog

Jij bent degene die verkeerd leest.
Bij 10,- per proef hoeft er geen prijzengeld te zijn, bij inschrijfgeld boven de 10,- wel.

Ik betaal hier trouwens al geregeld 10,- per proef.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:43

Maar dan kunnen ze toch nog steeds naar eigen inzicht 8 euro vragen ipv 10?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:46

Als ze zonder problemen €2,- extra in hun kas kunnen stoppen? Geen vereniging die dat laat hoor, tenzij er via de kring regels zijn opgesteld.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:53

Tulandro schreef:
Cer schreef:
Als arme student een paard houden vind ik wel erg luxe hoor Bloos

Daar werken mensen hard voor hoor???!! En dan kan die 2,50 PER PROEF toch echt wel de druppel zijn om met wedstrijd rijden te stoppen. Procentueel vind ik het ook een zeer grove stijging. Belachelijk gewoon! Natuurlijk mag het iets omhoog gaan, zowerkt dat met alles, maar 2,50 per proef??

Mee eens! Ik deel mijn pony al met iemand anders om de kosten te dekken, en mijn ouders betalen een deel van de stalling mee. De rest moet ik zelf betalen, en dan word je er echt niet blij van als ze hier en daar weer wat kosten omhoog gaan gooien..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:54

Starten de meeste mensen trouwens op de manege waar t paard gestalt staat?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:54

Remember, dat vind ik wel een heel negatieve houding t.o.v verenigingen. Alsof "de kas spekken" de enige reden is om een wedstrijd te organiseren. Lijkt mij niet, als je er als vereniging nl al wat aan overhoudt, staat dat niet in verhouding tot de hoeveelheid werk. Dan zijn er makkelijkere manieren om inkomsten te genereren.

lundi

Re: Actie tegen geplande verhoging startgelden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:56

Pffff.......10 euro een proef is niet leuk meer,meestal rijd je twee proeven op een dag,is wel 20 euro he!
Al zeggen ze dat je niet meer om moet rekenen,nou tel maar eens uit.........Belachelijk!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:57

KarinvdM schreef:
casperrr schreef:

Bij 10,- per proef hoeft er geen prijzengeld te zijn, bij inschrijfgeld boven de 10,- wel.

Verward ik weet nou niet wat je nou allemaal loopt te kletsen, maar ik had het nog niet eens is over het prijzengeld Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:58

Nee, maar dat zou wel moeten, want dat hangt er namelijk wel mee samen Ja

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:02

KarinvdM schreef:
casperrr schreef:

Precies, dat is ook wat ik aangeef, dus ik ben bang dat Casperrr er niet zo heel veel van begrijpt. De KNHS verplicht verenigingen niet om minimaal 10 euro inschrijfgeld te vragen, ze verplicht verenigingen om bij een inschrijfgeld van meer dan 10 euro prijzengeld te geven volgens een vooraf bepaalde prijzenschaal, dat is de enige wijziging, voorheen lag die grens bij de 7,50 euro, volgens mij staat er in dit topic al een link naar de wedstrijdtarieven die je op de site van de KNHS terug kan vinden.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:06

Dat is absoluut niet negatief bedoeld , maar het is voor de verenigingen die wedstrijden organiseren gewoon géén vetpot (ik zeg niet dat niet rond kunnen komen, want voorbeelden te over van verenigingen die dat wel gewoon kunnen!), als je dan het inschrijfgeld zonder gevolgen met een paar euro kunt verhogen om zo bijv. voor je eigen leden onderhoud van de bak, clubhuis, extra activiteiten etc. te kunnen regelen lijkt me het logisch dat je dat doet!

casanova

Re: Actie tegen geplande verhoging startgelden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:39

ik zou de wedstrijden er niet voor laten maar vind het wel te duur,ik heb dus ook getekend..