ja, natuurlijk gaat een vereniging 10 euro vragen!
Wat moeten ze daar eigenlijk van betalen? Of strijken ze dat zelf op? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Wat moeten ze daar eigenlijk van betalen? Of strijken ze dat zelf op? Cer schreef:@Manie: Ja dat bedoel ik
Kijk, een organisatie moet niet ineens prijzen enorm gaan verhogen, dat is niet eerlijk.. maar een prijsstijging van 2,50 valt toch nog wel mee?
Of zijn ze het laatste jaar al erg verhoogd bijvoorbeeld?

Dingen zijn veranderd... Citaat:Eigenlijk is het dus geen regel, want het is geen verplichting, toch?

Needje schreef:Het is zonder sponsors al eigelijk niet mogelijk om een wedstrijd te organiseren en er ook nog wat aan over te houden.
casperrr schreef:ja duhh de KNHS voert toch deze regel in, niet de verenigingen zelf?
En denk je nou echt dat iedere vereniging zich gewoon blijft houden aan de €7,50? er zullen er heus wel een aantal omhoog gaan naar de €10 hoor!
wat wil je gaan doen, protesteren tegen de verenigingen als ze dit gaan doen? en daarvoor moet je bij de kNHS zijn, die maakt deze regel
Ik deel alleen met jullie wat ik in mijn omgeving constateer). Hier zijn het bijvoorbeeld altijd dezelfde verenigingen die wedstrijden organiseren en zijn er ook een heleboel verenigingen die nooit een wedstrijd geven, vaak met als argument dat zij niet genoeg vrijwilligers hebben om dat te doen. Die vrijwilligers moeten toch uit hun ledenbestand komen, de ruiters dus. 
ThisIsMe schreef:casperrr schreef:ja duhh de KNHS voert toch deze regel in, niet de verenigingen zelf?
En denk je nou echt dat iedere vereniging zich gewoon blijft houden aan de €7,50? er zullen er heus wel een aantal omhoog gaan naar de €10 hoor!
wat wil je gaan doen, protesteren tegen de verenigingen als ze dit gaan doen? en daarvoor moet je bij de kNHS zijn, die maakt deze regel
Nee, de KNHS maakt dit geen regel, de KNHS geeft de verenigingen de mogelijkheid om tot 10 euro inschrijfgeld geen prijzengeld te geven, dat is naar mijn mening een essentieel verschil. Een regel is een verplichting, en dat is in dit geval niet. Het is dus echt gewoon aan de verenigingen wat ze ermee doen. Ik zou zeggen, geef allemaal het goede voorbeeld, organiseer met je eigen vereniging een wedstrijd en hou het inschrijfgeld op een acceptabel niveau!
En ik weet niet hoe het bij jullie in de omgeving is, maar hier is het zo dat veel ruiters alleen maar klagen over van alles en nog wat, maar weinig doen om het te verbeteren. (Overigens wil ik hier dus niemand persoonlijk mee aanvallen, al is het maar omdat ik jullie natuurlijk niet persoonlijk kenIk deel alleen met jullie wat ik in mijn omgeving constateer). Hier zijn het bijvoorbeeld altijd dezelfde verenigingen die wedstrijden organiseren en zijn er ook een heleboel verenigingen die nooit een wedstrijd geven, vaak met als argument dat zij niet genoeg vrijwilligers hebben om dat te doen. Die vrijwilligers moeten toch uit hun ledenbestand komen, de ruiters dus.

casperrr schreef:Jij leest het gewoon verkeerd
De KNHS stelt het als REGEL in dat ze niet MEER mogen vragen dan €10 per proef!!!!

Tulandro schreef:Cer schreef:Als arme student een paard houden vind ik wel erg luxe hoor
Daar werken mensen hard voor hoor???!! En dan kan die 2,50 PER PROEF toch echt wel de druppel zijn om met wedstrijd rijden te stoppen. Procentueel vind ik het ook een zeer grove stijging. Belachelijk gewoon! Natuurlijk mag het iets omhoog gaan, zowerkt dat met alles, maar 2,50 per proef??

KarinvdM schreef:casperrr schreef:Jij leest het gewoon verkeerd
De KNHS stelt het als REGEL in dat ze niet MEER mogen vragen dan €10 per proef!!!!
Jij bent degene die verkeerd leest.
Bij 10,- per proef hoeft er geen prijzengeld te zijn, bij inschrijfgeld boven de 10,- wel.
Ik betaal hier trouwens al geregeld 10,- per proef.
ik weet nou niet wat je nou allemaal loopt te kletsen, maar ik had het nog niet eens is over het prijzengeld

KarinvdM schreef:casperrr schreef:Jij leest het gewoon verkeerd
Jij bent degene die verkeerd leest.
Bij 10,- per proef hoeft er geen prijzengeld te zijn, bij inschrijfgeld boven de 10,- wel.
Ik betaal hier trouwens al geregeld 10,- per proef.
, maar het is voor de verenigingen die wedstrijden organiseren gewoon géén vetpot (ik zeg niet dat niet rond kunnen komen, want voorbeelden te over van verenigingen die dat wel gewoon kunnen!), als je dan het inschrijfgeld zonder gevolgen met een paar euro kunt verhogen om zo bijv. voor je eigen leden onderhoud van de bak, clubhuis, extra activiteiten etc. te kunnen regelen lijkt me het logisch dat je dat doet!