En rozetten en bekers maken me niet uit, maar bij die wedstrijden kom ik ook weinig profs tegen, die reizen wel wat verder voor het geld

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
runningkawa schreef:lintje kan me niet bommen, prijzengeld wel
en dat loopt hier soms aardig op
uiteraard ga je voor de punten
Maar als je dan ziet dat voor je prof staan, achter je amateurs (met af en toe een prof)
dan was je bij splitsing toch wel mooi eerste
zelfde punten plus leuke enveloppe en het belangrijkste, de eer, het gevoel wat je hebt bij een eerste plek.
Of ben ik de enige die trotser is op een eerste plek dan vijfde plek?
minnie_muis schreef:Ja bij ons is dat ook zo! Ik reed met mijn pony veel springwedstrijden in Drenthe! Maar bij ons was het gewoon hup pony uit het land goedkoop zadeltje er op etc en rijden! Daar was het dure pony kopen duur zadel etc. Als je daarvoor eindigt is het altijd leuk!
minnie_muis schreef:Nou ja tuurlijk! Maar ik kreeg ook gewoon goed les! Maar hoefde geen springzadel maar deed het wel met een vzh zadel. Hoefde geen martingaal met elastiek etc. Dus het maakt wel verschil.
*edit: Wie zegt dat ik niet super graag prof zou willen worden? Nu niet meer maar toen misschien wel! Alleen mijn ouders hadden er geen geld voor over! Ze stonden 100% achter mij en dat doen ze nog steeds! Maar waarom een duurdere zadel als deze ook goed was!
talented schreef:minnie_muis schreef:Nou ja tuurlijk! Maar ik kreeg ook gewoon goed les! Maar hoefde geen springzadel maar deed het wel met een vzh zadel. Hoefde geen martingaal met elastiek etc. Dus het maakt wel verschil.
*edit: Wie zegt dat ik niet super graag prof zou willen worden? Nu niet meer maar toen misschien wel! Alleen mijn ouders hadden er geen geld voor over! Ze stonden 100% achter mij en dat doen ze nog steeds! Maar waarom een duurdere zadel als deze ook goed was!
Een prof krijgt paarden van andere aangeboden om te trainen/uit te brengen/verkopen etc. Wanneer je ouders veel geld hadden, hadden ze jou een aantal paarden kunnen geven maar dan moet je nog behoorlijk wat talent hebben wil jij je brood ermee kunnen verdienen!
Tyrza schreef:En weet je, zo ga ik tegenwoordig ook de ring in: ik laat gewoon zien wat ik kan, de jury geeft daar zijn waardering voor en of ik een plaatsing heb zie ik later wel :j
runningkawa schreef:Dat zal het zijn
Helaas zijn er paarden die zelfs in de Z nog angstig van dingen kunnen zijn.
Er zijn idd ruiters die menen als je Z bent ineens een robot paard hebt.
Maar bij rare bakken kan dat ineens anders zijn
JollyJumper schreef:Kreeg vandaag een mailtje terug van de KNHS dat het inderdaad fout stond in de P & S. Het word 50 % vanaf 1 april. Volgende P & S komt er een rectificatie![]()