Suzanne F. schreef:Wat denkt ie? "O wat een lekkere grasjes?" ....
Eindelijk in zijn natuurlijke balans........ happy athlete.....!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Wat denkt ie? "O wat een lekkere grasjes?" ....
CGJ12 schreef:Gerrie schreef:
Die jury's kijken gewoon veel te veel naar Anky en Edward. Dát is het probleem.
Als ik een B-rubriekje moet beoordelen probeer ik dat een beetje soepel te doen..........
Blijkbaar kan dat er bij de ZZGP jury's niet af in hún "B"-rubriek.........
Fitzroy schreef:Ik had niet dat soort ruiters in gedachten. Ik dacht dat jij doelde op (semi-)profs. Die starten echt geen B meer, al niet eens L.
Applelove schreef:Pff..voor de ruiters/paarden worden de proeven echt heel makkelijk...Je mag zelf weten wanneer je een overgang maakt als het maar op een bepaalde lijn is. Overal kan je de "slechte" punten verbloemen Iedereen gaat op deze manier WP'S rijden. En de jury kan tussen door de neus niet meer snuiten omdat hij/zij dan niet weet of je nou wel of niet die bijv: middengalop hebt gedaan. Voor de jury word het moeilijker, en dat is waar ik bang voor ben...Oojah en dan ook nog dat de leeftijd van 5 naar 7 gaat om ik geloof Z te rijden..in de GP zijn die paarden dan allemaal "oud"
hananya schreef:Applelove schreef:Pff..voor de ruiters/paarden worden de proeven echt heel makkelijk...Je mag zelf weten wanneer je een overgang maakt als het maar op een bepaalde lijn is. Overal kan je de "slechte" punten verbloemen Iedereen gaat op deze manier WP'S rijden. En de jury kan tussen door de neus niet meer snuiten omdat hij/zij dan niet weet of je nou wel of niet die bijv: middengalop hebt gedaan. Voor de jury word het moeilijker, en dat is waar ik bang voor ben...
Oojah en dan ook nog dat de leeftijd van 5 naar 7 gaat om ik geloof Z te rijden..in de GP zijn die paarden dan allemaal "oud"
Dat méééén je niet!! Heb je dat wel goed begrepen?
CGJ12 schreef:Een nagesprongen wissel in het Z2 is standaard een 4.
Zoveel punten kost dat dus inderdaad niet (de gemiddelde keertwending met bijbehorende stap is meestal weinig beter).
Iemand die het via draf doet krijgt standaard een 0 (of een 1).
Maar er zijn inderdaad te veel jury's die dan nog een 4 geven.
Daar tegenover zijn er ook te veel jurys die een zeer rechte/diepe/zuivere/nageeflijke wissel met een 6 beoordelen (en die soepeltjes nagesprongen wissel ook....) onder het motto: de sprong moet meer van de vloer af.......... Die jury's hebben het dus niet begrepen........
![]()
Kom op zeg! Het is Z2! Een zuivere kaarsrechte wissel is dan minimaal een 8. Anders wordt het verschil met die andere combinatie die ze al 7 jaar naspringt gewoon veel te klein.........
CGJ12 schreef:Gerrie schreef:
Zo lijkt het wel een campagne om vooral NIET over te gaan naar de ZZGP!?
Die campagne is al langer aan de gang.......
Paardenkrant recent niet bijgehouden? Standaard KLAAGT de juryvoorzitter over het "slechte" ZZL niveau waar slechts 1 op de 4 deelenemers 60% scoort.......... (alsof dat zo slecht is)
Als ik een B-rubriekje moet beoordelen probeer ik dat een beetje soepel te doen..........
amondi schreef:CGJ12 schreef:
Gerrie schreef:
Dan ben je toch ook in de basis B goed bezig, er rijden daar heel veel beginners rond( echt waar) De prijzen en de punten worden meegenomen door de ruiters die ( zoals wij) al jaren wedstrijd rijden met hun jonge, groene,talentvolle, goed aangereden paard.
Een beginner haalt zijn punten echt niet.
Daar groeit ook iets erg scheef.
Gerrie schreef:In Westerbork waren daar verder geen vragen voor, er was tijdnood vanwege een
vastgelopen DVD speler
....
CGJ12 schreef:Gerrie schreef:In Westerbork waren daar verder geen vragen voor, er was tijdnood vanwege een
vastgelopen DVD speler
....
Welke Regio organiseerde ook al weer die bijeenkomst in Westerbork? Help me even, ik kan er niet opkomen..............
Weet je zeker dat het geen VHS recorder was waar ze getracht hebben een DVD in te schuiven.............. ?
amondi schreef:.........en GCJ heeft helemaal gelijk .........
CGJ12 schreef:amondi schreef:.........en GCJ heeft helemaal gelijk .........
Je vergat alleen nog de woorden "weer" of "zoals altijd" ..........
Je vergat alleen nog de woorden "
weer" of "zoals altijd" ..........
Je vergat alleen nog de woorden "weer" of "zoals altijd" ..........