Om naar hogere klasse dressuur te gaan ook springen/SGW?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Re: straks pas wp bij 164 punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:39

Heeft er iemand al gedacht aan invoering van de "oude" caprilli-proeven?
Voor degene die het niet kennen: Dat is een soort dressuurproef, met hindernisje ertussen. je moet dan bvb de ene hindernis in draf springen, de andere in galop, een paar balkjes draven en tussendoor ook nog dressuuroefeningen laten zien. Dat lijkt me leuk! Laat eerst iedereen dat maar wat doen. Zo zie je tenminste of je je paard écht onder controle hebt.

maar eigenlijk zijn we enorm aan het afdwalen hier, niet? het ging eigenlijk over die 164 ptn in dressuur, en de laatste tien pagina's gaan over springen
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:40

Ik denk gewoon over het algemeen dat je hier veel spring en dressuurruiters tegen de haren mee in strijkt. Springruiters zijn niet gek op dressuur, en dressuurruiters niet gek op springen. Ik ben neutraal, vind het beide geweldig. Maar de meerderheid is nu eenmaal verdiend, en dat is hun goed recht.,

Aimee

ShannaY schreef:
Leer jij eens communiceren? Ik heb je vaak genoeg horen zeggen dat een paard een M parcours gewoon moet kunnen.

Ten eerste lees je alleen wat ik schrijf en ten tweede zou je toch echt nog eens mijn berichten na moeten lezen. Ik heb geschreven dat de meeste paarden wel een M parcours kunnen springen, maar dat de ruiters over het algemeen de remmende factoren zijn. Verder heb ik geschreven dat van mij ingevoerd zou mogen worden dat een ruiter die verder wil promoveren dan de L1, een winstpunt moet hebben in het L springen. Daarna is het vrij promoveren bij 10 winstpunten zonder dat er een springprestatie geleverd moet worden.
Evt. zou daarbij dan nog een "kortingsregeling" kunnen gelden.

Lielle

ShannaY schreef:
Lielle schreef:
ShannaY, ik weet het anders wel:
Om in welke discipline dan ook verder te mogen dan het B (of klasse I) moet je L sgw + 1 zijn

Ik sta voor alles open. Weet jij zo’n SGW wedstrijd hier in Rotterdam in de buurt ?!

Princenhage 16 oktober.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:41

Katja schreef:
Over het algemeen zijn springpaarden vooral een stuk beter opgevoed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:42

Lielle schreef:
maar omdan weer even on topic te komen Dat gaat natuurlijk net zo goed op voor die 164 punten regeling. De kern zit in de goede begeleiding en beoordeling en dat kun je met geen enkele bureaucratische maatregel ondervangen.

KimS, hier mijn poging om on topic te gaan.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:43

Lielle schreef:
daar is die A klasse voor uitgevonden

Daar heb ik inderdaad van gehoord, maar echt veel wordt daar nog niet mee gedaan volgens mij. Toevallig was er laatste een concours hier in de buurt waar dat kon

Maar ik ben het verder ergens wel met jullie eens. Ik heb namelijk wel springles met mijn pony en dan kom je in het begin inderdaad wat dingen tegen die flink verbeterd kunnen worden, en waar je dan in de dressuur ook ineens profijt van blijkt te hebben

Aimee

ShannaY schreef:
Ik denk gewoon over het algemeen dat je hier veel spring en dressuurruiters tegen de haren mee in strijkt. Springruiters zijn niet gek op dressuur, en dressuurruiters niet gek op springen. Ik ben neutraal, vind het beide geweldig. Maar de meerderheid is nu eenmaal verdiend, en dat is hun goed recht.,

Ken jij een springruiter die uitsluitend springt? Die ruiters werken gewoon dagelijks aan hun dressuurmatige basis hoor, ze rijden alleen geen proefjes.

Scum

Aimee schreef:
Wat ik heb gezien op die paar sgw wedstrijden waar ik ben geweest, denk ik dat die ruiters dan flink op hun bek gaan als ze met hun M sgw paard M1 dressuur gaan starten.

Niet iedereen op een SGW is een ster dressuurruiter, maar er lopen ook paarden mee die regulier Z2 of hoger lopen. Echt van die kwijl beesten.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:46

Lielle: daar heb je gelijk in.

Maar het is toch zo makkelijk dat je niet extra je best moet doen om juist 156 ptn te halen en zo een wp te hebben. Als je 164 ptn moet hebben, moeten er heel veel ruiters pas écht beginnen trainen, ipv rondjes rijden. En dat is waarschijnlijk wat ze niet willen.
Al bij al vind ik het nog zo slecht niet. Ze zouden hier in België de grens ook hoger mogen leggen (ligt op 55 % en dan zitten de meesten hier nog vijf jaar in de laagste klasse )
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:49

Citaat:
Ken jij een springruiter die uitsluitend springt? Die ruiters werken gewoon dagelijks aan hun dressuurmatige basis hoor, ze rijden alleen geen proefjes.

Een oud collega van mij is springruiter, en die reed door de weeks alleen een beetje de basisdingen aan, geen M oefeningen of iets dergelijks. Het ging er meer om dat ze aan het been waren, goed luisterden, en beweging kregen. Nee, ik ken geen springruiter die alleen springt, maar de meeste springruiters gaan doordeweeks geen M en Z oefeningen doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:51

en een paard dat goed aan het been is en luistert heb je in een week M klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:51

Ik zie de travertjes, wissels enz anders toch om de oren vliegen bij springruiters hoot ;j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:53

De meeste Z dresuurruiters doen door de weeks ook niet al te veel oefeningen. (hoop ik)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:53

Aimee schreef:
CGJ12 schreef:
Ik denk dat Aimee zó een gewaarmerkte KNHS-L-springen-verklaring kan overleggen.........

Nee, dat kan ik niet.

........en verder naar boven spreek je een duidelijk JA uit op de vraag of je L-gesprongen hebt.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:54

Jij misschien, maar de springruiter die ik kende deed dat niet, en toch sprong ze met meerdere paarden. Wissel oke, maar waar praten we nu over? Zie jullie de spriongruiters door de weeks alle oefeningen netjes afwerken? Kom op hoor.. een beetje realistisch blijven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:56

lees mijn post eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:58

Ken jij toch erg slechte spring ruiters shanna

Ja ik kreeg in mijn springlessen eerst goede dressuurles
Veel schakelen, maar ook het soepel maken, dmv SB, travers,
Wijken op de jongere dieren om ze aan het been te hebben ed.
En ja, dat riedeltje werkte ik dan ook af buiten de les om.

Voor mij is er ook bar weinig verand in training toen ik ging dressuren

en dat is juist realistich

Fijne springruiters rijden zo een M/Z proef netjes uit

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:59

runningkawa schreef:
Maar wat mag je dan dresuuren Lielle?

Het proefje zonder galop

Nee dat proefje wordt er ook uitgehaald heb ik begrepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:00

Is dat echt zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:03

Fijne springruiters.. haha.. tja.. die kom je net zovaak tegen als fijne dressuurruiters.. maar goed deze discussie wijkt helemaal af. Ik heb toch echt tot nu toe geen goed argument gehoord waarom dit dé oplossing zou zijn. Het moet allemaal wel leuk blijven, voor de ruiters die niet beide willen. Als ik makkelijk mogelijkheid had tot allerlei wedstrijden zou ik zeker meedoen. Volgende zomer begin ik met springen, en daarna misschien nog wel SGW, maar uit eigen keuze moet wel kunnen vind.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:03

runningkawa schreef:
Ik zie de travertjes, wissels enz anders toch om de oren vliegen bij springruiters hoot ;j

Klopt maar kunnen deze paarden/pony's dat ook netjes en beheerst in een Z dressuur proef ? Dat zijn er maar weinig ....in mijn ogen .

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:06

runningkawa schreef:
Is dat echt zo?

Ja dat waren de B proefjes voor de a en b pony's die moeten nu ook straks in de b een galopje laten zien en terecht vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:07

Bij de pony ruiters weet ik niet

Maar bij de gewone springruiters zeker wel

Wat denk jij als die Z of hoger gaan, dan hebben ze meer beheersing nodig dan wij in die klasses met dressuur

Edit
en al ik les ga halen en ga ik toch kijken bij een fijne ruiter

en trek en pluk ruiter leert me niks namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:08

Wie lest daar bij dan?