Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mireille1970 schreef:Het halthouden en stilstaan wordt niet gepunt, dus dat maakt ze niet uit denk ik in de punten.
Hij kijkt niet door een bril. Is zelf idolaat van Edward. Hij vertelde me dat de jury en de meeste mensen op het inrijterrein en op stal het niet begrepen dat Edward zoveel punten meer had omdat Lingh niet Lingh was.
Nogmaals ik was er niet bij. Maar heb het inmiddels van meerdere mensen gehoord en gelezen (zie Saluut, en die is helemaal Ad fan).
VValar schreef:Het is toch weer vermakelijk om iedere keer weer de verschillende meningen van mensen te horen. Mireille1970, ik ben wel benieuwd door welke bril jouw insider keek?
De overwinning van Edward en Lingh vandaag was geheel terecht. Want alhoewel Anky en Edward beiden een klasse apart zijn en twee super proeven neer zette, bespeurde ik in Anky's proeven maar liefs twee grote fouten bij het groeten en afgroeten. Tegenover één fout van Lingh in de twee-ers. Salinero viel weer in zijn oude patroon en wilde niet stilstaan. Anky trachtte nog hem op zijn plaatst te houden maar daar kwam alleen maar gehups van totdat hij uiteindelijk dus wel stil stond. Overigens kon Salinero juist meer afdruk in de piaffe hebben.
En aan Sjef te horen was hij hier ook niet zo blij mee. Welke de fouten erkende en er dus zeker niet raar van op heeft staan te kijken toen Edward op de eerste plaats eindigde.
Gribaldi liet het overigens in de inrij baan er al bij zitten. In de proef miste hij ook flink wat impuls maar de oefeningen werden wel dusdanig netjes gereden. Hierdoor is hij toch nog aan zijn huidige score gekomen. Hoger dan bijv. een Nimbly, welke veel spanningfouten vertoonde.
Overigens onterecht dat Jazz en Sunrise dezelfde 5de plaats moesten delen. Jazz liep er veel beter aan dan de hele merrie en liet ook een super proef zien. Over PB was ik vandaag ook zeer te spreken. Hij werd fijn voorgesteld en werd professioneel door de proef heen gestuurd (wat ook wel te verwachten mag zijn).
Klasse wat Sven vandaag weer heeft gepresteerd met zijn Barclay! Elke keer verbeterd die weer een stukje. Die piaffe was duidelijk op geoefend wat ook te merken was. Laurens liet wederom ook een sterke proef zien. Ongeloofelijk hoe dat paard die ruimte tussen zijn voor en achterbenen bij elke pas weer weet te overbruggen
Kendera schreef:wie weeet waar de starttijden staan?
Yvette12 schreef:@Shanna maar in de Z1 word ook anders gepunt dan in de GP!
Sullie97 schreef:angela, dominique, jenny, veronique, vincent en elisa zijn door! Ik denk dat Elisa er al niet meer op gehoopt had op een finaleplaats.
sanne_ schreef:denk dat Schimmie een van zijn steeds zeldzamer worderde flip-buien gehad heeft...erg jammer...![]()
Jurering bij Junioren ook beetje vreemd...Lotje Schoots staat bij alle 5 juryleden 2e maar wint de rubriek. Chantal van Lanen (1e-4e-3e-1e-1e, totaal 72,564%) heeft wel vaker voor onenigheid tussen de juryleden gezorgd, hoe zou dat toch komen? Ik vind dat beeld van haar en haar paard zo fijn...