pavo cup, wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Re: pavo cup, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 19:52

mylo schreef:
Hier een Midden Beemster ganger ik moet aanstaande zaterdag om 14.45 - 15.00 en volgens mij start tygahno ook in midden beemster en die moet dan om 14.00 - 14.15 verder heb ik geen namen gezien op de lijst die ik via bokt herken!! Nog even een vraagje. Is de keus tussen hoedje of cap aan de ruiter tijdens de pavo cup? En met wat voor hoofdstel mag je rijden? Mag je ook met stang en trens rijden Niet dat ik dat ga doen maar vroeg het me zo maar af. Ik kan nl nergens echt iets van regelemten ofzo vinden. Wel op de site en hier op bokt wat er voor verrichten gevraagd worden maar dus geen regelementen mbt tuig en hoed of cap!

mijn paard loopt ook mee in Midden beemster, en die moet in de eerste groep onder marieke pijnenburg. op de kwpn site staan de regelementen van de pavo, ik heb in de paardenkrant nog geen een ruiter of amazone met hoedje zien rijden, dus ik neem aan dat je ook met cap moet rijden, ik denk dat dit nu is gekomen doordat je vanaf het Z pas met hoedje mag rijden ? het is wel verplicht om met gewoon trens hoofdstel te rijden,

succes

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:54

Tolbert waren er vier vierjarigen door.

Eerste een Cabaret x Rubinstein met 74,4 punten. Een Metall x Candy boy 71 punten, Goodtimes x Pretendent 68,5 punten en Olivi x Kennedy 68 punten.

Van de vijfjarigen een hele kudde door. Lancelot (74,5 ptn), Contango (71,5), Jetset (71 ptn), Metall (70,5), Goodtimes (69,5) Negro (69,5) en een Houston (67 pnt).

Naar mijn mening werd er wel hoog gepunt. Heb het in de voorring niet allemaal gezien!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:58

rockey schreef:
mylo schreef:
Hier een Midden Beemster ganger ik moet aanstaande zaterdag om 14.45 - 15.00 en volgens mij start tygahno ook in midden beemster en die moet dan om 14.00 - 14.15 verder heb ik geen namen gezien op de lijst die ik via bokt herken!! Nog even een vraagje. Is de keus tussen hoedje of cap aan de ruiter tijdens de pavo cup? En met wat voor hoofdstel mag je rijden? Mag je ook met stang en trens rijden Niet dat ik dat ga doen maar vroeg het me zo maar af. Ik kan nl nergens echt iets van regelemten ofzo vinden. Wel op de site en hier op bokt wat er voor verrichten gevraagd worden maar dus geen regelementen mbt tuig en hoed of cap!

mijn paard loopt ook mee in Midden beemster, en die moet in de eerste groep onder marieke pijnenburg. op de kwpn site staan de regelementen van de pavo, ik heb in de paardenkrant nog geen een ruiter of amazone met hoedje zien rijden, dus ik neem aan dat je ook met cap moet rijden, ik denk dat dit nu is gekomen doordat je vanaf het Z pas met hoedje mag rijden ? het is wel verplicht om met gewoon trens hoofdstel te rijden,

succes

In Tolbert heb ik wel een hoedje gezien! Geloof ook maar eentje! (iig van die door waren naar de 'finale'.

Tygahno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:58

Mylo schreef:
Hier een Midden Beemster ganger ik moet aanstaande zaterdag om 14.45 - 15.00 en volgens mij start tygahno ook in midden beemster en die moet dan om 14.00 - 14.15

Dat klopt
ik doe met mijn springgefokte dressuurpaard ook mee in Midden Beemster
en ik doe gewoon mijn cappie op hoor

Om 11.45-12.00 doet er ook nog een hengst van ons mee maar die wordt door iemand anders voorgesteld.

natte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 23:09

Ja ik doe ook mee, ik rij hem niet zelf dat doet mijn beste vriendin.
Ik ga ook naar de Middenbeemster.......
Farmer x Jazz en het is echt een lekker ding..........
Ik ben blij dat hij gaat, doet hij lekker ervaring op, is goed voor hem

Groetjes Natte

bubbie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 07:59

Ik rijd morgen mee in Ermelo met mijn 5 jarige ruin Voltaire x Zeoliet.

Ben wel benieuwd hoe ze punten dit jaar want weet al 2 paarden die vorig jaar nog halve finale liepen en die nu maar weinig punten kregen.

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:45

Er werd in Houten ook gewoon met hoedjes gestart...belachelijk gewoon! Als je op jonge paarden rijdt vind ik het een verplichting dat er met een veiligheidscap gereden wordt. De regels van de basisdressuur t/m de M gelden en dan geldt dus ook dat je met veiligheidscap moet rijden...maar heel veel mensen hadden daar blijkbaar lak aan....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:52

Rhythm schreef:
Er werd in Houten ook gewoon met hoedjes gestart...belachelijk gewoon! Als je op jonge paarden rijdt vind ik het een verplichting dat er met een veiligheidscap gereden wordt. De regels van de basisdressuur t/m de M gelden en dan geldt dus ook dat je met veiligheidscap moet rijden...maar heel veel mensen hadden daar blijkbaar lak aan....

.....op sommige paarden is dat ook een stuk veiliger!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 08:17

kan iemand misschien een verslagje geven van de pavo in ermelo straks?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 08:53

Ik ga zo naar Ermelo, zal ik doen!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:51

Hoe zit het trouwens met zweep/sporen en doorzitten/lichtrijden? Ik weet dat ik vorig jaar met zweep reed en mocht lichtrijden, maar is dat bij de vijfjarigen anders? Kan het nergens terugvinden. En iedereen rijdt toch gewoon met chabrak? Er staat volgensmij in de reglementen dat een chabrak niet uit mag steken achter het zadel en niet onder het zweetblad vandaan?!

tommy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:26

hé tyghano, wie rijdt jullie paard dan?

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:40

En ik ben in de Middenbeemster ook van de partij!
Niet om te rijden, Magic is al veeeeeel te oud
Maar wel om te

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:52

Ik ben net terug uit Ermelo, heb met mijn FerroxZuidhorn gereden.
Hij was érg heet (hoefde niet te verruimen voor de uitgestrekte gangen zeg maar ) en kwam af en toe wat tegen de hand.
Punten vielen me erg mee, had 65.5

Verder heb ik weinig gezien moet ik zeggen. Zat bij Bart
Bax in de ring met een een Jazz, die ging er ook af en toe vandoor en met z'n kop in de lucht en 1 achterbeen volgens mij wat minder..

Voor de rest heb ik echt niet veel gezien, en weet ook geen namen verder.
Ik heb Edward ook niet met Terlia zien rijden trouwens? DIe moest dacht ik rond kwart over 9/half 10? Toen waren wij er al, maar heb hem niet gezien.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:21

Ushi ging toch niet naar Ermelo de menesen waarbij ze nu staat willen dichterbij huis starten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:25

Zo Bettine, dat zijn nette punten!! Jammer dat je net 1,5 punt tekort kwam voor een halve finaleplek.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:32

ik ben er 23 juli, alleen om te kijken dan vriendin doet mee met 2 paarden, een gribaldi en een rubiquil, van stal korenbloem zie jullie misschien nog wel

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:33

Ja, jammer dat ie zich niet net iets beter liet zien, en iets meer over de rug kwam, maarja.
Ben niet ontevreden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:22

Je had misschien beter in een andere provincie kunnen starten waar wat minder grote kanonnen meededen

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:27

ja had eigenlijk naar houten willen gaan maar daarvoor was ik te laat met inschrijven

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:54

Iemand anders nog de uitslag van Ermelo?? ben erg benieuwd naar de verrichtingen van Rineke Janssen met Topolski (v. Negro).

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:26

ja ik heb vanmorgen gereden om kwart over 10 (eigenlijk bij edward gal maar die was er niet..)
Ik had 63 punten en het ging naar mijn gevoel wel lekker.
alleen spetterde ze thuis iets meer zegmaar, het was vandaag net iets te lauw. maar toch een leuke dag gehad

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:40

sphinxie schreef:
Hoe zit het trouwens met zweep/sporen en doorzitten/lichtrijden? Ik weet dat ik vorig jaar met zweep reed en mocht lichtrijden, maar is dat bij de vijfjarigen anders? Kan het nergens terugvinden. En iedereen rijdt toch gewoon met chabrak? Er staat volgensmij in de reglementen dat een chabrak niet uit mag steken achter het zadel en niet onder het zweetblad vandaan?!

Je mag lichtrijden of doorzitten. Ik deed doorzitten en bij de uitgestrekte draf lichtrijden. Het is wat je gemakkelijk vind. Je mag met en zonder sporen in de ring, en met of zonder zweep.
Cap is verplicht. Enne, ze kijken niet zo nauw naar je chabrak hoor..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 17:35

mijn instructrice was 3e met haar kenndy, en had 71.5 punten, haar schimmel had ze thuis gelaten vandaag en start ze in exloo

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 17:36

mijn instructrice was 3e met haar kenndy, en had 71.5 punten, haar schimmel had ze thuis gelaten vandaag en start ze in exloo

ow en terlia had toch een blessure ?

en happie was 1 met gameboy