Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WWWiske schreef:Even aandacht voor het volgende: ik had een mailing de deur uitgedaan, naar het bestuur van de regio Zeeland, en de diverse kringen, ik kreeg deze mail van de voorzitter van de regio Zeeland terug:
Wie zijn de initiatiefnemers van deze actie?
Zoals u weet zit ik in het Wedstrijdplatform en Ledenraad, alwaar de
beslissingen worden genomen. Teneinde een afgewogen oordeel te kunnen vellen wil
ik gaarne van alle ins en outs op de hoogte worden gesteld. Wilt u mij op de
hoogte houden. Overigens schat ik de kans dat de hogere klassen worden
vrijgesteld niet erg hoog in. Er gingen zelfs stemmen op om de cap voor die
klassen ook als in 2005 al verplicht te stellen. Dit is door de Discipline
commissie Dressuur afgeraden. Dit adviesis is wel overgenomen.
Wat ga ik hier op antwoorden? (vooral de ondersreepte regels dan he) anonimiteit is niet op zijn plaats hier, wie zijn naam ( hoe meer hoe beter) kan ik naar deze man mailen?
WWWiske schreef:Ja wil ik doen, ik ga wel een paar uurtjes mailen, maar als een aantal van jullie dan wel per regio, de e-mail adressen van de ( wedstrijd-) secretariaten voor mij willen verzamelen en naar me willen toesturen?
VValar, wat voor een adressen waar dat die ik van jou had gekregen, het bestuur, of van hhet wedstrijdsecretariaat?
WWWiske schreef:Even aandacht voor het volgende: ik had een mailing de deur uitgedaan, naar het bestuur van de regio Zeeland, en de diverse kringen, ik kreeg deze mail van de voorzitter van de regio Zeeland terug:
Wie zijn de initiatiefnemers van deze actie?
Zoals u weet zit ik in het Wedstrijdplatform en Ledenraad, alwaar de
beslissingen worden genomen. Teneinde een afgewogen oordeel te kunnen vellen wil
ik gaarne van alle ins en outs op de hoogte worden gesteld. Wilt u mij op de
hoogte houden. Overigens schat ik de kans dat de hogere klassen worden
vrijgesteld niet erg hoog in. Er gingen zelfs stemmen op om de cap voor die
klassen ook als in 2005 al verplicht te stellen. Dit is door de Discipline
commissie Dressuur afgeraden. Dit adviesis is wel overgenomen.
Wat ga ik hier op antwoorden? (vooral de ondersreepte regels dan he) anonimiteit is niet op zijn plaats hier, wie zijn naam ( hoe meer hoe beter) kan ik naar deze man mailen?
Gerrie schreef:Mijn naam mag er ook bij!
En het is de wereld op zijn kop want kan hij jou nu eens uitleggen waarom het kleinste land van de wereld met zo'n riducuul voorstel op de proppen komt?
En menen ze een 'voorbeeld' te moeten stellen?
Je denkt toch niet dat Duitsland de VS dit gaan opvolgen!?
Die denken dat het een grap is wat wij hier aan het uithalen zijn!
WWWiske schreef:Het "grappige" is dat de arts welke het onderzoek gedaan heeft en hier op gepromoveerd is, het over ongelukken met paarden had, dat is dus de hele grote groep mensen op een hoop; manege ruiters en de "voor de grap op een paard gaan zitten" mensen, recreatieruiters, en alle wedstrijdruiters in alle takken van de sport, maar ook mensen thuis, kinderen, alles dus, de genoemde letsels waren misschien met helm? met cap? zonder ? moeten we deze beste man niet eens om zijn onderzoek resultaten vragen? www.azg.nl
Citaat:Tussen 1990 en 1998 werden 396 volwassen
patiënten na een ongeluk met hun paard behandeld.
regiobestuurder Zeeland schreef:Indien lichamelijk letsel kan worden voorkomen heeft dat de absolute prioriteit, afgezien van percentages waarbij letsel optreedt in deze tak van de sport. Of het nu milatary, springen, dressuur of wat dan ook
voor tak van sport is, VEILIGHEID heeft de voorkeur.
Citaat:Bijna de helft van de ongevallen vindt plaats in de manege, eenderde van de ongevallen op het eigen terrein, 12% op de openbare weg en 10% in een natuurgebied.