Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 09:29

WWWiske schreef:
Ik dacht; laat ik hier toch maar wat neerzetten, anders denken jullie helemaal dat er niks gebeurd.
Even een korte inventarisatie; ik ben begonnen met wat huiswerk, iemand moet er mee beginnen zal ik maar zeggen en aangezien ik daar wel wat tijd voor over heb.......

Als ik snel dit topic na loop dan haal ik er een paar namen uit van mensen die echt vanaf pagina 1 regelmatig posten in dit topic en waarvan ik de indruk heb dat ze wel wat meer willen doen Bloos Ik noem: natuurlijk PATOS (iniatief neemster van dit topic) VVALAR, YOKIE, LOVELY, CGJ12, KITTY, SUZANNE F.(?) Als ik iemand vergeten ben? snel even melden.

Kort samengevat is dit het stappenplan:

1.Ik heb een brief gemaakt welke een paar keer aangepast is en nu klaar voor gebruik, CGJ12 moet er nog een laatste "goedkeuring" aan geven, dus het wachten is even op hem/haar, deze brief kan dan door iedereen die voorstander van de hoed is en er wat voor over heeft / er dus wat tijd in wil stoppen geprint en verspreid worden, denk aan ophangen bij manege's, ruitersportzaken (hebben vaak ook een prikbord), bij wedstrijden meenemen, in je eigen vrienden-kenissenkring, alleen waar je hem ophangt of verspreid, moet je hem ook weer ophalen!!!!! of in ieder geval zorgen dat je de lijst weer terug krijgt, houd er rekening mee waar je hem ophangt er zullen altijd personen zijn die ons dat hoedje niet gunnen zal ik maar zeggen en de lijsten zullen verwijderen o.i.d.

Vervolgens moeten deze lijsten dan naar 1 centraal adres gestuurd worden ( die postzegel moeten we er maar voor over hebben! ) dat centrale adres daar ben ik nog mee bezig.

2. De bewuste protest brief kan straks gedownload worden vanaf een apart eigen internetsite ( hier helpt KITTY straks mee) om deze internetsite onder de aandacht te brengen komen er banners/reclame op andere site's en het idee ligt er om een advertentie in bijv. paard en sport te plaatsen met een verwijzing naar deze site, op de site kan er straks dus ook ingetekend worden voor deze aktie via een condoleance register (idee van CGJ12)

3. Daarnaast "investeer" Haha! ik in een mapje postzegels en stuur ik deze lijst ( met retourenvelop) naar een aantal prominenten (ruiters/amazones van het ZZGP) en zelf ga ik bijv. met de lijsten naar ZZGP en basis wedstrijden en schuif hem iedereen onder de neus.

Tot zover mijn huiswerk, even wachten op de brief en de site (dat kan volgens mij redelijk vlot verlopen) en dan kunnen alle hoedjes Lovers hun medewerking aan deze "aktie" gaan verlenen.

svp een PB-tje als je echt dit "project" in jouw regio wil gaan coordineren!!!

Nog even geduld, maar de vooruitzichten zien er goed uit!

Coordineren: daar heb ik ben ik bang niet genoeg tijd voor (zit in mijn examenjaar) maar ik ben zeker wel bereid om actief deze brief te gaan verspreiden onder wedstrijdsecretariaten (en dus verenigingen), op stal bij mijn instructrice en onder de ruiters waarbij ik in de rubriek start.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:30

Geen idee of dit al geoppert is: Vanaf het Z de proef met een hoedje, maar op het inrijterrein absoluut een veiligheidshelm! Ik was getuige van de amazone die in Ermelo een hoef op haar hoofd kreeg, dat hoef ik echt niet meer te zien.
Verder afschaffing van de verplichte rijjas, want je moet de vrijheid krijgen een bodyprotector met trui te dragen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 09:31

Daarnaast wil ik best meedelen in de kosten voor de postzegels WWWiske, die paar euro heb ik er zeker wel voor over.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:39

Optie 2 ben ik het mee eens.... nog een stem dus

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:48

amondi schreef:
Geen idee of dit al geoppert is: Vanaf het Z de proef met een hoedje, maar op het inrijterrein absoluut een veiligheidshelm! Ik was getuige van de amazone die in Ermelo een hoef op haar hoofd kreeg, dat hoef ik echt niet meer te zien.
Verder afschaffing van de verplichte rijjas, want je moet de vrijheid krijgen een bodyprotector met trui te dragen.

Wil jij niet van die rare ideeën opperen hier........
Jij bent al net zo betuttelend als de KNHS.
Gevaarlijke ideeën heb je....... >;)
Op deze manier verplicht je mij om mijn paarden los te rijden langs de staart BUITEN het wedstrijdterrein en daar is niemand bij gebaat.

(Dan moet je trouwens op enig moment vóór de proef van hoofddeksel wisselen wat wéér allerlei gevaarlijke situaties oplevert......... of moet ik dan afstappen?)

Dat Paulien aan haar hoofd werd geraakt wordt nu wel heel erg opgeblazen hoor........
Daarvoor heeft ze zelf deels schuld omdat ze
a. van te voren wist dat het een bar lastig paard was;
b. dat wetende niet VRIJWILLIG een helm droeg;
c. dat betreffende paard thuis niet even flink afgejakkerd had voor ze er in Ermelo opstapte.

Dat hoofd van Paulien kon wel wat hebben. Die schedel zit er niet voor niks.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:51

Het verplichten om tijdens het inrijden met een hoofddeksel te rijden is trouwens niet in KNHS-wedstrijden opgenomen volgens mij.
Dat is meer een regel die verenigingen hebben opgesteld om hun ringmeester de status van "politie-agentje" te geven.

Maar als een amazone haar dochter van 6 met een veel te grote cap een paard mag uitstappen (met de voeten in de leren beugelriemen) hoor je niemand................

BAH.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:24

CGJ12 schreef:
Wil jij niet van die rare ideeën opperen hier........
Jij bent al net zo betuttelend als de KNHS.
Gevaarlijke ideeën heb je....... >;)
Op deze manier verplicht je mij om mijn paarden los te rijden langs de staart BUITEN het wedstrijdterrein en daar is niemand bij gebaat.

(.

Ik denk altijd maar zo: if you can't beat them, join them! Die maatregel hebben ze al binnenskamers genomen, zij zitten op een stoel en niet op het paard, ieder hoofdletsel is slechte publiciteit voor de sport. Die verzekering is natuurlijk lariekoek, zou ik ook met een helm moeten fietsen van de verzekering.
Hoogstens kunnen we proberen om voor Z ruiters en hoger het leed te verzachten(poldermodel?)

En ja, jij als ZZGP'er zal er geen moeite mee moeten hebben, je cap voor een hoed te verwisselen, dan train je dat gewoon thuis onder begeleiding van Paulien, mits ze iets eleganter van haar paard stapt dan in Ermelo!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:40

amondi schreef:
Ik denk altijd maar zo: if you can't beat them, join them! Die maatregel hebben ze al binnenskamers genomen, zij zitten op een stoel en niet op het paard, ieder hoofdletsel is slechte publiciteit voor de sport.

Daar geloof ik dus niks van hè?
De paardensport floreert als nooit te voren. Zeker de dressuursport.

Negatieve publiciteit komt van een heel andere kant..........Geblesseerde / dode paarden op concours!!!!
(En doping ......)

Olympische spelen:
* Ernstig kreupele paarden na het springen
* Dood paard bij eventing
* Dood paard bij de paralympics
* Doping alsof het de gewoonste zaak van de wereld is

Dáár heeft de gemiddelde Nederlander problemen mee!
Een dode / gewonde ruiter absoluut niet.
Als ik hoor hoeveel paarden de Grand National weer niet hebben overleefd hoop ik altijd dat er ook een paar ruiters bij zitten die het niet hebben overleefd..............
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 14-10-04 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:44

Ik heb geen tijd om lijsten te gaan rondbrengen en later weer op te halen maar ik wil wel erg graag tekenen hoe kan ik dat het beste doen?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:25

Nimber, ik denk dat je het beste je handtekening kan zetten op de site die in de aanmaak is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:32

CGJ12 schreef:
Het verplichten om tijdens het inrijden met een hoofddeksel te rijden is trouwens niet in KNHS-wedstrijden opgenomen volgens mij.
Dat is meer een regel die verenigingen hebben opgesteld om hun ringmeester de status van "politie-agentje" te geven.

Ook hier wordt het verzekeringsargument gebruikt.

Bovendien, als jij losrijdt voor de wedstrijd buiten het wedstrijdterrein, dan val je alsnog onder de wedstrijd. Dat staat vrij helder beschreven in het reglement, in dat deel dat gaat over hulpteugels.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:34

Optie 2, zeker weten. Ik ben een oud NKB-er en Z betekende dat je een hoedje verdiend had. Dat moet zo blijven vind ik (al zou ik hem in het M ook best willen dragen hoor Haha!). Maar Z1 is wel het minimale!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:36

amondi schreef:
Geen idee of dit al geoppert is: Vanaf het Z de proef met een hoedje, maar op het inrijterrein absoluut een veiligheidshelm!

Mijn knotje past niet onder mijn cap...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:38

KarinvdM schreef:

Haha nee daar zat ik laatst ook net aan te denken Haha!
Laatst bijgewerkt door VValar op 14-10-04 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:40

KarinvdM schreef:

Dan zou je dus vlak voor de proef het "lage helm-knotje" moeten vervangen door een hoger "hoedjes-knotje".............
Wat een gedoe.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:42

Welneee... gewoon elke amazone kort haar verplichten: verbod op knotjes. Is niet veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:44

Als je plat op je knot valt, breek je zeker je nek.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:02

Lovely schreef:
Ook hier wordt het verzekeringsargument gebruikt.

Bovendien, als jij losrijdt voor de wedstrijd buiten het wedstrijdterrein, dan val je alsnog onder de wedstrijd. Dat staat vrij helder beschreven in het reglement, in dat deel dat gaat over hulpteugels.

Dat klopt.
Maar degene die daar een probleem van maakt heeft dringend geestelijke bijstand nodig.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:10

Ik hou dit topic in de gaten, en stem mee op de site-in-aanmaak.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:57

amondi schreef:

Laat het aan eenieder zelf over of ie in de Z wilt losrijden met helm of hoed.

Ik heb het Annekee Oostra een aantal jaren geleden zien toepassen op een ZZGP wedstrijd!

Maar zij heeft dan ook kort haar, en voldoende manschappen om haar heen die haar bij het wisselen behulpzaam willen zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:19

Gerrie schreef:
Maar zij heeft dan ook kort haar

ik wil het niet als argument aandragen, maar ik moet idd mijn complete kapsel omgooien als ik van een helm over ga op een hoed.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:42

Zep schreef:
ik moet idd mijn complete kapsel omgooien als ik van een helm over ga op een hoed.

Van helm over ga op hoed? Bij mij is t net andersom, mijn keurig geprepareerde knot valt er uit met die helm Haha! als die helm verplicht wordt dan knot ik helemaal niks meer, gewoon lange wapperende haren als protest, ik krijg toch geen punten voor de hoofd/helm houding Haha!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:53

Los haar en als protest het hoedje over of op de helm getrokken OOK dragen. Geen porem, maar dat maakt toch allemaal niet meer uit Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:03

CGJ12 schreef:
Dan zou je dus vlak voor de proef het "lage helm-knotje" moeten vervangen door een hoger "hoedjes-knotje".............
Wat een gedoe.

Zeker bij mij met mijn 'poefff'haar, wil ik in de losrijring nog alle krullen in een hogere knot zien te krijgen, dan moet ik 3 uur eerder gaan losrijden

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:32

Het aantal enthousiaste Bokt-ers dat we nodig hebben om onze aktie een beetje succesvol te laten verlopen, loopt nog niet echt storm, handtekeningen in overvloed, maar we hebben ook mensen in de verschillende provincies nodig die ze ophalen, lijsten willen ophangen, lijsten willen versturen, kunnen toezien dat er geen dingen dubbel gebeuren en meer van dit soort zaken.

Moet ik soms een zijde hoedje gaan uitloven voor degene die zich aanmelden ? Schijnheilig

Aangemeld als regio-coordinaten zijn:

Zuid Holland: SUEL
West Brabant: WWWISKE
Groningen/Friesland: YOKIE
Drenthe: GERRIE/ ( CGJ12 ?)
Noord Holland: VVALAR

We hebben er dus nog een paar meer nodig!

de taak omvat het volgende:
Deze personen hebben de brief in een Word document, en een handtekeningenlijst, als je mee wilt doen om handtekeningen op te halen moet je dus 1 van deze personen in je regio een PB sturen, dan kan je meteen overleggen, waar je zo'n beetje heen gaat met de lijsten zodat er geen dubbele lijsten komen, t is zonde van de tijd als op 1 wedstrijd ergens drie handtekening ophalers rond lopen.
de handtekeningen gaan uiteindelijk per regio ook weer terug naar deze personen., welke ze verzamelen voor hun regio.

Zo simpel is het, dus kom maar op.
Laatst bijgewerkt door WWWiske op 14-10-04 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt