Onderzoek voor kürmuziek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:40

Smaken verschillen hé Scheve mond
Dat was vanaf pagina 1 al duidelijk maar om hier nou zo'n anti terreur éénheid te starten tegen synthesizer muziek wat de gemiddelde toeschouwer niet eens herkend Verward

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:49

Magique schreef:
maar om hier nou zo'n anti terreur éénheid te starten tegen synthesizer muziek wat de gemiddelde toeschouwer niet eens herkend Verward

Ja eens met Magique, ik vind dit ook echt heel erg flauw.

Het gaat uiteindelijk toch om je eigen rijden en niet om het studiowerk van Theo of Oot (of al die andere kurmakers) Tong uitsteken

ik zet gewoon de Matteus Passion op, is geen syntesizer muziek, dus dan heb ik de helft van mijn punten al binnen als ik het geloven moet en die andere helft van de punten rijd ik er zelf wel bij. Knipoog

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:04

WWWiske schreef:

Het gaat uiteindelijk toch om je eigen rijden en niet om het studiowerk van Theo of Oot (of al die andere kurmakers) Tong uitsteken

ik zet gewoon de Matteus Passion op, is geen syntesizer muziek, dus dan heb ik de helft van mijn punten al binnen als ik het geloven moet en die andere helft van de punten rijd ik er zelf wel bij. Knipoog

Ha Haha! helemaal mee eens hoor OK dan!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 23:35

Horsedances schreef:
Nee dat zeg ik niet; net zoals nergens geschreven staat dat zang niet mag, maar er zijn allerlei symposiums waar het wordt afgeraden, elke jurylid moet er maar mee doen wat ze willen, en zo is het ook met synthesizer muziek.

Verder vindt ik het als muzikant ook helemaal niks, nada, nothing. Als je weet dat een echte viool miljoenen klankkleuren heeft, dan ga je toch niet proberen om dit onder één of zelfs honderd toetsen te stoppen.

IMHO verkracht je dan de grote schakering aan klankkleuren die zo'n instrument heeft.

Theo

Theo,

Ik ben het een beetje zat om steeds door jou als een klein kind te worden behandeld. Je praat over dingen als emotie in je muziek en dat je een muzikant bent.

Je bent een knipper en plakker en je leent de emotie die andere ooit in hun muziek hebben gelegd.
Je kiest de makkelijke weg door bestaande muziek te nemen en niet zelf creatief aan de slag te gaan. Kort door de bocht genomen is alle muziek die je maakt gejat en niet origineel, op de instrumenten na. Je hebt totaal geen verstand van studio werk of doet net als of je dat niet hebt.

Ik heb al eerder geroepen dat je erg goed bent in dit knippen en plakken en heb je meerdere keren complimenten gemaakt. Het enige wat jij doet is katten, mensen opstoken en nog vele dingen meer die kinderachtig en
en zo not done zijn.
Ik snap dus niet waar je zo bang voor bent. Ik zal ergens wel een concurent van je zijn anders liet je me lekker gaan totdat ik weer zou verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Dit is dan de eerste keer dat je mij uit mijn kleine tentje lokt en dat ik een beetje hap. Meer dan dit zit er helaas niet in, ik verlaag me niet verder tot jouw niveau, zowel communicatief als muzikaal, als ik hier van kan spreken.

Ik wens je heel veel geluk met de küren en we gaan elkaar zeker nog een keer spreken of zien. 1 ding is zeker.......

We gaan elkaar horen!!!

Alle anderen nogmaals bedankt voor alle input maar nu laat ik dit topic echt wegzakken.

Groetjes,

Olaf

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 23:36

WWWiske schreef:

hahaha ik kan hier dus wel om lachen!!!

tnx
gr.
Olaf

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:52

Voor een kür klinkt 'Music was my first love' heel erg machtig, en natuurlijk 'Eye of the tiger'. Het moet natuurlijk wel bij je paard passen. Een heel erg massaal, loch paard pas niet op de lichtvoetige muziek van tinkerbell ofzo Tong uitsteken
Rockey balboa geeft ook een kick!

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:17

oot123"]
Ik wens je heel veel geluk met de küren en we gaan elkaar zeker nog een keer spreken of zien. 1 ding is zeker.......

We gaan elkaar horen!!!
[/quote]

[quote="Horsedances schreef:
In Weert mogen nu alle Inter-I rijders de kür rijden etc..etc..etc..., tussendoor is ook nog Addington (UK)

Theo

Misschien wel in Weert ! Zeer waarschijnlijk doe ik daar ook mee aan de Kür en zo te lezen is Horsedances daar ook Haha!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:21

Angeliek schreef:
Voor een kür klinkt 'Music was my first love' heel erg machtig, en natuurlijk 'Eye of the tiger'. Het moet natuurlijk wel bij je paard passen. Een heel erg massaal, loch paard pas niet op de lichtvoetige muziek van tinkerbell ofzo Tong uitsteken
Rockey balboa geeft ook een kick!

Ja echt super muziek ,helemaal mee eens OK dan!
Zulk soort liedjes wil ik ook in mijn kur.
En natuurlijk the final countdown !!!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 09:35

kadans16 schreef:
Ja echt super muziek ,helemaal mee eens OK dan!
Zulk soort liedjes wil ik ook in mijn kur.
En natuurlijk the final countdown !!!

Steek die final countdown dan alsjeblieft in een ander jasje, want dat is óók al zo'n uitgemolken nummer!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:16

@ Randy

Oh ,maar ik ga die ook niet op wedstrijden rijden.
Ik wil voor het Z1 geen kur hebben.Als ik Z2 kan starten wil ik er wél eentje laten maken.dan kan ik hem tenminste vaker gebruiken.
Maar deze maak ik voor school als culturele activiteit Knipoog
Je moet iets met dans /toneel / choreografie doen en ik heb
gevraagd of ik ook een kur mocht maken.Dat was goed vond de leraar.
Dus hoef ik in ieder geval niet zelf te dansen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:28

Ik zat net in de auto met een cd'tje van Lena PH en ik geloof dat ik weer wat inspiratie heb opgedaan... Haha!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:38

Zep schreef:
Ik zat net in de auto met een cd'tje van Lena PH en ik geloof dat ik weer wat inspiratie heb opgedaan... Haha!

Lena wie??
Wat voor soort muziek is het ?
Ben erg nieuwsschierig Tong uitsteken

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:55

kadans16 schreef:
@ Randy

Oh ,maar ik ga die ook niet op wedstrijden rijden.
Ik wil voor het Z1 geen kur hebben.Als ik Z2 kan starten wil ik er wél eentje laten maken.dan kan ik hem tenminste vaker gebruiken.
Maar deze maak ik voor school als culturele activiteit Knipoog
Je moet iets met dans /toneel / choreografie doen en ik heb
gevraagd of ik ook een kur mocht maken.Dat was goed vond de leraar.
Dus hoef ik in ieder geval niet zelf te dansen. Haha!

Aha, nou gelijk heb je dan hoor!!!
Dan slaat het iig wél goed aan!
Succes ermee OK dan!

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 16:06

Randy01 schreef:
Aha, nou gelijk heb je dan hoor!!!
Dan slaat het iig wél goed aan!
Succes ermee OK dan!

Hehe ,geniaal van mij of niet?
Al die idioten die op het toneel gaan staan en zich uitsloven voor de leraar CKV.
Mij niet gezien

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:46

Ik vind een aantal dingen belangrijk, het moet zonder (gezongen) teksten zijn, dus alleen muziek, stijl maakt niet uit, als het maar bij je paard past, qua type, uitstraling en cadans!, vaak is de muziekmaat net te snel of net te langzaam voor je paard.
En dan moet het ook nog een beetje bij je proef passen...

Ik heb al gereden op western-muziek, synthesizer-muziek, efteling-muziek, klassiek, en wil graag nog eens rijden op de muziek van Vanessa Mae (electrische viool).
Soms hoor ik ook wel hip-hop of rocknummers waarvan ik denk, goh, ook leuk maar ja waar haal ik alleen de muziek vandaan, zonder teksten er doorheen.....

Dusss, als jullie populaie nummers kunnen leveren, in instrumentale versie, bv op een cd o.i.d. dan krijg je een hele grote klantenkring (nl ons thuishobby-isten) die graag zelf probeert passende muziek te maken, maar de goede middelen niet heeft.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:04

Citaat:
Dusss, als jullie populaie nummers kunnen leveren, in instrumentale versie, bv op een cd o.i.d. dan krijg je een hele grote klantenkring (nl ons thuishobby-isten) die graag zelf probeert passende muziek te maken, maar de goede middelen niet heeft.

Er staan zo'n 500 nummers op mijn website in diverse stijlen, als je een leuk nummer kan vinden of je zoekt iets speciaals dan kun je mij altijd een mailtje sturen. Vanessa Mae zou ik even niet doen, want dat hoor je de laatste tijd wel heel erg vaak. Maar ik heb een aantal hele goede alternatieven voor je.

Theo

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 14:25

Nadiene schreef:
Ik vind een aantal dingen belangrijk, het moet zonder (gezongen) teksten zijn, dus alleen muziek, stijl maakt niet uit, als het maar bij je paard past, qua type, uitstraling en cadans!, vaak is de muziekmaat net te snel of net te langzaam voor je paard.
En dan moet het ook nog een beetje bij je proef passen...

Ik heb al gereden op western-muziek, synthesizer-muziek, efteling-muziek, klassiek, en wil graag nog eens rijden op de muziek van Vanessa Mae (electrische viool).
Soms hoor ik ook wel hip-hop of rocknummers waarvan ik denk, goh, ook leuk maar ja waar haal ik alleen de muziek vandaan, zonder teksten er doorheen.....

Bedankt voor je input aan ons onderzoek. Inderdaad is er behoefte aan moderne muziek in een instrumentale versie. Ik zie dat mijn collega dit gelijk goed aanpakt.

Ik zal het meenemen in het totaal.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:29

Ik heb nog even een vraagje Haha!
Vinden jullie dat er per oefening een ander muziekje moet zijn of tijdens het volte hetzelfde deuntje als bij een gebroken lijn of what ever?
ps is geen hoge kur ofzo gewoon voor de gein B/L niveau

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:39

Okay ik had dit topic nog niet gezien en ik moet zeggen dat ik het ook niet helemaal ga bijlezen (sorry) maar misschien kunnen jullie wat inspiratie op doen bij de voltige wat je daar ziet zijn hele verschillende stijlen van muziek. Met name de Kür van Ronald van Cronenburg is heel apart maar bij de verplichte oefeningen is vaak wat rustige muziek maar bij de küren vaak hele vlotte muziek...

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:42

Citaat:
Vinden jullie dat er per oefening een ander muziekje moet zijn of tijdens het volte hetzelfde deuntje als bij een gebroken lijn of what ever?

Soms zijn er nummers te vinden die van een stapritme over gaan in een galopritme, dit soort nummers zijn zeldzaam, maar als je er één weet te vinden ben je koopman. Verder hangt het er een beetje vanaf hoe goed je paard aan de hulpen staat, of je alles wil benadrukken in de muziek. Uiteraard is het wel het mooiste, maar ook het moeilijkste voor jou als amazone.

Kortom een eenvoudige proef heeft normaliter verschillende muziek voor draf, stap, en galop. Wat ik wel heel essentieël vind is dat de overgang van verzamelde naar uitgestrekte stap in de muziek duidelijk te horen is.

Theo

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:45

Ik heb verschillende muziekjes voor draf, stap, galop, middendraf en middenstap. Maar op een begeve moment ga ik bijvoorbeeld eerst een volte rijden in draf en dan daarna afwenden/gebroken lijn rijden etc. Zou je dan een ander muziekje doen omdat het een andere oefening is? Wordt het dan niet te onrustig?

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:02

Citaat:
Zou je dan een ander muziekje doen omdat het een andere oefening is? Wordt het dan niet te onrustig?

Nee dit moet je niet doen, zoek naar een apart stukje in dezelfde muziek en kijk of je dat kan gebruiken. Het principe (althans zo staat het in de handleiding voor juryleden) is dat als er iets gebeurd in de ring er iets moet gebeuren met de muziek, maar hier wordt eigenlijk mee bedoeld halt houden en achterwaarts, uitgestrekte gangen, etc..... Niet de voltes en appuyementen of schouder binnenwaarts, dat is de slagroom op de taart, maar wel heel moeilijk te realiseren, zowel qua muziek als qua rijden.

Theo

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:10

Oke maar wordt het dan niet een beetje eendradig?
Schijnheilig ben niet vervelend

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 17:12

Hoi Splashislief

Je kunt met de muziek alles doen wat je maar wilt. Je kunt uiteraard meerdere muziekjes pakken en deze in elkaar laten overlopen of een soort van medley creëren.
Kijk wel uit voor teveel diversiteit in je kür en blijf bij het soort muziek waar je voor hebt gekozen.
Verder zijn alle overgangen van stap naar draf of draf naar stap of galop naar draf of wat je maar wilt allemaal te maken doe dit alleen niet te vaak anders krijg je een rommelige en onsamenhangende kür. De tempo overgangen zijn dan niet zo abrupt maar je werkt er naar toe. Je hoeft niet in 1x over te schakelen. Tempo wisselingen zijn niet zo moeilijk te maken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:24

Oke bedankt Kusje