Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:07

Fitzroy schreef:
Dat zie je toch als je bij de verzorging een punt opschrijft Verward
Of bedoel je nog uren later? Dan weet ik zo weer zo niet meer hoe iedereen er uit zag Knipoog

Nee hoor, natuurlijk zie ik dat. Het was meer grappig bedoeld.... zo verpletterend goed rijden dat de aandacht van de verzorging is getrokken.

blijkbaar ben ik zelfs op het internet niet goed in grapjes

Ben je er morgen overigens ook?

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:20

Als het zo is overgekomen sorry, maar er wordt zo vastgehouden aan het mooie plaatje bij de dressuur dat je dan toch denkt, als het over dressuuruitrusting gaat weet een dergelijke jury die het plaatje zo belangrijk vind dit toch zeker..... Bloos Schijnheilig

Ik wil echt niet zeggen dat alle juryleden alles meteen moeten weten op te rakelen en dan ook nog weten waar het precies staat, het was meer dat ik dacht dat een jurylid DAAR dan ook heel erg op let als je iets opzoekt in bijvoorbeeld het proeven boekje. Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:15

Als iedereen gewoon met cap gaat rijden, wen je heel snel aan het nieuwe "plaatje" hoor. Bij de pony's rijden al die kleine kinderen al met veiligheidscap, die weten niet eens beter. Niet zo ouderwets doen en gewoon eerst goed genoeg rijden, dan mag je met een hoedje.

En dat argument dat je eerder letsel oploopt aan de rest van je lichaam: zal best zo zijn, maar meestal is een gebroken been of arm wel weer te herstellen, bij hersenletsel is het toch wel even iets anders.

Dressuurruiters moeten gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen worden, anders wint de ijdelheid het van de veiligheid.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 09:31

Fitzroy schreef:
(zowel als deelnemer en als jurylid) pas 1 x iemand in de ring er af zien vallen bij de dressuur.

Meeste mensen vallen er denk ik ook af tijdens het losrijden. Tegen de tijd dat ze in de ring komen is de grote frissigheid er wel een beetje af.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:25

Marliesje schreef:
Meeste mensen vallen er denk ik ook af tijdens het losrijden. Tegen de tijd dat ze in de ring komen is de grote frissigheid er wel een beetje af.

Ik denk dat de meeste ongelukken thuis gebeuren en niet op wedstrijd en waar is de knhs dan om het te controleren? Complete bullshit dus deze regel!

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:37

Misschien ga ik nu iets heel vreemds zeggen, hoor... maar is het niet zo dat het in de dressuursport altijd om het gehele plaatje ging?

Ik rij ook met een hoedje. Ten eerste heb ik die al "verdiend" en ten tweede moet ik het toch van mijn algehele plaatje hebben. Mijn paardje is niet zo groot en fors als de meeste paarden die de dressuurring in komen. Wij moeten het dus vooral van een nette proef en het voorkomen hebben. En in mijn geval combineer ik dat met mijn hoedje. Ik vind het mooier bij het geheel.

Laten we nu even heel eerlijk zijn... Een goed gebouwd dressuurpaard van 1.70m scoort vaak met een gemiddelde proef beter dan een klein, niet springpaard gefokt paard met een goede proef.

Het oog wil ook wat zeggen ze dan....

Tja, dat is mijn persoonlijke ervaring in de dressuur.

Ik heb meegemaakt met een vriendin van mij, die op een wedstrijd een perfecte proef neerzette. Waar iedereen het over eens was dat zij met de beker weg zou gaan, waarbij ze zelf meteen reageerde met: "Nee hoor, geen beker voor mij. Ik ken deze jury en die houdt niet van paarden met veel tuigersbloed. Ik rij hier waarschijnlijk niet eens winst bij."

En wat wilt het toeval? Ze reed net geen verliespunt!!!!

Nu gaat iedereen natuurlijk reageren met dat dit niet kan en dat het dan een slechte jury is, maar geloof me... ik heb altijd veel wedstrijden gereden en ik heb dit redelijk vaak meegemaakt van dichtbij...

Dus als ik net iets beter voor de dag kan komen, door perfect op mijn paard te zitten, dan zal ik dat zeker doen.... en blijven doen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:46

Het gaat absoluut ook om het plaatje! Helemaal mee eens!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 12:53

Misschien dan de bodyprotector ook maar verplichten?!

Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:50

Ik heb ook altijd met mijn kleine hupperltrutjes springpaard gereden
Die totaal niet dressuur gefokt was en niet als een dressuurpaard liep.
En idd, je mag dan nergens een steekje laten vallen.

Maar dat totaal plaatje was voor mij dan toch goed genoeg met springzadel en cap tot de M2
In de Z pas hoedje opgedaan.
Dus daarvoor omdat je anders je punten niet haalt, vind ik klinkklare onzin.
Genoeg ruiters eruit gereden met een dressuurknol met hoedje Haha!

Nogmaals een goede jury kijkt naar het gereden zijn, niet naar een hoedje of niet.
Natuurlijk doet het plaatje bij dressuur mee.
Netjes zuiver passend tuig en zuivere kleding en een netjes gepoetst paard.
Dat is het punt van verzorging, niet de toegestaane nette cap

Dat heeft met kak te maken.Blij dat ik oud NKB-er ben

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:16

Starbreeze schreef:
Het gaat absoluut ook om het plaatje! Helemaal mee eens!

Vind ik ook kijk maar eens naar de bontjes-rage van afgelopen jaar, iedereen reed ermee en de meeste puur voor "de mooi".
Oké ik vond het ook mooi, maar ook een beetje te duur Schijnheilig

Nu anky tijdens Horse-event hardop heeft verkondigd tijdens de clinic dat ze "het geen gezicht" vond, ben ik benieuwd hoe lang die rage nog voortduurt Knipoog Haha!

Maar goed, back on topic Schijnheilig

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:24

Jaike schreef:
Vind ik ook kijk maar eens naar de bontjes-rage van afgelopen jaar, iedereen reed ermee en de meeste puur voor "de mooi".
Oké ik vond het ook mooi, maar ook een beetje te duur Schijnheilig

Nu anky tijdens Horse-event hardop heeft verkondigd tijdens de clinic dat ze "het geen gezicht" vond, ben ik benieuwd hoe lang die rage nog voortduurt Knipoog Haha!

Maar goed, back on topic Schijnheilig

Kan me niks schelen wat Anky vind Schijnheilig Ik heb het niet voor de mooi, maar voor het comfort van het paard. Mét bontje wordt de druk nl nóg beter goed verdeeld dan een goed passend zadel alléén.

En idd Runningkawa, mijn Ynz is ook 'maar' 1.63. En het is tuuk niet zodat je per definitie een punt per onderdeel meer krijgt als je met hoedje rijd Knipoog Maar ik merk wel dat als een combi errug mooi overkomt ze bij twijfel eerder een punt hoger dan een punt lager geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:44

runningkawa schreef:
Verder als je ook nog sprint met je paard, moet je dan maar meteen 2 zadels bekostigen?

Ja, want je mag niet met een racezadeltje starten Tong uitsteken

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:38

Starbreeze schreef:
Mét bontje wordt de druk nl nóg beter goed verdeeld dan een goed passend zadel alléén.

Dit klopt dus echt niet.

Sorry off topic, maar wanneer je een gelpad of bontje onder een GOED PASSEND zadel legt, wordt de ruimte in de kamer sowieso kleiner, waardoor het zadel meer gaat knijpen en knellen bij de schoft-schouderpartij!!!!!!

Het is puur een modeverschijnsel en hoort onder een goed zadel eigenlijk niet thuis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:53

fabienne schreef:
Dit klopt dus echt niet.

Sorry off topic, maar wanneer je een gelpad of bontje onder een GOED PASSEND zadel legt, wordt de ruimte in de kamer sowieso kleiner, waardoor het zadel meer gaat knijpen en knellen bij de schoft-schouderpartij!!!!!!

Het is puur een modeverschijnsel en hoort onder een goed zadel eigenlijk niet thuis.

Mee eens!!

Een gelpad maakt de ruimte ook kleiner. Ik merk dat bij mijn jonge dier. Dat zadel ligt super op hem maar als ik er een gelpad onder doe niet meer.
Terwijl bij Lotje juist wat opgevuld moet worden daar.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:37

Oeps, sorry, het is niet mijn bedoeling een nieuwe discussie te beginnen over de bontjes......... Bloos!

Howel ik het met de beide bovenstaande berichten eens ben Tong uitsteken

Opes, doe ik het weer Schijnheilig we gaan weer terug naar het moraal van het verhaal en dat was.....eh.......oja, de invoering van de verplichting van de veiligheidshelm per 1 september 2005 Haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:45

1 april, jaike

he zou het een grapje zijn?

Pasofino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:57

Tja...... las net ff alle berichten en aan de ene kant vind ik het goed een cap maar aan de andere kant vind ik met een wedstrijd een hoedje netter in het geheel.

Met trainen is het verplicht bij ons om een cap te dragen, dus doe ik dat dan ook. Scheve mond

Las ik net iets over ziekten kosten drukken door een cap te dragen daar moet ik ff op reageren...........

Ik heb een paar jaar terug een ongelukje gehad met trainen van de dressuur en kan wel zeggen dat een cap niet helpt tegen een heup uit de kom omdat ik met paard en al in de galop onderuit ging en deze 700 kilo op me been terecht kreeg.
Was 5 dagen ziekenhuis............. en dit was en blijft hopelijk het enige ongelukje in de ruim 32 jaar dat ik al rij. Lachen

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:26

Ik heb al eens eerder gereageerd in een ander hoedjes-topic en ik moet eerlijk zeggen dat het me diep in mijn hart niet zo heel veel kan schelen. Alleen, ik ben heel klein en fijn gebouwd, dus als ik mijn veiligheids-champignon op zet, is mijn hoofd ongeveer zo breed als mijn schouders, dus dat ziet er uit Clown .....werkelijk waar, ik voel me dan het lelijkste gedrocht van de hele wereld. Maar het viel me op dat ik bij de regiokampioenschappen in de B (!) al de enige was met cap Verward . Iedereen reed met hoed. Vervolgens besloot ik bij de regiokampioenschappen in het L1 maar mee te doen met die trend, zie ik er in ieder geval eleganter uit! Nu in het L2 rijd ik er gewoon mee, want dat doet iedereen hier. Maar als het moet, zet ik net zo makkelijk die cap weer op . Ongeacht mijn eerdere opmerking hierboven dat ik dan maar flink vaak ging starten van de winter. Dat was meer ironisch bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:38

Jaike schreef:

Whoohoooow, heeft ze dat echt gezegd??? Gelijk heeft ze, want het is ook een lelijk gezicht. Waarschijnlijk stort de bontjes markt nu wel in.

Sja, cap op met wedstrijden, als ik de bond was, liet ik het gewoon aan de mensen zelf over.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:06

Misser schreef:
1 april, jaike

he zou het een grapje zijn?

Oeps!!!
Blond Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 18:08

Lovely schreef:
Whoohoooow, heeft ze dat echt gezegd??? Gelijk heeft ze, want het is ook een lelijk gezicht. Waarschijnlijk stort de bontjes markt nu wel in.

Sja, cap op met wedstrijden, als ik de bond was, liet ik het gewoon aan de mensen zelf over.

Ja, echt waar tijdens de clinic op zondag met Edward Gal Knipoog
Toen vroeg iemand in het publiek inderdaad waarom hij het onderhad, terwijl hij ook al zo'n dik anky-pad onderhad Schijnheilig

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:01

fabienne schreef:
Dit klopt dus echt niet.

Snorrie, het is getest en aangetoont dat het dus wel zo is...
Een gelpad is idd een crime, die dingen moet iedereen gewoon weggooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 00:01

Fabienne heeft gelijk, een GOED passend zadel heeft geen onderleggers nodig, ook geen zeer goede onderleggers.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:33

Degene die dat vroeg tijdens Horse Event was dus de zadelmaker die momenteel weer bij Olympia in Arnhem werkt.

Als zeer ervaren zadelmaker stelde hij deze vraag natuurlijk niet voor niets. Edward kon geen ander antwoord geven dan dat hij het gewoon mooi vond, want het argument van dat hedt de druk beter zou verdelen heeft hij niet eens gebruikt.
Waarop Anky zei dat ze het een lelijk gezicht vond.

In de komende tijd zal blijken uit het bontgedrag wie Anky-fan en wie Edward-fan is Haha!:D:D

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:28

Starbreeze schreef:
Ik denk dat de meeste ongelukken thuis gebeuren en niet op wedstrijd en waar is de knhs dan om het te controleren? Complete bullshit dus deze regel!

Heb je gelijk in, maar daar heeft de KNHS geen invloed op. Maar aangezien wedstrijden gereden worden niet op eigen terrein maar op het terrein van de organisatie kan de KNHS er wel voor zorgen dat er dan wel goede caps gedragen worden.