horseyfries schreef:De jury beoordeelt wat het paard doet, en laat zich niet meeslepen door vooroordelen.
Respect voor de jury!! (Als Mariëtte in de Special het goedmaakt met Imke tenminste...)
Je kent haar persoonlijk als ik het goed begrijp???
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ragne schreef:
Zei Anky niet in haar masterclass dat het écht mooi is wanneer je een ruiter niet ziet en het paard al de aandacht opeist door zijn bewegingen!?
Dát bedoel ik...
Pipo schreef:In Aken had Soto zulke grappige muziek erbij dat je echt de slappe lach kreeg. Niet alleen de muziek maar zijn hele vertoning, het blije hoofd van Soto zelf en het publiek wat klappend de kur meedeed.
Loolapelooza schreef:Respect VERDIEN je, zover ben jij blijkbaar niet.
Op mijn respect hoef je iig niet te rekenen, alleen al door dat zinnetje dat je net hebt neergetypt.
Citaat:De mate van lengtebuiging hangt altijd af van de lengte van het lichaam. Dat Invasor wat korter is en daardoor wat minder gebogen toont, wil niet zeggen dat hij géén lengtebuiging heeft. De video nog maar eens afspelen dan!
Citaat:en om maar met Sjef Jansen te quoten:
Quote:
die witte braadworst? daar kijk ik niet naar...wat heeft dat nou met dressuur te maken!
russel schreef:Ik vind het stuitend hoe velen in dit topic zich uitlaten.
Geen woorden voor, (mis de kotssmiley nu heel erg) bah!
Ik vind het een superprestatie om daar te mogen rijden.
Dit paard is iets anders gebouwd omdat het een ANDALUSIER is, sjonge wat een respect voor een dier en zijn bereider. Gruwelijk, wat een afgunst.
Rommel maar lekker verder met jullie knollebollekes. Wat is die paardenwereld toch kotselijk.
Ik hoop idd van ganzer harte dat Soto wint, Sommige mensen moeten maar eens een toontje lager gaan zingen.
Alet schreef:Achja, of die kerel nou stil zit of niet en alle bijnamen ten spijt, hij is daar wel mooi en doet mee met een paard waarvan de meeste mensen het niet 1, 2, 3 verwachten. Daar heb ik bewondering en respect voor hoor!!
"wie in zn eigen tuintje wiedt..."
Bettine schreef:Tsja, ze kunnen hem wel een 1 voor zn houding en zit geven, maar toevallig zit het effect van de hulpen ook nog in datzelfde cijfer
Lovely schreef:Tjemigdepemig, de PRE-liefhebbers laten zich wel erg kennen, ik kan er niks aan doen, maar er schemert nogal wat frustratie doorheen die misschien te maken hebben met hoe men zelf beoordeelt wordt met de PRE.
De regels van de FEI zijn duidelijk en ik denk dat meneer Soto zo hier en daar een regeltje aan zijn laars lapt. Dat hij dan toch nog zo hoog scoort is waarschijnlijk voor zijn inzet en zijn piaffe passage tour.
Over de verschillen tussen de verschillende typen paarden is al genoeg geschreven in de professionele pers, vooral ook na Jerez. Jerez was pas twee jaar geleden, dat zijn we toch nog niet vergeten?
En nog even voor al die lieve PRE eigenaren en verzorgers: je wordt er niet beter van om een ander af te zeiken en dat kinderachtige zie-je-wel-gedrag gaat al helemaal nergens toe leiden, het is te goedkoop.