Uitslagen NK Nijmegen "live" te volgen :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:45

waarschijnlijk bedoelt hij voor de 4e plek

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:17

mzzz ik was er vanmiddag bij Tong uitsteken
Heb alleen de 1e plaats niet gehoord Schijnheilig sorry

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:19

het kan aan mij liggen (heb er totaal geen verstand van , geef ik toe!) maar ik vond dat anky verdiend tweede stond! Ze reed een zeer nette proef, ze liet wat steekjes vallen, maar de meeste onderdelen waren fenominaal!! (schrijf je dat zo?!?)

Edward Gal heeft zeer terecht gewonnen!! Deze proef was het best, en zeker het meest spetterend! geweldig beest!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:23

Jippie"]
Waarom is Antoinette nu helemaal uit de gratie?
Zij heeft over de grote linie toch altijd beter gescoord dan Sven?!
[/quote]

Erboven stond het antwoord al Knipoog

[quote="Horsedances schreef:
Volgens de bondscoach gaat het nog om Marlies of Sven. Hij stelde op de informele persconferentie dat Marlies en Sven precies gelijk stonden ?!?!?!

Theo

Ik maak hieruit op dat 1 Anky, 2 Edward en 3 Antoinette dus vrijwel zeker van hun plaats kunnen zijn .

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:24

mwoh ik was niet super onder de indruk van Anky..
en als ze 1e was was ik het daar niet mee eens...
Ik wil niet zeggen dat het daardoor komt, maar ze heeft zeker wel voordeel van haar naam..
Dat Edward won vond ik echt fantastisch... DAt is pas Strekken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:34

Jaaaaaaa Eddie roeleerde echt vet!! Gaaf man dat ie boven Anky stond eindelijk! Ik vond Sven ook verrassend trouwens!! Lancet vond ik niet zo vandaag. Gribaldi natuurlijk wel!! OK dan!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:40

Pasha schreef:
mwoh ik was niet super onder de indruk van Anky..
en als ze 1e was was ik het daar niet mee eens...
Ik wil niet zeggen dat het daardoor komt, maar ze heeft zeker wel voordeel van haar naam..
Dat Edward won vond ik echt fantastisch... DAt is pas Strekken

Geen commentaar Tong uitsteken Ik vond Edward ook duidelijk het beste vandaag. Heel dik erboven uit. Anky.. mzz.. hele aardige vrouw, maar ik vond dat ze wel beter kon. Naja, niet iedereen heeft altijd zijn dag Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 22:44

Én er komen nog 2 dagen NK Lachen !
Ben benieuwd wat die gaan brengen
Ik ben ook benieuwd in hoeverre Edward morgen wel of niet verder op Anky uitloopt, en wat de Kür daar dan nog voor verandering in gaat brengen... best wel spannend nog *LOL* !
't Is al leuk om de uitslagen thuis "live" te volgen, maar volgend jaar ga ik er echt eens heen Haha! !

En over verrassende uitslagen gesproken, Griekenland heeft zojuist Frankrijk eruit gespeeld Haha! dus álles kan Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:10

Ik was er ook vandaag. Wat een snert weer... brrr.... heb het er nog steeds koud van. Na de uitslagen van de vorige observatie-wedstrijd (Kootwijk) waren mijn verwachtingen eigenlijk huizenhoog, ik ging er van uit dat de 8 combi's die boven de 70 % (kunnen) scoren me wel warm zouden krijgen en houden. Dat viel dus eerlijk gezegd een beetje tegen. Gelukkig was de jurering daar ook naar want nu waren er maar 3 combi's met 70 % en meer, waaronder Sven wat nog een vreugdekreetje bij me losmaakte.
Wat me in het algemeen opviel was dat er vaak onnauwkeurig wordt gereden, op het losrijterrein hoor je de verschillende trainers bijvoorbeeld nog zo hameren op het rechtuit springen van de wissel tussen de apuyementen en wat gebeurd er in de ring? de paarden worden gewoon omgegooid.
Bij Antoinette viel me heel erg op dat ze bijna geen één overgang daar maakte waar hij gemaakt moest worden. Bij Gribaldi viel me de piaffe nu tegen met wat ik op eerdere wedstrijden heb gezien, Idocus was slaapverwekkend, Krack had mooie momenten maar ook zijn piaffe kwam niet helemaal uit de verf. Hij gaat aansprekend de baan door met enorm veel souplesse, minder hectisch als dat ik eerder heb gezien. Laurens van Lieren had geen verkeerde proef, daarentegen mis ik heel wat bij Kyrain hoewel een enkele pas passage er nu beter uit kwam met meer afdruk dan ik tot nu toe had gezien. Lancet zag ik vandaag voor het eerst, daar vormd Imke echt een mooie combi mee zeg, top! Alleen ontbreekt duidelijk routine, er kropen wat foutjes in maar het beeld is aansprekend. In mijn ogen zit daar toekomst in.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Nimbly, wat een achterbeen en wat een beweeglijkheid in de rug, WOW!
Tja en Sven; op het losrijterrein was me al opgevallen dat Barclay met meer lossigheid bewoog, met name in draf. Dat kon ie ook volhouden in de ring en ik vond het beeld dan ook weer verbeterd en terecht de derde plaats waard. Naar mijn idee ontstaat er nog een wat onrustig beeld doordat de aanleuning niet helemaal constant is. Nu werkt Sven ook behoorlijk in aan de voorkant, die twee dingen werken elkaar imo (letterlijk) in de hand. Dat plus ook meer lossigheid in de galop zou de score denk ik nog meer omhoog doen gaan.
Ow, en last but not least Lingh natuurlijk. Die ging weer geweldig door de baan. Duidelijk de beste, gaat safe én met uitstraling, eigenlijk gewoon weinig mis mee. OK dan!
Dus wat mij betreft is het team Anky (met Salinero), Edward (met Lingh), nou vooruit Antoinette - want ze gaat wel safe, nu nog exact - en Sven.
Min of meer ga ik er vanuit dat de bondscoach Marlies en Sven nog eens in Aken laat rijden, kijken wie er dan uitspringt.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 23:13

Leuk uitgebreid toeschouwers-verslag, Aimee OK dan! !
En ga je er de andere dagen ook nog heen ??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:19

Nee, morgen ga ik niet redden en zondag vind ik niets aan. Ga ik liever naar Aken, al geloof ik dat ik dan zelf wedstrijd heb dus dan zie ik de wereldtoppers wel in Athene.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:22

Ik denk dat Sven in het team hoort. Precies waarom ik dat vind kan ik niet uitleggen, maar ja............vaak proefgericht zeer netjes, en ik vermoed dat hij het internationaal beter doet dan de meesten zullen verwachten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:23

Ik vind dat Sven ook moet,
alleen zijn ervaring is al een enorme pré.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:32

Haha! Ja, Sven rijdt echt proeven als geen ander. Zo exact, gedegen en zijn ervaring spat er echt vanaf. Ik heb ook zo'n vermoeden dat dat in het buitenland nog wel eens meer punten kan opleveren dan het nu al doet.

Overigens heb ik ook nog op het losrijterrein mogen genieten van Paddox onder Diederik van Silfhout. Die combi werkt echt duizend malen beter dan met z'n vader... OK dan! Vond het opeens weer een aansprekend paard.
Verder zag ik nu voor de eerste keer Les burga, onder Dominique Filion. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ze bovenaan zou eindigen ennuh... is dat wel echt een merrie? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:34

Aimee schreef:
:D Ja, Sven rijdt echt proeven als geen ander. Zo exact, gedegen en zijn ervaring spat er echt vanaf. Ik heb ook zo'n vermoeden dat dat in het buitenland nog wel eens meer punten kan opleveren dan het nu al doet.

Overigens heb ik ook nog op het losrijterrein mogen genieten van Paddox onder Diederik van Silfhout. Die combi werkt echt duizend malen beter dan met z'n vader... OK dan! Vond het opeens weer een aansprekend paard.
Verder zag ik nu voor de eerste keer Les burga, onder Dominique Filion. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ze bovenaan zou eindigen ennuh... is dat wel echt een merrie? *LOL*

Na die ervaring van ons in Weert met Paddox en ALex heb ik de combi meerdere keren weer in de baan gezien. En dat van Weert was echt een eenmalig iets! Duidelijk een geval wat qua africhting even nodig was denk ik Haha! Want daarna heb ik ze meerdere keren echt zien vlammen!

Petje af wat de fam. van Silfhout met het ozo lieve Paddoxje kunnen!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 09:02

Okee, dag 2 van het NK Dressuur Lachen !
Rond deze tijd gaat het 1e onderdeel van de Lichte Tour en de ZZ-Zwaar van start !!
Ik ben benieuwd wanneer de eerste uitslagen binnen komen!
Iemand voorspellingen, over de top 3 ofzo ??

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 09:17

Lachen De uitslagen van de Lichte Tour worden direct vermeld !
De eerste punten staan er al op.
ZZ-Zwaar is nog even afwachten maar zal wel per groepje gaan en dus langer duren Knipoog

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:39

Ik denk dat Rubels nog wel een poosje aan kop blijft staan, alhoewel ik de proef natuurlijk niet heb gezien! Maar toch...

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 10:12

Rubels staat nu nog altijd aan kop... maar op dit moment ongeveer gaan Anky en Ictenos de baan in... ben benieuwd !

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 10:31

Bij Anky staan nog geen punten, maar wel "RET"... Verward
In de ZZ-Z gaat Christa Laarakkers met Pays Bas voorlopig aan de leiding met ruim 68% OK dan!

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:33

wat is er met anky gebeurd??

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:37

Ik hoop niet dat RET voor "retired" staat??

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 10:37

Staat "RET" achter Anky/Ictenos voor "terugtrekken" ??
(uit het Engels Knipoog )

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:42

Ik vrees van wel..... Scheve mond

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 10:53

Tjee, dan zit het haar niet mee.. zo start je met drie paarden op het NK en zo nog maar met 1... Scheve mond

Wel benieuwd naar de reden, maar die zal later wel bekend worden... Verward