Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:25

Thanks Getup

Deempje
Ja inderdaad *\o/*

Miriam91

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:37

Mooie trailer Seven! Handig ook met die vooruitloop

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:48

Heb ook n vooruitloop , maar nooit gebruikt. Wil ook nier, dat ze aan de voorkant gaan drammen om er uit te komen. Wat niet weet, wat niet deert denk ik dan maar.
Maar mocht t nodig zijn, dan kan het.

In mijn geval , he . Er zijn misschien paarden, die er om bepaalde reden vooruit uit moeten.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:05

ik heb een blauwe cap en zwart jasje, vind het zelf goed staan :D
Heb ook een donkergroene, maar die is met mesh en in de winter gekocht dus die gaat aan als t warm is! Hopelikk staat dat ook met een blauwe cap hahaha
Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:17

Getup schreef:
Nice Seven!

Mmm als ik een groen of wijn rood jasje zou kopen, vind ik n blauwe cap of blauw zwarte daarbij niet mooi denk ik

Nou bij groen zou ik dan mijn zwart/bruine doen dacht ik :)
Maar ik hou het vooralsnog maar gewoon bij mijn blauwe jasje haha. Eerst maar eens wat vaker gaan.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:25

Gezien Fly High aangaf dat het hier ook welkom was met manegeproeven en ik dit een erg leuk topic vind :D :
Vorig jaar heel impulsief voor het eerst een D-proef gereden en dat ging verassend goed! Heb de smaak nu goed te pakken, nu wil ik meer :D . Inmiddels heb ik ook daadwerkelijk een vol setje wedstrijdkleding, allemaal simpel zwart-wit zonder steentjes (nouja, in de plastronspeld zitten wel een paar) of glitter (da's beide toch niet zo mijn ding). Maar helaas nog niet kunnen dragen. De decemberwedstrijd was helaas verzet voor onbepaalde tijd ivm droes, dat is nu bijna voorbij maar ik ga zo een maand weg op vakantie, dus ik vrees dat ik de volgende wedstrijd moet missen tenzij die pas in maart komt :+ .

Maar, ik kijk uit naar de volgende! Mijn rijden is inmiddels echt met sprongen vooruit dus ben benieuwd naar de nieuwe feedback straks <3 . En dat de punten weer net zo mooi mogen zijn :D .

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 03:28

Charmaine schreef:
https://horseshopinternational.nl/qhp-w ... uliet.html
Deze in het groen. Staat denk ik mooier bij mijn zwarte laarzen cap en tuig dan mijn blauwe jasje ;-)

Bir kan idd alles op qua kleur, best handig!

Die heb ik ook! Echt een fijn jasje, valt ook mooi lang.

Ik had op de gok online voor 10 euro een azuurblauw jasje van hh tweedehands erbij gekocht, maar dat is bijna een naveltruitje :') .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 08:18

Wat een leuk topic, ook ik sluit me graag aan hier.. :D

De beste wensen allemaal voor 2024 **\O/** Op naar een sportief jaar.

Ik hoop dit jaar mijn droom waar te maken en LT te starten.
We hebben nu na 3 wedstrijden ( waarvan de eerste 2 1 proef gestart) 5 punten in het ZZL, ook trekken we de stoute schoenen aan en ga ik ons inschrijven voor de regiokampioenschappen in februari.
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:18

Charmaine schreef:
https://horseshopinternational.nl/qhp-w ... uliet.html
Deze in het groen. Staat denk ik mooier bij mijn zwarte laarzen cap en tuig dan mijn blauwe jasje ;-)

Bir kan idd alles op qua kleur, best handig!

Die heeft wel wat weg van de Juuls, alleen een veeeeel fijnere prijs :)
Eens kijken of ik em ergens live kan zien in een winkel.

Ik ben vandaag op wedstrijd. Niet om te rijden, wel om te vrijwilligen. In Overasselt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:57

Welkom weer voor de nieuwelingen!
Mooi jasje charmaine! Op naar vele jaren dat je hem kan gebruiken zonder blessureleed

Als jullie even voor mij willen duimen voor volgende week? Dat we niet weer zo laat moeten :') en dat de paddocks van de week nog zacht genoeg blijven. Want zonder te mogen longeren wordt wedstrijd als ze niet naar buiten kunnen wel wat heftig haha

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:27

Gaaf paard Moniek! Welkom

Ik duim voor je MWM, mag je niet longeren of kun je niet longeren?
Ik vrees dat het bij ons lekker glad word, maar mogen ook niet binnen longeren dus dat is even afzien :roll:

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:57

Lovefi wauw wat een knap paard! <3 Balen van de verwonding.. Hopelijk kunnen jullie gauw weer genieten samen!

Annash schreef:
melis_93 schreef:
Wil graag nog een nieuw oornetje, die wat ik nu heb blijft niet mooi zitten.
Mocht iemand een tip hebben, liefst een zwarte met een kleine glitter oid erin.

Ik heb deze:
https://hypostore.nl/fair-play-hexagon- ... =123&525=6

Die schakeltjes staan ook wel heel chique!

Dankje! Die is inderdaad erg chique! <3

De kentucy Wellington? Die is idd ook wel heel chique!
Lemieux ga ik ook even opzoeken, bedankt allemaal :)
De eskadron ziet er ook mooi simpel, maar toch chique uit

Mooi jasje Charmaine!

Dat wordt heerlijk op pad gaan Seven! Mooie trailer

Moniek21 wat een prachtig ruig paard <3 Wat is het voor een?

Hier alleen een buitenbak, dus ben bang dat het na morgen ook even een paar dagen vakantie wordt.
Als de wegen het toelaten misschien maar even 1 of 2x de binnenbak opzoeken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:10

Welkom Cambionn en Monique.

Qua vorst: als ze er hier maar uit kunnen ben ik al blij. Kan dan alleen niet buitenrijden , maar wel met de trailer naar de binnenbak. Ze staan aan huis en we hebben geen bak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:20

Deempjexxx schreef:
Gaaf paard Moniek! Welkom

Ik duim voor je MWM, mag je niet longeren of kun je niet longeren?
Ik vrees dat het bij ons lekker glad word, maar mogen ook niet binnen longeren dus dat is even afzien :roll:

Mag niet meer longeren. Of het is in ieder geval niet verstandig en wij durven het niet meer na 3 blessures waarvan er 2 maar misschien zelfs 3 heel erg waarschijnlijk ontstaan zijn tijdens het longeren.

De 1e keer heeft ze zichzelf aangetikt, was heel duidelijk te zien op de scan. Of dat echt tijdens longeren gebeurd is weet ik niet, behalve dat ze wel aantikte tijdens longeren en daar even heel gevoelig op liep meteen en paar dagen later er een bultje zat. Toen was ze al niet meer onregelmatig maar ik ben nogal voorzichtig met bultjes of onregelmatigheid ook al is het heel kort. En helaas nog nooit fout geweest in mijn gevoel.
Maar dus maandenlang revalideren, groen licht krijgen om alles te doen en zelfs dan nog rustig opbouwen tot we weer wedstrijden gingen starten. Longeren pas weer meegenomen paar maanden daarna. En binnen paar weken weer foute boel. Dus weer revalideren, starten en maanden later longeren. En toen weer hetzelfde binnen paar weken. Wel 3 keer een andere blessure.

Dus wij riskeren het niet meer. :') Als ze wel zware training ohz aankan en wedstrijden kan lopen en dat goed blijft gaan, maar zodra we gaan longeren binnen paar weken weer een blessure dan kan dat heel goed toeval zijn maar ik ga het niet nog een keer gokken. Ook in de groep buiten geen enkel probleem, dus ik kan alles en mis het longeren niet. Tot het dus zo vriest dat ze niet naar buiten kunnen.
En dan heb ik nog de mazzel dat ik elke keer heel snel bij de da was. Het waren allemaal blessures die normaal pas veel lager ontdekt worden, omdat paarden er pas veel later onregelmatig op worden en mensen vaak vocht en een kleine zwelling/bult negeren tot ze echt groot worden of dus kreupel lopen. Dat ik het zo snel voel/zie is aan de ene kant een ramp, want ik kan mezelf echt gek maken, maar ook een zegen want als ik denk dat er iets is heb ik tot nu toe altijd gelijk gehad bij elk paard. Ook bij die van anderen :=

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:25

Mag je als je een 80cm winspunt hebt ook nog officieel 60cm starten? Of ben je dan verplicht hc te doen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:37

Wat is het een gedoe om een startkaart aan te vragen zeg :=
Wat maakt het uit wie de vader is. En die gegevens zijn bij hun niet bekend en net wat ik nodig heb, heb ik niet gefotografeerd uit het paspoort.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:25

Lastig MWM maar zal het er dan ook niet meer op gokken idd :=
Als het met rijden wel goed gaat dat dan lekker blijven doen.
Ik longeer ook niet zo veel, alleen als hij zijn ei kwijt moet want dat is toch het enige wat die wil als hij die lange lijn ziet haha..

Mo_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 17:44

Selina schreef:
Wat is het een gedoe om een startkaart aan te vragen zeg :=
Wat maakt het uit wie de vader is. En die gegevens zijn bij hun niet bekend en net wat ik nodig heb, heb ik niet gefotografeerd uit het paspoort.

Oei is dat zo'n gedoe ja? Ik dacht
ik wacht nog even met aanvragen tot ik daadwerkelijk m'n allereerste wedstrijd op het oog heb (en fysiek weer in staat ben), maar hoelang duurt het dan ongeveer voordat het helemaal rond is? Tussen aanvraag en kunnen starten zegmaar.

Ik hoor wel vaker dat het KNHS heel traag is.. per 1 januari ben ik nu lid van een vereniging en die zouden alles regelen met het KNHS lidmaatschap maar ik heb daar nog niks van gehoord. Kan dat kloppen? Of moet ik er sowieso maar gewoon even achteraan gaan |(

@MWM poeh, snap dat je het dan niet meer wok riskeren inderdaad.. lastig wel!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 17:45

In de meeste gevallen gewoon 1 dag.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 17:55

Ik had mijn startkaart altijd per direct dacht ik :? Ook bij een paard dat nog niet eerder gestart was, wel kwpners allemaal als het uitmaakt?

MWM ik ga zeker voor je duimen, s avonds starten is zo poedersuiker altijd :')

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:02

Noisy schreef:
Ik ben vandaag op wedstrijd. Niet om te rijden, wel om te vrijwilligen. In Overasselt

Daar was ik ook vandaag!
Het was een beetje ver rijden voor ons maar ik vond het wel een fijne locatie. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:04

Het is gelukt! Ik heb m’n startpas *\o/*
De lieve man van mij was heen en weer naar stal gereden om de informatie uit het paspoort te halen. 19 februari is ons debuut **\O/**
En vandaag hadden we onze beste galop ooit, dus dat geeft hoop.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:11

In 2024 meld ik mij hier ook maar eens, ik rij FNRS wedstrijden, momenteel F11 en Vaardigheid 3. Helaas zijn er voor de volwassen ruiters op de manege slechts ±5 wedstrijden per jaar dus snel gaat het niet, maar ik heb er wel altijd lol in :D mijn doel is ten minste F12 te mogen starten dit jaar, dan moet ik de F11 nog 2x halen. Maar het voornaamste doel is plezier voor mij én paard :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 19:06

Fly_high schreef:
Ik had mijn startkaart altijd per direct dacht ik :? Ook bij een paard dat nog niet eerder gestart was, wel kwpners allemaal als het uitmaakt?

MWM ik ga zeker voor je duimen, s avonds starten is zo poedersuiker altijd :')

Ik duim dan ook voor jou :')

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:13

Wat fijn zo'n nieuwe trailer Seven. Lekker op pad!

MWM wat lastig. Maar kan me voorstellen dat je dat risico niet meer wil lopen. Volgens mij zijn jullie heerlijk op weg dus ik duim voor jullie dat het weer goed genoeg blijft.

Mijn ervaring met startpassen aanvragen is inderdaad ook dat het makkelijk en snel kan. Fijn dat het gelukt is Selina.

'S avonds starten, zeker op zondag vind ik ook altijd zo balen. Heb er dan gelijk minder zin in.

Morgen ga ik weer mee schrijven en volgende week ook bij de regio selectie ZZL, altijd leuk en leerzaam, zeker nu ik zelf even niet kan starten.