Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:38

Oh handig zo knotmaker! Dat is hier altijd drama.

Ik gebruik al 10 jaar zo strik op een klip met een zakje eronder en daar prop ik al mijn haar in haha maar het word nu iets te lang waardoor het eruit piekt.

Ik heb al zo knotnet en een donur, maar dat kreeg ik niet mooi dus ben benieuwd!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:39

Ik maak altijd een lage staart en dan draai ik m'n haar in een knotje. Donut erom heen, haarnetje erom heen en dan doe ik nog een dik elastiek om het haarnetje + donut, blijft perfect zitten!

Bowo

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:21

Ik vond het met mijn verstelschroef ook niet handig. Geeft toch weinig ruimte.

Maar ik maak een staart (met verstelschroef heel laag en eventueel ook wat los om dus ruimte te hebben voor de knop) en doe een donut er omheen. Ik sla mijn haar om de donut en doe er dan een elastiek omheen zodat het vast zit. Wat nog los zit draai ik rond de knot (met de klok mee zeg maar). Simpel haarnetje eromheen om dat vast te zetten en dan nog een decoratief netje.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:30

Wat lekker actief hier!

Ik start gewoon zwart/wit.
Voor mn haar heb ik zo'n netje. Draai mn haar vanuit een staart in een knot, elastiek eromheen, netje eromheen en dan netje met 2 klipjes vast zetten. Dat gaat nergens heen de hele dag dan.. dus prima voor nu gewoon.

Heb nog geen nieuwe foto's met mn nieuwe jas, pas 1 keer aangehad. Komt vd zomer wel weer haha!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:44

Bijna 3 pagina's om terug te lezen, ik zag veel mooie punten voorbij komen :)

Afgelopen dinsdag was er een fotograve bij de wedstrijd, ze had een paar mooie foto's dus die had ik besteld maar helaas kreeg ik ze vol met ruis binnen, dus nog even een foto van mij naast het paard.
Wij zijn ook gewoon zwart/wit (behalve de cap, die is donkerblauw).

Ik doe met een donut een knotje maken, die zover mogelijk naar beneden maar ik heb wel altijd het idee dat die tegen m'n cap aandrukt. Met het overtollige haar maakt ik (nouja ik, m'n moeder O:) ) een vlecht en die wikkelt ze om het knotje/elastiekje heen. Daarover het netje :)

Afbeelding

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:54

Manlief gister wel weer op wedstrijd geweest, weer een mooie 1 e plek in het 110.binnenkort maar eens 120 proberen.
Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:56

Hier ook lang en dik haar, knotten met een donut lukt niet want het overige haar is te dik om dan te vlechten of weg te steken. Die strikken van hierboven gaan idd snel kapot altijd.

Ik doe nu een lage staart, dan tot knot draaien, elastiek erover, kaal haarnetje erover. Nog 2 elastieken erover :+ en afmaken met een leuke scrunchie.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:57

Enzo olie, was ook wel hoge luchtvochtigheid, ik had ook last van ruis, ivm donkere ruimte kunstlicht, vocht en beweging is geen mooie combi. Zonde als het dan dure foto’s zijn

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:19

SpikkelFire schreef:
Hier ook lang en dik haar, knotten met een donut lukt niet want het overige haar is te dik om dan te vlechten of weg te steken. Die strikken van hierboven gaan idd snel kapot altijd.

Ik doe nu een lage staart, dan tot knot draaien, elastiek erover, kaal haarnetje erover. Nog 2 elastieken erover :+ en afmaken met een leuke scrunchie.

Haha, vooral die tig elastieken. En ik gebruik nog dubbel haarnetje.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:20

robbie88 schreef:
Enzo olie, was ook wel hoge luchtvochtigheid, ik had ook last van ruis, ivm donkere ruimte kunstlicht, vocht en beweging is geen mooie combi. Zonde als het dan dure foto’s zijn

Ohh dat zal wel ja. Nouja ik had haar gemaild dus ik wacht nog op antwoord. Als ik 'm op insta wilde zetten leek m'n jasje wel zo'n sneeuw beeld dat je vroeger soms op de tv kreeg :')

@SpikkelFire ik heb geen dik haar, ik kan me voorstellen dat dat idd niet lukt met dik haar

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:54

Ik start ook met donkerblauw jasje en donkerblauwe cap, wil er ooit nog wel eens donker blauwe laarzen bij. Heb een jasje van dada sport, die kan over mijn Air jacket heen zonder dat je het ziet, heel blij mee maar gezien de prijs koop je daar geen drie verschillende kleuren van zeg maar :)
Misschien heeft iemand nog iets aan deze haar tips
https://youtu.be/Ao2v_mkd44U

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:01

Hier punten terug (lekker snel) en 189 gekregen. Volledig terecht en mooi commentaar. Wel ook de standaard werkpunten maar ook wat domme foutjes van mij (gebroken lijnen te klein, ik kan die dingen echt niet rijden :') )

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:14

Enzo olie, voor insta zou je dat met Ruud niet moeten zien, dan moet ze gewoon een hogere resolutie doorsturen, De foto die ik hierboven plaats was ook van gisteren, maar voor socials / web gaat dat nog prima..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:39

Ik zal willen dat ik een knot kon maken :') Ik heb echt zo weinig haar, dat ik het altijd onder mijn cap duw.
Dan zie ik er van de achterkant misschien uit als een 13 jarig jongetje _O- Maargoed het zij zo hahaha

@Flyhigh: Morgen heb ik weer les, ik ga eens kijken of we dan iets opgelost krijgen. Maar het is sowieso het weer, tot nu elke winter wel heftig maar we zijn o veel verder dan vorig jaar om deze tijd dus ik had dit niet helemaal zien aankomen zo..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:27

Misschien juist omdat ze goed jn haar vel zit en conditie heeft dan, discodipp? Dat dat icm met weer de kortsluiting geeft?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:27

Ik moest ook even bijlezen! Wat gaan jullie hard zeg :')

Ik zie een aantal met wisselende punten, maar dat had ik afgelopen weekend zelf ook. Waar ze 28 December erg loperig werd in de proef en we dus niet netjes konden afwerken; was ze afgelopen zaterdag volledig afgesloten en reageerde ze nergens op tijdens het losrijden / eerste proef. Ik was zelf denk ik een beetje onder de indruk van alle andere combinaties die rond reden, waardoor ik zelf vergat te rijden & het voor Im niet duidelijk meer was. |o

In de eerste proef, dus echt heel hard moeten werken. Voor mijn gevoel kwamen we amper vooruit, viel ze te vroeg uit de galop etc... Getwijfeld of ik de tweede proef wel zou rijden, maar mezelf een schop onder m'n kont gegeven en mezelf in m'n hoofd toegesproken, dat het enige doel voorwaarts zou zijn in de tweede proef & dat ze moest gaan lopen :D En toen werden we 2de met 190.5 punt. Eerste proef terecht, 174 punten; dus toch een flink verschil!

Nu heeft Im 2 weken vakantie i.v.m. bezoek Oostenrijk - werken op de KFPS Hengstenkeuring & bezoek Lissabon. Pak ik d'r volgende week vrijdag weer op & gaan we het weekend erna weer een poging wagen +:)+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:52

MyWishMax schreef:
Misschien juist omdat ze goed jn haar vel zit en conditie heeft dan, discodipp? Dat dat icm met weer de kortsluiting geeft?

Dat is denk ik ook een puntje :') Ik ben nu weer begonnen met magnesium voeren, misschien dat dat de scherpe kantjes er ook wat afhaalt! Donderdag wordt ze ook nog lekker gemasseerd dus het moet wel weer goed komen!

@Imke: Mij ging het ook even te snel :') Maar ik ben wel een hoop toffe paarden tegen gekomen op de vorige pagina!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:30

Ik heb net voor het eerst een l2 proef geoefend. Ik ben erg blij met het wijken naar de middellijn toe. Middengalop en daarna meteen volte 12 meter bij c is vooral linksom een dingetje :')

Maar daar ben ik druk mee doende na mijn zit analyse ( en dat voel ik ook wel in mijn lijf ).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:22

Het wijken naar de middellijn, het viel me afgelopen weekend met jureren op dat er maar barweinig ruiters van been wisselen als ze licht blijven rijden in het wijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:30

Ja dat probleem heb ik al niet gelukkig.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:34

Oh jullie moeten echt even mee genieten, ik vind het fantastisch. Ik heb echt mijn roeping gevonden _O- _O-

Ik ben nog niet klaar, maar dit is toch fantastisch :')

Afbeelding
Afbeelding

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:49

Heel mooi! Heb je daar boven nu lak?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 00:35

DiscoDipp schreef:
Ik zal willen dat ik een knot kon maken :') Ik heb echt zo weinig haar, dat ik het altijd onder mijn cap duw.
Dan zie ik er van de achterkant misschien uit als een 13 jarig jongetje _O- Maargoed het zij zo hahaha

@Flyhigh: Morgen heb ik weer les, ik ga eens kijken of we dan iets opgelost krijgen. Maar het is sowieso het weer, tot nu elke winter wel heftig maar we zijn o veel verder dan vorig jaar om deze tijd dus ik had dit niet helemaal zien aankomen zo..

Herkenbaar met dit weer hoor... Ik ben vandaag na 1 minuut poging tot draven afgestapt, mijn ubervrolijke Henk ff 5 minuten aan de longeerlijn laten galopperen met bijbehorend bokken uiteraard :+ en dan pas weer opgestapt. En ineens was hij echt plezier om te rijden :j nog een paar mooie galop - stap overgangen voor elkaar gekregen. Hij bedoelt het allemaal goed en zit juist super lekker in zijn vel, alleen ben ik niet handig genoeg om iets nuttigs te doen met hoe scherp hij soms reageert :')

Maar goed mijn punt was, als het geen verzet is maar puur beetje frisheid en extra spanning door het weer enz zou misschien longeren voor het rijden ook een beetje kunnen helpen?

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 00:38

PSvanLot schreef:
Het wijken naar de middellijn, het viel me afgelopen weekend met jureren op dat er maar barweinig ruiters van been wisselen als ze licht blijven rijden in het wijken!

Dat doe ik ook niet, tenminste als ik al licht rijd in het wijken want meestal zit ik door. Maar je hulp komt het beste door wanneer het achterbeen dat je opzij wilt hebben van de grond is, en ruiters geven het makkelijkst been terwijl ze zitten. Dus dan is het handiger om bewust op het verkeerde been licht te rijden tijdens het wijken

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 01:00

Fly_high schreef:
DiscoDipp schreef:

Herkenbaar met dit weer hoor... Ik ben vandaag na 1 minuut poging tot draven afgestapt, mijn ubervrolijke Henk ff 5 minuten aan de longeerlijn laten galopperen met bijbehorend bokken uiteraard :+ en dan pas weer opgestapt. En ineens was hij echt plezier om te rijden :j nog een paar mooie galop - stap overgangen voor elkaar gekregen. Hij bedoelt het allemaal goed en zit juist super lekker in zijn vel, alleen ben ik niet handig genoeg om iets nuttigs te doen met hoe scherp hij soms reageert :')

Maar goed mijn punt was, als het geen verzet is maar puur beetje frisheid en extra spanning door het weer enz zou misschien longeren voor het rijden ook een beetje kunnen helpen?

Dat zou zeker helpen ja! En ze staat sowieso 24/7 buiten en voor het rijden gooi ik haar even het grote stuk op. Maar ik kan helaas niet longeren hier.. dus ik moet er iets mee.

Ik had er al aan gedacht om dan even op t land te longeren, maar wij hebben kleigrond dus dat gaat gewoon echt niet. Zondag hebben we wedstrijd en dan kan ik wel even longeren dus dan ga ik het verschil wel merken denk ik.

Gisteren heb ik al iets meer kunnen doen dan zaterdag, maar toch nog gewoon 80% sprinten en wegvliegen :')

Ik ben trouwens echt helemaal blij, dit is echt zo veel beter gelukt dan ik dacht _O- En boven is inderdaad lak :D

Afbeelding