[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stalxpaard

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:48

Ik meld me hier bij weer af. Eergisteren mn debuut gehad daarbij gewonnen met 206 en 212 en gisteren gewonnen met 207 en 212 dus ik ga meteen door na het L

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:51

Jeetje wat een punten! :oo Gefeliciteerd!

xVera94

Wauw, super punten. Gefeliciteerd en veel succes in het L!

Saar88

Haha, dat zijn flinke punten :D! Gefeliciteerd en succes in het L!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:53

Ja het was fantastisch haha heerlijk gereden en genoten. Succes allemaal met jullie toppers!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:01

Gefeliciteerd stalxpaard.

Ik meld mij ook, na 3 jaar niet in de wedstrijdring gereden te hebben ga ik einde van de maand het jonge dier van mijn man starten waar ik misschien net 10 keer op gereden hebt. :')

Ik verwacht niet het gehele jaar te kunnen starten, dus ga ik met dagpassen werken denk ik.
Eerst maar eens zien of het paard de hekjes niet eng vindt en of we niet te erg voorschut staan. :+

Ik blijk mijn oude wedstrijdbroeken niet meer te passen , dus net even een goedkope broek besteld. :7

Ons scheetje {:}
Afbeelding

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:10

Welkom! Oeh, leuke vos!! Wat is het voor eentje?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:42

Saar88 schreef:
Welkom! Oeh, leuke vos!! Wat is het voor eentje?

Dank je!
Een Alexandro p x Zichem :+

De 13 jarige bijrijder van een ander paard van mij heeft er ook eens opgezeten, ondanks dat hij niet gewend is aan groene paarden, gingen ze braaf de baan rond.
Afbeelding

Heerlijk zo'n braaf karakter. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:46

Helaas geen punten vandaag (niet zo gek na 3 weken niet trainen), maar ook niet belabberd gereden dus ben tevreden. Hopelijk worden de bakken snel beter en kunnen we ons 2018 in gaan knallen :)!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:54

Jammer Charizard, op naar de volgende wedstrijden!

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:14

@ Cobiie; ook al een gave vos, leuk!
@ Charizard; fijn dat je tevreden bent! Ik hoop met je mee, ben dit baggerweer wel weer beu.

Ik heb gisteren weer gelest. Weer een mooie rugzak aan huiswerk en tips meegegeven en heb ik er zin in om daarmee aan te slag te gaan.

Vandaag trof ik meneer weer eens voor pampus aan. Is eigenlijk vaste prik op zaterdagochtend :Y)
Afbeelding
Hij blijft dan ook echt liggen om "geëntertaind" te worden :')

Vandaag heb ik gelongeerd en wat vrijheidsdressuur gedaan. Ik merk dat er verschillende kwartjes beginnen te vallen. Hij krijgt steeds meer kracht en begint ook echt de longeerhulp te volgen en krijgt het ook voor elkaar om steeds zelfstandiger aan te springen in galop (doet ook echt zijn best om het op de eerste lettergreep van het commando te doen haha). En het oppakken van dingen begint hij ook te snappen. Plastic zakken, zwepen, zijn speelbal, touwen; alles zwiert hij vrolijk in de rondte :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:28

Erg leuke vos Cobie!
Charizard, jammer van de punten, maar dat je tevreden bent is het belangrijkste, en dat na 3 weken niet trainen. Het weer zit echt niet mee, gelukkig gister vandaag en de aankomende dagen wat droger.
Onze buitenbak die altijd te rijden is, was ook lekker ondergelopen, maar meestal is dat met een dag weer weg, gisteren was hij enkel nog soppig, zijn tapijtsnippers. Was blij dat ik weer buiten kon rijden, doe ik toch liever dan binnen.

Vera, wat een schattige foto, even omdat het moet, maar eigenlijk ben ik wel moe. Haha.

Hier gaan we nu wat serieuzer aan de slag, 2017 was dus vooral, groeien, eten, groeien, spelenderwijs wat rijden, spelen met vriendjes, beetje longeren. maar echt niet het moeten zegmaar, gewoon wanneer ik zin heb, en wat goed voelt en dat varieerde nogal.
Hij geeft nu ook wel aan dat hij meer kan hebben, hij krijgt wat meer kracht en praatjes, en hij wil ook graag werken. Is uiteraard weer gegroeid en groeit nu weer in de breedte.
Nu we er regelmaat in gaan brengen heb ik mijn doel eind april bij de vereniging een proefje te starten, geen idee nog wat, BB of B. 1 of 2 proefjes. maar dat komt wel.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:36

Gisteren ook weer even geoefend heb 20 januari weet wedstrijd maar zo als het gister ging. Canto is dragend en heeft wat nieuws als er een ander paard langs haar loopt wordt ze zo boos oren plat in de nek en hele rijd afgeleid met rijden. Hopelijk wordt dit nog iets beter en had ze gisteren een slechte dag morgen maar weer een nieuwe poging

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:18

yfkelover schreef:
Gisteren ook weer even geoefend heb 20 januari weet wedstrijd maar zo als het gister ging. Canto is dragend en heeft wat nieuws als er een ander paard langs haar loopt wordt ze zo boos oren plat in de nek en hele rijd afgeleid met rijden. Hopelijk wordt dit nog iets beter en had ze gisteren een slechte dag morgen maar weer een nieuwe poging

Dat doet mijn merrie standaard, vervelend is dat hè. := Op onze vorige stal was het best vaak best druk in de bak en dan was ze ook steeds kwaad op andere paarden. Op onze huidige stal hebben we de bak meestal voor onszelf, dat is heel fijn.

Meer mensen die niet zoveel kunnen qua bak nu lees ik, herkenbaar helaas. Op naar de lente. :#

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:19

Normaal is ze eigenlijk heel aardig naar andere paarden dus ik gooi het op haar zwangerschap :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:33

Hahaha dat heb ik met de mijne ook hoor. Ik ben blij dat ik mijn proef in mn eentje in de bak rijd. :') Merries...

Vandaag een wedstrijdgerichte clinic gereden met beoordeling van een jury. 197 punten met op mijn protocol dat ik gewoon officieel moest gaan starten. :D Afbeelding

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:38

Een aantal typische merries dus in het topic :D Heb er ook zo een gereden. Ik ben benieuwd hoe die van mij (ruin) het doet met meerdere combinaties. Rijden nu wel eens met 1 of 2 anderen en dat gaat prima, maar dat zijn bekende paarden. Het is vooral mijn issue dan het zijne. Ik "grap" altijd dat ik in de bak de persoon ben waar ik me in het verkeer het meest aan zou irriteren. Ik ga zo veel mogelijk iedereen uit de weg en maak het daardoor soms juist onvoorspelbaar voor mijn mede-bakgebruikers. Ik probeer er heel erg op te letten omdat ik snap dat dit ongelooflijk irritant is, maar het is echt een gewoonte geworden omdat ik mezelf onzichtbaar wil maken om maar niemand in de weg te rijden (wat ik daardoor juist doe :Y) )

@ Upendo, oh tof zeg! Een goede ervaring dus. Vind je paard een erg aansprekend koppie hebben :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 01:07

Mag ik mij ook melden? :D

Ik ben Kirsten en heb de mogelijkheid gekregen om met een manege pony KNHS te starten! Vorig jaar voor het eerst gestart waarbij we 177 en 179,5 scoorden. Veel spanning bij mij waardoor pony helaas ook gespannen werd. Hierdoor slopen er dus wat foutjes in de proeven, maar het was erg leerzaam! De pony die ik rij is ook nog jong, volgens mij 5 jaar, dus we doen het lekker rustig aan. Helaas niet nog eens kunnen starten ivm lichamelijke klachten en doktersadvies. Hoop dit jaar in elk geval mijn allereerste puntjes in de B te rijden!

Hier wat fototjes tijdens fnrs wedstrijden <3

Afbeelding

Afbeelding

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 02:34

@cobiie; leuk paard!
@xVera94; Haha heelijk koppie!
@upendo; netjes zeg!! Knap paard <3

Heb vandaag ook weer wedstrijd gehad. Ze was al een stuk minder gespannen dan de vorige keer, dit resulteerde in een 2de prijs **\O/**

Afbeelding

Sivanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:49

Wat een leuk topic! Ik meld me ook!

Wij zijn Sjaak en Anna! Sjaak is een bijna 7 jarige pony van ongeveer 1.46-1.48. Ik ben zelf de 18 jaar al voorbij, dus dat wordt starten bij de paarden!
Afbeelding

Ik ben nog nooit eerder officieel gestart. Wel hebben we het afgelopen jaar van voorjaar tot najaar onderlinge wedstrijden gehad op stal. Deze hebben we met een gemiddelde van 180 punten gereden, dus ik wil het dit jaar officieel gaan proberen!
Mijn plan is om rond april te gaan starten. Ik wil nu dat hij nog beter aan de hulpen komt en in die tijd kan ik ook kijken hoe ik een auto en trailer ga regelen :P

We zijn redelijk veelzijdig bezig: longeren, grondwerken, dressuren en af en toe een sprongetje. Mijn focus bij alles is eigenlijk ontspannenheid en goed luisteren naar de hulpen die ik geef.

Ik heb er zin in!

Tinkerlove_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:56

Vandaag ook weer gestart. Alle 2 de proeven 1e maar geen wp :').
Maar voor mijn gevoel goed gereden dus wel tevreden.
Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:04

Strenge jury dus! Wel gefeliciteerd met je winst.

Ik heb ff totaal wat anders gedaan, ipv trainen in de bak, op buitenrit. Dit op een militair oefenterrein in marnewaard. Heerlijk vond mijn 4 jarige het! Lekker blij, veel geleerd en lekker benen strekken af en toe! Echt goed om ook eens te doen

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:12

Weer een paar nieuwe kletsers, gezellig!
KirstenHorse; Leuk dat je dat mag doen! Ik heb vroeger dat (in de tijd dat er nog een manege startpas was) ook gedaan. Mocht je in de B en L1 starten en het was geen combinatiepas. Later ook met combinatiepas gestart. Vond ik erg leuk dat die mogelijkheid er was en dat de manege dat stimuleerde. Volgens mij mag je een hele leuke pony rijden en je zat al dicht bij een winstpunt, dus dat moet goed komen! :)

Sivanna, welkom! Hihi ook al een vosje met een leuke aftekening!

Sulindabaf en Tinkerlove zijn op wedstrijd geweest. Fijn dat het een mooie ervaring was, Sulindabaf. Gefeliciteerd! Tinkerlove, wel apart dat er echt niemand een wp heeft gereden. Was het een grote rubriek? Heb je wel commentaar gehad waar in je je kunt vinden?

Ik heb vandaag gereden en ik mag niet klagen. Wel was hij heeel heet, ik denk door de kou :brr:, maar we hebben het op een fijne manier kunnen omzetten en juist in het rijden kunnen gebruiken.

Tinkerlove_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:13

Wiskey1 schreef:
Strenge jury dus! Wel gefeliciteerd met je winst.

Ik heb ff totaal wat anders gedaan, ipv trainen in de bak, op buitenrit. Dit op een militair oefenterrein in marnewaard. Heerlijk vond mijn 4 jarige het! Lekker blij, veel geleerd en lekker benen strekken af en toe! Echt goed om ook eens te doen

Ja was op een koudbloedenwedstrijd + een jury die niet van koudbloeden houd :') :') op m'n protocol stond wit hoort wit te zijn, gisteren hele dag gewassen en gedaan. Maar ach haha, paard heeft z'n best gedaan en ben tevreden.

Wel gaaf op z'n militair terrein rijden, is dat gewoon vrij toegankelijk dan of?

Tinkerlove_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:18

xVera94 schreef:
Sulindabaf en Tinkerlove zijn op wedstrijd geweest. Fijn dat het een mooie ervaring was, Sulindabaf. Gefeliciteerd! Tinkerlove, wel apart dat er echt niemand een wp heeft gereden. Was het een grote rubriek? Heb je wel commentaar gehad waar in je je kunt vinden?

Ik heb vandaag gereden en ik mag niet klagen. Wel was hij heeel heet, ik denk door de kou :brr:, maar we hebben het op een fijne manier kunnen omzetten en juist in het rijden kunnen gebruiken.

Koudbloeden wedstrijd + een jury die er niet van houd = gegarandeerd succes :') verder wel tevreden, heb in een normaal tempo kunnen galopperen. Eerste paar x toen ik startte scheurde ik heel die bak door haha.

Wat fijn dat je fijn hebt kunnen rijden, heb je de beschikking tot een binnenbak?