Subtop - Wie nog meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tantesam

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:59

Die eners :D ik dacht laat ik er ook wat proberen vandaag, kwam tot drie.
Vind het maar stom dat je niet kan afwachten of ie lukt zeg maar... snap je wat ik bedoel? Je moet maar door door door door, vind het ook maar lastig.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:33

tantesam schreef:
Die eners :D ik dacht laat ik er ook wat proberen vandaag, kwam tot drie.
Vind het maar stom dat je niet kan afwachten of ie lukt zeg maar... snap je wat ik bedoel? Je moet maar door door door door, vind het ook maar lastig.

Dat is idd zo moeilijk. Dakar kan er 2 achter elkaar. Hij zal er vast meer kunnen maar ik nog niet. Om de twee gaat goed. M'n instructeur stond zondag nog op me te 'schelden' want sprong ze om de 2 ipv 3. Oepsie. Mijn fout.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:13

Eners gaan Elmo juist heel makkelijk af, als mijn eigen benen niet ergens in de knoop raken, kunnen we er al 15 :D

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:50

Ik heb juist het omgekeerde probleem, eners zijn een fluitje van een cent. Spring er een rondje achterelkaar mee vol als het moet. Alleen piaffe 8)7

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:27

Ik schrik er altijd een beetje van en vergeet door te huppelen zeg maar. Ben altijd geneigd als er een keer eentje mist in een serie om eruit te rijden. Moet natuurlijk gewoon doorgaan en daar let ik nu wel op.

Passage piaffe draait ze dr hoef niet voor om.

Waar lessen jullie?

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:03

peetje82 schreef:
Ik schrik er altijd een beetje van en vergeet door te huppelen zeg maar. Ben altijd geneigd als er een keer eentje mist in een serie om eruit te rijden. Moet natuurlijk gewoon doorgaan en daar let ik nu wel op.

Passage piaffe draait ze dr hoef niet voor om.

Waar lessen jullie?

Dennis Ausma! _/-\o_

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:11

Hier ook best wat moeite gehad met eners. Is toch wat raar. Terwijl je in de wissel zit al hulp geven voor de volgende wissel. Maar dat heb ik inmiddels redelijk onder controle. Passage gaat mijn paard erg makkelijk af. Piaffe gaat steeds beter maar kan nog beter, krijgen al 7ens maar mag nog kracht winnen.

Ik les ongeveer om de week bij Christa.

Afgelopen weekend gestart in Drachten. Mooie maar toch best pittige binnenbaan voor ons. Op een paar kleine spannings dingetjes na echte geen fouten. Kan altijd beter. 65.37% net buiten de prijzen (2x 2e 1x 3e toch 3e geworden van 5 ) Al met al heel tevreden. Dit weekend nog wedstrijd en dan even 2 maand trainingsmoment. Hier nog iemand gestart?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:22

Netjes Sunny44!

Ankimo; die ken ik niet!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:34

Ik heb les van iemand die de meesten niet zullen kennen. Noem z'n naam niet, weet niet of ie dat leuk vindt. Weet wel dat ie me al een eind heeft laten komen en dat ik het positief in zie hoe het verder zal lopen.

Vandaag lukte er 3 eners ipv 2. Elke week komt er eentje bij :P

Verder nog geen wedstrijden opgegeven. Wil misschien eind november naar Velddriel. Fijne locatie maar eerst even met m'n instructeur overleggen. Die wil graag voor 65% gaan want als je dan een rot dag hebt heb je ook nog 60%. Maar een beetje kilometers maken vind ik ook wel fijn. (Al was het ook wel tof om in 3 wedstrijden het ZZL door te zijn).

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:35

peetje82 schreef:
Netjes Sunny44!

Ankimo; die ken ik niet!

Jammer, echt een vakman eerste klas. Ik wil, als het even gaat, als hoofinstructeur nóóit meer een ander.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:36

Ankimo schreef:
peetje82 schreef:
Netjes Sunny44!

Ankimo; die ken ik niet!

Jammer, echt een vakman eerste klas. Ik wil, als het even gaat, als hoofinstructeur nóóit meer een ander.

Heb een keer een clinic van m gehad toen ik nog in t M reed. Fijne instructeur die snel ziet wat er mankeert.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:19

Dennis is een goede kennis van me, kwam m vanaf mn jeugd al overal tegen haha :P En mn moeder is bevriend met m :) Inderdaad goede gast :D

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:09

Iemand nog in Heiloo gestart dit weekend? Wilde graag kijken maar helaas niet gelukt.
Voor alle starters, hoe is het gegaan?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:34

Only2Bianca schreef:
Iemand nog in Heiloo gestart dit weekend? Wilde graag kijken maar helaas niet gelukt.
Voor alle starters, hoe is het gegaan?

Bij Bakker?

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:27

Ja klopt, maar misschien te ver we voor veel van jullie.
Hoevaak kan je starten in de subtop? Ook minimaal 1x per maand of veel minder?
Kom het zo weinig tegen... of lijkt dat zo?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:23

Hoe vaak je kan starten hangt er een beetje vanaf in welke regio je zit en hoe ver je wil rijden. Voor mij is er meestal wel minimaal 1 per maand binnen een straal van 30 a 40 km.

Wij hebben dit weekend allemaal leuke en gezellige dingen gedaan. Gisteren puzzelrit op stal. Was genieten al dravend met teugels in een hand en de kaart in de andere hand spoorzoeken en opdrachten vervullen. Vandaag een dressuurclinic gegeven op een manege. Last minute ook gevraagd of we daar meteen ook een vrijheidsdressuur clinic er achteraan konden plakken. Dus na een halfuurtje hoppa zadel en hoofdstel eraf en de kunstjes laten zien. Veel leuke vragen en reacties op ontvangen, we hebben genoten!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:57

Only2Bianca schreef:
Ja klopt, maar misschien te ver we voor veel van jullie.
Hoevaak kan je starten in de subtop? Ook minimaal 1x per maand of veel minder?
Kom het zo weinig tegen... of lijkt dat zo?

Ik denk dat dat een beetje afhangt van waar je zit. Bij ons in de omgeving is best wel veel de laatste tijd. Onze stal eigenaresse ging de afgelopen 3/4/5 weken (zoiets) bijna iedere week wel een keer. (vandaag ook in Heiloo)

Voor in Drenthe voor onze paarden vond ik dat lastig. Leek nu een periode te zijn van veel minder subtop.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:57

Ik heb 3 dgn gereden op It's all dressage.
Wat een deelnemersveld zeg!
Moest PSG Inter I en vandaag weer PSG!

had maar een doel en dat was een gehoorzaam paard in de ring wat zich niet afsluit en met de handrem erop loopt of juist net het tegenovergestelde.

Knetterheet werd ze met de nodige foutjes maar al met al super tevreden.
Ging wel als een kamikaze door de ring zeg, schrok er zelf van. Vandaag echt ruuuuuustig gereden,drafwerk was goed alleen 2 series de mist in omdat ze toch even anders reageerde dan ik had verwacht.
Maar goed,dan moet ik zelf maar opletten.
had vrijdag 59.81 zaterdag 60.58 en vandaag 60.18.
Geen monsterscores maar ben wel blij met de progressie in de proeven.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:23

Super gaaf om daar te rijden. Die wedstrijd stond ook nog op mijn wishlist voor dit jaar maar helaas.

Onze stal zit nog altijd op slot en er is gisteren weer een pony ziek geworden dus ik vrees dat we dit jaar niet meer op wedstrijd zullen gaan.
Had een enorme trainingsdip daardoor maar inmiddels gaat het wel beter en ben ik met mijn eigen paard in ieder geval weer lekker aan het sturen. Heb besloten om toch te proberen om hem ook klaar te maken voor de zware tour. Ik heb lang gedacht dat hij het niet zou gaan doen maar inmiddels piaffeert hij heel aardig en ben ik maar aan de eners begonnen.

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:22

Nou ik heb mijn eerste ronde op belgische bodem ook weer gereden hoor en gelijk goed begin. Maarliefst 70,00%!! *\o/* Ik wist dat het fijn ging, maar zó fijn :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:26

Ankimo schreef:
Nou ik heb mijn eerste ronde op belgische bodem ook weer gereden hoor en gelijk goed begin. Maarliefst 70,00%!! *\o/* Ik wist dat het fijn ging, maar zó fijn :=

Zo dat is nog eens vette winst! Driedubbele winst zelfs!

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:31

Suzanne F. schreef:
Ankimo schreef:

Zo dat is nog eens vette winst! Driedubbele winst zelfs!

Jaa :') Wel helaas niet officieel omdat de eerste dichtsbijzijnde officielen 2,5 uur rijden zijn vanaf hier. Maar het geeft wel een mooi realistisch beeld hoe ik ervoor sta. Gejureerd door een tamelijk bekend internationaal jurylid dus met zulke punten ben ik heel gelukkig^^ Ook gewoon geen enkele onvoldoende op het protocolxD

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:35

Ik meld me hier ook weer even :)

Gefeliciteerd met alle behaalde resultaten weer :D

Ik heb zelf even een wedstrijdstop ingelast, t is geweldig leuk wat ik nu allemaal heb bereikt (topklasse) maar merk dat ik er minder plezier uithaal. Wat dat precies is kan ik mn vinger niet op leggen, ik vind t paardrijden super en Grace gaat ook steeds beter, de mensen zijn gezellig en er hangt een prima sfeer.

Misschien is het allemaal wel een beetje snel gegaan, van 5 jaar geleden nog nooit een westernwedstrijd naar nu in de top van Nederland is ook wel een beetje veel ;) Ook ben ik op dit moment bezig met verhuizen, ik moet 9 november mn huis uit zijn en alles moet natuurlijk verhuisd of weggegooid (en dat is wat beladen aangezien ik ben geboren in dit huis en hier alle herinneringen van mn vader heb die 2 jaar terug is overleden). Zelf heb ik met mn vriend een huisje gekocht waar we in februari in mogen dus tijdelijk switch ik van moeders naar vriend en weer terug :)

Wel gave nieuwe foto's van Grace laten maken bij een privé workshop van Lotte van Alderen (Foscofotografie) :D

[ITP] Knappe Footworkdunitgreat staat model bij privé workshop!

Zooo blij mee ;)

Voorlopig dus even lekker thuis voor de lol met knol rijden en dan zien we wel of t ooit weer gaat kriebelen :) Over een maandje ga ik lekker met beide paardjes en moeders een paar dagen genieten op de Veluwe, misschien is dat ook wel even goed voor mn hoofd ;)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:22

mooie foto's zeg!!

Ankimo, super punten, jammer dat het niet officieel was zeg!

Ik ga 10 nov weer een rondje inter I doen, psg sla ik lekker over (proef ligt me echt niet).

in febr 2018 wordt er voor het eerst in Zeeuws-Vlaanderen een heuse subtop wedstrijd georganiseerd, geweldig het is echt maar 20 min bij mij vandaan!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:10

Gaat iemand nog in Benningbroek starten as. Weekend?