[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:21

Janine1990 schreef:
YvvvWedg schreef:
Zoals ik al eerder in m'n post heb vermeld, ga ik aanstaande vrijdag een proefgerichte clinic rijden. Ik heb al veel verschillende instructeurs/instructrices geprobeerd, alleen deze klikt gewoon het beste en gaat het ook gewoon heel erg goed mee. Appuyementen daar in tegen vind hij een stuk makkelijker en doet hij met twee vinger in z'n neus. Als dat andere vriendinnetje van me erop gaat, doet die de travers wel, maar zij heeft behoorlijk lange (echt hele lange) benen en daar reageert hij gewoon veel beter op. Keertwendingen zijn eigenlijk ook geen probleem en doet hij ook heel makkelijk.

Wat betreft dat neusje eruit, dit is echt heel licht en is misschien een centimeter, alleen dat vind ik zelf als ik m'n proeven terug kijk. Het is absoluut niet dat hij niet nageeflijk loopt ofzo, alleen als ik er op zit, voel of zie ik dit niet gewoon niet goed genoeg, maar daar zijn we op dit moment heel hard op aan het trainen!

Ja sorry, dat las ik toen ik m'n bericht plaatste :')
Ik hoop dat het je wat gaat opleveren vrijdag!

Wel typisch dat je appuyementen en kw's goed gaan... Dan zou je zeggen dat de lengtebuiging het probleem niet is. Alleen als dat het probleem niet is, waarom snapt hij het dan niet? Doe jij misschien iets verkeerd in je zit? Waardoor je je pony blokkeert?

Nouja, wat ik vooral mee wil geven is dat je goed kritisch op jezelf moet zijn. Hoe vind jij je eigen prestaties ten opzichte van de andere deelnemers? Heel belangrijk.

Oooh en wat ik ook heel graag doe is visualiseren. Maar vaak val ik dan in slaap :')

Kritisch zijn vind ik ook erg belangrijk! M'n proeven laat ik bijna altijd filmen en als het lukt, stukjes van de trainingen ook. Zo kan ik het altijd terug kijken en zien wat er beter kan.
Met de travers is het denk ik ook in m'n zit, dat ik teveel mee wil gaan zitten, terwijl ik juist rechtop moet blijven. Maar goed dit is denk ik ook een leerproject voor mijzelf, om hierin beter te blijven zitten.

Ik hoop zelf ook zeker dat vrijdag iets oplevert en kijk er heel erg naar uit. Misschien wel een ''eye-opener'', dus ik kijk er wel erg naar uit!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:23

cp112 schreef:
Ik rij mn punten ook gewoon met mijn opvallende pony :+ tussen de paarden. Heb nog nooit gemerkt dat er anders op beoordeeld werd. Je hoort vaak mensen met tinkers of fjorden oid van ja ik had geen winst want de jury houd niet van koudbloeden. Ik heb het echt nog nooit meegemaakt. Kreeg vooral in het b en l vaak juist heel positieve reacties van de jury's. Vaak dat ze blij waren een koudbloed niet door de baan te zien "sloffen".

Ik ga er nooit een 8 op mijn uitgestrekte draf uit rijden natuurlijk :Y) maar dat is ook gewoon niet mogelijk net zo'n lijf en beweging. Ik moet het van de zijgangen etc vooral hebben. Al is dat soms ook wel weer tricky met die korte pootjee :')

Doorzitten in midden/uitgestrekte draf is ook niet mijn favo. De meeste mensen denken dat zo'n tinker lekker zit, en dat is over het algemeen ook wel zo, maar deze niet :+ hij gooit nou niet direct heel hoog op maar slingerd je een beetje rond door het zadel. Lastig uitleggen maar het zit voor geen meter :').

Absoluut niet zo dat ik zoiets zeg, maar ik heb wel eens een jury gehad die eerlijk tegen mij gezegd heeft dat hij er niet van houd en daarom mij geen punten heeft gegeven.
Desondanks vind ik dat als je gewoon een nette proef neer zet, goed op de letters rijd en je onderdelen netjes rijd, dat dit geen probleem moet zijn en je hiervoor ook gewoon goede punten moet krijgen.
Dus het is echt absoluut niet zo dat ik het een ander in de schoenen schuif haha. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:29

Hmm ik moet zeggen er ook nooit last van te hebben eigenlijk :) ik start M2 met een fjord.

Nou haal ik wel met regelmaat een 7/8 voor de uitgestrekte draf := maar die kan hij dan ook heel erg goed.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:34

YvvvWedg schreef:
cp112 schreef:
Ik rij mn punten ook gewoon met mijn opvallende pony :+ tussen de paarden. Heb nog nooit gemerkt dat er anders op beoordeeld werd. Je hoort vaak mensen met tinkers of fjorden oid van ja ik had geen winst want de jury houd niet van koudbloeden. Ik heb het echt nog nooit meegemaakt. Kreeg vooral in het b en l vaak juist heel positieve reacties van de jury's. Vaak dat ze blij waren een koudbloed niet door de baan te zien "sloffen".

Ik ga er nooit een 8 op mijn uitgestrekte draf uit rijden natuurlijk :Y) maar dat is ook gewoon niet mogelijk net zo'n lijf en beweging. Ik moet het van de zijgangen etc vooral hebben. Al is dat soms ook wel weer tricky met die korte pootjee :')

Doorzitten in midden/uitgestrekte draf is ook niet mijn favo. De meeste mensen denken dat zo'n tinker lekker zit, en dat is over het algemeen ook wel zo, maar deze niet :+ hij gooit nou niet direct heel hoog op maar slingerd je een beetje rond door het zadel. Lastig uitleggen maar het zit voor geen meter :').

Absoluut niet zo dat ik zoiets zeg, maar ik heb wel eens een jury gehad die eerlijk tegen mij gezegd heeft dat hij er niet van houd en daarom mij geen punten heeft gegeven.
Desondanks vind ik dat als je gewoon een nette proef neer zet, goed op de letters rijd en je onderdelen netjes rijd, dat dit geen probleem moet zijn en je hiervoor ook gewoon goede punten moet krijgen.
Dus het is echt absoluut niet zo dat ik het een ander in de schoenen schuif haha. :')

Oh ik bedoelde ook niet dat jij dat zei hoor. Meer zo'n algemeen beeld is dat. Je hoort het zo vaak m.n bij B/L ruiters. Maar klagen dat ze geen punten rijden omdat de jury niet van koudbloeden houd.

droversrun

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:48

Oh siliconen zitvlak, wat een drama.. Ik ben er ook niet voor gebouwd, als ik per ongeluk wat scheef ben ga zitten is het een hele bevalling om mezelf weer te herstellen haha drama!

Ik moet toegeven dat ik wel soms van mening ben dat ik negatief beoordeeld word omdat ik met een fries de baan ik kom. Het gebeurt bijna nooit hoor en ik word ook vaak zat juist daarom positief beoordeeld, alleen jammer is dat ik het vaak heb met mijn debuten in klasses waardoor ik gelijk vet onzeker word en dan heel lang niet meer ga starten... Puntje waar ik aan moet werken bij mezelf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:54

Kady1 schreef:
Je mag tegenwoordig in de uitgestrekte gangen lichtrijden klinkt bij jou paard niet als overbodige luxe haha

Dit mag maar tm M2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:57

Janine1990 schreef:
Ik heb 2 rijbroeken met siliconen zitvlak, wat een regelrechte ramp. Ik ben weer terug naar kunstleren... Hoor er mee over.

Is het niks? Ik twijfelde er laatst over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:58

YvvvWedg schreef:
Ook ik wil mij in dit topic melden!! :D
Ik moet nog 1 punt voor het Z1, alleen is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Alle punten heb ik eigenlijk zo bij elkaar gereden, alleen nu ben ik al een half jaar bezig met dat laatste puntje :( (ook 3,5 maand niet gestart van de winter).
Die van mij heeft heel erg veel last van wedstrijdspanning, dus slaat compleet af op wedstrijd, ook mede door mijn spanning. Nu zijn we afgelopen zondag weer weggeweest en hebben we heel erg fijn kunnen rijden en bleef hij echt super lopen, alleen de punten vielen echt behoorlijk tegen..
Ik start ook met m'n pony tussen de paarden (grote D), dus bij sommige jury's ligt het ook echt daaraan, maar we geven niet op. Aanstaande vrijdag gaan we in Harmelen een clinic speciaal voor wedstrijdspanning rijden, dus ik ben heel erg benieuwd. Ook had ik me nog opgegeven voor aanstaande zondag voor een wedstrijd, maar ik hoor donderdag pas of ik daar bij kan.

Waar wij in de proeven tegen aan lopen: de travers... Hij begrijpt deze oefening gewoon niet, en we krijgen dit er maar slecht in. Op wedstrijd gaat het de eerste paar passen goed, alleen die hele lang zijdes trekt die niet: tips zijn welkom!
Verder komt hij er soms in de proef iets met zijn neusje eruit en dit wordt ook vaak afgestraft..
Ik hoop in juli ongeveer mijn debuut in het Z1 te gaan maken, maar we trainen in ieder geval er heel hard voor.
We rijden ongeveer 5 keer per week en hij heeft 1 dag helemaal vrij, dan gaat hij in de paddock en stapmolen en soms even los aan het halster longeren. De andere ''vrije'' dag doen we dan met de bijzet longeren, maar ook niet altijd hoor, want dit hangt ook weer van m'n planning af.
Verder hebben we 1 keer in de week les en 1 keer per week rijd een vriendinnetje van mij op hem (die zelf internationaal bij de pony's heeft gereden B-kader) en die helpt mij vaak ook op wedstrijden.

Travers over diagonaal. Inzetten vanuit de wending en dan doorrijden.
Als je pony prima kan appuyeren dan moet travers ook niet echt een probleem zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:02

vonneke schreef:
Janine1990 schreef:
Ik heb 2 rijbroeken met siliconen zitvlak, wat een regelrechte ramp. Ik ben weer terug naar kunstleren... Hoor er mee over.

Is het niks? Ik twijfelde er laatst over.

Ik heb eentje van Fairplay waar goddank bijna alle silliconen vanaf zijn gevallen :') Maar die is eerder gladder dan een gewone rijbroek dan stugger...
En eentje van La Valencio waar bij je maar iets vreemd neerkomt bij het lichtrijden bijvoorbeeld en je eerst kan gaan stilstaan om weer goed te zitten, zo vreselijk plakt dat...

Was een kort uitstapje, ik doe het niet weer... Tel liever wat meer neer voor een rijbroek...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:10

Ik heb siliconen bij de knieën en vind dat heel prettig.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:23

Ik heb een rijbroek en daar zit dat siliconen net iets over mn knieen bij, maar ik heb een zadel met kniewrongen er op en dan blijf je ook nog daar aan plakken :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:25

Ik heb er een paar met een geheel silicone zitvlak en 1 met alleen de kniestukken, ik vind het erg prettig... geeft me toch net dat beetje extra 'plak' op moeilijke momenten, maar dan ook weer niet dat je echt vast genageld zit zeg maar. :+
Ik heb er een van pikeur, 1 van eurostar en 1 van epplejeck. Hele fijne broeken, beetje plak... maat niet tè.

Ik had er ook 1 van Harry's horse die ik gekregen had voor mijn verjaardag... maar dat was wel een echte zwaan-kleef-aan :') Dan bleef je broek ook gewoon zitten terwijl je been bewoog, waardoor de stof dubbel ging zitten :n niet fijn.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:28

Ik heb een simpele mondoni van divoza. Ook hele dikke wrongen op mijn zadel maar het zit wel lekker. Moet zeggen dat ze ook niet extreem plakken.
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:28

vonneke schreef:
YvvvWedg schreef:
Ook ik wil mij in dit topic melden!! :D
Ik moet nog 1 punt voor het Z1, alleen is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Alle punten heb ik eigenlijk zo bij elkaar gereden, alleen nu ben ik al een half jaar bezig met dat laatste puntje :( (ook 3,5 maand niet gestart van de winter).
Die van mij heeft heel erg veel last van wedstrijdspanning, dus slaat compleet af op wedstrijd, ook mede door mijn spanning. Nu zijn we afgelopen zondag weer weggeweest en hebben we heel erg fijn kunnen rijden en bleef hij echt super lopen, alleen de punten vielen echt behoorlijk tegen..
Ik start ook met m'n pony tussen de paarden (grote D), dus bij sommige jury's ligt het ook echt daaraan, maar we geven niet op. Aanstaande vrijdag gaan we in Harmelen een clinic speciaal voor wedstrijdspanning rijden, dus ik ben heel erg benieuwd. Ook had ik me nog opgegeven voor aanstaande zondag voor een wedstrijd, maar ik hoor donderdag pas of ik daar bij kan.

Waar wij in de proeven tegen aan lopen: de travers... Hij begrijpt deze oefening gewoon niet, en we krijgen dit er maar slecht in. Op wedstrijd gaat het de eerste paar passen goed, alleen die hele lang zijdes trekt die niet: tips zijn welkom!
Verder komt hij er soms in de proef iets met zijn neusje eruit en dit wordt ook vaak afgestraft..
Ik hoop in juli ongeveer mijn debuut in het Z1 te gaan maken, maar we trainen in ieder geval er heel hard voor.
We rijden ongeveer 5 keer per week en hij heeft 1 dag helemaal vrij, dan gaat hij in de paddock en stapmolen en soms even los aan het halster longeren. De andere ''vrije'' dag doen we dan met de bijzet longeren, maar ook niet altijd hoor, want dit hangt ook weer van m'n planning af.
Verder hebben we 1 keer in de week les en 1 keer per week rijd een vriendinnetje van mij op hem (die zelf internationaal bij de pony's heeft gereden B-kader) en die helpt mij vaak ook op wedstrijden.

Travers over diagonaal. Inzetten vanuit de wending en dan doorrijden.
Als je pony prima kan appuyeren dan moet travers ook niet echt een probleem zijn.

Nee buiging is vrijwel gelijk.
Plakt de niet teveel aan de kant vast? Dan hebben ze ook niet de ruimte om echt door te buigen. Soms helpt het om het een beetje van de kant af te rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:41

Ik wil een keer een siliconenbroek proberen. Eens kijken of ik tweedehands kan vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:51

Neem er dan wel een van een goed merk Vonneke, want als ik dit zo lees, heb ik gewoon twee te goedkope broeken :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:56

Hahaha echt he Janine dat idee heb ik ook. Maar goed de ene die ik heb is van La Valencio, dus daar kan ik het me nog bij voorstellen, maar die ander van mij is van Anky. Dat zou toch wel goed moeten zijn? :') Hij is wel beter dan die van La Valencio hoor, maar hij plakt goed. Maar bij die van La valencio gaat mijn velletje inderdaad dubbel zitten. Doet echt zeer :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:56

die van EJ die ik heb was absoluut niet duur, geloof rond de 50 euro en dat is een hele fijne :j

Maar die van eurostar vindt ik zelf het prettigste zitten, ook qua stof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:57

Ik heb een HKM met siliconen op de knie. Bevalt goed :) was €50

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:59

droversrun schreef:
Hahaha echt he Janine dat idee heb ik ook. Maar goed de ene die ik heb is van La Valencio, dus daar kan ik het me nog bij voorstellen, maar die ander van mij is van Anky. Dat zou toch wel goed moeten zijn? :') Hij is wel beter dan die van La Valencio hoor, maar hij plakt goed. Maar bij die van La valencio gaat mijn velletje inderdaad dubbel zitten. Doet echt zeer :')

Ik heb een Anky broek met leren zitvlak, binnen een jaar 3 gaatjes er in... :\
Daarentegen jaren lang een Harry's Horse gehad, toen daar gaten in het zitvlak kwamen vond ik het niet zo erg. Zowel de Anky als de HH gingen pillen, net als mijn PK rijbroek.
Maar ik heb een onverwoestbare Eurostar gehad. Toen het zitvlak er voor de tweede keer opnieuw in moest heb ik 'm toch maar weggegooid. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:12

Ik wil er wel een met volledige zit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:14

Voor de mensen die siliconen op de knie hebben, is dat wel praktisch met rijden? Ga je dan niet meer knijpen met je knieën omdat je daar het meeste grip hebt? Of is dat typisch iets voor mij?

Ik begin tegen het eind van de diagonaal een beetje te knijpen met m'n knieën :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:16

ik heb juist de minste grip bij mijn knieën... die laat ik altijd los :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:16

vonneke schreef:
Ik wil er wel een met volledige zit.

Mijn EJ is met volledige zit en die van Eurostar ook,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:27

Janine1990 schreef:
Voor de mensen die siliconen op de knie hebben, is dat wel praktisch met rijden? Ga je dan niet meer knijpen met je knieën omdat je daar het meeste grip hebt? Of is dat typisch iets voor mij?

Ik begin tegen het eind van de diagonaal een beetje te knijpen met m'n knieën :')

Ik knijp eigenlijk nooit met mijn knieen.. Dus hiermee ook niet :)

Met volledig grip of zitvlak kan ik niet rijden. Heb een zadel met een suede zitvlak dus dat zit al heel vast.