Dus nu maar even een nieuwe plannen. Volgende week L2 oefenwedstrijdje, ben benieuwd of dat behalve het wijken en achterwaarts nog veel moeilijker is dan het L1. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dus nu maar even een nieuwe plannen. Volgende week L2 oefenwedstrijdje, ben benieuwd of dat behalve het wijken en achterwaarts nog veel moeilijker is dan het L1. emma_evg schreef:@Mavantos Ow dat is jammer idd. Kun je niet een keer impuls / HC starten, om je paardje wel even wat wedstrijd ervaring te geven? Voor de winstpunten hoef je toch sws niet L1 te starten, en met HC krijg je wel gewoon punten en commentaar enzo.
Varekaj schreef:Je zou eigenlijk in de B moeten kunnen beginnen en gewoon je punten rijden, maar geen kans maken om de proef mee te rijden voor winst. Zo kan je op de basis beginnen, gewoon punten rijden maar blijft het eerlijk voor anderen.
Ik baal ook ontzettend als ik iemand in de proef heb met een jong paard waar overduidelijk elke knop tot M op zit, waarvan ik weet dat die ruiter hoog start en dat die enkel komen "omdat het makkelijk verdiend zo". In de winterwedstrijden is dat vaak. Kom ik in een proef om die te oefenen voor komend seizoen, moet ik rijden tegen iemand de dezelfde proef dat jaar kampioen in is geworden...
Ja sorry, dan heb ik vaak zin om gewoon linea recta naar huis te gaan. Ik rij niet noodzakelijk om te winnen maar zo is het ook niet leuk.
Ik heb een nieuw wedstrijddoel naast L1 starten deze zomer. Ga ook de aspiranten springen mee proberen rijden

DanielleB schreef:Ik zal halverwege mei ook weer voor het eerst starten na een paar jaar niet zelf op wedstrijd zijn geweest.
Ben een keer M2, L2 en L1 geweest en B springen en B cross..
Ik rij nu een paard die ZZlicht + wp is geweest, maar hij heeft ook een lichte blessure gehad en ik ben al jaren niet gestart + dat we nog meer een combi moeten vormen, heb ik dispensatie voor de L2 aangevraagd.
Het is een Friese hengst die je graag in de maling neemt als je hem niet goed aan het been hebt (wissels springen etc) dus ben benieuwd hoe het zal gaan.
Hoop de kampioenschappen in de L2 of M1 mee te doen en dat we ergens ergens eind van dit jaar M2 zijn en volgend jaar de Z in kunnen
Varekaj schreef:De winterwedstrijden zijn geen officiële. Je mag starten wat je wil. In de officiële mag je niet lager starten als je de punten hebt of kampioen bent geweest.
De inschrijving is meestal 10€ en winst 25/30. De meesten komen uit de regio en zijn hooguit 20-30min van huis. Win je op het einde het algehele klassement, krijg je nog eens 50, een zak voer, beker en lint.
Zij zien deze wedstrijden als makkelijk verdienen omdat ze dus een niveau kunnen starten waarin ze weten dat ze iedereen naar huis rijden. Ik kan ook weer een niveau zakken en daar 75-80 gaan scoren. Ik doe dat niet, ik vind dat niet fair tov de mensen die net komen piepen op wedstrijdvlak.
Het oorspronkelijke idee was dat je daar de proeven komt rijden die je komend seizoen wil starten. Dan weet je hoe je ervoor staat als de officiële van start gaan. Wil je officieel de L1 rijden, dan kon je die daar alvast oefenen. Het heet immers "oefenwedstrijd".
De organisatie is er wel mee aan de slag om dit soort toestanden te vermijden in de toekomst.

DanielleB schreef:Oh echt serieus. Als ik hem niet genoeg aan mijn been heb, trekt hij zijn eigen plan en dan vind hij het leuk om wissels te springen, hoe stil ik ook zit oid. Heb ik hem goed aan het been? Geen probleem.
Ook is hij op wedstrijd nog een stuk erger, ook al is hij nu 16 jaar en heeft hij meerdere malen Z gelopen.
Dus eerst maar eens in de L2 aftasten hoe of wat.
DanielleB schreef:Oh echt serieus. Als ik hem niet genoeg aan mijn been heb, trekt hij zijn eigen plan en dan vind hij het leuk om wissels te springen, hoe stil ik ook zit oid. Heb ik hem goed aan het been? Geen probleem.
Ook is hij op wedstrijd nog een stuk erger, ook al is hij nu 16 jaar en heeft hij meerdere malen Z gelopen.
Dus eerst maar eens in de L2 aftasten hoe of wat.
in vrije wedstrijden rij je geen winstpunten. Het is een stal die een eigen "klassement" inricht van 4 of 5 oefenwedstrijden. Gelukkig zijn die er, anders was er helemaal niks. Alleen de werking kan nog wat beter.Varekaj schreef:De mijne haalt dat soort fratsen uit als hij teveel gaat meedenken en spanning opbouwt. Dan is het kwestie van rust en duidelijkheid terug te brengen.
@janine: dat zijn gewoon vrije oefenwedstrijden. In het officiële seizoen gaat het net als in NLin vrije wedstrijden rij je geen winstpunten. Het is een stal die een eigen "klassement" inricht van 4 of 5 oefenwedstrijden. Gelukkig zijn die er, anders was er helemaal niks. Alleen de werking kan nog wat beter.
Ik rij al de andere federatie. Die gaat zoals de knhs. Die winterwedstrijden zijn wel officieel, je kan winstpunten verzamelen en kampioenschap rijden.
DanielleB schreef:Uiteraard, moet al zijn grapjes en knopjes nog goed vinden en ontdekken en ook samen nog een team worden. Pas vanaf eind januari rij ik hem, daarom zie ik de M2 nog niet zitten, maar wil wel graag op pad om te voelen hoe het dan gaat etc, vandaar dat ik kijk of we L2 mogen.
Dan binnenkort maar eens vragen hoe het zit met de kampioenschappen, wil dat wel graag zwart op wit hebben uiteraard.