Desiree_2001 schreef:@ikbencarmen; ik denk dat je het een beetje verkeerd hebt geïnterpreteerd. Er wordt nergens gezegd dat het alleen de manegeruiters zijn, alleen dat de meeste manegeruiters wel echt zo zijn. Ik ben het daar wel mee eens, ik ken een aantal manegeruiters die denken dat ze wel M niveau hebben, want ze rijden tenslotte al in de "half gevorderden" groep en ze rijden de meest moeilijke pony's. Bij de niet-manegeruiters zie ik dat toch een stuk minder vaak, die zijn zichzelf vaak al wel tegengekomen.
@Dena_mii; ik ben het volledig met je eens, ik vind het ook verstandig om eerst een verzorgpaard te zoeken en je zo omhoog te werken. Inmiddels verzorg/rijd ik al best een tijdje privépaarden (voor iemand van mijn leeftijd tenminste), dat vind ik hartstikke leuk, maar ik merk gewoon dat ik er nu klaar voor ben om wedstrijdgericht te gaan trainen. Dat is ook echt wat ik wil, ik verwacht ook niet binnen een week te starten, maar ik wil er wel naar toe gaan werken en dat doe ik op dit moment gewoon niet. Ik weet ook echt zeker dat ik het wil, het is niet zo dat ik het wel wil proberen, ik wil het écht. Ik weet ook prima wat er bij komt kijken qua tijd en kosten, dus ik denk dat ik er wel aan toe ben inmiddels.
Dat snap ik wel, je bent helaas altijd afhankelijk van de paarden die je aangeboden krijgt. Wat ook echt kan helpen is groomen, ik weet dat het al vaker is gezegd. Ik ben altijd veel mee geweest met anderen en dan leer je ook om dingen te zien en wie weet kan je via diegene waar je groomed nog wel aan een fijn wedstrijdpaard komen.
Werken bij semi-prof of prof ruiters werkt vaak ook je in voordeel. Ik heb een tijdlang in de weekenden gewerkt bij een prof amazone. Ging dan ook wel eens mee op wedstrijd. Als je dat soort dingen doet gaan mensen sneller inzien dat je te vertrouwen bent als bijrijder.