tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:38

MelanieB schreef:
assie schreef:
2 euro per maand? Werd zeker op de ledenvergadering uitgerekend door de meneer van de KNHS?
Mijn sommetje is toch anders: Dit jaar zou ik 66 euro kwijt zijn (18 euro lidmaatschap, 48 euro enkelspan paard startpas, de P&S reken ik niet mee, want die is er in 2016 niet meer bij en volgens mij moet je toch altijd rekenen met de diensten die je afneemt ;) ). En dat wordt nu 128 (20 euro lidmaatschap, 108 euro startlicentie). Dat scheelt per maand meer dan 5 euro. Maar hey, ik kan wel extra flexibel zijn nu en ik hoef geen registratiekosten à 30 euro meer te betalen. 8)7 . Hoe ik flexibel ga zijn met mijn enige paard... geen idee. En die registratiekosten, die heb ik vorig jaar al mooi betaald. Ik hoopte ze uit te smeren over 10 jaar, maar goed, dat vervalt nu dus mooi.

Blijf het een vreemde rekensom vinden om wat eruit te laten, je hebt voor P&S betaald dus die zitten in je kosten van dit jaar tov volgend jaar. En je P&S blijf je krijgen hoor, alleen nu 4 keer.
Zo kan ik ook berekeningen maken door ineens dingen weg te laten waar ik wel voor betaald heb.
Dus ja, dan kom je idd niet heel veel gekker uit op jaarbasis.
Denk dat anderen een stuk duurder uitkomen met gecombineerde disciplines en ohz.

Oké, laten we het omdraaien dan. Ik betaalde voor paard en sport €32,75. Daar kreeg ik 12 nummers voor.
Nu komt het blad vier keer per jaar uit. Laten we voor het gemak maar aannemen dat de kwaliteit van dat nieuwe blad hetzelfde is. Dan zou me dat €10,92 per jaar moeten kosten en zouden de kosten dus omlaag moeten gaan.
....Of ze moeten vanaf nu een prachtige glossy maken die ruim €8,- per stuk waard is. :+ Maar als dat het plan is, dan had de KNHS dat vast wel gemeld bij de uitleg over de nieuwe tarieven. :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:41

safina schreef:
MelanieB schreef:

Blijf het een vreemde rekensom vinden om wat eruit te laten, je hebt voor P&S betaald dus die zitten in je kosten van dit jaar tov volgend jaar. En je P&S blijf je krijgen hoor, alleen nu 4 keer.
Zo kan ik ook berekeningen maken door ineens dingen weg te laten waar ik wel voor betaald heb.
Denk dat anderen een stuk duurder uitkomen met gecombineerde disciplines en ohz.

Oké, laten we het omdraaien dan. Ik betaalde voor paard en sport €32,75. Daar kreeg ik 12 nummers voor.
Nu komt het blad vier keer per jaar uit. Laten we voor het gemak maar aannemen dat de kwaliteit van dat nieuwe blad hetzelfde is. Dan zou me dat €10,92 per jaar moeten kosten en zouden de kosten dus omlaag moeten gaan.
....Of ze moeten vanaf nu een prachtige glossy maken die ruim €8,- per stuk waard is. :+ Maar als dat het plan is, dan had de KNHS dat vast wel gemeld bij de uitleg over de nieuwe tarieven. :')

Nu wordt die maar betaald door 1 gezinslid en straks mag iedere startende gezinslid hem gaan betalen, dan moet die wel extra leuk zijn. :Y)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:45

Mel
Ik heb andere rekensom. Ik betaalde al voor P&s bij mijn startkaart onder het zadel. Die hadden we niet voor mennen dus ook nog.
We gaan echt van 48 euro naar 108 euro. En dat is meer dan fors. Dat is meer dan dubbel zoveel voor alleen een kaartje om te mogen betalen bij inschrijving en winstpunten registratie
Laatst bijgewerkt door janouk op 11-11-15 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:45

Dit lijkt mij hét moment om een tweede federatie te gaan oprichten ;) Waarom doet niemand dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:48

cobiie schreef:
safina schreef:

Nu wordt die maar betaald door 1 gezinslid en straks mag iedere startende gezinslid hem gaan betalen, dan moet die wel extra leuk zijn. :Y)

Nou, ik kan niet wachten tot het 2016 is! :+ In het vooruitzicht van die mooie glossy ga ik natuurlijk meteen voor ons beiden die startlicentie aanvragen en smachtend bij de brievenbus liggen. :')

MelanieB

janouk schreef:
Mel
Ik heb andere rekensom. Ik betaalde al voor P&s bij mijn startkaart onder het zadel. Die hadden we niet voor mennen dus ook nog.
We gaan echt van 48 euro naar 108 euro. En dat is meer dan fors. Dat is meer dan dubbel zoveel voor alleen een kaartje om te mogen betalen bij inschrijving en winstpunten registratie

Voor jou idd dat klopt, maar daar had ik het niet over, had het over de puur en alleen enkelspan rijders, met geen andere disciplines ernaast, want daar was het even op gebaseerd als je terug leest. ;)
Ik heb volgens mij al gezegd hoe ik over kosten wbt combineren denk, dus dit gaat niet over jou wbt passen.

Dorine, dat durft men niet volgens mij, fb'je heeft geen zin, maar met z'n alleen protesteren op het KNHS terrein kom je denk al een stuk verder, of een serieuze petitie.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 11-11-15 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

MelanieB schreef:
assie schreef:
2 euro per maand? Werd zeker op de ledenvergadering uitgerekend door de meneer van de KNHS?
Mijn sommetje is toch anders: Dit jaar zou ik 66 euro kwijt zijn (18 euro lidmaatschap, 48 euro enkelspan paard startpas, de P&S reken ik niet mee, want die is er in 2016 niet meer bij en volgens mij moet je toch altijd rekenen met de diensten die je afneemt ;) ). En dat wordt nu 128 (20 euro lidmaatschap, 108 euro startlicentie). Dat scheelt per maand meer dan 5 euro. Maar hey, ik kan wel extra flexibel zijn nu en ik hoef geen registratiekosten à 30 euro meer te betalen. 8)7 . Hoe ik flexibel ga zijn met mijn enige paard... geen idee. En die registratiekosten, die heb ik vorig jaar al mooi betaald. Ik hoopte ze uit te smeren over 10 jaar, maar goed, dat vervalt nu dus mooi.

Voor wat je laatste zin betreft: Absoluut, mensen met combinatie ohz/mennen/endurance zijn helemaal duurder uit. Net als de mensen die 3 paarden gaan starten, of met meerdere mensen in één huis wonen.

Maar... voor wat betreft het eruit laten van de P&S: Ik heb inderdaad voor de P&S betaald en kreeg hem dus ook. Netto bedrag van 2015 is dus inclusief P&S (en registratiekosten voor mijn paard etc omdat ik voor het eerst startte) 128,05 euro. Theoretisch zou ik er dan dit jaar 5 cent op vooruitgaan. Maar... aangezien de P&S in 2016 minder wordt en ik de registratiekosten voor mijn paard ook niet nog eens hoef te betalen dit jaar zou ik op de 66 euro uitkomen. Want wat ik niet afneem, daar hoef ik ook niet voor te betalen lijkt me. Of betaal jij wel voor ijzers onder je pony's wanneer de hoefsmid alleen komt bekappen? (Even in het algemeen hoor, niet specifiek naar jou ;) ). En dat is een beetje mijn punt. Je krijgt minder, maar moet er wel meer voor betalen.
Verder sluit ik me voor wat betreft de kosten voor de P&S aan bij Safina's post.

O en de cijfertjes daargelaten... ik blíjf terugkomen op het stukje communicatie en openheid. Wáár zijn al die extra euro's voor nodig? Wanneer is er aan de leden input gevraagd over dit systeem? Waarom is er geen stemming geweest? Een referendum zo je wil. In het digitale tijdperk is zoiets heus niet moeilijk op te zetten. Dan ga je nog steeds mensen hebben die het niet met de uitkomst eens zijn, maar dan kun je in ieder geval zeggen dat de meerderheid het er mee eens is. En nu... nu lijkt het net een verhoging bedacht door één iemand die er voordeel bij heeft. En dáár kan ik slecht tegen ;) .

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:50

Dorine92 schreef:
Dit lijkt mij hét moment om een tweede federatie te gaan oprichten ;) Waarom doet niemand dat?

Ook daar is geld voor nodig ;)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:52

Knhs heeft al jaren moeite met communicatie. Een paar jaar geleden hadden ze het geweldige plan dat een jury niet meer beide proeven mocht jureren, dat dan de jurykosten idioot de pan uit zouden rijzen en veel jury's geen zin hadden de helft van de tijd niets te doen kon ook niemand van het knhs bedenken.
Dat is ook echt last minute teruggedraaid na heel veel protest.

palousa_boy

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:56

Sterker nog, er mag niet gecommuniceerd worden vanuit de Knhs naar buiten want dat krijg je als personeel direct te horen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:57

palousa_boy schreef:
Sterker nog, er mag niet gecommuniceerd worden vanuit de Knhs naar buiten want dat krijg je als personeel direct te horen.

Logisch ook, stel je voor dat je je verspreekt en de waarheid zegt. :P

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:59

Ik zou erg graag nokken met de KNHS maar je hebt geen keuze.
De prijzen gaan alleen maar omhoog maar als je (tot 2x toe) een mail stuurt met een vraag krijg je gewoon geen antwoord!!
Hoe belachelijk is dat.
Ze krijgen steeds meer een monopolie positie. FNRS erbij, KWPN erbij, Deurne laten ze sluiten zodat allee opleidingen ook alleen nog maar bij hun gevolgd kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:00

MelanieB schreef:
janouk schreef:
Mel

Voor jou idd dat klopt, maar daar had ik het niet over, had het over de puur en alleen enkelspan rijders, met geen andere disciplines ernaast, want daar was het even op gebaseerd als je terug leest. ;)
Ik heb volgens mij al gezegd hoe ik over kosten wbt combineren denk, dus dit gaat niet over jou wbt passen.

Dorine, dat durft men niet volgens mij, fb'je heeft geen zin, maar met z'n alleen protesteren op het KNHS terrein kom je denk al een stuk verder, of een serieuze petitie.

Je kreeg P&S ook al als je lid bent geworden van de KNHS ivm menbewijs. En hier ook: wij zijn met twee enkelspanrijders. En nogmaals: als je per saldo minder krijgt, moet het goedkoper worden. Niet duurder. Of ze moeten duidelijk uitleggen waar die extra kosten voor nodig zijn. En dat doen ze niet.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:02

De knhs zet net op Facebook dat ze de komende uren nog nodig hebben om een goed verhaal in elkaar te flansen en dat we die vandaag nog te horen gaan krijgen. Spannend :P

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:04

Jaarverslag 2014. Ik dacht, laat ik eens op zoek gaan naar de begroting voor 2016. Wat ik kon vinden was het jaarverslag van 2014 (maar ok, ik heb geen enorme Google-skills).
Hierin staat het financieel jaarverslag en de meerjarenbegroting. Ik ben geen financieel expert (verre van!). Maar ik schrik wel van de bedragen. Personeelskosten van meer dan 6 miljoen om maar iets te noemen.

Nouja, zoals gezegd ben ik geen financieel expert. Dus wellicht dat met mensen met meer verstand van zaken er wel iets over kunnen zeggen ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:05

cobiie schreef:
De knhs zet net op Facebook dat ze de komende uren nog nodig hebben om een goed verhaal in elkaar te flansen en dat we die vandaag nog te horen gaan krijgen. Spannend :P

Bellen ze Roald dahl voor een mooi verhaal?

Geef het een paar jaar, dan klapt de hele bende daar

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:08

Ik vraag me af in hoeverre ruiters die nu willen starten, daarmee stoppen als gevolg van deze prijsstijging.

Ik heb voor mezelf enige jaren geleden de balans al opgemaakt: ik vond het starten niet leuk genoeg voor wat het kostte, dus ik ben gestopt. Heb ik geen dag spijt van gehad.
Overweeg nu wat meer mee te doen aan endurance maar zie tot mijn spijt dat ik ook dan weer met KNHS te maken ga krijgen. Ik denk dat ik het plan daarom laat varen, dat ik me gewoon ga houden bij de plaatselijk georganiseerde buitenritten waar KNHS niets mee te maken heeft....

Kim_97

Ik heb net de KNHS gebeld, en bevestigd gekregen dat mijn kostenplaatje klopt, wat betekend dat ik 17 euro goedkoper uit ben in 2016! :D

Gem

maxim02 schreef:
Als ik de nieuwe tarievenstructuur dus goed begrijp mag de overgrote meerderheid van de hobbyruiters straks minimaal 28 euro per jaar betalen voor het laten vervallen van de P&S?
Lijkt mij niet dat alle bezwaarmakers tegen de verplichte afname ervan dit voor ogen hadden......

In de bouw geldt ook dat "minderwerk" extra kost :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:09

Kim_97 schreef:
Ik heb net de KNHS gebeld, en bevestigd gekregen dat mijn kostenplaatje klopt, wat betekend dat ik 17 euro goedkoper uit ben in 2016! :D

Je was nog goedkoper uitgeweest wanneer KNHS niets veranderd had, anders dan die verplichte P&S uit je kosten te halen.
Per saldo blijft dit een verkapte prijsstijging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:13

Onder aan de streep zal het allemaal wel meevallen. Maar een prijsstijging van ongeveer 25% voor een startpas vind ik van de gekken.

Is er iets zo bijzonder vanaf 2016?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:17

assie schreef:
Jaarverslag 2014. Ik dacht, laat ik eens op zoek gaan naar de begroting voor 2016. Wat ik kon vinden was het jaarverslag van 2014 (maar ok, ik heb geen enorme Google-skills).
Hierin staat het financieel jaarverslag en de meerjarenbegroting. Ik ben geen financieel expert (verre van!). Maar ik schrik wel van de bedragen. Personeelskosten van meer dan 6 miljoen om maar iets te noemen.

Nouja, zoals gezegd ben ik geen financieel expert. Dus wellicht dat met mensen met meer verstand van zaken er wel iets over kunnen zeggen ;)

6 miljoen lijkt heel veel... maar daar zit je zo op qua personeelskosten.

Als je iemand hebt die 2500 per maand bruto verdiend, kost dat het bedrijf 40.000E per jaar aan salariskosten (en dan nog geen eens reis/verblijf/eetkosten).
6 miljoen : 40.000 = 150 man personeel.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:22

Brainless schreef:
assie schreef:

6 miljoen lijkt heel veel... maar daar zit je zo op qua personeelskosten.

Als je iemand hebt die 2500 per maand bruto verdiend, kost dat het bedrijf 40.000E per jaar aan salariskosten (en dan nog geen eens reis/verblijf/eetkosten).
6 miljoen : 40.000 = 150 man personeel.

Als die klub serieus 150 man personeel heeft, wordt het tijd om te reorganiseren.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:23

Ik kan niet helemaal inschatten hoe druk men het bij KNHS heeft, maar met alle automatiseringsslagen van de afgelopen jaren, lijkt het me sterk dat men daar 150 man a € 2500 bruto per maand nodig heeft om de boel te laten draaien.
Wat doen die mensen dan de hele dag?
Maar misschien moeten ze nog een extra ton vrijmaken voor een goede troubleshooter ;)

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:25

Inderdaad, en als je ze belt duurt het altijd een half jaar voor je iemand aan de lijn krijgt.

Mails krijg je gewoon geen antwoord op.